Aihe: granfeltin skeban mikki??
1
Kitarasankari
25.03.2005 22:46:54
Moro!

Olin tossa kattelemassa eilen Ben Granfelt Bandin keikkaa kuopiossa ja hurja oli meno. Jäi mietityttämään että mikä humbucker sillä oli siinä mustassa stratossa tallassa. Jos joku tietää niin kiitos vastauksesta!
Jazz is not dead...it just smells funny...
McNulty
25.03.2005 23:14:00
suosittelen että lähetät Benille sähköpostia ja kysäset... kovin on mukava mies ja yleensä vastailee jos vain on asiallisia ja fiksuja kyssäreitä.
Groove Man
26.03.2005 00:39:18 (muokattu 26.03.2005 00:40:21)
Veikkaan duncanin JB:tä, senhän se on Beni maininnu joskus suosikikseen..
Ja todennäköisyys kasvaa jos kyseessä oli ao. reliikki, kun harvemmissa duncaneissa (JB:n lisäksi) taitaa olla tuota tekstiä edessä..
http://www.bengranfelt.com/images/relic_strat.jpg

DIT. Katos askomiko liipas nopeemmin.. :)
Mustafa
26.03.2005 12:32:59

Vahva JB veikkaus täälläkin. Benin kotisivuillahan nuo kamat on speksattu, mutta ihan varmuudella ei voi sanoa, mikä nuista on se musta strato (vai onko mikään):

"
- Fender Stratocaster -63, 2 org. pickups 1 DiMarzio HS2 (bridge), strings 011-049
- Fender Stratocaster -57, org. pickups, strings 010-046
- Thorndale Strat Relic, ? pickups, strings 011-049
- Fender Voodoo Stratocaster, 2 Texas Special pickups 1 Seymour D. JB, strings 011-049
- JAP reissue Strat (probably a Squier with Fender logo added later), 2 Texas , 1 JB, strings 011-049
"
(http://www.bengranfelt.com/index1.htm)

Kaikki listatut täyskokoiset humpparit on kuitenkin JB:itä noissa kitaroissa.
"Mä tiedän ton tahtilajin! Se on neljä kokonaista ja yks viispuolikas."
this1sux
26.03.2005 12:35:04
olisit kysynyt sitä silloin, kun Ben vaihtoi kieltä ;) sehän pyysi kysymään jos oli kysymyksiä. oli muuten tiukka keikka!
alex
Mustafa
26.03.2005 12:45:46 (muokattu 26.03.2005 12:57:04)

Selaillessani Benin vanhojen kamojen listaa jäi mietityttämään, että herra on soittanut pieniä klubikeikkoja Engl Savage 120 nupilla ja 1x12 Celestion Vintage 30 varustetulla kaapilla. Savage taitaa pukata ainakin 120W ja eihän V30:n tehonkesto ole kuin 60W.

Kaipa tuo sitten kestää, ellei hirveä vauhtisokeus iske volan kanssa. :-D
askomiko
26.03.2005 13:31:02
Mie oon aina ihmetellyt että miksi ihmiset kammoksuu jos on 50w kajari ja 100w vahvari. Ihan niinkuin sillä ikinä soitettaisiin oikeasti täysillä. Hee, ensimmäiset Engl-testit sain kun Ben oli demottamassa Englejä Joensuussa. Ilkesin vähäsen soittaa hirmuisella Savage-setillä ku kaikki kattoo... Ei ihan irronnut yhtä hyvin mutta kumminnii.
"Helevetin nopia kairata kun on näin ohut jiä!"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Mustafa
26.03.2005 16:09:03

Mietin vaan kun olis itsellä tällä hetkellä mahdollisuus vähän samantyyppiseen kombinaatioon, jota olis aika kätsy roudailla...

Uskon kyllä jot kestää. Kyllähän sen korvallakin pitäisi kuulla, jos alkaa olla kajari limitillä. Tai sitten särkyy se korva ekana, ennenkuin niin isoihin äänenpaineisiin edes päästään.
Kitarasankari
26.03.2005 20:11:37
olisit kysynyt sitä silloin, kun Ben vaihtoi kieltä ;) sehän pyysi kysymään jos oli kysymyksiä. oli muuten tiukka keikka!

eipäs tullu mieleen.

kiitoksia kaikille..
Jazz is not dead...it just smells funny...
pekurides
31.03.2005 01:28:24

Mie oon aina ihmetellyt että miksi ihmiset kammoksuu jos on 50w kajari ja 100w vahvari. Ihan niinkuin sillä ikinä soitettaisiin oikeasti täysillä.

Kyl mie ainaski vedin aina täböllä (siis nupikka vähän yli puolessa välissä) ku veettiin vanhan pumpun kaa marsun 100w jubileella, tosin olin ainoa kitaristi ja vielä 2kaappia käytössä ja heviähän runtattii perkele!!! Vittu! en tajua näitä "wattipoliiseja!" eivät ole vissiin koskaan päässeet omasta huoneestaan ulos soittamaan:)
on se vaa aika säälittävää ku joku pikku combo pieree ja paukkuu nurkassa... koolla on väliä! Ainakin metallissa!

ps. nyt on 2x105W
oho, meni vähän ohi mutta oli pakko avautua Zori:)
askomiko
31.03.2005 02:28:06 (muokattu 31.03.2005 12:57:11)
Vittu! en tajua näitä "wattipoliiseja!" )

Höh.

http://koti.mbnet.fi/~fisq/Kuvat/Omat/Bandi/autotalli/Talli_Lassi3.jpg

Siinä miun wattipoliisointi. Marsu mikitettynä PA:han ja bassovahvarin kautta suppariin, yht. 2.7kW. ;)
"Helevetin nopia kairata kun on näin ohut jiä!"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Ben63
31.03.2005 12:15:05

Tervehdys kaikille,

Pikainen vastaus vaan että sen mustan relic straton talla mikki on Duncan JB. Vaikka kaulassa lukeekin Fender niin se on Lottosen tekemä kaula (edellinen oli lian ohut meikäläiselle).

Kiitos keikka kommenteista!

Beni
juhsun
31.03.2005 14:32:14

Päivää Ben63. Nyt menee aivan aiheen sivuun, mutta olen ymmärtänyt, että soittelet Engl classic-combolla. Jos tämä pitää paikkansa, niin mihin musaan suosittelet tuota kyseistä peliä? Kiitos,
Juhsun
Ben63
31.03.2005 16:51:48

Itse asiassa soitan nykyään ENGL Slow Hand Motion Ampilla joka on custom versio Blackmore nupista.Sitä tehtiin vain parisen sataa kappaletta ja mulla on niitä nyt 2.
Käytin Classic combo Wishbone Ashin kanssa ja mun mielestä siinä on parempi puhdas (fendermaisempi)kun Screamerissa ja särö kanava on enemmän blues rock tyyppinen kun Screamerissa.
Olen kauan soittanut mono setillä mutta nyt kun taas on trio bändissä niin ajattelin siirtyä stereo settiin ja "retro" tyypisiin efekteihiin.
Uudelle pedalboardille tulee Budda wah,Captain coconut pedaali (Octavia,fuzzi ja vibe samassa laatikossa) ja H&H Leslie spedu.Vahvistimien loopeihin tulee Line6 Delay Modeller.

meni vähän pois aiheesta but so what...

t.Beni
juhsun
01.04.2005 08:19:42

Kiitokset infosta!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)