Aihe: Turun super ostiksen Charvel?
1 2
Roitto
25.03.2005 23:01:52 (muokattu 25.03.2005 23:02:55)
Olen ajatellut tuon kitaran hankkimista, ja mieltäni on kaivanut että: Minä vuonna valmistettu, mikä malli, kannattako ostaa ja muukin tieto kitarasta olisi tervetullutta. Niin ja linkki on http://personal.inet.fi/koti/jo.la/charvelskitta.jpg
I'm ze lockshmit of love
Jormaz
25.03.2005 23:09:47
Charvel Model 4 jostain 80-luvulta. Talla voi olla kulunut kun on niin vanha, toimivuudesta paha sanoa mitään. En maksais noin paljoa. Ehkä jonkun 300 tai vähän päälle maksaisin. Mulla on Model 2 joka on muuten samanlainen mutta pelkkä yksi humpuukkeri ja otelaudassa pisteet, siitä maksoin 240€.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Roitto
25.03.2005 23:10:32
Selvä. Entä se toinen charvel (se sininen)?
I'm ze lockshmit of love
Jormaz
25.03.2005 23:22:18 (muokattu 25.03.2005 23:23:45)
Selvä. Entä se toinen charvel (se sininen)?

Charvel Spectrum, 90-luvun alusta. Maksaisin saman verran kuin Model 4:stä sillä erotuksella että Spectrumia en ostais ku on niin pirun ruma.

L: Spectrum voi olla kans 80-luvun lopusta, olikohan kenties vuosi -89 jolloin "hammastahnalogo" otettiin käyttöön..
In Goth We Trust!
Roitto
25.03.2005 23:25:33 (muokattu 25.03.2005 23:26:11)
Joo, mutta saaako siitä pelin (siitä mode 4:stä) jos pistää sinne uuden tremolon? Vai kannattaako lähteä kikkailemaan? Floidi tuntuu nykysellään toimivan ihan hyvin, eli tein testinä sen että pistin kammen parikertaa kanteen kiinni eikä vire muuttunut laisinkaan. Mutta kyllä se "vähän" raiskatun näkönen on...
I'm ze lockshmit of love
McNulty
25.03.2005 23:31:01
Joo, mutta saaako siitä pelin (siitä mode 4:stä) jos pistää sinne uuden tremolon? Vai kannattaako lähteä kikkailemaan? Floidi tuntuu nykysellään toimivan ihan hyvin, eli tein testinä sen että pistin kammen parikertaa kanteen kiinni eikä vire muuttunut laisinkaan. Mutta kyllä se "vähän" raiskatun näkönen on...

Itselläni on '88 vuoden model 4 ja kampi toiminut moitteettomasti. Knife on helposti vaihdettavissa noissa talloissa... sitä en tosin tiedä mistä sellaisen metallisen tikun repäsee mikä siihen sopii, mutta pomminvarmoja ja kestäviä ovat kyllä. Saksassa valmistettuja ja muistelisin että Schallerin toimesta! Mustat maalit kuluvat ajan saatossa pois mutta se ei tarkoita sitä että se olisi "raiskattu" :)
striippi
25.03.2005 23:46:43
ei helvetti... just pari päivää sit koitin tota kitaraa superostikses ja se oli ihan paskan tuntunen ja jotenkin helvetin jäykkä fiilis kaikin puolin jäi tosta.
Roitto
26.03.2005 00:00:56
En maksais noin paljoa.

Musamaailmassa käytettynä 495
I'm ze lockshmit of love
McNulty
26.03.2005 00:01:59

AINA pitää tingata... kun kerran siihen on mahdollisuus. Harvemmin siinä mitään menettääkään :)
Roitto
26.03.2005 00:04:17
Ajattelin käydä erhkä hakemassa sen pois sieltä.
I'm ze lockshmit of love
Jormaz
26.03.2005 00:11:51

Liikkeessä pistävät aina ekstraa. Yksityisten välillä tommoset Charvelit liikkuu hyvinkin halvalla. 495 olis käypä hinta jostain neckthru-Charvelista.
In Goth We Trust!
Mika_K
27.03.2005 20:07:02
Itselläni on '88 vuoden model 4 ja kampi toiminut moitteettomasti. Knife on helposti vaihdettavissa noissa talloissa... sitä en tosin tiedä mistä sellaisen metallisen tikun repäsee mikä siihen sopii, mutta pomminvarmoja ja kestäviä ovat kyllä. Saksassa valmistettuja ja muistelisin että Schallerin toimesta! Mustat maalit kuluvat ajan saatossa pois mutta se ei tarkoita sitä että se olisi "raiskattu" :)

Duoda, duoda, MIJ charveleihin schallerit tulivat joskus 90-luvun alussa (esim. 475 DLX). Kuvan kitara on joko Model 4 (pulttikaulalla) tai Model 6 (neckthru). Model 6 vastaa USA Jaskan Soloist-mallia, jos nyt en ihan väärin muista. Itelläni on Model 4 -87, johon löysín jenkkilästä käytettynä schallerin tekemän floikan halvalla ... sointi parani kertaheitolla. Nyt keppi on pajalla ... floikan tapit uusix ja schaller/FL kielilukko alkuperäisen paskan tilalle. Tuo alkuperäinen härvelin talla on jotain sinkkivalu-paskaa made in R.O.C. siis todellinen "ROCK-talla", hih ... kaaressa mäelle moinen roska ja orggis FL/Schaller ja tapit tilalle. Sustain paranee ja kestää kammeta vaikka mimmosia "Bomb-droppeja". :) Mustaakseni Schaller on koneistetuin osin, ei valetuin. Ainakin Mesan StudioPre:n edessä oma keppi vaan soi, ja soi, ja soi, (keitänpä kahvit välissä), ja soi ... . :D

Kepistä muuten sen verran, että kun noita aikoinaan tehtiin, niin määrät oli pieniä ja laatu hyvä eli puut valkattiin hyvin ja lankku (yleensä leppää, myöh. mahd. poppelia) on esim. kahdesta palasta eli ei turhia liimasaumoja pilaamassa sointia. Tänäpäivänä et misään saa puiltaan yhtä hyvin soivaa peliä alle 800EUR uutena ellet tee itte ... jätän tähän kohtaan varauksen olla väärässä. imho.

Eli jos jostakin moisen saa kohtuu hinnalla esim. 250-350 eskoo, niin kannattaa ottaa pois "kuleksimasta" jos muuten peli sopii käteen.

Tämä siis omien kokemusten kautta tullutta tietoo.
apuri
27.03.2005 22:00:18
Duoda, duoda, MIJ charveleihin schallerit tulivat joskus 90-luvun alussa

Schallerit tulivat jo vuonna -89

Kuvan kitara on joko Model 4 (pulttikaulalla) tai Model 6 (neckthru).

Model 6:ssa on listat lavassa ja kaulassa ja 24 nauhaa joten arvailuille ei jää tilaa.

floikan tapit uusix ja schaller/FL kielilukko alkuperäisen paskan tilalle. Tuo alkuperäinen härvelin talla on jotain sinkkivalu-paskaa made in R.O.C. siis todellinen "ROCK-talla", hih ... kaaressa mäelle moinen roska ja orggis FL/Schaller ja tapit tilalle.

Ei se JT-6 ole niin huono kun voisi olettaa. Vireongelmat johtuvat yleensä enemmänkin siitä että vanhat osat ovat jo kuluneet ja satulan urat kanittavat kieliin.

Sustain paranee ja kestää kammeta vaikka mimmosia "Bomb-droppeja". :) Mustaakseni Schaller on koneistetuin osin, ei valetuin. Ainakin Mesan StudioPre:n edessä oma keppi vaan soi, ja soi, ja soi, (keitänpä kahvit välissä), ja soi ... . :D

Schallerissa on valettu runkolevy.
Monta millisekuntia sustain parani...

määrät oli pieniä ja laatu hyvä eli puut valkattiin hyvin ja lankku (yleensä leppää, myöh. mahd. poppelia)

Rungot oli poppelia ja basswoodia. Aika paljon niitä Charvelin modelmallisia tehtiin kolmessa vuodessa.
Mika_K
28.03.2005 08:21:08 (muokattu 28.03.2005 13:20:57)
Schallerit tulivat jo vuonna -89

Ahaa ... OK.

Model 6:ssa on listat lavassa ja kaulassa ja 24 nauhaa joten arvailuille ei jää tilaa.

Mun moka, empä kattonu kuvvaa nuin tarkasti. :)

Ei se JT-6 ole niin huono kun voisi olettaa. Vireongelmat johtuvat yleensä enemmänkin siitä että vanhat osat ovat jo kuluneet ja satulan urat kanittavat kieliin.

Totta. mm. ankkuritappien (posts) urat kuluvat ja edgestä lähtee paloja ... Näin oli mun M4 käynyt alkup. F/L Lic. tallan kaa. Meni vaihtoon. Tosin edelliset omistajat olivat kohdellet tallaa muutenkin kaltoin. Ei oo ollu kunteilla tietoa mitä erua on tuumasilla-, ja millisillä kuusiokoloavvaimilla. Eikä hajuakkaan voimankäytöstä. Shame on 'em!

Lyijykynää satulan uriin ... joku neuvoi joskus ... siinä kun on grafiittia. :)

Schallerissa on valettu runkolevy.
Monta millisekuntia sustain parani...

OK. en nyt sitte viittiiny olla leppiksen poikakaveri (pilkunnussija) Eiköhän nuo Schallerin osat ole tarkkuuskoneistettua terästä kaikkinensa, vaikka baseplate oliskin ekax valettu, jos vähänkään maineestaan piittaavat. En tiijä kauanko oot ollu tekniikan kansa tekemisissä nuin ylleisesti. Itellä on yli 30 vuoden kokemus teknisistä vempeleistä ja ruuvailusta ... jotain on jääny päähänki. Siihen perustuen väitän että, jollaki sinkki-valulla kontra kunnon teräksellä on taatusti erua kun värähtely siinä eteneepi. IMHO. Enpä oo ottanu aikaa ... vielä.

Rungot oli poppelia ja basswoodia. Aika paljon niitä Charvelin modelmallisia tehtiin kolmessa vuodessa.

Rungot on kyllä mun mielestä Alder (leppää) myöhemmin lepän saanti-ongelmien takia Poplar (poppelia), tai jopa Basswood (lehmusta). Keskustelin just mennä viikolla Musamaailman Iffen kanssa asiasta, kun ommaan 475 DLX:n etin ko. tietoa mikityksen takia. Tarkoitin tuolla puu-jutulla koko Charvel MIJ - tuotantoa ... Model X, x75 DLX:t ja mahd. muut. Koreassa tehyt onkin sitte oma lukunsa. Toki voin olla väärässä ... taas. :(

Kiitos kuitenkin, näin ne omatkin tievot päivittyy alle vuoden Charvelin omistaneella vanhemmalla "heavy-tikkarilla". :)

Tulipahan mokattua tämänkin "vastaa lainaten" kaa. (Mennee nurkkaan häpiämmään ommaa varjuaan). :)
apuri
28.03.2005 12:49:28
Totta. mm. ankkuritappien (posts) urat kuluvat ja edgestä lähtee paloja ... Näin kävi alkup. F/L Lic. tallan kaa.

Kyllä ne oikeatkin floydit kuluu ihan samanlailla, hitaammin tietysti.

OK. en nyt sitte viittiiny olla leppiksen poikakaveri (pilkunnussija) Eiköhän nuo Schallerin osat ole koneistettua terästä kaikkinensa, jos vähänkään maineestaan piittaavat. En tiedä kauanko olet ollut tekniikan kanssa tekemisissä noin yleisesti. Itsellä on yli 30 vuoden kokemus teknisistä vempeleistä ja ruuvailusta, joten ... jotain kokemusta on metallirakenteisista vermeistä kai mullaki on. Siihen perustuen väitän että, Jollain sinkki-valulla ja kunnon teräksellä on taatusti eroa.

On ihanaa että sulla on työkokemusta ;) Monta vuotta on kokemusta floydikepeistä? Mulla on yli 15v.
Tossa on linkki mistä voi käydä kattelemassa sitä Schallerin floydia.
http://www.warmoth.com/hardware/bri … m?fuseaction=bridges_floyd_schaller

Eri materiaaleilla on tietysti eroa sustainiin ja soundiin.
McNulty
28.03.2005 13:22:01
Meikäläisellä on parikin noita MIJ Charveleita... Model 4 ja Model 6. Ilmeisesti rungot ovat siis leppää... ainakin ovat painavia verrattuna uudempiin dinkyihin ja soloisteihin. Tallat ovat toimineet moitteettomasti. Ne näyttää karuilta ja sellasilta itäsaksalaisilta :) Mutta hyvin ovat kestäneet kovempaakin menoa, roikotusta ja bombdivejä. Harmi etteivät ole recessed-talloja niin ei pääse kauheasti kampeamaan ylöspäin.

Model 6:n ostin pari kuukautta sitten ja sen talla on melkein koskematon. Ilmeisesti se edellinen omistaja ei ole kampea juurikaan tarvinnut. Model 4 on ollut jo vuosia talossa ja erittäin loistavasti pelittää edelleen vaikka kyytiä olen antanut. En tiedä onko tallat tinaa, patarautaa, sinkkiä, kuparia vai muovia. Siitä huolimatta ovat olleet kestäviä ja toimivia.

Asiasta kaktukseen... mistähän saisi selvitettyä valmistusvuoden sarjanumeron perusteella? Itse en ole ko. palvelua vielä verkosta löytänyt...
Mika_K
28.03.2005 13:34:30
Kyllä ne oikeatkin floydit kuluu ihan samanlailla, hitaammin tietysti.

On ihanaa että sulla on työkokemusta ;) Monta vuotta on kokemusta floydikepeistä? Mulla on yli 15v.
Tossa on linkki mistä voi käydä kattelemassa sitä Schallerin floydia.
http://www.warmoth.com/hardware/bri … m?fuseaction=bridges_floyd_schaller

Eri materiaaleilla on tietysti eroa sustainiin ja soundiin.

Nii ne tekkee.

Eikö ookki. :) Floikkakepeistä ei vielä vuottakaa, mutta koko ajan tullee lissää. ;)
Onneksi olkoon. Ja mitä tuoho Schallerin Baseplateen tullee, nii sinä olit oikiasa ja minä vääräsä. Happy now?. :)

Jääköön tältäosi kilivanlaulanta kalevallaan ... .
Mika_K
28.03.2005 13:49:34
Meikäläisellä on parikin noita MIJ Charveleita... Model 4 ja Model 6. Ilmeisesti rungot ovat siis leppää... ainakin ovat painavia verrattuna uudempiin dinkyihin ja soloisteihin. Tallat ovat toimineet moitteettomasti. Ne näyttää karuilta ja sellasilta itäsaksalaisilta :) Mutta hyvin ovat kestäneet kovempaakin menoa, roikotusta ja bombdivejä. Harmi etteivät ole recessed-talloja niin ei pääse kauheasti kampeamaan ylöspäin.

Model 6:n ostin pari kuukautta sitten ja sen talla on melkein koskematon. Ilmeisesti se edellinen omistaja ei ole kampea juurikaan tarvinnut. Model 4 on ollut jo vuosia talossa ja erittäin loistavasti pelittää edelleen vaikka kyytiä olen antanut. En tiedä onko tallat tinaa, patarautaa, sinkkiä, kuparia vai muovia. Siitä huolimatta ovat olleet kestäviä ja toimivia.

Asiasta kaktukseen... mistähän saisi selvitettyä valmistusvuoden sarjanumeron perusteella? Itse en ole ko. palvelua vielä verkosta löytänyt...

Toivotan itteni tervetulleeksi Härveli-kerhoon M 4 ja 475 DLX:n myötä. Model 4:n talla oli saanut aika lailla kyytiä edellisten omistajien toimesta (edgestä pala pois, tallapalojen ruuveista kannat paskana ja kielten lukitusruuveista samoten), niinku jo äskön mainittin. 475 DLX:n Schallerista taas oli D, H ja E tallapalojen ruuvien kierteet korkannu, nyt kylläki Baseplatesta ... ihmellistä kepin pitua, sanon minä. HYI!!

... kaktukseen. Eipä taija löytyä helepolla, sammaa oon hakenu itekki. Kirjotin ko. aiheesta toiseen threadiin "tunnistaminen sarjanron perustella" Vuojet on suunnalleen tiejosa, mutta täyttä varmuutta lankun materiaalista ei oo vieläkään ... kahta kuitenki eppäillään. :)
Mulla nuijen härvelien tievot on: Model 4 -87 / -88 #303236 ja 475 DLX -90 / -91 #370032 . Jeleppaako yhtää?.
Niskamies
28.03.2005 13:51:50
Kuinka hyviä esim model 6:set on soittimina? Soiko ne niinkun soittimen kuuluu, vai tuntuvatko ne halvoilta Jacksoneilta? Yhtä model kolmosta olen soittanut, ja se tuntui silloin ihan hyvältä, mutta siitä on jo aikaa. Olisi tollanen model 6 hieno keppi omistaa:)
Meitsi on meshissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)