Aihe: Jamiroquai
1 2 3 4 5
blastoff
08.02.2005 22:55:49 (muokattu 08.02.2005 22:56:38)
Jamiroquailla on kyllä paljon hyviä biisejä, mutta niiden levyt on kokonaisuuksina aika tylsiä. Ekalla levyllä oltiin jo lähellä erinomaista, mutta sen jälkeen meininki on tuntunut levy levyltä vain latistuvan.

Minusta nuo Headhunters-vertailut on aika turhia. Suurimmalla osalla bändeistä (oli genre sitten mikä tahansa) vaikutteet kuuluvat selvästi läpi ja tuskinpa Jamiroquain pojat ainakaan itse väittävät keksineensä mitään mullistavaa uutta genreä tms. Acid-jazz ja muut yhtä älyttömät termit ovat sitten toimittajien ja mainosmiesten keksintöä...

Jay Kay vaikuttaa kyllä kieltämättä aika tekopyhältä kaverilta. Jos ette ymmärtäneet mitä tuolla tarkoitin, niin kannattaa vaikka lukaista läpi Emergency on Planet Earthin kansivihko.
"Hey, It's the sun and it makes me shine"
BaariMikko
08.02.2005 23:27:52

miks sinä tämän otat ittees?

ok, sun mielestä se laulo hyvin ja minusta se ei laulanut samalla tavalla kuin levyllä...se jätti esim. korkeimmat sävelet pois kun ei päässyt tarpeeksi korkealle. ihan sama minulle jos sinä kuitenkin pidät tästä musiikista. tajuatko? IHAN SAMA. ei vois vähempää kiinnostaa.

mä perustelin mielestäni kaiken varsin hyvin, mutta sinä sen sijaan et ole perustellut juuri mitään ja pyydät minua poistumaan palstalta. kerrassaan nerokasta täytyy sanoa.

No en nyt tiedä, onko "musta se jäbä on ihan vammanen" kovin fiksua argumentaatiota. Joskin ehkä Tupunallakin vähän jyrkkiä heittoja tässä tuli kyllä.
My brain hurts!
etnopoju
09.02.2005 11:29:59

Jay Kay vaikuttaa kyllä kieltämättä aika tekopyhältä kaverilta.

parasta on sen "pelastetaan maailma" ja "pelastetaan sademetsät" löpinä, kun ottaa huomioon että jätkä harrastaa moottoriurheilua ja kuulemma tykkää ajaa kalliilla autoilla.

No en nyt tiedä, onko "musta se jäbä on ihan vammanen" kovin fiksua argumentaatiota. Joskin ehkä Tupunallakin vähän jyrkkiä heittoja tässä tuli kyllä.

sori, mä en vaan jaksa kovin tosissaan käydä vääntöä asiasta. tämä on kuitenkin vain keskustelupalsta ja tuollaista kieltä minä käytän arkenakin, jos juttelen vaikka kavereiden kanssa tms. mä oon kato rokkari. (koita ymmärtää)
stratocaster
09.02.2005 16:25:28
Tulee joo uusi levy keväällä. Toivottavasti tulisi Suomeen kesällä. Kotisivuilla ainakin lukee, että kesällä olisi tarkoitus tehdä festarikeikkoja. Odotan levyä suuresti, kyllä.

Jes tätä oonki oottanu. Vaikka olenkin hevari niin jotku soul/funk bändit iskee. Kolme ekaa levyä on kaikki kingejä.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
LiiMaNHeNKi
09.02.2005 18:42:47
parasta on sen "pelastetaan maailma" ja "pelastetaan sademetsät" löpinä, kun ottaa huomioon että jätkä harrastaa moottoriurheilua ja kuulemma tykkää ajaa kalliilla autoilla.

En ota nyt kantaa tämän ketjun rähinöihin, ne jääköön omaan arvoonsa, mutta tuli mieleen tähän liittyvä juttu jonka luin jostain. Jay Kaylta oli joku haastattelija kysellyt tästä ristiriidasta metsien pelastamisen ja autointoilun välillä. Tähän oli Jay Kay vastannut, että "Tuli minunkin luo joskus käymään Greenpeacen edustajia, ja arvaatko millä ajoneuvoilla he tulivat? Autoilla." Tai jotenkin sinnepäin...
Emmä mitään osaa soittaa... näyttelen vaa.
gandar
11.03.2005 20:34:59
Löytyipä sitten mieluinen topicci, kun hakimalla haki. Eli kyllä, pidän Jamiroquaista.

Ostin 1999 Synkronized-levyn ja se oli kova sana. Sitten tuli kaikenlaisia mieltymyksiä ja Jamiroquai jäi. Tässä alle vuosi sitten ryhdyin käymään levyhyllyä läpi, että mitäs sitä tuli 13-vuotiaana kuunneltua ja löysin vanhan levyni. Cd ja pyörimään ja vanha fanius palasi. Kaverilta lainasin muitakin levyjä, ettei vaan olisi ollut poikkeus, ja nyt onkin ostoslistalla loput 4 levyä (CDON.comista 8.95€/kpl) kun saan parin kuukauden päästä rahaa ja Dynamiteakin odotellaan innokkaana (kuulin jostain, että ilmestyisi 16.5).

Jay Kay on vähintäänkin ristiriitainen persoona, mutta itse olen pitänyt, hattuineen kaikkineen. Ilman ympäristövauhkoamista olisi parempi, mutta autoharrastus pelastaa :)
Ceci n'est pas une signature
Mijau
14.03.2005 22:24:54
Travelling without moving on paras Jaykayn levy!
Nii ja se joka haukkuu Jaykayta saa selkää... Saa tulla haastamaa, se on nimittäin mun idoli!

Ei ole päivää etten kuuntelisi Jaykayn funky soundeja!
*kurnau*
pehko
16.03.2005 08:40:28
Travwlling Without Moving on ehkä paras, ja sieltäkin itse nimikkoraita jyrää koviten.Aivan mielettömän jamit bassolinjat!
Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele"
Prome
16.03.2005 09:23:20
Aye, tuleehan tuota kuunneltua. Joskus tyhmänä lapsena en tykännyt, sillon kelpas vaan raskaampi musiikki. Onneksi ruokin sittemmin musiikkimakuani muilla aineksilla ja nyt maittaa jo monenlainen.

Omistan Travelling Without Movingin ja Emergency on Planet Earthin, vielä pitäisi ostaa Return of the Space Cowboy.

Mitä tulee tähän Jay Kay-jeesusteluun, niin minä kuuntelen musiikkia. Saattaa toki vähentää respektiä että tyyppi on tekopyhä (mikä ei välttämättä ole osuva termi, JK on myöntänyt avoimesti kiinnostuksensa moottoriurheiluun ja sen tuottamiin ympäristöhaittoihin) mutta enpä jaksa joka kerta tuhahtaa kun kuuntelen musiikkia. Sehän se lopulta ratkaisee.

Jamiroquai vs. Headhunters... voi jumalauta, lopettakaa jo.
ganesha
17.03.2005 15:45:16
kaikki levyt löytyy hyllystä. mutta erästäkin mainoslausetta lainatakseni: "ensimmäinen maistuu aina parhaalta" ;)
emergencyn jälkeen ilmestyneitä kiekkoja vaivaa paikoitellen hienohko tylsyys. mutta eipä silti - mahtavia biisejä löytyy noilta myöhemmiltäkin tekeleiltä.
ja mitä tulee happojatsin "keksimiseen" - en ole kyllä missään törmännyt väitteeseen, että juuri Jamiroquai olisi kyseisen genren "keksinyt"...
eikös esim. Brand New Heavies ja Incognito ole PAAAALJON vanhempia kyseisen askajaskan edustajia? hä?
luulisin, että Acid Jazz-termi keksittiin jo joskus 80-luvun loppupuolella...
jos sillä nyt mitään seksuaalista merkitystä edes on. mahtavaa musaa, anyways.
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
AoA
17.03.2005 15:52:42
bändi on helvetin tiukka, mut jay kay lähinnä nolaa koko porukan sillä et se on a) ihan pöllyissä, joka ei sinällään oikeastaan minua haittaa ellei se b) se laulaisi myös päin helvettiä.

No siitä ei pääse mihinkään että on se kuitenkin eräänlainen keulahahmo siinä bändissä, ja muutenkin sen tyypin lauluääni = suuri osa jamiroquaita, ehkä ei kappaleita tee mutta kuitenki. Ja ainakaan live at veronassa ei kyllä kovinkaan päin hel**ttiä laula vaan varsin hyvin, ja hyvin saa ihmiset mukaan hauskanpitoon vaikka vettä tulee kuin saavista.
-Anssi, Stiff Flavor
Tupuna
18.03.2005 10:41:11
Sitä en ymmärrä, että miksi monille kaikki muu on tärkeämpää kuin itse musiikki. Ja ne ovat aivan tuulesta temmattuja väitteitä, että Jay Kay laulaisi keikoilla jotenkin huonosti. Hittovie, hemmetin hyvä laulaja.

Tehkääpä itse perässä.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Marlowe
18.03.2005 11:28:05 (muokattu 18.03.2005 11:30:08)
Tehkääpä itse perässä.

En ota kantaa Jamiroquain hyvyyteen tai huonouteen, mutta tämä "tehkääpä itse perässä" särähtää korvaan aina kun musiikista tai mistä tahansa populaarikulttuurin alalajista keskustellaan. Kyllä kritiikkiä saa antaa, olipa oma musikaalinen tausta mikä tahansa, vaikka tietysti mielipiteensä täytyy osata perustella.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Paijukainen
29.03.2005 22:23:20 (muokattu 29.03.2005 22:24:34)
Travwlling Without Moving on ehkä paras, ja sieltäkin itse nimikkoraita jyrää koviten.Aivan mielettömän jamit bassolinjat!

kyllä!
kyllä!
kyllä!

pyrkimys pian täytetty, herran kaikki pitkät kauniissa rivissä hyllyssä. kohta se tulee..

Mietin pitäisikö laittaa hymiö tähän, ehkäpä ei.
teit täyysin oikean ratkaisun.
"Kaikki ihmiskunnan ongelmat johtuvat yhdestä ainoasta asiasta: kyvyttömyydestä istua hiljaa huoneessa." -Blaise Packal
BaariMikko
29.03.2005 22:30:59

En ota kantaa Jamiroquain hyvyyteen tai huonouteen, mutta tämä "tehkääpä itse perässä" särähtää korvaan aina kun musiikista tai mistä tahansa populaarikulttuurin alalajista keskustellaan. Kyllä kritiikkiä saa antaa, olipa oma musikaalinen tausta mikä tahansa, vaikka tietysti mielipiteensä täytyy osata perustella.

Tästä kyllä samaa mieltä. Mutta tosiaan kritiikki on jotain ihan muuta kuin "mun mielestä toi on Ihan Huono" -vajauksia.

Mutta tosiaan - vähän sama kuin sanoisi, ettei voi arvostella presidenttiä, ellei ole itse ko. virkaa joskus hoitanut.
"There are painters who transform the sun to a yellow spot, but there are others who with the help of their art and their intelligence, transform a yellow spot into the sun." -Pablo Picasso
Ärlä #004
gandar
06.04.2005 18:35:00 (muokattu 06.04.2005 19:54:33)
VINKKI:
Tällä hetkellä CDON.COM:ista saa Jamiroquain levyjä kilpailukykyiseen hintaan, koska "1 CD 8.95 EUR - 2 CD 7.95 EUR/kpl" -kampanjalla saa parillisen määrän ostaessa levyt tuolla 7.95 € / kpl. Näin ollen, tilasinpa minäkin loput yhtyeen tuotannosta koristamaan levyhyllyäni.

Mutta oli minulla oikeaa asiaakin. Sony lupailee Dynamite-levyä 20.6. eikä siis aikaisemmin sanomani 16.5. Lisää informaatiota tulevasta levystä osoitteessa http://www.sonymusic.com.sg/jamiroquai.html

Onko kellään kokemuksia tuosta "Live in Verona"-deeveedeestä? Kappalemäärä ei päätä huimaa, mutta toisaalta ei hintakaan. Onko väärti?
Järvihirviö
06.04.2005 23:37:33
Tähän väliin on pakko sanoa, että Nick Fyffe on maailman tyylikkäin basisti. Ei mulla muuta.
Prome
07.04.2005 09:50:33
Ainakin lähellä.

Sitä paitsi sillä on hieno sukunimi.
gandar
14.05.2005 15:38:56 (muokattu 14.05.2005 15:40:28)
Nostatanpa ylös, kun Dynamitesta kuului uutta. Siis virallisilta sivuilta (http://www.jamiroquai.com/) voi ladata levyn kappaleen "Feels just like it should":n musiikkivideon (maksullinen). Kappale soi kuitenkin sivun taustalla ilmaiseksi, ja hyvältä vaikuttaa. A Funk Odyssey ei ollut sinäänsä askel oikeaan suuntaan IMHO, vaikkei huono levy olekaan, ei missään nimessä, mutta tämä kuulosti ainakin minusta hieman paluulta takaisin. Oli miten oli, pakko-ostos täydentämään tuota levyhyllyn riviä.

Koko levyn tiedot voi noukkia vaikka http://www.recordstore.co.uk/jamiro … K=unittest-THY0PyC3MRzMtanTpN3IEb-1 . Olisipa jo 20.6.

/edit: Jamiroquai lähtee myös kiertueelle, mutta kiertää Suomen kaukaa. Italiaa ja Espanjaa taas hemmotellaan oikein urakalla, ilmeisesti Jamiroquain foorumien aktiivisen osanoton ansiosta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)