efunkelist 27.03.2005 22:57:11 | |
---|
Näistäpä vähemmän on keskusteltu. Kiikarissa olisi nylonkielinen, ja tottakai hyvällä mikillä mikitettynä sen soundin saa talteen/PA:han luonnollisimmin mutta mitä kokemuksia teillä on kertoa elektroakustisista? Piezo/kaikuaukkomikitys? Mitä eroja soundissa ja käyttömukavuudessa? Suosituksia? Budjetti määritellään tarjonnan mukaan, ovationin ja takaminen akustisia olen aina kuolannut mutta kertokaa muistakin merkeistä. |
gator 27.03.2005 22:59:41 | |
---|
Ainaski teräskielisissä toi kaikuaukkomikitys on parempisoundinen. Piezo on semmonen takakireä. Vai miten sen nyt sanos. Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois! |
efunkelist 27.03.2005 23:06:50 (muokattu 27.03.2005 23:07:40) | |
---|
Joo mulla on kans sellasia kuuntelukokemuksia piezoista että ne on aika kirkkaita ja ohkasia. Ehkäpä siis hommaan hyvän perus-nylonkielisen ja siihen kaikuaukkomikin. Pitää vaan eka päästä sellasia testaamaan kaupassa. Voi silti olla että ostan Shure57:n ennemmin ku mulla ei sellasta vielä ole ;) EDIT: Paitsi etten ole piezoja kuullut/kokeillut kuin vain teräskielisistä. Tosiaan, tiesvaikka toimis ihan hyvin nylonkielillä? |
EDIT: Paitsi etten ole piezoja kuullut/kokeillut kuin vain teräskielisistä. Tosiaan, tiesvaikka toimis ihan hyvin nylonkielillä? Hiukan tiukka soundi oli ainoassa piezolla varustetussa naikkarissa jota olen testannut, mutta pitää sanoa että en eq:n kanssa kuluttanut aikaa yhtään (en tiedä miten potikat oli) ja kitara oli tommonen kiinteärunkoinen, ei kaikukopallinen. Mutta testaa, saattaa kuulostaa hyvältäkin. E: kyllä mikittämällä kuitenkin lähtee luonnollisin saundi mun kokemuksien mukaan. |
Fide 28.03.2005 00:16:31 | |
---|
Kahdenkin eri kokoonpanon (joihin olen sekaantunut) leadi soittelee mikitetyllä nailonilla. Teräskielisten peitzot on todella kireitä nasaalisoundeja, mutta pikkasen paremmissa nailonkielisissä tuo ongelma ei ole niin suuri. Eli nämä tuntemani kaksi yksilöä tulee PA:n läpi oikein lämpösinä. Silti jos ajatellaan todella aitoa nailonkielistä klassista kitaraa, niin ei siinä ole oikotietä onneen... se on mikitettävä erillisellä mikillä edestä.. that's it. Shuren 57 on käypänen, mutta voisin kokeilla ihan vokaalimikkiäkin, kun meinaan nailonkielisestä tekee erikoisen juurikin se tummempi pehmeämpi soundi... Jos lavalle sen kanssa meinaat, niin väittäisin tuon pietzonkin riittävän... meinaan kuka sitä nyt livenä sen tarkemmin kuulee??? Levylle en sitä kuitenkaan laittais kuin tosiaan edestä mikitettynä... Kauppaan ja kokeilemaan. Mikitetty Nailoni on vissiin sen verta pienen kohderyhmän peli, ettei niitä ihan halpoja kai tehdäkkään... Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
ReBeat 28.03.2005 00:59:08 | |
---|
Suosituksia? Budjetti määritellään tarjonnan mukaan, ovationin ja takaminen akustisia olen aina kuolannut mutta kertokaa muistakin merkeistä. http://www.alvarezgtr.com/ ja tuolta "Yairi Handmade Classical Guitars". Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
rattledad 28.03.2005 01:14:43 | |
---|
Ehkäpä siis hommaan hyvän perus-nylonkielisen ja siihen kaikuaukkomikin. Pitää vaan eka päästä sellasia testaamaan kaupassa. Voi silti olla että ostan Shure57:n ennemmin ku mulla ei sellasta vielä ole Kaikuaukkoon kiinnitetyt magneettimikit ei pelitä nailonkielillä, valitan. Piezot vaativat kaiketi etusen korjaamaan impedanssia sopivammaksi, mikä auttaa jonkin verran tuohon kireyteen. Nauhoitteluun paras on tietysti oikea mikrofoni, joka ottaa kitaran äänen muutenkin kuin suoraan tallasta/kannesta. Jos tarvitset mikkiä laulun äänittämiseen, siihen sopiva kondensaattorimikki toimisi varmaan akkarilla paremmin kuin 57. Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005) |
Chemo 28.03.2005 10:31:17 | |
---|
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Jouni Antero 28.03.2005 12:23:11 | |
---|
Kyllä nailonkieliseen pätee ihan samat lait kuin teräskieliseenkin, eli aito mikki on parempi ja vaihtoehdoista kondensaattorimikki yleensä paras. Kaverilla on Yamahan APX-sarjan teräskielinen, jossa on sekä piezo, että kondensaattorimikki asennettuna ja juttu on jopa ihan studioystävällinen. Äänityksissä kuitenkin suosin äänitysmikrofoneja, jotka toimii 48 v phantomilla, mutta ei se kaverin Yamaha tosiaankaan huono ole suoraan äänitettynäkään. |