Aihe: Huonot merkit?
1 2 3 4 5
Distortion
25.03.2005 11:28:14
Miksiköhän minä aina laukaisen tällaisia ketjureaktioita?
Ihmiset vetävät herneen nenähän liian herkästi.
En ole kokeillut fenderin isompia putkivahvistimia.
Haukuin vain omaa vahvistintani ja paria muuta

On aika törkeetä sanoo yleisesti että "Fenderin vahvareissa ei oo kunnon säröjä!"
Minkäköhän takia Fender on yksi maailman arvostetuimmista vahvistin-merkeistä?
juici
25.03.2005 12:00:11

- Peaveyn vanhat bassokombot. Perkele, joka treenikämpästä löytyy semmoinen lojumassa. ;-)

Auts, Peavey TNT150:n omistajana tuo koski :P
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
PIM
25.03.2005 13:07:41
Minkäköhän takia Fender on yksi maailman arvostetuimmista vahvistin-merkeistä?

No nyt kun kysyit, niin luultavsti lähinnä loistavan menneisyytensä, eli 50- ja 60-luvun vahvistimiensa takia. Vimeisen 30 - 40 vuoden aikana ei moni Fenderin vahvistin ole tainnut vastaavaa arvostusta saada.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Feggy
25.03.2005 13:20:27

Minkälaisia muuten ovat noin yleensä vanhat Aria-kitarat? Soitin Huttusella näkyy olevan aika läjä vanhoja puoliakustisia tarjolla...

Minusta Marshallin vahvistimet ovat huonoja. Useimmissa on tylsä ääni eikä kaikua tremolosta puhumattkaan. Mutta ei minun vaatimaton mielipiteeni M:stä huonoa merkkiä tee - minulle Fender, jollekin toiselle Marshall.
Less is more.
trih
25.03.2005 13:27:01
Merkeistä viis. Samick tekee niin montaa merkkiä (Ibanez, B.C.Rich, Epiphonekin tovi sitten jne) koreassa. Jos kitara on tehty indonesiassa tai vaikka vietnamissa merkkaa mielestäni enemmän. Silloin ei laatu ole niin päätä huimaava. Jenkkiläisillä kitarafirmoilla ei ole omia tehtaita kaukoidässä vaan samat pajat tekevät siellä joka merkin. ESP ja Schecter ovat esimerkiksi samaa lafkaa, Samick ehkäpä tekee ne?
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
trih
25.03.2005 13:34:32 (muokattu 25.03.2005 13:34:53)
Tällä hetkellä tuntuu siltä että kun kutaraliikkeisiin menee, ei todella huonoja skeboja löydykkään. Ainakaan sellaisia merkkejä, jotka eivät hyvää saisi aikaan ase ohimollakaan.

Toinen kriteeri oli yliarvostetut merkit, joista on paha sanoa mitään koska puhutaan makuasioista. Omasta mielestäni kuitenkin yli 500 euroa maksava kitara on usein ylihintainen verrattuna siihen mitä rahalla saa.

Tämä on aivan totta. Mutta kannattaa olla hiljaa ja antaa ihmisten maksaa mielikuvista ;) Sähkökitara on niin yksinkertainen kapine, että suurin osa länsimaiden maksamasta hinnasta muodostuu rahtikustannuksista... Ja niistä mielikuvista.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
trih
25.03.2005 13:36:18
Poltin omani. Marshallin valvestatea paskempaa säröä en ole vielä löytänyt.

Kokeilepa CRATE GX-15R:ää.
trih
25.03.2005 13:38:53
hb on tosiaan pyllystä kitaran ja vahvistimen entisenä omistajana.

Voiko tätä edes kutsua merkiksi? Ei ole mikään valmistaja nääs.
riffi-rotta
27.03.2005 11:40:35
Mun mielestä noi slammer (by hamer) kitrat ei oo oikeen mistään kotosin. Toki niiden hintakin on halpa.
RIP Joey, Johnny ja Dee Dee Ramone, Kurt Cobain, Jimi Hendrix, Hillel Slovak.
superfly
27.03.2005 12:40:23
Vimeisen 30 - 40 vuoden aikana ei moni Fenderin vahvistin ole tainnut vastaavaa arvostusta saada.

Kukas nyt yleistää. Ja rankasti...
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Ze Kink
27.03.2005 14:46:05
fenderin vahvistimet.

Anteeksi, mutta mitä vittua?
Ze Kink
27.03.2005 14:53:22

Omasta mielestäni varsin pätevä himatreenikombo. Eikä ole kalliskaan.

Ja nää omat huonot merkit:
Hb
Coxx
Tenson
Reno
Falcon
Marsun mg -sarjan halpiskombot sekä valvestatet
Squierin vahvistimet, sekä jotkin uusista kitaroista (vanhat ovat hyviä)
Behringerin vahvistimet

emmä keksi.
Lego
27.03.2005 14:54:59
M.netin hengen mukaisesti.. Kaikki muu on paskaa paitsi mun omat kitarakamat. Totuus.
P = U * I
Strutsi
27.03.2005 19:24:12
M.netin hengen mukaisesti.. Kaikki muu on paskaa paitsi mun omat kitarakamat. Totuus.

Ei pidä paikkaansa minun kohdallani.
Sanoin, etten pidä fenderin vahvistimista ja omistan itse fenderin
"I've gone where the hand of man has never set foot."
Strutsi
27.03.2005 19:25:14
Kerropa lisää. Itse en ole huonoon Yamahaan vielä törmännyt.

Käy kokeilemassa Kuopion Flangerissa seinällä roikkuvaa käytettyä mustaa yamahaa.
Se on minun ex-keppi
"I've gone where the hand of man has never set foot."
LaXu
27.03.2005 20:00:14

Älähän nyt. Omistin aikoinaan Crate GX-15 (sama kuin 15R mutta ei kaikua) ja jahka soittokokemusta oli karttunut sain siitä revittyä irti ihan hyvän "köyhän miehen Santana" soundin.
Hohhoijaa
27.03.2005 20:58:38
Squierin vahvistimet

Hoho! Henkilökohtaista kokemusta on, ja en voi muuta sanoa, että kun voi itku. Miten tällaista on päästetty ulos tehtaalta?
jo0
Kassu
27.03.2005 21:14:14
Harley benton ja fenderin vahvistimet.
Yamahasta on huonoja kokemuksia

Jätkä ei kyllä tiedä mistään mitään.

Fenderillä on huippuluokan vahvistimia, ja Yamahalla ammattilaistason kitaroita. Yamahan kitaroissa on todella hyvä hinta-laatusuhde.
sihvoh
28.03.2005 02:27:49
Fenderillä on huippuluokan vahvistimia...

Fenderin putkivahvistimet ovat erinomaisia suurin osa, mutta jos soitat hampaita kiristämättä halvalla Fender Frontmanilla niin ihmettelen. Miten hemmetissä Fender on voinut moiseen merkkinsä pistääkään... Sama pätee myös Yamahan pieneen harjoitusvahvistimeen.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)