Aihe: Tanssimusiikkia kitaralla?
1 2 3 4
jmercy
23.03.2005 22:30:00
Sama se melkein on millä vetää. jos yleisö on sarjassamme juopunutta ja yleensö hyvinkin välipitämätöntä. Line 6 on helppo. ei tarvii roudata.

Niinpä niinpä, mutta hieman ruuvaamalla Line 6 antaa aika mahtavia soundeja. Ja toisaalta, pitäähän sitä vähän soittaa itsellekin, kun se yleisö kuitenkin on lähes aina juopunutta, vai?
Meisseli
25.03.2005 22:35:57

No joo. Kyllähän Linestä saa sellaset saundit että voi soittaa.
Sellasta vahvistinta en keikalle roudais joka on helppo mutta ihan paska.
Esim. Bomber tai vastaava.
Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa! www.strangefruitband.net
WanhaWetäjä
26.03.2005 14:16:46 (muokattu 26.03.2005 14:17:02)

No joo. Kyllähän Linestä saa sellaset saundit että voi soittaa.
Sellasta vahvistinta en keikalle roudais joka on helppo mutta ihan paska.
Esim. Bomber tai vastaava.

Niin PODiako meinaat...kyllä se on ihan kelpo peli,löytyy kaikki tarvittavat tanssimusa/rock-osaston saundit,ainoo mitä kaipaan olis joku akustisen skitan saundi,vaan toihan ei oo syntikka...miehestähän se on kiinni sitten miltä sen saa kuulostaan,sillä sormista ja tyylitajusta se saundi syntyy,loppujen lopuksi;-)

Kyllä mä oon tykännyt,tietty pitää olla hyvä monitorointi notta kuulee mitä soittaa :-)
jmercy
03.04.2005 06:34:41
Vaikka muuten vannon PODin nimeen, niin minkäänlaista lämpöstä soundia siitä on ainakin mun mielestä vaikea saada. Akustinen osasto on myös hyvin vaikea, säröpuoli onkin parhaiten edustettu.
Anonymous-jazz
03.04.2005 16:04:58

Minkälaisilla kitarakamoilla soitatte tanssimusiikkia?

Nämä hevikeppihumppaajat joilla on arsenaali efektipedaaleita tanssikeikalla on kuin tanssibändin rumpali joka tuo keikalle setin mihin kuuluu yli 20 symbaalia ja 10 tom-tomia sekä 2 basaria ja kyllähän jenkassa niitä tuplia tarvitaan :D
Teemujazz
Eddy
03.04.2005 16:15:59
Nämä hevikeppihumppaajat joilla on arsenaali efektipedaaleita tanssikeikalla on kuin tanssibändin rumpali joka tuo keikalle setin mihin kuuluu yli 20 symbaalia ja 10 tom-tomia sekä 2 basaria ja kyllähän jenkassa niitä tuplia tarvitaan :D

Jenkka ilman tuplia ei ole mistään kotoisin!Jos symbaalien lukumäärä jää alle kahdenkymmenen,ollaan hakoteillä...
Koskettelen soittimia...
klapiton
03.04.2005 17:41:37
Niin PODiako meinaat...kyllä se on ihan kelpo peli,löytyy kaikki tarvittavat tanssimusa/rock-osaston saundit,ainoo mitä kaipaan olis joku akustisen skitan saundi,vaan toihan ei oo syntikka...miehestähän se on kiinni sitten miltä sen saa kuulostaan,sillä sormista ja tyylitajusta se saundi syntyy,loppujen lopuksi;-)

Kyllä mä oon tykännyt,tietty pitää olla hyvä monitorointi notta kuulee mitä soittaa :-)

Akustisen kitaran soundia ei saa kuin hyvällä akustisella.Sorry vaan!!!
jmercy
04.04.2005 00:52:32
Akustisen kitaran soundia ei saa kuin hyvällä akustisella.Sorry vaan!!!

Nimenomaan! Kaikki muuhan on kompromissiä, johon ainakin itse suostun mielellään, ettei kaikkea tarvitse raahata, kukin tyylillään.
jjussila
04.04.2005 11:06:42
Jos ne vermeet pystyvät emuloimaan alkuperäisiä edes suhteellisen uskottavasti, se riitäköön. Säästyy selvää rahaa, kun ei TARVITSE olla sitä jumalattoman kallista voxia tai kasaa akustisia kitaroita messissä.
WanhaWetäjä
04.04.2005 12:25:55

Jos ne vermeet pystyvät emuloimaan alkuperäisiä edes suhteellisen uskottavasti, se riitäköön. Säästyy selvää rahaa, kun ei TARVITSE olla sitä jumalattoman kallista voxia tai kasaa akustisia kitaroita messissä.

Vähän asian vierestä ja kuuluis tonne kitarakama puolelle mutta...onko mitään kohtuullista akustisten kitaroiden mallintajaa esmes "eturauhasen"muodossa?Podilla kun toimii ihan ok noi muut osastot...

Kyllähän noissa sähkösissä nailonkielisissä on ihan veen hyvä saundi,mutta ei viittis muutaman biisin takia ruveta sellasta hankkiin :-)
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
Neljä Ruuvia
04.04.2005 12:52:31
Vähän asian vierestä ja kuuluis tonne kitarakama puolelle mutta...onko mitään kohtuullista akustisten kitaroiden mallintajaa esmes "eturauhasen"muodossa?Podilla kun toimii ihan ok noi muut osastot...

Kyllähän noissa sähkösissä nailonkielisissä on ihan veen hyvä saundi,mutta ei viittis muutaman biisin takia ruveta sellasta hankkiin :-)

Ei ole,ei sinnepäinkään.
jmercy
14.04.2005 02:13:26

Line 6:llahan on se Variax eli mallintava kitara, mutta en erityisemmin suosittele sitä. Mikä tahansa kohtuuhintanen akustinen pesee sen sillä osastolla ja muutenkin sen soundit jäi aika vajavaiseks. Noita mikitettyjä akustisia saa kuitenkin aika halvallakin, joten musta semmonen on paras vaihtoehto.
Lapis
14.04.2005 11:07:37 (muokattu 15.04.2005 11:37:45)
Mä soitin kolme vuotta PODilla suoraan linjaan ja kyllä se oli v-mäistä touhua. Ja ennen sitä Digitechin RP-1:llä. Sitten laitoin kaikki digikakan kaappiin ja hommasin kunnon kompurat, särön, flangerin, straton, putkivahvistimen ja nauhakaiun 60-luvun alusta. Keikalla mikitetään. Kyllä nyt kelpaa. POD on hyvä kotinauhoittelussa.

EDIT: Flangerin???? Piti kyllä kirjoittamani tremolon...
jjussila
14.04.2005 15:03:09
Line 6:llahan on se Variax eli mallintava kitara, mutta en erityisemmin suosittele sitä. Mikä tahansa kohtuuhintanen akustinen pesee sen sillä osastolla ja muutenkin sen soundit jäi aika vajavaiseks. Noita mikitettyjä akustisia saa kuitenkin aika halvallakin, joten musta semmonen on paras vaihtoehto.
Toi "saundit jäi aika vajavaiseks" repliikkisi hieman ihmetytti. Oletko kokeillut kyseistä kitaraa, vai onko kyseessä tuo niin tuttu mutu- osasto. Itselläni oli ennen Variaxia amerikan strato ja putkivahvistin (on ne mulla vieläkin), mutta Varixilla olen saanut paljon monipuoisemman saundin keikkatilanteessa, eikä se ole oikeasti ollenkaan huono soitettavuudeltaan, vaati kyllä hieman totuttelua straton jälkeen. Se akustinen kitaramallinnus ei toimi välttämättä hyvin tavalliseen kit.vahvistimeen, vaan esim. suoraan pöytään ja sitten ruuvailua tai kuten mulla, että lisänä on Korgin AX 1000, jossa on myös akustinen mallinnus: yhdessä toimivat aivan asiallisesti.
jmercy
14.04.2005 16:26:43
Toi "saundit jäi aika vajavaiseks" repliikkisi hieman ihmetytti. Oletko kokeillut kyseistä kitaraa, vai onko kyseessä tuo niin tuttu mutu- osasto. Itselläni oli ennen Variaxia amerikan strato ja putkivahvistin (on ne mulla vieläkin), mutta Varixilla olen saanut paljon monipuoisemman saundin keikkatilanteessa, eikä se ole oikeasti ollenkaan huono soitettavuudeltaan, vaati kyllä hieman totuttelua straton jälkeen. Se akustinen kitaramallinnus ei toimi välttämättä hyvin tavalliseen kit.vahvistimeen, vaan esim. suoraan pöytään ja sitten ruuvailua tai kuten mulla, että lisänä on Korgin AX 1000, jossa on myös akustinen mallinnus: yhdessä toimivat aivan asiallisesti.

Ok, kokeilin tunnin verran yhdessä liikkeessä keikkareissulla, mutta se tais mennä tosiaan skittakaappiin, joten korjataan, kitarakaapissa akustisen mallinnus ei miellyttänyt, pöydässä varmaan eri juttu.
jjussila
14.04.2005 16:41:31
Tohon Variaxíin vielä lisäten: harva kitara kuulostaa hyvältä vain piuhalla kit.vahvariin liittäen, kyllä se Variax tarttee ihan samalla tavalla niitä härpättimiä sinne väliin. Kaverilla on Vox ja olikohan Blade- merkkinen( helvatin hyvä)kitara, mutta kun nauhakaiku sanoi sopimuksen irti kesken keikan, niin eipä ollut kovinkaan kummaset saundit. Että silleen!
echo66
04.05.2005 09:09:16
menkääs piruuttaan käymään sivuilla:
www.s.heinonen.com/forum
siellä niitä tosi välineurheilijoita piisaa... Yhdellä soittajalla saattaa olla echo-orpitteja monin kappalein samoin Voxeja eri vuosikymmeniltä...pitäähän harrastuksia olla ja varmaan kun on löysää rahaa, niin leluja on mukava keräillä..itse taas on aina ollut sitä mieltä, että ne on kumminkin työvälineitä ja käytetään semmoisia, mitkä toimii parhaiten kussakin tilanteessa..ja vanhemmiten sitä vaan on tullut mukavuuden haluiseksi..eikä jaksa nauhojen yms. kanssa värkkäillä..Tällä hetkellä Strato -76, Vibrolux (jostain 70-luvun alusta) ja Zoom RFX-2000-nauhakaikusimu riittää vallan mainioisti..hankinnassa olisi vielä jossain vaiheessa Fenderin tai vast. putkireverbi Surf-juttuihin (ai niin..kompuran heitin "romukoppaan")
..Baha-ree-Bah!!!
Rämppy
04.05.2005 14:06:24
Bossin acustic simulator -pedaali on pieni, yksinkertainen ja suht. halpa vaihtoehto, jos ei vaadi kovin aidon kuuloista ääntä. Se simuloi tyydyttävästi ainakin huonosti mikitettyä huonoa akustista kitaraa, ja vähän enemmänkin. Toimii mausteena, mutta ei sillä koko keikkaa vetäisi "akustisesti".
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
El Condor
04.05.2005 14:17:53
Bossin acustic simulator -pedaali on pieni, yksinkertainen ja suht. halpa vaihtoehto, jos ei vaadi kovin aidon kuuloista ääntä. Se simuloi tyydyttävästi ainakin huonosti mikitettyä huonoa akustista kitaraa, ja vähän enemmänkin. Toimii mausteena, mutta ei sillä koko keikkaa vetäisi "akustisesti".

Minulla on kanssa tuollainen. Ei hintaansa nähden mikään huono peli mausteena käytettäväksi. Jossain vaiheessa vain jäi kaappiin, kun visuaalinen puoli alkoi nolottaa; vedellä nyt straton kanssa helisevää pelastusarmeijakomppia. Ei yleisöstä varmaan juuri kukaan mitä outoa huomannut, mutta koko ajan tuntui siltä, että kohta joku osoittaa sormella ja huutaa että "Huijari! Ei tuon näköisestä pelistä voi tuommoista ääntä lähteä!"
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)