Aihe: Nyt menee järki!
1 2
tbw
28.03.2003 22:27:52
Minua on rassannut kitarani ylimmän kielen resonointi jo jonkin aikaa (itseasiassa useita vuosia) ja nyt olen päättänyt kääntyä viisaampien puoleen. Kertokaa siis miten pystyn poistamaan tai edes vähentämään särinää. Keppi on muutenkin melko uusi ja kieliä olen myös korotellut mutta ei. Aina vaan särrrisee. Auttaisiko kielien vaihto (alk.per. tällä hetkellä) vai pitäisikö nauhoja viilata?
Grimmu
28.03.2003 23:20:51

...ylimmän kielen resonointi jo jonkin aikaa (itseasiassa useita vuosia)... ...Auttaisiko kielien vaihto (alk.per. tällä hetkellä)...

Siis ymmärsinkö nyt oikein, että sulla on monta vuotta ollut samat kielet? Osta nyt jo hyvä mies uudet ;)
"Peace means reloading your guns."
tbw
29.03.2003 01:22:48
heh... vanhassa kitarassa olen vaihtanut kielet jonkin aikaa sitten (puol vuotta(?)) muuta uudessa on... hetkinen... taitaa olla samat. Ostin muistaakseni heinäkuussa, mutta resonoi jo silloin. Pistin uusien kielien piikkiin. Luin myös jostain toisesta aiheesta että alk.per. kielet kannattaa heittää menemään. Mutta miten on? Poistuuko ääni uudella setillä?
LaXu
29.03.2003 01:59:59
Kerro ihmeessä kitaran merkki ja malli, niin on helpompi arvuutella mikä siellä resonoi.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
askomiko
29.03.2003 10:33:58
Mutta miten on? Poistuuko ääni uudella setillä?

Ei välttämättä, mutta puoli vuotta vanhoilla kielillä soittaminen on kuin ajaisi autolla pelkillä vanteilla.
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
Tompsi
29.03.2003 10:39:11
Minulla on esiintynyt samaa Floyd Rose Original tallalla varustetussa kitarassani. Ilmeisesti yksi tallan kielenohjauspalikka (hyvä termi, eikö?) ei ole täysin vakaa vaan se kosketettaessa liikkuu hieman sivuttain ja soitettaessa aiheuttaa kielen 'hurisemista'. Jos joku tietää miten tämä korjataan, niin olisinpas taas ainakin viikon hyvällä tullella.
Boge
29.03.2003 16:50:25
Ilmeisesti yksi tallan kielenohjauspalikka

Tallapala sen nimi on kai näin virallisesti
tbw
29.03.2003 17:59:03
aivan aivan. kitara on Jackson RR3 Floyd Rosen tallalla.
LaXu
29.03.2003 18:53:20
Ensimmäisenä tietysti kannattaa kokeilla, onko se kuusiokoloruuvi, joka avataan intonaatiota säätäessä, löysällä..toinen on sitten lukkopalan ruuvi, tosin sillä ei pitäisi olla vaikutusta tuohon.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
KooAa
29.03.2003 19:08:49
Kannattaa myös painella kieltä nauha kerrallaan ja katsoa koska resonointi loppuu. Sitten tarkastaa kaulan suoruus ja nauhojen ja kielen korkeus.
Tompsi
29.03.2003 22:47:16

Tallapala sen nimi on kai näin virallisesti

No ei kukaan tiedä miten tuon tallapalan saisi tuettua niin ettei se hölsky ja pörise kun kieltä soittaa?
Jusstus
29.03.2003 23:24:19

Ei välttämättä, mutta puoli vuotta vanhoilla kielillä soittaminen on kuin ajaisi autolla pelkillä vanteilla.

Eiks Jarmo Saari muuten jossain sanonu, että se ei vaiha kieliä muutenku sillon, ku joku katkee... Vai miten oli?
"These go to eleven.."
askomiko
30.03.2003 11:32:18

Eiks Jarmo Saari muuten jossain sanonu, että se ei vaiha kieliä muutenku sillon, ku joku katkee... Vai miten oli?

Jos ei kieli katkea kuukauden ahkeran soiton jälkeen niin jossain on vika. Liian vähän soittoa, tai liian hiljaista hipeltämistä. :)

(Tai sitten käyttää Maximoita.)
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
Fortune
30.03.2003 11:58:28

Jos ei kieli katkea kuukauden ahkeran soiton jälkeen niin jossain on vika. Liian vähän soittoa, tai liian hiljaista hipeltämistä. :)

Hipellys rulz!

En minä saa noita poikki ruttaamallakaan, liekö tekniikkavirhe.
Blenderhead
30.03.2003 22:39:52

heh... vanhassa kitarassa olen vaihtanut kielet jonkin aikaa sitten (puol vuotta(?)) muuta uudessa on... hetkinen... taitaa olla samat. Ostin muistaakseni heinäkuussa, mutta resonoi jo silloin. Pistin uusien kielien piikkiin. Luin myös jostain toisesta aiheesta että alk.per. kielet kannattaa heittää menemään. Mutta miten on? Poistuuko ääni uudella setillä?

Minähän siitä kyselin ja homma ratkeas. Kävin virmassa ja äijä sääti ja härkki ja nyt ei särise. Jeh. Eikä maksana mitään.
Punk is the personal expression of uniqueness that comes from the experiences of growing up in touch with our human ability to reason and ask questions." -Greg Graffin
Blenderhead
30.03.2003 22:42:51 (muokattu 30.03.2003 22:43:23)

Myönnän, että soitin ekoilla kileilllä puol vuotta ja vaihoin vaan siks että halusin paksummat. Ja saundi ei kyllä muuttunu oikein mihinkään.
Punk is the personal expression of uniqueness that comes from the experiences of growing up in touch with our human ability to reason and ask questions." -Greg Graffin
tbw
31.03.2003 15:17:00
särinä lähti uudella kielisetillä. floyd rose-talla tuotti vähän ongelmia mutta seurasin hyviä ohjeita. tässä osoite jos jotakin kiinnostaa

http://www.geocities.com/zakee_bin_ … htms/tuning_a_floyd_rose_guitar.htm
-tbw-
samueld
31.03.2003 16:05:43

Sellainenkin on joskus särissyt kuin se mutteri siellä virittimen tolpan juuressa.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
JarnoH
31.03.2003 20:07:30 (muokattu 31.03.2003 20:10:12)

Mulla särisee joku tuolla mikin luona tai vieressä. (hyvä selitys). Yleensä etumikki, ja kun sitä vähän tökkii niin se häviää ainakin vähäksi aikaa. Pitäs varmaan avata se ja katsoa kun kuulostaa, että siellä olis joku pikku muovi mikä resonoi. Noh.. eipä tuo kyllä iso ääni ole eikä se kuulu vahvistimen kautta ollenkaan.

Niin joo ja se on yleensä tietty sävel ( D ) mikä resonoi.
" La ballerina si chiama bella rusa "
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)