Aihe: Strapping young lad
1
laitimmainen
25.03.2005 23:39:41
Oon täs kuunnellu tuota Strapping young ladin laulajaa, ja ruvennu miettimään miten helvetissä se tekee sen saundin!? En nyt tarkota sitä perus matalaa örinää, jonka senki se osaa hyvin, mutta ne korkeet karjunnat.. Tietääkö joku onko semmosta edes mahollista tehä ilman, että kurkuu menee paskaksi? Ku oon ite yrittäny, niin sattuu niin saatanasti, vaikka jotensakki oon oppinu sen perus örinän (matalalta) niin, ettei mee ääni pariksi päiväksi.. Että tämmöstä kyselisin, ku en noista muista löytäny mitään hyvää ohjetta korkeaan säröääneen..
lxi
26.03.2005 10:49:07
Devin Townsend ei välttämättä ole ihminen.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
marke-
27.03.2005 12:41:50
Tuommoseen korkeeseen särö huutoon tarttee osata ihan oikeita lauluteknisiä juttuja. Hyvää hengitystä ja kykyä laulaa muutenkin oma luonnolinen skaalansa läpi. Örinällä ei mielestäni ole mitään tekemistä tämän tyylin kanssa.

Örinää on suht helppo tuottaa kivutta kun tekniikan oppii, mutta tätä ei oikein voi soveltaa huutamiseen muutakuin ehkä se tuotettu särö tulee aika samaa kautta.

Eli avaa äänesi kunnolla hyrisemmällä ja lallatuksilla ja kurkun on syytä olla täysin auki ja kropan rentona. Aloita huutaminen VAROVASTI ja koita päräyttää kiekunaa ilmoille ilman mitään väkisinvääntämistä. Homman vitsi on siinä, että sen pitäis olla HELPPOA, jos joutuu vääntämään, tekee väärin . Jos kurkkuun sattuu, tee kevyttä hyräilyä jälkilämmittelyksi ja kokeile uudestaan toisena päivänä. Mutta siltikin:

Suosittelen laulutunteja.

Ja muista, että vaikka Devin on kova jätkä, niin kyllä sekin ääntään huoltaa. (Eli ne äänenavaukset kuntoon ja tupakki pois)
Haen bändiä. Soitan kitaraa. Voin myös huutaa.
drumstick hero
27.03.2005 23:19:17
Devin Townsendilla on paras ääni mitä oon ikuna kuullu, ja sopii omaan soosiinsa täydellisesti. Taitaa niin laajalta alueelta eri tyylejä että huhhuh. Paras rääyntä-ääni mitä oon kuullu. Laihot ja kaikki hiljenee ton vierellä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)