Onko missäin päin nettiä ilmaisohjelmaa, jolla voisi tehdä musiikki? Eli siis nauhoittaa ohjelmalla esim. kitaran soittoa ja sitten lisätä siihen ohjelmalla tehtyjä rumpukomppeja? Siis onko ohjelmaa, jolla voi myös tehdä itse rumpujen soittoa? |
RedRain 25.03.2005 23:23:36 | |
---|
Kristal Audio Engine on yksi vaihtoehto mikäli ilmaista haetaan. Itse en ole ko. ohjelmaa kokeillut mutta kuulemma ihan asiallinen. Häviää luonnollisesti ominaisuuksissaan maksullisille esim. Steinberg Nuendolle ja Adobe Auditionille mutta tuolla on varmaan ihan hyvä aloittaa. http://www.kreatives.org/kristal/ Rummut on melkeinpä helpoin tehdä trackerilla, tallentaa ne mp3 -tai wav-muodossa ja lisätä raitana audioeditoriin. Hyvä vaihtoehto on ModPlug Tracker. www.modplug.com |
Quark 26.03.2005 17:12:23 | |
---|
Audacity on myös yksi vaihtoehto: http://audacity.sourceforge.net/Ei ehkä ole yhtä monipuolinen kuin Kristal, mutta toisaalta Audacity osaa käsitellä esim. mp3-tiedostoja, toisin kuin Kristal. Molemmat kannattaa silti ladata kun kerran ovat ilmaisia. Kristal tukee esim. ASIO-äänikortteja ja Audacity ei käsittääkseni tue. Audacitylläkin voi silti nauhoitella esim yhtä raitaa kitaralla mainiosti, ja se sisältää myös monia efektejä äänen muokkaamiseksi. Rumpuja ei Audacitylläkään voi tehdä, joten ne täytyy tehdä ensin jollain toisella ohjelmalla ja liittää sitten biisiin omana raitanaan. Ei kannata yrittää spakaatia alastomana. Peräaukko voi imeytyä alipaineella lattiaan. -Markus Kajo- |
Aloittelija4 27.03.2005 11:07:45 | |
---|
Rumpuja ei Audacitylläkään voi tehdä, joten ne täytyy tehdä ensin jollain toisella ohjelmalla ja liittää sitten biisiin omana raitanaan. No millä ohjelmalla niitä rumpuja voi sitten tehdä, kun ei tuosta ensimmäisestä linkistä ottanut oikeen selvää? |
Mr. Morrow 27.03.2005 14:35:17 | |
---|
Imuroin itelleni joskus Fruityloops -nimisen ohjelman (KaZaa/Emule yms.). Sekunnin opeteltuani kikkelihevikomppi oli kasassa. En tiedä saako kitaroita kuinka lisäiltyä, mutta komppi oli helppo kasata. Heikoille voi olla liikaa kutsu Metallin, mut ei niille joita ohjaa vaisto soturin! |
Lennu 27.03.2005 16:03:01 (muokattu 27.03.2005 16:05:19) | |
---|
Imuroin itelleni joskus Fruityloops -nimisen ohjelman (KaZaa/Emule yms.). Sekunnin opeteltuani kikkelihevikomppi oli kasassa. En tiedä saako kitaroita kuinka lisäiltyä, mutta komppi oli helppo kasata. Ei saa ainakaan kovin helposti lisäiltyä. Lähinnä samplenkasausohjelma. Mä oon joskus leikkinyt FL:n kanssa myös. Tekee sillä ne säksätykset, laittaa äänikortin äänittämään kaikkea (tuplaklikkaamalla oikean alakulman kaiuttimen kuvaa, josta äänitysasetukset), sitten se esim. Kristal äänittämään. Lopuksi lisää tarvittavat kitarat, laulut ja taputukset, suolan ja pippurin. Helppoa, jos jaksaa yhtään ajatella. edit: jos haluaa tehdä teknoa, pelkkä FruityLoop riittää. Menee läpi genressään, helposti. <fat>Ärlä #014</fat> |
notkea rotta 27.03.2005 20:54:01 | |
---|
Mites tossa audacityssä saa noi efektit toimimaan?Mulla ne on sellasina harmaina että niitä ei voi valita tai mitään.... |
Quark 27.03.2005 23:43:51 (muokattu 27.03.2005 23:47:32) | |
---|
Mites tossa audacityssä saa noi efektit toimimaan?Mulla ne on sellasina harmaina että niitä ei voi valita tai mitään.... Ensin pitää valita äänitiedostosta pätkä jota haluaa editoida. Eli hiiren nappi pohjaan ja vedät haluamasi kohdan yli jolloin se muuttuu tummemmaksi. Sitten effect-valikosta haluamaasi efektiä kehiin. edit: Tai sitten painat vaan Crtl+A, jolloin se valitsee koko pätkän. Ei kannata yrittää spakaatia alastomana. Peräaukko voi imeytyä alipaineella lattiaan. -Markus Kajo- |