Aihe: Paskimmat kitarasoundit -thread
1 2 3 4 5 6 7 8
Jucciz
27.03.2005 23:30:13
Mutta kuuntele silti levyt No More Tears ja vaikka Pride & Glory.

Täytyypä testata jos vastaan tulee joskus.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Exhausted
27.03.2005 23:31:52

Voisin kommentoida tuota alussa mainittua Eagles of Death Metalia, että ehkä bändin paska kitarasaundi johtuu siitä että basisti puuttuu?

Muita paskoja kitarasaundeja:

Slipknot - Vol.3
Mudvayne - koko tuotanto
Faith no More - Jim Martinin aikaiset jutut
Sara - Kromi. Hieno levy mutta pörisevät kitarat pilaavat kaikki raskaat riffit
kulmahiomakone
28.03.2005 00:39:10
Oletko itse muka sitten pätevämpi ;)

No tuohon on mahdotonta sanoa mitään, kunnes olen hra. Wylden soitantaa kuullut. Ainakin tyylitajua löytyy todennäköisesti enemmän, mutta niin löytyy naapurin Musti-koiraltakin.

Juu hirveetä paskaahan se Ozzyn soolobändi on. Paskoja kitaristeja ollut bändissä kuten Randy Rhoads, Jake E. Lee sekä Zakk Wylde. Aivan täysiä turisteja. Soundit hirveetä sirinää.

No jos sä tosissas oot sitä mieltä... Mä en voi sanoa juuri muuta kuin että se Ozzyn "laulaminen" on lähinnä surkuhupaisaa, niin vähän oon kuullut. Mä kuitenkin luotan sun mielipiteesees tässä asiassa. Sulla on vissiin tää genre kuitenkin aika hyvin hallussa...

KeuKeu... Et ole tainnu kuulla sen karvanaaman soittavan Ozzyn alkupääntuotannon biisejä?

Tää on aina yhtä käsittämätöntä, että joku kitaristi osasi joskus soittaa hyvin, mutta sitten se menetti "sen". Siksi alkupään tuotanto on aina loistavaa, mutta "sen" menettämisen jälkeen on julkaistu vaan pelkää paskaa...
otto_t
28.03.2005 00:56:03
Noh, joko olisi kaikki artistit, kitaristit ja vahvistimet hakuttu lyttyyn niin voitaisiin tämänkin aihe lisätä "paskimmat threadit" kansioon?
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!
kulmahiomakone
28.03.2005 01:20:28
Noh, joko olisi kaikki artistit, kitaristit ja vahvistimet hakuttu lyttyyn niin voitaisiin tämänkin aihe lisätä "paskimmat threadit" kansioon?

Mä yritän parhaani. Tiputelkaa lisää nimiä vaan, niin yritän keksiä jotain pahaa sanottavaa, vaikken sitten olisi ikinä kyseistä artistia/vahvistinta kuullutkaan. Ei mielipiteitä varten tarvitse tietoa.
McNulty
28.03.2005 01:24:24 (muokattu 28.03.2005 01:35:09)
Anteeksi kun mä käytin noin rujoa kieltä. Olen vaan niin fiiliksissä kun Kerho eteni välieriin.

HELL YEAH!!! Turkkulaisilla on ainakin pitkät kesälomat jollei muuta :)

Niin ja mitä tulee tuohon saundien lyttäämiseen... niin se on kaiketi kuulijasta kiinni mikä on paskaa. Itse tykkään että Panteralla on kaikilla muilla levyillä hyvä kitarasaundi paitsi "Great Southern Trendkill"-levyllä... Slayerin vanhemmilla on kova saundi, samoin Sepulturan Arisella ja Chaos A.D:lla jne jne. Mutta aika harva muistaa mainita että esim. Doc Watsonin ja Chet Atkinsin levyillä on kova saundi.

Mielestäni paskin skittasaundi löytyy Veles - Night on the Bare Mountain levyltä. Kyseessä siis puolalainen blackmetal orkesteri jonka kitarasaundia tuolla levyllä ei voi käsittää. Onkohan se oikeasti edes kitara? Ihmeellistä kilkatusta säristimen läpi... ihan kuin triangeli meets piano + steel drum :)

Oikeasti sitä kannattaa kokeilla niin kuulostaa nuo teidänkin luettelemat "paskat saundit" aika helvetin hyvältä.

http://www.evilmusic.com/reviews/veles/93.html

EDIT: Toiset tykkää tuoreemmista saundeista, toiset vanhemmista saundeista... Toiset tykkää tuoreemmista neitosista, toiset vanhemmista maatuskoista. Otetaan me Ben_D nuo nuoremmat flikat niin jää vintagee sitä harrastaville :))

EDIT2: ja sanottakoon vielä että diggailen vanhempaakin musiikkia ja onpi tullut pari Axis Face fuzzia rakenneltua Hendrix-jamitteluun... ja Deep Purplella on niin paljon kovia skittajuttuja ettei niitä kyllä ole pystynyt ohittamaan...
Ben_D
28.03.2005 03:47:59 (muokattu 28.03.2005 03:51:51)

No tuohon on mahdotonta sanoa mitään, kunnes olen hra. Wylden soitantaa kuullut. Ainakin tyylitajua löytyy todennäköisesti enemmän, mutta niin löytyy naapurin Musti-koiraltakin.

Voin sanoa melkein kuulematta, että voit rämpytellä vielä muutaman nuotin ennenkuin väittämäsi pitää paikkansa.

No jos sä tosissas oot sitä mieltä... Mä en voi sanoa juuri muuta kuin että se Ozzyn "laulaminen" on lähinnä surkuhupaisaa, niin vähän oon kuullut. Mä kuitenkin luotan sun mielipiteesees tässä asiassa. Sulla on vissiin tää genre kuitenkin aika hyvin hallussa...

Pitsäköhän itkee vai nauraa vai vääntää paskat housuun?

Tää on aina yhtä käsittämätöntä, että joku kitaristi osasi joskus soittaa hyvin, mutta sitten se menetti "sen". Siksi alkupään tuotanto on aina loistavaa, mutta "sen" menettämisen jälkeen on julkaistu vaan pelkää paskaa...

Ozzyn alkupään tuotannon levyillä kitaraa soittivat Rhoads sekä Lee. Wylde astui kuvioihin vasta 80-luvun loppupuolella. Mutta mutta...Keikoillahan soitetaan biisejä koko tuotannon ajalta (Mr. Crowley, Crazy Train, Bark At The Moon jne.) eikö? Joten summasummarum; soittaiskohan tää Wylde myös niitä vanhempia biisejä. Mä en nyt siis oikein ymmärrä , mitä sä haet takaa?
Generic L
28.03.2005 04:09:41
heitetäänpäs vaikka Sepulturan Morbid Visions
Ben_D
28.03.2005 04:11:55

heitetäänpäs vaikka Sepulturan Morbid Visions

Siinä on kyllä joo melkoisen paskat soundit ;)
trih
28.03.2005 04:20:17
Zakk Wyldeä olen kuullut hirveän vähän, mutta ainakin muutaman BLS:n biisin perusteella sekä miehen soitanta että kitarasoundi ovat ihan käsittämätöntä kuraa. Joko asia on näin tai sitten olen kuullut juuri "ne väärät biisit" miehen tuotannosta.

Ei helvetti :D Mitähän olet oikein kuullut? No More Tears kannattaa tosiaan kuunnella läpi. On aika helmi levy.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Dr. Muff
28.03.2005 11:11:33
Käviskö Sepultura: Schizotfrenia? Faith No Moren Angel Dustilla on aika kamalat kitarasoundit, harmi sinällään koska levy muute on aika hyvä. Blizzard Of Ozzilla on myös melko kamalat kitarasoundit, sekin on silti hyvä levy. Huonoja levyjä huonoilla soundeilla on niin paljon ettei viitsi edes yittää luetella niitä.
Tuumasta toiseen.
Leper Messiah
28.03.2005 11:50:27
Parasta.
Ensin Bend D täällä mollaa jotain ja sitten kun isketään sen suosikkia alas, niin kauhee mouhotus.

täälä mnetissä(kin) on kaikilla oikeus omiin mielipiteisiin ja niiden puolustamiseen. miten tänne saataisi keskustelua, jos kaikkien pitäisi sanoa kokoajan vaan ''joo'' tai ''aha'' eikä saisi tuoda sitä omaa mielipidettään esiin ja sitä puolustaa?? sitäpaisti listaustopicit ovat mnetin sääntöjen vastaisia. Mielipiteet perustelemalla ja omien, ehkä toisten mielipiteiden kanssa ristiriitaisten mielipiteiden esiintuomisella tänne saadaan sitä keskustelua.

Ja tiedoksi: Ozzy tosiaan pilasi Black Sabbathin äänellään.
Ihan helvetin kauheata mölinää.

no tällehän ei voi kuin nauraa. mutta se on sinun mielipiteesi. eikä tämä ole lauluäänikeskustelu, eli jospa jätetään tämä aihe tähän.

Kaikilla bändeillä joilla on vire alempana kuin E on yleensä livenä paska soundi. YLLÄTYS YLLÄTYS!

tämäkään ei IMHO pidä paikkaansa. jos on oikeanlaiset kamat ja asiansa osaava miksaaja niin miksi tulisi mitään ongelmaa?

Bläskibändien soundit on yleensä kauheat.

no tästä olen samaa mieltä.

Ei tuu mieleen kyllä muita, ei oo tapana kuunnella paskaa.

ai, valitset siis kuuntelemasi levyt soundien etkä musiikin perusteella??
maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu
Ben_D
28.03.2005 11:54:37 (muokattu 28.03.2005 11:57:31)

Parasta.
Ensin Bend D täällä mollaa jotain ja sitten kun isketään sen suosikkia alas, niin kauhee mouhotus.

Oletpas ns. surkea kun tuosta revit palkon herneineen nenään ja alat mouhottaa.

Ja tiedoksi: Ozzy tosiaan pilasi Black Sabbathin äänellään.
Ihan helvetin kauheata mölinää.

Kaikilla bändeillä joilla on vire alempana kuin E on yleensä livenä paska soundi. YLLÄTYS YLLÄTYS!

Bläskibändien soundit on yleensä kauheat. (ei niillä luusereilla ole muutenkaan tyylitajua)

Ei tuu mieleen kyllä muita, ei oo tapana kuunnella paskaa.

Mitäs se Varg sanoikaan kitaroista?

Otas nyt Benny Hill ihan rauhassa. Mulle on periaattessa ihan sama, mitä kukin mistäkin ajattelee, mutta mua ihmetyttää paskanjauhaminen asioista, joista ei tiedä yhtään mitään. Ennenkun jakelee mielipiteitään niin vois vaivautua edes vähän ottamaan asiasta selvää.

Meneppä taputteleen kaljua ystävääs päälakeen niin tulee hyvä mieli. Pastilli?
Miikathebest
28.03.2005 12:12:10 (muokattu 29.03.2005 10:19:18)

-----poistettu-----

eipä näköjään herättänyt keskustelua...
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Vimpo
28.03.2005 12:14:27

Tulee kyllä mieleen Jukka Tolosen (plays Coltrane -kiertue) livesoundit tossa menneenä syksynä. Soitteli kapakkatyyppisessä tilassa pikkukombon läpi, merkkiä en millään muista. Puhtaat soundit oli vielä ihan ok, mutta mr Tolonen oli jostain äkännyt säröpedaalin siihen lattialle (Boss DS ellen ihan dementoitunut ole) ja polkaisi sen aina ihan puskista kehiin. Tuloksena aivan käsittämättömän hirveä, raastava ja repivä soolosoundi, jonka ansiosta meidän koko eturivi irvisteli läpi keikan. Kontrasti puhtaan ja särön välillä oli taivashelvetti-luokkaa, ja se purkki aina potkaistiin päälle omituisissa kohdissa kesken soitettavan nuotin.

Tai ehkä se oli vaan joku spirit of jazz & Coltrane ja me kuuntelijat oltiin huonoja.

Kyseisestä keikasta parin viikon päästä luin Riffiä/Rytmiä ja sivuilta suorastaan pomppasi esiin haastatellun suomalaisen kuuluisan kitaristin lausahdus "En ole soundifriikki" -Jukka Tolonen.
Mrezzye
28.03.2005 12:37:40

Shittikin voi olla hyvää..

...miljoonat kärpäset eivät voi olla väärässä.

Asiaan: Mesan Rectumsoundit on tosiaan ihan hirveät. Aina tulee mieleen joku Nickelback ja amerikan liput heiluu, hurraa!!!
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
McNulty
28.03.2005 12:38:13
Bläskibändien soundit on yleensä kauheat. (ei niillä luusereilla ole muutenkaan tyylitajua)

Tästäkin on yhtä monta mielipidettä kuin on kirjoittajaakin. Mielestäni monen BM-bändin saundi sopii siihen kulttuuriin ja fiilikseen. Ja modernimmasta päästä, vai pitäisikö sanoa että "sophisticated BM"-suunnasta esim. Emperorilla ja Dimmu Borgirilla oli ihan menevät saundit.

Se mitä tulee alavireissä soittamiseen, niin ihan hyvin se luonnistuu livenäkin. Pitää vaan olla hyvä miksaaja puikoissa ettei jätä niitä rytmiskitan femmavalleja sinne taustalle ja säätää pöydästä hiukan lisää keskialuetta... kyllä ainakin Morbid Angel ja Cannibal Corpse runttasivat aika kovaa menemään ja kyllä sinne yleisön keskivaiheille kuulosti ihan hyvältä. Skitoista sai selvän, sanoista ei :)

Niin ja se mitä tulee eturiviin... eihän siinä ole koskaan se paras saundi olleskaan. Jään itse suosiolla vähän taaemmaksi juurikin sen saundin takia. Eturivin moshaus oli kivaa joskus silloin nuoruudessa :))
Mrezzye
28.03.2005 12:51:08

...kyllä ainakin Morbid Angel ja Cannibal Corpse runttasivat aika kovaa menemään ja kyllä sinne yleisön keskivaiheille kuulosti ihan hyvältä.

Cannibal Corpse vissiin ei kuitenkaan millään hirveällä alavireellä soita... ei ainakaan aikoinaan (Tomb of the Mutilatedin aikaan) soittanut, tai sitten muistan pahasti väärin ???
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
TheWickerMan
28.03.2005 12:53:14
Turisas
- Kyllä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)