McNulty 28.03.2005 20:59:59 | |
---|
Mä sain ison leveen nahkahihnan Tammer Piano ja Soittimesta 20€ hintaan. Joo no kyllä jollain 20e saa tosiaan jonkun Klondyken remmin, yksinkertainen nahka. Itselläni on tuollainen tukeva kaksinkertainen nahkaremmi Levy's valmistama... leveä ja pienet pehmennykset. Maksoi listahinnan mukaan 61e. http://www.emnordic.fi/img/manufacturer/LEVY%27S/MSS1_large.jpg Tuollainen juurikin... "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Niskamies 28.03.2005 21:34:23 | |
---|
Meitsi on meshissä. |
Les Fender 28.03.2005 22:25:09 | |
---|
Paino-ongelmista kärsivät myös erityisesti 1969-73 valmistetut "pancake-body" Les Paulit, joissa kokeiltiin rungon laminoimista kahdesta ohuemmasta mahonkilaudasta joiden välissä oli vaahteraviilu... No höh... pannukakkuko se mun Les Pauli onkin.. Aina oppii uutta!! Oonkin ihmetelly mikä se raita bodyssä on.. Ei se nyt mikään tajuttoman painava ole, 4.5kg näytti vaaka. |
Joees 28.03.2005 22:33:03 | |
---|
Sama, vähän liikkuvia osia ja ei LP hierrä olkaa. Kevyet kitarat tuntuvat ihan leluilta, kun tottuu painavampaa, isojen poikien kitaraan. Ei niillä osaa soittaa. Joo. Kyllä tuntuu mun strato ja thinline tele hitusen keveiltä LP:n tai mun Ruokankaan customin jälkeen. Tuo customikin painaa tuon malliseksi kitaraksi kohtuu paljon. 4,5kg tuntumassa muistaakseni. Ehkä hitusen alle. Hieman keveämpi se on kuin LP kuitekin. Groooove is in heart! |
Da Make 28.03.2005 22:35:55 (muokattu 28.03.2005 22:36:32) | |
---|
Jep. Oma Lesterini on siinä keskiraskaassa painoluokassa. (Kokeilin kerran yhtä Tokaita ja se oli oikeasti painava!) Itselläni on DiMarzion sellainen leveä "turvavyö" materiaalista tehty hihna, samaa mallia kun Steve Vailla taisi olla. Nahkahihnat ovat minun makuuni turhan pitäviä ja kiskovat paitaa ikävästi. |
Joees 28.03.2005 23:03:35 | |
---|
Jep. Oma Lesterini on siinä keskiraskaassa painoluokassa. (Kokeilin kerran yhtä Tokaita ja se oli oikeasti painava!) Itselläni on DiMarzion sellainen leveä "turvavyö" materiaalista tehty hihna, samaa mallia kun Steve Vailla taisi olla. Nahkahihnat ovat minun makuuni turhan pitäviä ja kiskovat paitaa ikävästi. Nuo Minotaurit ei mun mielestä niin kauheasti paitaa kisko. Sen takia mä niistä pidänkin. Groooove is in heart! |
Fortune 28.03.2005 23:05:41 | |
---|
Nuo Minotaurit ei mun mielestä niin kauheasti paitaa kisko. Sen takia mä niistä pidänkin. Pitää soittaa ilman paitaa. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
fox 28.03.2005 23:06:48 | |
---|
No höh... pannukakkuko se mun Les Pauli onkin.. Aina oppii uutta!! Oonkin ihmetelly mikä se raita bodyssä on.. Ei se nyt mikään tajuttoman painava ole, 4.5kg näytti vaaka. Sepä se sitten on.. ;) Siellä on vaahteraviilu välissä. Väärentämätön ja kunnon vintage-peli siis. Ja koska paino ei haittaa, niin hyvä.. :) |
Pitää soittaa ilman paitaa. You've got the point. Kovat jätkät ei paitaa käytä. Groooove is in heart! |
Shaft 28.03.2005 23:32:10 | |
---|
Jos yhtä kitaraa ei jaksa kannatella, niin jo on lihakset huonossa kunnossa. Rupeahan käymään salilla :) Kyllä kevyt kitara on miellyttävämpi vaikka raskaampaakin jaksaisi kannatella. Tuntuvat ohuet kieletkin monille kelpaavan. |
McNulty 28.03.2005 23:42:18 (muokattu 28.03.2005 23:43:19) | |
---|
Kyllä kevyt kitara on miellyttävämpi vaikka raskaampaakin jaksaisi kannatella. Tuntuvat ohuet kieletkin monille kelpaavan. Niin, kyseessähän on ihan luonnon tasapaino... ying ja yang =) Painava kitara || ohuet kielet Kevyt kitara || paksut kielet Loogista eikö? =) Ei vaan... vielä ei ole tullut liian painavaa kitaraa vastaan. Mutta itselleni oli hankala tottua pidennettyihin soittimiin... esim. Schecter Hellcat sillä 30" kaulalla, ESP/LTD Carpenterin 7-kielinen baritoni, moni bassoista aluksi vähän hankala... Eli olisin sitä mieltä että mikäli ei tarvitse seistä esim. 7 tuntia häävastaanotolla, niin mikään kitara ei ole liian painava soitettavaksi. Tässä on myös syy miksi pidän lespasta... kaula tuntuu kevyeltä kun kitara on sopivasti runkopainoinen (kaulaa ei tarvitse tukea). SG:ssä on mielestäni toisin, vaikka sitäkin voi korjailla hihnatappien sijoittamisella. SG:ssä joutuu kokoajan "tukemaan" kaulaa otekädellä. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Stapdio 29.03.2005 00:59:40 | |
---|
ei siinä mitään leveetä remmiä tarvita... treenaatte vähän niin voitte käyttää kitaranpainosta teräskettinkiä hihnana niinku Zakk. Quakenet #zakkwylde SDMF QUAKENET CHAPTER |
McNulty 29.03.2005 01:08:51 | |
---|
ei siinä mitään leveetä remmiä tarvita... treenaatte vähän niin voitte käyttää kitaranpainosta teräskettinkiä hihnana niinku Zakk. Vielä kovempi jamppa olis kun soittais ilman remmiä sen 1½ tuntisen setin :) Vasurilla pitäis skittaa tuossa ojennuksessa vaan... Tuo ketju ei ehkä ole käytännöllisin ratkaisu, mutta katu-uskottava se kyllä on :)) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Niskamies 29.03.2005 07:53:18 | |
---|
Ei se nahkahihna hierrä paitaa, jos se on sellainen missä on sileä sisäpinta. Tossa Fenderin perusnahkahihnassa on karhea sisäpinta, se ei ole mun mielestä parhaita hihnoja. Fenderin deluxessa, Yamahassa, ja Sadowskyssa taas on kaikissa pehmeä sisäpinta, jolloin se ei hierrä ollenkaan. Dimarzion clip-lockista en tykännyt ollenkaan, aivan eri luokkaa kuin kunnon nahkahihna. Suosittelen investointia! Kerran se vaan kirpasee(per kitara). Meitsi on meshissä. |
Juzzu 29.03.2005 08:13:22 | |
---|
Paino = voima Ylipaino = ylivoima Speed=emotinion fat=motion I love the smell of napalm in the morning |
Mrezzye 29.03.2005 11:55:54 | |
---|
Speed=emotinion fat=motion Emotinion? Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Juzzu 29.03.2005 12:32:12 | |
---|
Emotinion? kyl sä tiiät sitten ku oot tarpeeks nopee. I love the smell of napalm in the morning |
Mrezzye 29.03.2005 17:46:19 | |
---|
kyl sä tiiät sitten ku oot tarpeeks nopee. Okkay! Mä luulin että kirjoitusasu on Emotion, mutta paljon on näköjään vielä opittavaa. Nopeuden kasvaessa nimittäin vääristyy näköjään ajan lisäksi myös oikeinkirjoitus. Toisaalta, onhan se tarkemmin ajateltuna ihan loogista. Ylipäätäänkin kun mennään yli valonnopeudella, niin muodot vääristyvät, joten kyllä... mahdollistahan tuokin on. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Les Fender 29.03.2005 19:52:56 | |
---|
Sepä se sitten on.. ;) Siellä on vaahteraviilu välissä. Väärentämätön ja kunnon vintage-peli siis. Ja koska paino ei haittaa, niin hyvä.. :) Eipä se ole haitannut N.20v se on mulla majaillut, Enämpi olen ihmetellyt muiden alipainoa:o), kaikkee sääkin tiedät...Nippeliteto on hianoo!!! Enpä malta olla kysymättä mitkä mikit nykyisistä vastaisivat eniten alkuperäisiä, joku oli ne jo vaihtanut kun se minulle tuli (Hyi sitä!!), orkkiksia en taida löytää.. Mitenkäs tän kysymyksen sais aiheeseen sopivaksi... ööö..voiko Paulia laihduttaa vaihtamalla osia;o).. Sopivasti lihava!!! |
Juzzu 29.03.2005 19:58:26 | |
---|
voiko Paulia laihduttaa vaihtamalla osia;o).. Sopivasti lihava!!! Alumiinisia stop-bareja myydään laihtumis-tarkoituksessa... Puhutaan jos sitten aika pienistä grammamääristä.. :o) I love the smell of napalm in the morning |