Torniojaws 26.03.2005 18:33:27 (muokattu 26.03.2005 18:34:34) | |
---|
Amorphis - Smithereens (2:37 -->) Bruce Dickinson - Chemical Wedding (pääriffi) Nightwish - The Phantom of the Opera (pääriffi) Useammassakin biisissä olen kuullut tuon, se on jokin klassisen musiikin pätkä, mutten tiedä mikä se alkuperäinen on. Tietääkös joku? So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
ozz3 26.03.2005 18:36:00 | |
---|
Useammassakin biisissä olen kuullut tuon, se on jokin klassisen musiikin pätkä, mutten tiedä mikä se alkuperäinen on. Tietääkös joku? Taitaapi olla tunnetusta oopperasta nimeltä Oopperan Kummitus. Possessing my soul till my body's on fire
Päivittäin vaihtuva video: Täällä |
Niinpä tietysti. Kenenkäs sävellys se alkuperäinen muuten on. Googlella kaivoin, mutta tulee pääasiassa vain tuosta 2004 uusioelokuvasta tai sitten sekalaisista elokuvista juttua. E: No se sitten löytyikin seuraavasta linkistä ;P Based on the composition, "Le Fantôme de l'Opéra" by Gaston Leroux, published in Paris in 1910. Hmm, mutta ilmeisesti tuo tarkoittaa itse kirjallista versiota, ei sävelmää. So sweet the hour, so calm the time,
lxi 26.03.2005 18:42:29 | |
---|
Niinpä tietysti. Kenenkäs sävellys se alkuperäinen muuten on. Googlella kaivoin, mutta tulee pääasiassa vain tuosta 2004 uusioelokuvasta tai sitten sekalaisista elokuvista juttua. Andrew Lloyd Webber. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
strophe 26.03.2005 18:42:58 | |
---|
Siihen leffaanhan sävelsi Andrew Lloyd Webber, mutta alkuperäisen oopperan säveltäjästä ei ole mitään tietoa... Volyymi korvaa puuttuvan taidon! |
lxi 26.03.2005 18:59:18 | |
---|
Siihen leffaanhan sävelsi Andrew Lloyd Webber, mutta alkuperäisen oopperan säveltäjästä ei ole mitään tietoa... Elokuvasta en mitään tiedä, mutta Lloyd Webber sävelsi maailmankuulun musikaalin. (Ei oopperan.) The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Mimi 26.03.2005 19:49:48 (muokattu 26.03.2005 19:52:26) | |
---|
Siis: Se Nightwishin Phantom of The Opera on osa Andrew Lloyd Webberin säveltämästä samannimisestä _musikaalista_ (ei ooppera!), josta tehtiin ties kuinkamones elokuvaversio tässä vastikään. Jos lukisit esim. NW:n Century Childin (tuo kummitus löytyy siltä levyltä) kansivihkoa, niin sieltähän tuo säveltäjäkin palastuisi. Siitä että onko joku oopperakin tuosta musikaalista tehty, en taasen tiedä yhtikäs mitään, luulisin kuitenkin että vain musikaali. Ihan HUONO! Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne" |
SSilver 26.03.2005 21:44:39 (muokattu 26.03.2005 21:45:31) | |
---|
Based on the composition, "Le Fantôme de l'Opéra" by Gaston Leroux, published in Paris in 1910. Niin siis, tässähän se lukeekin. Vai oliko se nyt sittenkin Lloyd Webber, hajoilen tuolilleni hiljalleen. |
lxi 26.03.2005 22:03:11 | |
---|
Niin siis, tässähän se lukeekin. Vai oliko se nyt sittenkin Lloyd Webber, hajoilen tuolilleni hiljalleen. Gaston Leroux oli kirjailija, joka kirjoitti alkuperäisteoksen. Musiikki on edelleen Andrew Lloyd Webberin käsialaa. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Torniojaws 27.03.2005 00:21:46 | |
---|
Musiikki on edelleen Andrew Lloyd Webberin käsialaa. Tästä tuleekin se ihmettely. Onko tuo kyseinen sävellys "vapaata riistaa" vai minkä takia sitä niin monet soittelevat surutta biisissä kuin biisissä. Eikö rajana kuitenkin ollut se 70 vuotta artistin kuoleman jälkeen. So sweet the hour, so calm the time,
Kilgore Trout 02.04.2005 22:38:46 | |
---|
Tästä tuleekin se ihmettely. Onko tuo kyseinen sävellys "vapaata riistaa" vai minkä takia sitä niin monet soittelevat surutta biisissä kuin biisissä. Eikö rajana kuitenkin ollut se 70 vuotta artistin kuoleman jälkeen. Hmm...en minä nyt esim. tuosta Chemical Weddingistä niin paljon Phantom of the Operaa löydä että lähtisin plagiaatiksi kutsumaan. Itse asiassa en löydä sitä alkuunkaan, ja kysynkin että mitä oikein höpötät? Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee. |
Torniojaws 02.04.2005 22:48:47 | |
---|
Se alun kitarapätkä kulkee aika samanlailla "Tiiii - duuu-duuu-duuuu..." So sweet the hour, so calm the time,
PoLFus 07.06.2005 17:53:56 (muokattu 07.06.2005 17:55:52) | |
---|
Andrew Lloyd Webberillä on sikapaljon hyviä piisejä, mm. just Phantom Of The Operassa (Tämä siis ensin musikaali, myöhemmin elokuva (tuli juuri dvdlle), Cats (oma suosikki, kuuluisin biisi Memory), Hair (muistaakseni myös Webberin) ja Jesus Christ Superstar ja monia muita. Joseph and the amazing technicolour dreamcoatista en tykännyt sitten yhtään. Luulen, että oopperan kummitus on ollut oopperalavoilla ennen kun Webber ja Rice "uudistivat" ja tekivät siitä musikaalin, "rock-oopperan." "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |