Jormaz 27.03.2005 17:20:52 | |
---|
En minä nimeä tiedä mutta enpä minä ainakaan sitä ollut nähnyt ennen tuota esiintymistä, eli '03 rockperryä. Telejen tuhoamisesta pitäisi palkita vuolaasti :) Helsingin Aleksanterinkadulla soitteli vielä joitakin kuukausia sitten semmonen stetsonityyppi joka teki hassuja "kampiefektejä" lyömällä kämmenellä straton yläsarveen samalla pitäen vasurilla kaulasta kiinni. Basistilla oli koominen nahka-asu, se oli ihan venäläisen näköinen. Hmm.. hyvältähän niiden soitto kuulosti, tosin piti kuunnella tarpeeksi kaukaa koska yhtään killinkiä en niille heittäny. Ihmettelen ihmisiä jotka menee viereen kuuntelemaan mutta ei edes kolikkoa heitä. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
pira 27.03.2005 17:28:07 | |
---|
Telejen tuhoamisesta pitäisi palkita vuolaasti :) Minkäköhän takia tää ei yllättänyt mua? Silti sai hyvät naurut.. Vibrato lähtee syrämmestä. |
efunkelist 27.03.2005 23:11:23 | |
---|
Ruuvit löysällä? No kitaristissa on jos kaulalla bendailee, eikä siis omalla vaan kitaran ;) |
maple 27.03.2005 23:20:26 | |
---|
tracii guns on myös aika mestari tossa lajissa... "don't throw rocks if you're living in the glass house." |
zepeteus 27.03.2005 23:32:56 | |
---|
|
Hanok 28.03.2005 00:03:20 | |
---|
Kaulaa taivuttamalla saa kiinteätallaisellakin kitaralla aikaan kivan vibraefektin. Toimii esim. sointuja soittaessa. Mitään dive bombeja näin ei tietenkään vedellä, mutta vähän lisäväriä voi soittoon tuoda. Toimivuushan ei ole kiinni pelkästään kaulan pulttiliitoksesta. Kaulabendaus onnistuu kyllä liimakaulaisellakin kepillä. Kelluva talla taitaisi kuitenkin mitätöidä vaikutuksen. |
trih 28.03.2005 01:30:52 | |
---|
Hehheh. Jos kepissä on kaulan kiinnitysruuvit löysällä niin miten se voi edes pysyä vireessä? Uskoo ken tahtoo. Kyllä se on pelkästä puumateriaalista kiinni. Okei, kaularauta voi olla myös yksi tekijä. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
zepeteus 28.03.2005 01:50:51 | |
---|
Hehheh. Jos kepissä on kaulan kiinnitysruuvit löysällä niin miten se voi edes pysyä vireessä? Uskoo ken tahtoo. Hyvinkin pysyy vireessä, niin kauan kun on riittävän kireällä jotta kaula ei nouse irti kaulataskun pohjalta. Tällöin tässä suunnassa tapahtuvaksi vireen muutokseksi jää nimenomaan itse kaulamateriaalien jousto. Tämä kireys ei kuitenkaan ole välttämättä vielä riittävä estämään sivuttaissuuntaista liikettä (eli normaalissa soittoasennossa pystysuuntaista siirtymää). Jos kaulatasku on riittävän tiukka, tämäkään ei ole ongelma. Jos taas liikkumavaraa löytyy, sitä liikettä myös voi tapahtua. Uskon asia tämä ei ole ainakaan minulle, henkilökohtaista materiaalia on valitettavasti ollut käsillä. |
Pete Townshend / The Who taisi harrastaa tätä Gibson SG:n kanssa ja oli yksi syy siihen miksi ne vaihtuivat aika tiuhaan :-) I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |