Aihe: Paskimmat kitarasoundit -thread
1 2 3 4 5 6 7 8
McNulty
28.03.2005 16:52:15
Randy Rhoads - Jälleen, loistava kitaristi, mutta paska soundi. Kuinka Gibson-Marshall-yhdistelmällä voi mennä näin vikaan?

Eikös hällä Jackson ollunna... ainakin niissä kuvissa mitkä nähnyt olen :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Wasbesp
28.03.2005 16:56:35

Kyllä kyllä. Mistäköhän se Jackson RR on nimensä saanut..
Onks kaikki Alexit laihoja?
Kassu
28.03.2005 16:57:38

Alkuaikoina oli Les Paul. Siksihän Zakkikin osti lessun :)
Leper Messiah
28.03.2005 17:15:42
Alkuaikoina oli Les Paul. Siksihän Zakkikin osti lessun :)

ja myöskin joku custom polkadot flying-v

randyllä siis
maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu
kulmahiomakone
28.03.2005 17:54:31
Voin sanoa melkein kuulematta, että voit rämpytellä vielä muutaman nuotin ennenkuin väittämäsi pitää paikkansa.

Sä siis pystyt myös sanomaan paljon asioita kuulematta. Perustetaanko yhdistys?

Pitsäköhän itkee vai nauraa vai vääntää paskat housuun?

Mä suosittelen itkemistä. Jälkimmäisen voisi kuvitella olevan huomattavasti sotkuisempaa.

Ozzyn alkupään tuotannon levyillä kitaraa soittivat Rhoads sekä Lee. Wylde astui kuvioihin vasta 80-luvun loppupuolella. Mutta mutta...Keikoillahan soitetaan biisejä koko tuotannon ajalta (Mr. Crowley, Crazy Train, Bark At The Moon jne.) eikö? Joten summasummarum; soittaiskohan tää Wylde myös niitä vanhempia biisejä. Mä en nyt siis oikein ymmärrä , mitä sä haet takaa?

Tämä selvä. Mutta onko tässä nyt sitten kuitenkin kyse siitä, että hra. Wylde ei osaa itse tehdä hyviä biisejä? Soittaa siis hyvin muiden biisejä riffeineen ja sooloineen, muttei itse osaa luoda juurikaan mitään mieleenpainuvaa. Sanoinko mä jotain siitä tyylitajusta... Vai riittääkö hyvä tekniikka siihen, että on hyvä kitaristi?

Sori nyt vaan, mutta mun mielestä (millä tahansa soittimella) soittaminen on aina enemmän tai vähemmän luomista. Kuka tahansa voi kuulostaa hyvälle soittamalla muiden kehittämiä hyviä juttuja, mutta harvempi kuulostaa itse omine juttuineen hyvälle. Jyvät akanoista jne.
McNulty
28.03.2005 17:58:42
Tämä selvä. Mutta onko tässä nyt sitten kuitenkin kyse siitä, että hra. Wylde ei osaa itse tehdä hyviä biisejä? Soittaa siis hyvin muiden biisejä riffeineen ja sooloineen, muttei itse osaa luoda juurikaan mitään mieleenpainuvaa.

Zakk säveltää kaikki Black Label Societyn biisit tietääkseni. Ja taitaapi säveltää osan ozzyn uudempia biisejä myös. Osaapi laulaa mielestäni hyvin... aika sellainen L. Staley tyyppinen saundi jampalla tuossa laulannassa. Pianoakin hän kai on joissain kipaleissa soitellut.

Sanoinko mä jotain siitä tyylitajusta... Vai riittääkö hyvä tekniikka siihen, että on hyvä kitaristi? Sori nyt vaan, mutta mun mielestä (millä tahansa soittimella) soittaminen on aina enemmän tai vähemmän luomista. Kuka tahansa voi kuulostaa hyvälle soittamalla muiden kehittämiä hyviä juttuja, mutta harvempi kuulostaa itse omine juttuineen hyvälle. Jyvät akanoista jne.

Suosittelen tutustumaan BLS:n tuotantoon kaikessa komeudessaan. Onpi junttausta, melodiaa, akustista juttua yms yms.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Kassu
28.03.2005 18:04:59
Zakk säveltää kaikki Black Label Societyn biisit tietääkseni. Ja taitaapi säveltää osan ozzyn uudempia biisejä myös. Osaapi laulaa mielestäni hyvin... aika sellainen L. Staley tyyppinen saundi jampalla tuossa laulannassa. Pianoakin hän kai on joissain kipaleissa soitellut.

Suosittelen tutustumaan BLS:n tuotantoon kaikessa komeudessaan. Onpi junttausta, melodiaa, akustista juttua yms yms.

Säveltää kaikki biisit. Soittanut myös elokuvabändissä steel dragon kaikki kitarat. Tehnyt yhden puolakustisen soololevyn, sävelsi ja soitti kaikki instrumentit. Tehnyt myös yhden levyn southernrockia bändin pride & glory nimissä. Tutustukaa ihmeessä.
aniks
28.03.2005 20:34:59
Judas Priestin leadi-soundi painkillerillä (vain joillain biiseillä kuten all guns blazingillä). en kyllä tajua miten glenn ja k.k. ovat saaneet levylle sellaiset nintendo-soundit.

Aikamoinen nintendo saundihan se siinä painkillerissä on.
I can't stand rap....people who can't sing do rap....you can sing rebellion as well as talk it....Hitler would have been in a rap band... -- John Entwistle MTV Week In Rock 1989
PoLFus
28.03.2005 20:36:57

Judas Priestin leadi-soundi painkillerillä (vain joillain biiseillä kuten all guns blazingillä). en kyllä tajua miten glenn ja k.k. ovat saaneet levylle sellaiset nintendo-soundit.

Haha. Allekirjoitan täysin. Aina alkaa naurattamaan soolojen kohdalla :D
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
metallfan
28.03.2005 20:45:25
Huh huh....

Kun kattoo tätä juttua tulee vähän sellanen fiilis, että kenellä sitten on hyvä soundi?
McNulty
28.03.2005 20:48:49
Huh huh....

Kun kattoo tätä juttua tulee vähän sellanen fiilis, että kenellä sitten on hyvä soundi?

Ei kellään... kun jokaisella on oma mieltymys hyvästä saundista, mutta eihän hevimiehen tartte kantrista tai jatsista tykätäkään, tai päinvastoin. Tosin kukaan ei kiellä pitämästä. Mulle joku mainstream-pop on kuraa... aika monelle se on "just se oikea ja paras".
Lego
28.03.2005 20:52:53
Ei kellään... kun jokaisella on oma mieltymys hyvästä saundista, mutta eihän hevimiehen tartte kantrista tai jatsista tykätäkään, tai päinvastoin. Tosin kukaan ei kiellä pitämästä. Mulle joku mainstream-pop on kuraa... aika monelle se on "just se oikea ja paras".

Juu mutta kun kyse oli siitä kitarasoundista eikä musatyylistä. Esim tykkään paljonkin Gary Mooren soundista vaikka musa on hirveetä paskaa ja Kreatorin ekojen levyjen kitarasoundit on mitä on vaikka biiseistä tykkäänkin.
P = U * I
ReBeat
28.03.2005 21:17:41

Kenellä sitten on hyvä soundi?

Mulla.
Kun kuuntelee Iskelmäradioa koko päivän niin kuulee aika paljon paskoja kitarasoundeja. Iskelmäviihdeteollisuuden koneistossa siliäväksi pestyjen uusien iskelmätähtien halvalla tehdyt ensilevyt sisältävät aika paljon linjasoundeja ja välillä myös digitaalisärösooloja tai jotain plugaripaskaa. Siltä ne ainakin kuulostavat. Räkivää karheutta tai elävyyttä, itkeskelyä... putkisoundin häilyvää "verhoilua" on yleensä aika turha etsiä edes niistä rajuimmista soolosoundeista. Ps. Soundi eli säröt + kaiut ja modulaatiot/pitch shiftingit lähtevät silti sormista. Ja tatsi lähtee kans.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Cornflake
28.03.2005 21:31:51
bonecrusher:
Tästäkin on yhtä monta mielipidettä kuin on kirjoittajaakin. Mielestäni monen BM-bändin saundi sopii siihen kulttuuriin ja fiilikseen.

Plussaa!

Juurikin tänään saatiin taas masteroitua aimo läjä uusia bläkkis-biisejä ja olisihan niistäkin saanut TOTOa helpolla. Sekun ei olisi enää sitä mettäkamaa jota haettiin vartavasten. Homman nimi vain on se että pitää olla sitä räkää ja ilkeyttä soundissa. Eli soundia ruuvattiin rupisemmaksi heti ensimetreiltä lähtien.

Toinen vaihtoehto on tietty tehdä isolla rahalla oikein timangia, mutta onneksi tuossa genressä pääsee vielä kunnon asenteella ja meiningillä tarpeeksi pitkälle.
Lick my lovepump! Redbound
Swan
28.03.2005 22:15:17
Fuzzpedaalisaundit eivät meikäläisen mieleen juuri ole varsinkin, jos mukana on oktaaveriefekti (Octavia). Siksi aika monet 60-luvun biisit, joista valitettavasti päällimmäisinä Hendrixin, kuulostavat minun korvaani aika luotaantyöntäviltä.
kalamies#26 >-)))>
Da Make
28.03.2005 22:25:51
Tämä nykypäivän "Pro Tools" tyttöjen hevi, Evanesense ja Within Temptation ainakin ovat niitä.
Soundia luonehtisin "laattasäröksi" tasasta sirinää (mt-2), yksittäiset attackit kuulostavat kaakelien päällekkäin latomiselta, säröä on liikaa, kaikkea muuta väärissä suhteissa.
"Oh Yeah! E-minor!" - Patrick (from Sponge Bob) Katso omat plussasi täältä!
elbowski
28.03.2005 22:27:10
Tämä nykypäivän "Pro Tools" tyttöjen hevi, Evanesense ja Within Temptation ainakin ovat niitä.
Soundia luonehtisin "laattasäröksi" tasasta sirinää (mt-2), yksittäiset attackit kuulostavat kaakelien päällekkäin latomiselta, säröä on liikaa, kaikkea muuta väärissä suhteissa.

Aivan, ei vain tullut mieleeni aiemmin.
Se en ollut minä, se oli Pastilli???
IMIK #25
Ärlä #017
Super-Jari
28.03.2005 22:29:15

Mulla oikeasti ärsyttää Within Temptationin puolesta kun vaihtoivat tyyliä niin kovasti. Edellisellä levyllä oli oikeasti hienoja biisejä.
And there is only one guarantee: none of us will see heaven
Da Make
28.03.2005 22:32:52
Mulla oikeasti ärsyttää Within Temptationin puolesta kun vaihtoivat tyyliä niin kovasti. Edellisellä levyllä oli oikeasti hienoja biisejä.

Joo, itse en ole tutustunut lainkaan ko. bändin tuotantoon, mutta ainakin tämä eräs "hittibiisi" on kyllä selvästi tehty markkinamiesten pillin tahtiin.
"Oh Yeah! E-minor!" - Patrick (from Sponge Bob) Katso omat plussasi täältä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)