Aihe: Plekusuojuksen poistaminen
1 2
AeonRevenant
23.03.2005 19:52:32

Omistan Epiphonen mallin Gibson Standardista. Olen tässä jo jokusen aikaa pyöritellyt päässäni ideaa plekusuojuksen poistamisesta ulkonäöllisistä syistä.

Pros & cons?
Distortion
23.03.2005 19:53:25
Ei kai tossa mitään ongelmia pitäisi olla, sen kun ruuvaat irti?
LaXu
23.03.2005 19:53:58
Ruuvin reiät vaan jää, ei siinä muuta.
AeonRevenant
23.03.2005 19:55:45

Ruuvin reiät vaan jää, ei siinä muuta.

Niihin voinee laittaa sellaiset ovelat ruuvipultit tilalle.
Distortion
23.03.2005 19:57:17
Niihin voinee laittaa sellaiset ovelat ruuvipultit tilalle.

Kyllä. Tai sitten tyylikkäästi tunget pari röökiä niihin koloihin, on helppo keikalla napata lennosta. :)
AeonRevenant
23.03.2005 19:58:29

Nätistihän se lähti. Ei mennyt kuin minuutti ja sain vanhat ruuvitkin takaisin koloihinsa paremman puutteessa.
Fortune
26.03.2005 12:22:14
Minulla on ihan reiät vain, ei niitä tukkia tarvitse. Kuka niitä näkeekään?
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Kimmo72
26.03.2005 12:36:03
Mulla ei ole reikiä ollenkaan. Se plekusuojus tuli ikäänkuin lisävarusteena, että saa porailla jos haluaa. No kuka semmosta nyt viittis laittaa. Kyse on siis Tokai LS-kasiviitosesta..
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Fortune
26.03.2005 12:42:35
Mulla ei ole reikiä ollenkaan. Se plekusuojus tuli ikäänkuin lisävarusteena, että saa porailla jos haluaa. No kuka semmosta nyt viittis laittaa. Kyse on siis Tokai LS-kasiviitosesta..

Niinhän se on uusissa Gibsonin Standardeissakin, ei tarvitse laittaa ollenkaan, jollei halua.

Mutta kuka hullu nyt uusia kitaroita ostaisi :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Mrezzye
26.03.2005 13:13:40

Samaa mieltä... Jos nyt ei sitten rakennuta mittatilaustyönä itselleen kustomoitua kitaraa, tai etsinnöistä huolimatta löydä juuri "sitä tiettyä".
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Skebaristi
26.03.2005 14:05:31

Minulla on ihan reiät vain, ei niitä tukkia tarvitse. Kuka niitä näkeekään?

Sama mulla, varsinkin kun tuo minun lespa on musta.
Aivan
McNulty
26.03.2005 14:14:19
Miulla on sekä Giban LP Stanusta että LP Customista pickguard repästy mäjelle. Kannessa on kaulan tyvessä pieni reikä joka ei näy eikä haittaa meininkiä. Kyljessä olevalla kolosella ole muutenkaan mitään merkitystä... uusissa Giboissa taitaapi tosiaan tulla lespat ilman pickguardia (tai siis kiinnittämättä)... saa sitten ite porailla ja ruuvailla pickguardin kiinni jos haluaa

...mutta kuka sitä haluaisi? =)
sterbo
26.03.2005 14:33:41
Kyllä Les Paulissa kuuluu olla plekusuoja, omasta mielestä LP ilman suojaa on mauton. Tulee mieleen Slash joka on NO!
"Syö burritoja"- [Royal Banzai].
Joees
26.03.2005 14:34:57

...mutta kuka sitä haluaisi? =)

En mä tiedä. Mun mielestä tuossa mun stankussa tuo näyttää varsin hienolta. Näyttää toki hienolta ilmankin. Olenkin tässä kelannut jotta pitäiskö ostaa toinen samanlainen LP. Voisi toisessa pitää ja toisessa ei ;) Vitsivitsi
Groooove is in heart!
McNulty
26.03.2005 14:35:30
Kyllä Les Paulissa kuuluu olla plekusuoja, omasta mielestä LP ilman suojaa on mauton. Tulee mieleen Slash joka on NO!

Itselläni kysymys ei ole ulkonäöstä kun olen tuon pleksin pois ottanut... yksinkertaisesti se oli soittoni tiellä. Häiritsi pikkausta joten se sai lähteä.
Hannu H.
26.03.2005 14:39:54

Itselläni kysymys ei ole ulkonäöstä kun olen tuon pleksin pois ottanut... yksinkertaisesti se oli soittoni tiellä. Häiritsi pikkausta joten se sai lähteä.

Mutta nyt plektratontut voi helpommin viedä sun plektrat kun ei oo pickguard niitä vahtimassa ;)
"Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page-
McNulty
26.03.2005 15:02:53
Mutta nyt plektratontut voi helpommin viedä sun plektrat kun ei oo pickguard niitä vahtimassa ;)

ai vitalis... siitä se johtuukin että on AINA leprat hukassa :)
Pitää vissiin nahkaremmiin kiinnittää tuo pickguard...
trih
26.03.2005 15:05:06
Otan sen plekusuojan lisäksi rytmi/treble-rinkulan pois. Sitten on kansi turhista peitteistä vapaa :)
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
M-Juhana
26.03.2005 15:13:39

Pakko nekin jonkun on ostaa, et saa sit jotkut käytettyjä........
NO REMORSE ! -Lemmy- Ärlä # 008
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)