elbowski 24.03.2005 22:44:22 | |
---|
Onko muuten Krankilla saatavilla sellaisia klippejä jossa vahvari yksistään? Voisin funtsata sitten...kakkoskanavalla ja kleanilla :) on kuitenkin kaikilla sama pääteaste, jotenka ei voi varmaankaan muutella liikoja ainakaan siellä suunnassa. http://www.krankamps.com/sound/sound.aspx Se en ollut minä, se oli Pastilli??? IMIK #25 Ärlä #017 |
Mikko Vainiala 24.03.2005 22:46:07 | |
---|
Kuis monella etuasteputkella noi sun säröt on toteutettu? Molemmat säröistä kulkee kolmen etusputken ja tietty vaiheenkääntäjän läpi. Ne jakaa globaalisti yhden "tone" booster putken. |
Mikko Vainiala 24.03.2005 23:08:29 (muokattu 30.01.2006 11:16:18) | |
---|
http://www.krankamps.com/sound/sound.aspx Kattoin kolme ensimmäsitä enkä löytänyt vahvistin yksin klippejä, niissä pätkissä joissa se soin yksin on luultavasti eri mikeillä eri kanavissa. Kolmas oli mono, miksiköhän, miksattu tulos? No kummiski, näiden saundissa on ärsyttävintä se mikä niin kovin monessa muussakin, eli vahvistimessa ei bassotaajuuksia päästetä nfb-looppiin...eli tämä takaisinsyöttö tarkoittaa mm. sitä kuinka hyvin vahvistin kontrolloi kaiutinta - ja tässä tapauksessa (kuten myös mesan modern/red modet) se ei kontrolloi kaiutinta kunnolla vaan se ikäänkuin heiluu vapaasti ilmassa "flabby". Tuloksena saadaan vakuuttavan paksua ja lujaa bassoa, MUTTA löysää sellaista. Eli itse olen kontrolloidumman basso-osaston ystäviä. Mikko Edit - poistettu turhat teoriat...jokainen (ainakin rakentaja) voi kokeilla itse. |
elbowski 24.03.2005 23:16:30 | |
---|
Okei, mutta kuunteleppa se neljäs klippi. Se en ollut minä, se oli Pastilli??? IMIK #25 Ärlä #017 |
MattiAuer 24.03.2005 23:26:46 | |
---|
Mulla on myös pod xt täällä kotona, että henkilölle joka sanoo että nää kuullostaisi mallinnuksilta sanon että en ole yhtä mieltä. Teepäs joskus koe, vedät jokaisella high gain vermeellä joita löytyy ja V30 kaiutinmallinnuksen kanssa ilman eq:ta ja efektejä ja postaa sitten tänne. Niin, en tarkoita tässä haastaa muuta kuin leppoisaa jutustelua enkä myöskään halua mitenkään haukkua tai alistaa kanssaihmistä. Nyt kun tästä alettiin puhumaan, kuuntelin jotain ankeita kokeiluklippejäni pod-mallinnuksella ja yritin löytää jotain sellaista, mitä tämä toi mieleeni. Enpä tosiaan tuollaista saundia ole yrittänytkään tehdä, mutta jotenkin samalla tavalla epämiellyttävältä kuulostaa esim. seuraava pätkä, jonka tein joskus Pod 2.0:lla. Varmasti olen käyttänyt jälki-eq:ta ja ties mitä muutakin, mutta sillä ei tässä ole merkitystä koska en tässä yritäkään väittää että pod kuulostaisi tuolta sinun vahvariltasi. www.taivaanautio.net/perushevi.mp3 Pointtini oli siis kokonaisuudessaan: on yllättävää, miten minulle tuli mallinnus mieleen rakkaudella säädetyn putkivahvarin saundista. Ja ilmeisen onnistuneesta saundista vielä, koska olet itse tyytyväinen ja muutkin tykkäävät. Tulipa vain todistettua, että minun korvillani sitä eroa ei kovin luotettavasti kuule. Ilmankos minun saundit onkin paskoja, sekä putkella että diginä toteutetut. "Uniikki unikorni olikin korni koni"
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään. |
Mikko Vainiala 25.03.2005 09:04:08 (muokattu 30.01.2006 10:44:50) | |
---|
Niin, en tarkoita tässä haastaa muuta kuin leppoisaa jutustelua enkä myöskään halua mitenkään haukkua tai alistaa kanssaihmistä. Nyt kun tästä alettiin puhumaan, kuuntelin jotain ankeita kokeiluklippejäni pod-mallinnuksella ja yritin löytää jotain sellaista, mitä tämä toi mieleeni. Enpä tosiaan tuollaista saundia ole yrittänytkään tehdä, mutta jotenkin samalla tavalla epämiellyttävältä kuulostaa esim. seuraava pätkä, jonka tein joskus Pod 2.0:lla. Varmasti olen käyttänyt jälki-eq:ta ja ties mitä muutakin, mutta sillä ei tässä ole merkitystä koska en tässä yritäkään väittää että pod kuulostaisi tuolta sinun vahvariltasi. www.taivaanautio.net/perushevi.mp3 Pointtini oli siis kokonaisuudessaan: on yllättävää, miten minulle tuli mallinnus mieleen rakkaudella säädetyn putkivahvarin saundista. Ja ilmeisen onnistuneesta saundista vielä, koska olet itse tyytyväinen ja muutkin tykkäävät. Tulipa vain todistettua, että minun korvillani sitä eroa ei kovin luotettavasti kuule. Ilmankos minun saundit onkin paskoja, sekä putkella että diginä toteutetut. Hyvä Matti! Luotan kyllä korviisi ja kaikki mielipiteet tasa-arvoisia, kommenteista aina hyötyä. Mikko |
Mikko Vainiala 25.03.2005 17:18:19 (muokattu 25.03.2005 17:18:46) | |
---|
No siellä siellä se Väinö...klippi on, ylhäällä. :) |
askomiko 25.03.2005 17:46:52 | |
---|
Noni, nyt twängin ja kevytruttujen kimppuun? |
Mikko Vainiala 25.03.2005 18:03:14 | |
---|
Noni, nyt twängin ja kevytruttujen kimppuun? Pakollinen leadi-soolokin täytyy kai yrittää vääntää pikimmiten ja sitten myös puhtaalta kanavalta...Apache!? SRV-Lenny!? Oho, tuo jälkimmäinen taitaa mennä jo liian vaikeeksi. :) Ja sitten kakkoskanavalta jokin muukin saundi kuin EVH...esim. tuo Dio toimii hyvin siellä, paremmin kuin kolmosella muistelisin. |
MattiAuer 26.03.2005 07:29:53 | |
---|
Hyvä Mikko. Hyvä homma. Säätämisen iloa. "Uniikki unikorni olikin korni koni"
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään. |
Mikko Vainiala 26.03.2005 19:18:36 | |
---|
Päivityksen paikka. Lisää ominaisuuksia. ...ja saunomaan! Mikko |
Mikko Vainiala 26.03.2005 19:24:27 (muokattu 30.01.2006 10:46:22) | |
---|
"Täydellinen" metallisoundi ei ole tuosta enään kovin kaukana. Dude, olit oikeassa! Ja anteeksi toki "vaatimaton" innostukseni... Mikko. |
efunkelist 27.03.2005 23:23:55 | |
---|
voi elämän karut kävyt kun oli kuolattava soundi... oliko jossain niitä tämän vahvarin clean-soundeja, olenko missannut vai onko tulossa? meinaan, jos tuolla high-gainilla saa vielä jazz/funk/soul-osastoa niin joutuu harkitsee isoja budjetointiliikkeitä meikäläisen taloudessa ;) mitäs niitä tehoja olikaan? speksejä luvassa? jos on 60w tai vähemmän niin alkaa lähennellä meikäläiselle "mittatilauspeliä" ;) |
askomiko 28.03.2005 01:28:47 | |
---|
Toimiskohan se yhdellä putkella, sit ois 60. :) |
McNulty 28.03.2005 01:39:45 | |
---|
Niin milloin näitä saa ostaa? :) Just on menossa halfstack myyntiin ja hakusessa on nimenomaan sellanen Krank-juntta. Ks. miun omakuva niin "you've got the point" =) Onko mahdollisesti tulossa joku DIY rakennussarja? =) |
Mikko Vainiala 28.03.2005 03:09:47 (muokattu 30.01.2006 10:55:44) | |
---|
Pari ajatusta. Kaikki tietää että vahvistimien A/B vertailu on aika olennaista ostopäätöksen tekemiselle. Erittäin suositeltava ja hyvä asia kitaristin näkövinkkelistä, mutta entä jos rakentaja alkaa ”vertailla” omaa vahvistintaan toisten rakentajain tuotteisiin esim. klippien pohjalta? Taas hyvä kitaristien kannalta (jotka palavat halusta tietää) mutta rakentajan kantilta? Riippuu millä tavalla vertailut tehdään tai tulkitaan jonkun ulkopuolisen tahon toimesta tehdyksi. Tyylejä on montaa sorttia...mulla onkin parempi, lällällää, tai mahdollisimman neutraalisti (lieneekö edes mahdollista) osoittaa soittajille että tällaistakin saundia lähtee. Noh, ihmisiä on kuitenkin miljardeja ja meitä rakentajia vain kourallinen, niin kaikille on varmasti tilaa ja pakkohan tämän putkiporukan on pohjimmiltaan (kilpailusta huolimatta) jonkinlaista veljeyttä keskenänsä tunnettava. Hyvä muistaa myös että mikään vahvistin ei tietenkään saundaa samanlaiselta kuin joku toinen. Esim. kaksi ”täysin samanlaista” marshallia soi eri tavalla. Lisäksi aika outojakin tilanteita sattuu kun putkivahvarilla yritetään ”naulata” esim. jonkun Panteran trankkupelin saundia. Ok, vertailevat klipit ovat kuitenkin hyvä juttu ja vahvistimien eroavaisuudet tulevat parhaiten esille soittamalla samaa tai samantyyppistä riffiä, loput on käsistä, kitarasta, kajareista ym. kiinni. Mikko Edit - lyhennystä, lyhennystä. :) |
kilroy 28.03.2005 07:22:07 | |
---|
oon just heränny ja ehkä six vähä pihalla mut kuulosti ihan sikahyvältä.....mut vaivaa yx juttu..?? Eli onko tässä nyt siis kyseessä itse tehty vahvistin???? Ja jos on ni ei muuta ku myyntii vaa noita,RAKENNUSSARJOINA!!!!! |
juu, ihan hiton hyvän kuulonen, vielä vähän trebleä kääntää lisää niin johan on. mahtavan kuulosta. |
Mikko Vainiala 28.03.2005 12:48:59 (muokattu 30.01.2006 10:56:01) | |
---|
Joo, malttakaas vielä hetki niin on namiskat oikeissa asemissa, täytyy laittaa luurit päähän. Päivitän tänään pariin uuteen klippiin. |
McNulty 28.03.2005 13:05:13 | |
---|
Joo, malttakaas vielä hetki niin on namiskat oikeissa asemissa, täytyy laittaa luurit päähän. Päivitän tänään pariin uuteen klippiin. Tuo "jep" klippi oli osoitti vaan itselleni että kyllä ns. lähtee. Uutta klippiä odotellessa... Ajattelin kysäistä olisiko suuri homma lisätä vahvistimeen esim 5-band liuku-EQ... tai vaikka middle-potikan viereen joku "anti-boost"-kytkin jolla korostaisi vielä enemmän sitä junttaa ja jyrää? Saundista sen verran että tuossa RBID tms. samplessa saisi olla ehkä hiukan lisää middleä... enempi sellasta rokkisaundia. Tästä tullaankin siihen että tuollainen anti-boost + 5-way EQ vois olla kova ratkaisu tuomaan monipuolisuutta saundin vatkaamiseen? =) |