Aihe: Miksi Behringer on ei hyvä?
1 2 3
Marzi
05.11.2003 14:42:50

Entä miten on laita kovasti parjatun HK-Audion?

Että miten niin parjatun?
Valaisehan vähäsen.
Pidän ääntä, olen.
Jucciz
07.11.2003 08:44:06
Itse olen omistanut 2kpl Behringerin miksereitä tähän mennessä: pienen MX802A:n sekä sittemmin hieman isomman MX2004A:n. Molemmat olivat takuuvarmaa B-laatua. Tällä tahdon tarkoittaa sitä, että ne ovat aivan hyviä vehkeitä siinä vaiheessa kun tutustutaan miksauspöytien perustoimintoihin ja miksei niillä kotikäytössä demomatskua aivan hyvin vääntäisikin.. olenhan itsekin nauhoitellut niillä aikamoisen määrän juttuja.

Kuitenkin, tämä jälkimmäinen mikseri alkoi temppuilemaan jokunen kuukausi sitten: virrat päälle laitettaessa n. 19 kerralla 20:stä mikseri alkoi pitämään voimakasta pörinää, jolloin se oli pakko sammuttaa. Sen yhden kerran 20:stä kun mikseri lähti päälle ilman pörinää, se toimi sitten aivan kiltisti useita tunteja putkeen. En tiedä, miten isosta viasta laitteessa lopulta oli kyse, mutta lopulta annoin itselleni luvan tiedostaa tosiasian: Behringer oli selvästi heikoin lenkki signaaliketjussani, joka koostui muilta osin dbx:n, Lexiconin ja Dynaudio Acoustics:in tuotteista (äänikorttina taltioimiskäytössä Terratecin EWX 24/96). Möin Behringerin eteenpäin henkilölle, joka oli kiinnostunut kunnostuttamaan sen, joten sain vähän välirahaa ja päädyin lopulta ostamaan oikean (Anteeksi vain!) mikserin.

Valintani kohdistui Soundcraftin Spirit M8-malliin, johon nyt reilun kuukauden käytön jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen. Sanottakoon, että vaikka ihan ensikuulemalta en laatueroa "sillä tavalla" kuullut laadukkaista aktiivimonitoreista (BM6A) huolimatta, kertoivat käyttämäni nauhoitussoftan desibelimittarit karua kieltään: pohjakohinan määrä tipahti miltei 20 desibeliä Behringer-ajan lukemista. Olkoonkin, että Soundcraft taatusti maksoi ainakin 2-3x niin paljon kuin Behringerin vastaavan kokoinen pöytä, en kadu yhtään, sillä signaaliketjussani ei nyt ole selvää "heikkoa lenkkiä". Lisäksi, tuossa uudessa pöydässä on 100mm faderit (harvinaista 19" räkkipöydässä), 4 AUX:ia sekä S/PDIF-ulostulo, joten voin vetää matskun suoraan digitaalisena äänikortille asti. Äänikortissani on analogisen RCA-I/O:n lisäksi optinen I/O, mutta tarvittavalla konvertterilaatikolla (n. 20e hintainen) sain kytkettyä mikserin digitaalisesti äänikorttiini. Olen tyytyväinen.

Sen verran vaativaksi sitä ajan myötä väkisin vaan kehittyy, että tiettyä tasoa alemmaksi ei tohdi rimaa laskea mitä laitehankintoihin tulee. Mitä enemmän tosissaan tätä hommaa tekee, sitä mieluummin myös suo itselleen oikeuden vaatia käyttämiltään työkaluilta toimivuutta ja laatua. Aivan sama pätee soittimiin. Niin karulta kuin se kuulostaakin: jos kitaran hinta on kovin paljon alle 1000e, siinä on yleensä muutakin vikaa. :)

Tiivistettynä: jos rahasi eivät riitä mihinkään muuhun kuin Behringeriin, osta toki sellainen, mutta älä odota ihmeitä. Ehjä Behringer riittää opettelukäyttöön, mutta vaativalle käyttäjälle niistä ei tule kuin paha mieli. Laatu on vaihtelevaa ja yksilöt perin arvaamattomia.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
stagestar
20.03.2005 21:51:09 (muokattu 20.03.2005 21:51:43)
Tekipä mieleni kirjoittaa, kun tuli eräs juttu mieleen lueskellessa kirjoituksia. Olin kerran samalla keikalla bändin kanssa, jolla oli kaiuttimia lukuun ottamatta kaikki laitteet PA:ssa Behringeriä ! mikseri, kompurat, eq ja efektit. Ja kuulosti tosi hyvältä. tekevät kuulemma säännöllisesti keikkaa ja laitteet pelaa, kuin niiden laitteiden kuuluukin.

Uskon että tuotteissa on puutteensa, mutta uskon myös että moitteissa on paljon isoilta pojilta kuultua.

Kerran kuulin hauskan jutun, kun joku miksaaja ei ollut ruvennut miksaamaan, kun oli paikan päällä huomannut että on B tuotteita. Asiakkaillehan tässä hommia tehdään, eikä itselle. Eli pitää osata toimia niissä puitteissa mitkä sillä hetkellä on. Eikö vain.
rok rok !!!
Roberto
21.03.2005 18:22:15

Kerran kuulin hauskan jutun, kun joku miksaaja ei ollut ruvennut miksaamaan, kun oli paikan päällä huomannut että on B tuotteita. Asiakkaillehan tässä hommia tehdään, eikä itselle. Eli pitää osata toimia niissä puitteissa mitkä sillä hetkellä on. Eikö vain.

Tosta kun ottaa vittuilun pois niin ei jää kun verkkohurina. Laitetoimittajan puolelta siis.
Mikael
21.03.2005 19:50:03

Tosta kun ottaa vittuilun pois niin ei jää kun verkkohurina. Laitetoimittajan puolelta siis.

Ai niinq: "hurinat kaupan päälle"
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
stagestar
21.03.2005 20:02:32 (muokattu 21.03.2005 20:05:06)
???

Joo, tarkoitin vain että kannattaako keikka jättää tosiaan vetämättä, jos ei saa siihen hätään muita kamoja. Kyllä ammattimies hoitaa homman setillä kuin setillä.

Itselläni on ollut käytössä jotain behkuja, tällä hetkellä ei tosin ole mitään. ne mitä mulla on ollut, on hoitaneet asiansa hyvin.

nim. soittaja
rok rok !!!
JingleBalls
23.03.2005 22:04:43 (muokattu 23.03.2005 22:14:17)
Eli suomeksi: Paskoja vehkeitä.

Hah!
Älytöntä yleistämistä... Jos näin olisi, niin miksi lähes valtaosalla studioista (myös laadukkaissa studioissa) on käytössään lähes poikkeuksetta joitain Behringerin laitteita?
Siksikö, että Behkun laitteet ovat paskoja?
Ei vaan siksi, että Behringeriltä löytyy päteviäkin laitteita, varsinkin hintalaattusuhteeltaan, ja niitä näkee paljolti JOPA ammattikäytössä studioissa. Onhan Behkulla aivan skeidaakin kamaa, mutta ei kaikki.(Kopiointipolitiikka on sitten asia erikseen).
Roberto
26.03.2005 07:30:47

???

Joo, tarkoitin vain että kannattaako keikka jättää tosiaan vetämättä, jos ei saa siihen hätään muita kamoja. Kyllä ammattimies hoitaa homman setillä kuin setillä.

Tilanne on varmaan ollut se, niinkun aika usein on, että raiderissa on maininta erilaisista ei-niin-pro-laitteista joiden kanssa herra teknikko ei jaksa taistella. Syyt on yleensä laitteiden luotettavuuteen ja äänenlaatuun liittyviä.

Jos tilaaja & laitetoimittaja ei ole toiminut sovitulla tavalla on kyseessä periaatteessa sopimusrikko ja orkalle fyrkat käteen vetivät tai eivät. Luonnollisesti keikan voi hoitaa setillä kun setillä, mutta jos työkseen pyörii tuolla ja harva se ilta tulee paskaa käteen niin siinä alkaa menemään hermo aika huonoon kuntoon. Fysiikan lakien kanssa kun tapellaan on kaikenlainen random-käyttäytyminen erittäin epätoivottavaa.

Itselläni on ollut käytössä jotain behkuja, tällä hetkellä ei tosin ole mitään. ne mitä mulla on ollut, on hoitaneet asiansa hyvin.

nim. soittaja

Puuhasteluhommat ja -budjetit on asia erikseen. Ja tohon edelliseen "kaikki kamat oli B:tä ja kuulosti tosi hyvältä"-kommenttiin ei voi kun todeta et olis kantsinu täyttää lottokuponki samana päivänä.
stagestar
26.03.2005 11:54:39 (muokattu 26.03.2005 11:59:00)
HÖPÖ HÖPÖ !
rok rok !!!
Neljä Ruuvia
26.03.2005 18:25:43
Minä ostin kuviosahan merkkiä Black&Decker ,semmoset 40€ maksoi.Ihan samanlainen kun kaikki muutkin vastaavat sahat.Helvetin hyvät kuviot tekee.Ei tarvi olla Bosch tai Metabo yms tehdäkseen kuviosahalla kuvioita.Siltikin seuraava kuviosaha jonka ostan ei ole Black&Decker. Ostan Boschin tai vastaavan.Ne sahaavat myös suoraan.Black&Decker ei.
Roberto
26.03.2005 20:06:39

Minä ostin kuviosahan merkkiä Black&Decker ,semmoset 40€ maksoi.Ihan samanlainen kun kaikki muutkin vastaavat sahat.Helvetin hyvät kuviot tekee.Ei tarvi olla Bosch tai Metabo yms tehdäkseen kuviosahalla kuvioita.Siltikin seuraava kuviosaha jonka ostan ei ole Black&Decker. Ostan Boschin tai vastaavan.Ne sahaavat myös suoraan.Black&Decker ei.

Joo-o.. ostin Black&Deckerin yläjyrsimen ja vartissahan se oli jo paskana. Seuraavassa taitaa lukea Dewalt.
Roberto
27.03.2005 15:18:57

Dewalt on kovin,sitä en muistanut.Ainakin täällä päin nimenomaan raksajätkien suosikki.

Hilti taitaa olla vielä hardcorempi, mut hintaahan on sit jo viiden Dewaltin edestä.
oulukyllosa
11.04.2005 22:12:22

. Niin karulta kuin se kuulostaakin: jos kitaran hinta on kovin paljon alle 1000e, siinä on yleensä muutakin vikaa. :)

Duoda duoda...mikserin kohdalla tuon väittämän vois kuvitella pitävän kutinsa, mutta tuosta kitarajutusta oon eri mieltä.
-play some skynyrd, man!-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)