herra47 27.03.2005 10:00:33 | |
---|
Tarkotus olis rakentaa joku hyvä heavy/rock särö mikäköhän olis hyvä. Oon katellu noita bossin speduja mut ei meinaa löytyä skemoja ja piirilevylayoutteja. Suositelkaa jotain ja jos olis nettisivut mistä löytyis ohjeet ni olis hyvä. Kiitos. |
pjl 27.03.2005 12:29:16 | |
---|
|
JuliusUK 27.03.2005 12:45:37 | |
---|
Plöö |
Wasbesp 27.03.2005 15:22:12 | |
---|
Kannattaa myös seurailla Riffi-lehteä. Lehdessä alkoi "sarja", jossa neuvotaan tekemään erilaisia efektejä, mm. säröjä, filttereitä, tremoloita ja kompressoreita. Tämän vuoden toisessa numerossa sarja siis alkaa ja ensimmäinen pedaali on "Volumizer". Samassa numerossa neuvotaan myös kotelon työstäminen ja se kotelo tulee olemaan sama kaikissa efekteissä, joten voisi olla järkevää hankkia tuo numero, ettei tule ongelmia sen kotelon kanssa. Onks kaikki Alexit laihoja? |
Joel Harald 27.03.2005 17:16:45 | |
---|
Turpa kii tai tuun teille soittaa. |
herra47 27.03.2005 19:34:06 | |
---|
Joo huomasin riffin jutut mutten malta oottaa että se numero tulee missä on särön rakentamisesta juttua. Tarkotus olis rakentaa fender champ 5f1 ja tube screamer ts-808 ja sitten se hevisärö. champin ja screamerin projekti on jo alotettu. Noi kun saan väsättyä ni sit luulen et kelpaa vähän aikaa soitella, tietysti delay olisi kiva saada myös, mutta ehkä sit joskus. Täytyy tsekata noi linkit ja miettiä et mikä se hevisärö niistä sitten on. |
suregork 27.03.2005 20:08:42 | |
---|
|
javia 27.03.2005 21:43:22 | |
---|
tuolta http://generalguitargadgets.comse BSIAB2 särö rankempaan menoon, (suosittelen......) Ts 808:sin tilalle sieltä samalta sivustoilta se blue magic särö.... Vehkeitten räpläys kuulluu asiaan... |
Woodoo 28.03.2005 04:14:28 | |
---|
Onko nuo särkijäiden IC-piirit ihan perinteisiä logiikkapiirejä, vai pitääkö ne flassata? Työpäivän pelastus -muusikoiden.net- |
SaBer 28.03.2005 09:52:06 | |
---|
Onko nuo särkijäiden IC-piirit ihan perinteisiä logiikkapiirejä, vai pitääkö ne flassata? Useimmiten lineaaripiirejä, varsinkin operaatiovahvistimia. Joskus ei-true-bypasseissa on jotain flip-floppeja ja säröissä logiikkaa särkemässä. "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
juhist 28.03.2005 18:28:45 | |
---|
Useimmiten lineaaripiirejä, varsinkin operaatiovahvistimia. Joskus ei-true-bypasseissa on jotain flip-floppeja ja säröissä logiikkaa särkemässä. Niin tuota, mikä näissä yleensäkin on saatavuus, muutamia juttuja olen lukenut esim. TSn osalta et sitä piiriä on vaikea löytää mistään. Miten se nyt yleisesti ottaen on, et miten löytyy noita säröttimien piirejä? Olis kauhea vimma aloittaa työstämään vaikka mitä mutta aloituksessa on joku kumman kynnys... |
zepeteus 28.03.2005 18:58:33 | |
---|
Niin tuota, mikä näissä yleensäkin on saatavuus, muutamia juttuja olen lukenut esim. TSn osalta et sitä piiriä on vaikea löytää mistään. Tuon TS:n kohdalla taidetaan tarkoittaa sitä haluttua JRC4558D oparia. Kova hypetys on nostanut noiden hintoja, vaikka eivät ole välttämättä edes soundillisesti parhaita, makuasioita nääs. Vanhoista tietokoneista ja transistoriradioista esimerkiksi noita löytää läjäpäin ja puoli-ilmaiseksi, jos viitsii romistella. Miten se nyt yleisesti ottaen on, et miten löytyy noita säröttimien piirejä? Vintagea vanhoista laitteista tai joistakin liikkeistä, liikoja ei kannata maksaa varsinkaan alussa. Ensialkuun on kiva kun saa edes toimivia härpäkkeitä. Myöhemmin voi sitten hienosäädellä sen minkä jaksaa. Uusia korvaavia komponentteja löytyy lähestulkoon kaikille vanhoille piireille. Elektroniikkaliikkeistä, niin lähiseuduillaan kuin netistä, voi alkaa tutkimaan tarjontaa. Olis kauhea vimma aloittaa työstämään vaikka mitä mutta aloituksessa on joku kumman kynnys... En tiedä uskallanko suositella. Joka kerta kun vaimo näkee minkä tahansa kaavion tai osanumeroita jossakin, tulee lähes tuskainen huokaus; mitä sinä nyt taas olet värkkäämässä? :D |
juhist 28.03.2005 19:18:24 (muokattu 28.03.2005 19:34:18) | |
---|
Olis kauhea vimma aloittaa työstämään vaikka mitä mutta aloituksessa on joku kumman kynnys... Tai siis tein mä ton DIY-putkietusen, mutta sehän ei sit tominu, ja jo rakennusvaiheessa koetuksella olleet hermot eivät näihin päiviin mennessä ole kyenneet alkamaan vianetsintään... Edit: Joo o täytyy ruveta purkamaan noita sähkövärkkejä... |
En tiedä uskallanko suositella. Joka kerta kun vaimo näkee minkä tahansa kaavion tai osanumeroita jossakin, tulee lähes tuskainen huokaus; mitä sinä nyt taas olet värkkäämässä? :D Minulla ihan sama juttu, mutta välillä kihlattu sitten sponsoroi.. Kummallisia nuo naiset :? "How much more black could this be?" and the answer is: "None ... none more black." |
pjl 28.03.2005 22:01:21 | |
---|
purin jokin aika sitten kasan metallikannuisia 741:ä jostan vanhasta vempeleestä. Ja nyt oon hukannut ne! Se sitä Dist+ projektista... pöh. |