Aihe: HateFrame
1 2 3
MV
27.03.2005 14:57:41
Sanokaapas joku bändi joka tekee tietentahtoen jotain tiettyä musaa ja ei kuulostaa miltään bändiltä jolta kuitenkin yrittääkin kuulostaa. Miksi on pakko tehdä uutta jos vanhakin toimii ja nauttii sen soittamisesta? Miten voi edes tehdä uutta kun kaikki on jo keksitty?

Ai että meidän biisessä on Cannibal Corpsea? No aivan vitun varmasti on ja loistavaa jos sen joku sieltä erottaa.

Ai että meidän biisejä ei kuule missään?
Ei niin.

Täysin samaa mieltä...Tuskin ketään enää keksii mitään täysin uutta. Pääasia, että biisit toimivat...
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Aegis
27.03.2005 15:33:28
Minusta on kuitenkin eri asia että musiikissa kuuluu vaikutteet, kuin se, että kuulostaa siltä kuin oltaisiin pyritty mahdollisimman lähelle jotain toista bändiä. Kyllä minunkin sävellyksissäni varmasti kuuluu läpi mitä itse kuuntelen, mutta en minä biisiä lähde tekemään niin että mietin "nytpä teenkin biisin joka kuulostaa ihan Sodomilta" Minusta Hateframe on jotenkin juuri sellaista, että on otettu Slayerin kaikki perinteisimmät elementit ja yritetty toisintaa ne mahdollisimman lähelle alkuperäistä, soundeja myöten.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Incarnation
27.03.2005 15:45:30 (muokattu 27.03.2005 15:46:24)
Minusta on kuitenkin eri asia että musiikissa kuuluu vaikutteet, kuin se, että kuulostaa siltä kuin oltaisiin pyritty mahdollisimman lähelle jotain toista bändiä. Kyllä minunkin sävellyksissäni varmasti kuuluu läpi mitä itse kuuntelen, mutta en minä biisiä lähde tekemään niin että mietin "nytpä teenkin biisin joka kuulostaa ihan Sodomilta" Minusta Hateframe on jotenkin juuri sellaista, että on otettu Slayerin kaikki perinteisimmät elementit ja yritetty toisintaa ne mahdollisimman lähelle alkuperäistä, soundeja myöten.

Edellistä isompi Aamen.
HateFramen tapauksessa ei ole enää kyseessä vain vaikutteet.
Rest in peace Dime
Ben_D
27.03.2005 15:52:19 (muokattu 27.03.2005 15:55:52)

No eihän ne nyt helvetti ole niitä biisejä tehneet ajatellen; nyt tehdään Slayeria.

Juu eikä teidän biisit kuulosta lähellekkään Sodomilta.
elbowski
27.03.2005 15:57:42 (muokattu 27.03.2005 15:59:29)
Juu eikä teidän biisit kuulosta lähellekkään Sodomilta.

Olin juuri sanomassa samaa.

E. Ja toki jos HateFrame haluaa soittaa Slayeria, niin soittakoon, mutta en nyt menisi täydeksi kopioksi sanomaan.
Se en ollut minä, se oli Pastilli???
IMIK #25
Ärlä #017
Ben_D
27.03.2005 16:04:30

Kyllä meidänkin biisit voi osittain kuulostaa ties minkä tahansa thrash pumpun teoksilta, mutta so what. Kivaa on ja se on ainakin meikäläiselle pääasia. Tässähän thrashmetallissa on kyse. Hauskanpitoa.
elbowski
27.03.2005 16:06:53 (muokattu 21.11.2005 16:19:47)
Kyllä meidänkin biisit voi osittain kuulostaa ties minkä tahansa thrash pumpun teoksilta, mutta so what. Kivaa on ja se on ainakin meikäläiselle pääasia. Tässähän thrashmetallissa on kyse. Hauskanpitoa.

Niin ja sanottakoon vielä se, että Thrash-metallissa on yleensä aina samat piirteet, joten jos soittaa rässiä, niin aika varmasti kuulostaa joltakin muulta rässibändiltä.

E. Yleistettynä, ei mitään henkilökohtaista.
IMIK #25
Ärlä #017
elbowski
27.03.2005 16:09:42 (muokattu 27.03.2005 16:10:41)
Pitää hyvinpitkälti paikkansa. Suurin persoonallinen tekijä bändeissä on monesti laulaja (Souza, Baloff, Petrozza).

Niin, se se on mikä erottaa parhaiten bändit toisistaan.

E. Mutta tämä pitää paikkansa myös muissakin musiikkityyleissä.

E.2 Mutta nyt parhaiten ehkä juuri rässissä.
IMIK #25
Ärlä #017
Closure
27.03.2005 16:22:07
Niin ja sanottakoon vielä se, että Trash-metallissa on yleensä aina samat piirteet

Jaa siis missä? Trash? Hä? Mistä puhut?

(kunhan yritän vaan päteä)
Tästä - Kivimetsän Druidin
uusin julkaisu Veljet Hi/fi streamina.
Xebeche
27.03.2005 17:42:21
HateFramen tyyli ei kiinnosta vähääkään, mutta Kouvolan kaupunkilehti Seiskassa heittivät erittäin, eh, asenteikkaan kuvauksen albumistaan: "Tälle levylle haettiin sellaista pallihien tuntua." Rehellisyys kunniaan!
Hlor u fang axaxaxas mlo | Kikakoku | Ne me quitte pas!
Aegis
27.03.2005 20:29:59
No eihän ne nyt helvetti ole niitä biisejä tehneet ajatellen; nyt tehdään Slayeria.

Välillä kun kuuntelee bändiä ja varsinkin kun kuunteli aikoinaan bändin jotain demoa, niin vähän siltä kyllä tuntui että juuri noin oli ajateltu. Toivon kuitenkin toista ja toivon myös että tulevaisuudessa biisit saadaan parempaan lentoon, soitto ja laulupuolella ei kuitenkaan ole valittamista.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Börje
27.03.2005 20:35:01
Kyllähän Slayerit oli kuunneltu ja samalla tietty Hauntedit. Ihan hyvää kyllä, mutta liikaa kyllä kuulosti edellä mainituilta minun makuuni.

Miten voi edes tehdä uutta kun kaikki on jo keksitty?

Noin kai sitä on ajateltu ennen Sabbathia ja Slayeriakin kunnes ilmestyy Sabbath ja Slayer.
"Juhani sano mulle kesällä että saan olla täällä. Heti ku ylläpito lähettää mulle privatviestiä tyyliin: "nyt helvetiin" niin lähen heti." -Mahe
Super-Jari
27.03.2005 21:43:50
Noin kai sitä on ajateltu ennen Sabbathia ja Slayeriakin kunnes ilmestyy Sabbath ja Slayer.

Siitä on kuljettu melko helvetin pitkä matka.

En oikein usko että metalli ainakaan menee rankemmaksi enää. Mikä lie on seuraava uusi juttu?
Parhaat reenit on ne ku viritetään vermeet, sit juodaan kaffit ja syyään pullaa ja jutellaan levyistä. Sit vedetään Get On ja lähetään kotiin.
-RR4E
Maardi
27.03.2005 21:55:23
Siitä on kuljettu melko helvetin pitkä matka.

En oikein usko että metalli ainakaan menee rankemmaksi enää. Mikä lie on seuraava uusi juttu?

Mahdollisuuksiahan on tehdä vaikka mitä uutta, kunhan homma ei mene niin että humalassa naureskellaan jotain juttua ja sitten tehdään kännipäissään huumoripainotteinen kasettimankkaäänitys.
Tympee Huttunen
28.03.2005 11:53:36
Thrash on tosiaan trashia ja edelleen rässiä. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. HateFramea hieman kuulin perjantaina Cityltä.

Kyllähän tämä ex-To/Die/For-kuvio yms. miettiliääksi saa. Thrash on todellakin nyt enemmän pinnalla mitä vuosikausiin ja perässähiihtäjiä löytyy koko ajan. En kyllä usko, että tässä nyt ihan sillä mentaliteetilla ollaan liikenteessä. Ajan myötä se veri punnitaan ja katsotaan kauanko HateFrame thrashin nimeen vannoo.

To/Die/Forin uutta haastista lukiessani kyllä alkoi jopa ärsyttää. Jotenkin siinä koko jutussa ilmentyy kaupallisuus niin vahvasti. Jopen kommentit covereista menevät ristiin niin paljon edellisten juttujen kanssa. Muistan hyvin vanhan Soundin haastattelun, jossa bändi selittää tohkeissaan, että Sandran In the Heat of the Night oli aikoinaan seitsemäntenä Saksan listoilla, että eiköhän Saksa myös nyt polvistu. Nyt kuitenkin naama pokerilla väitetään, että ei covereita mitenkään listamielellä soiteta jne. Mutta samapa tuo.
Dr.El
28.03.2005 15:16:30
Mahdollisuuksiahan on tehdä vaikka mitä uutta, kunhan homma ei mene niin että humalassa naureskellaan jotain juttua ja sitten tehdään kännipäissään huumoripainotteinen kasettimankkaäänitys.

Mikäs siinä on vikana?
R.I.P Dimebag Darrell 1966-2004
Maardi
28.03.2005 16:16:23
Mikäs siinä on vikana?

Eihän siinä mitään vikaa ole, mutta jos yritetään luoda jonkunlaista "uutta juttua" niin tuon ei luulisi kovin pitkälle kantavan. Kunnolla ja ajan kanssa tehtynä jostain alunperin älyttömänkin kuuloisesta ajatuksesta voi saada ihan kelpo tavaraa aikaiseksi.
Aegis
29.03.2005 19:53:55
Eihän siinä mitään vikaa ole, mutta jos yritetään luoda jonkunlaista "uutta juttua" niin tuon ei luulisi kovin pitkälle kantavan. Kunnolla ja ajan kanssa tehtynä jostain alunperin älyttömänkin kuuloisesta ajatuksesta voi saada ihan kelpo tavaraa aikaiseksi.

Odotahan Maardi kun kuulet Groteskin mankkanauhat... Siinä voi siun käsitys elämästä muuttua :)
Akiman
04.04.2005 21:13:16 (muokattu 04.04.2005 21:13:28)

Sign of Demise on kaikin puolin kompakti, selkeä ja eheä albumi, josta voi löytää selkeästi parhaat ja tasaisemmat puolet. Kokonaisuus on kotimaisen thrash-metallin suhteen tyydyttävää jälkeä ja taatusti mieleen perinteisestä thrash-metallista pitäville. Vaikutteet ja esikuvat ovat erittäin selkeästi nähtävissä niin hyvässä kuin pahassakin, eikä niiden kääntymiseltä hieman itseään vastaan vältytä, mutta ei tällainen seikka myöskään laadukasta thrash-mäiskettä liikaa naarmuta.

http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=1008
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)