Aihe: Pehmeämpi soudi teräskieliseen akustiseen.
1
Ktm
05.12.2003 14:30:18
Olisikohan kellään tiedossa kielisarjaa tai muuta konstia, jolla saisi pehmeämmän soundin teräskieliseen seetripuukantiseen Landolaan. Nyt siinä on GHS:n Vintage Bronze-kielet koko 11-50. Erityisesti särähtää kolmoskieli läpi.

Joku tiesi kertoa, että GHS:n Silk&Bronze olisi pehmeäsoundisempi. Onko kellään kokemuksia ?
wilperi
24.03.2005 20:07:28
nostan vanhaa topikkia.
eli mökkikitaraan pitäisi saada pehmeämpi/syvempi soundi.

1) mikä kielisetti?
2) muita konsteja? (esim. jotain täytettä koppaan...?)
3) kokemuksia?

kiitos.
Les Fender
24.03.2005 20:32:05
Kokeile Elixirin polyweb kieliä, niissä on sellainenkin hyvä puoli että pysyvät mökkikitarassa pinnoitteensa ansiosta pidempään soittokunnossa -Eivät hapetu, huonona puolena on suomen hinnoittelu. Jenkeissä maksavat 10, täällä pyytävät liikkeissä yli kahtakymppiä... joten kannattaa tingata.
Fide
28.03.2005 00:24:19

...oisko plektran hylkääminen vaihtoehto?

Meinaan kun teräs on teräs, eikä se siitä mielestäni radikaalisti miksikään muutu kuin vaihtamalla koko skitta
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
tuluppa
28.03.2005 00:28:03

...oisko plektran hylkääminen vaihtoehto?

Meinaan kun teräs on teräs, eikä se siitä mielestäni radikaalisti miksikään muutu kuin vaihtamalla koko skitta

Itse oon taas huomannut kuinka kielisatsien välillä on aikamoisia soundieroja havaittavissa.
trih
28.03.2005 02:30:25
Niin. Onhan ne nylonkielisetkin keksitty...
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Roberto
28.03.2005 10:35:49

Juuh.. sormilla soittaen ja 013-settiä, jotain Martin SP 80/20-hommaa.
Ocku
28.03.2005 11:40:33
Thomastik-Infeld Plectrum. Jos ne ei ole tarpeeksi pehmeitä, voit testata saman valmistajan George Benson-settiä tai John Pearse-settiä. Pearseissa on jo keskuslanka nylonia, joten sen pehmeämpiä metallikieliä ei ole olemassa.

www.thomastik-infeld.com. Suomessa myy ainakin Soitin Laine ja Millbrook.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)