Jabbe 26.03.2003 20:42:21 (muokattu 26.03.2003 20:42:48) | |
---|
Kyseessä on tavallaan gallup, mutta voitaisiin pitää se täällä alueella Jamin ja muiden häiriköiden varalta.. ja tiedän, kysyin vastaavanlaisen kysymyksen äskettäin, mutta yllätyin vastauksien määrästä, joten: Eli jos sinun pitäisi sanoa 1 (korkeintaan 3) konemusalevyä ylitse muiden tai suositella jollekin jotain levyä mistä aloittaa konemusiikkiin tutustuminen, mitkä ne olisivat? Tämä lähinnä senkin takia, että olisi helppo löytää jotain hyviä levyjä. Otan tästä sitten omalle osto/tutustumislistalle niitä suosikkejanne, joten laittakaakin hyviä levyjä. =) Älä puhu vain puhumisen takia, vaan koita mieluummin sanoa jotain. |
Juho L 26.03.2003 21:51:24 | |
---|
Notta kuten aiemminkin sanoin, niin Shpongle - Are You Shpongled? on ykkösenä ja kakkosena tulee Shpongle - Tales of the Inexpressible Ihan eliittilevyjä ja kelpaa varmasti myös perinteisemmänkin musiikin kuuntelijalle. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
JPQ 26.03.2003 22:08:05 | |
---|
eivät järjestyksessä se vaatisi liikaa: Jean Michel Jarre: Concers In China Kraftwerk: Computer World Tangerine Dream: Dream Sequence (tiedän että kokoelma ja kahden cd kokoelma mutta antaa anteeksi ja tuosta varsinkin tuo eka levy) |
hörhö 26.03.2003 22:46:29 (muokattu 26.03.2003 23:32:59) | |
---|
En osaa määritellä konemusiikkia ja en todellakaan voi suositella kaikkea varauksetta, mutta heitetään ei mitenkään järjestyksessä: Jarre: Zooloog Stockhausen: samalla levyllä gesang der junglinge(mitenkähän kirjoitettiin?), kontakte ja Ligetin Atmospheres Saariaho: Baletti maa Kahta viimeistä voin siis suositella pienellä varauksella. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
JPQ 27.03.2003 00:28:23 | |
---|
En osaa määritellä konemusiikkia ja en todellakaan voi suositella kaikkea varauksetta, mutta heitetään ei mitenkään järjestyksessä:
Jarre: Zooloog
Stockhausen: samalla levyllä gesang der junglinge(mitenkähän kirjoitettiin?), kontakte ja Ligetin Atmospheres
Saariaho: Baletti maa
Kahta viimeistä voin siis suositella pienellä varauksella. Saako tuota Saariaho: Baletti maata helpolla ? ja mistähän ? ja tuo on Zoolook ei Zooloog. Hyvä levy mutta kun oli vain pakko kolme mainita. |
krushing 27.03.2003 11:15:48 (muokattu 27.03.2003 11:17:52) | |
---|
yritin tossa levyhyllyä vilkuilla, mutta mulle tuottaa vaikeuksia/en halua määritellä mikä lukeutuu konemusiikiksi ja mikä ei - noi squarepusherit, aphextwinit, autechret ja boardsofcanadat varmaan selvimmin vois laskee koneiluksi, mutta sitten tulee sata ja kymmenen levyä jotka on siinä rajoilla, omat tuotokset mukaanlukien. en ossoo sannoo. edit: Biospheren Substrata tuntuu soivan aina monta kertaa putkeen kun se soittimeen eksyy. mainio levy. |
maelstorm 27.03.2003 11:48:33 | |
---|
Future sound of London: Life forms Crystal Method: Vegas Infected Mushroom: B.P. Empire a mystic can summon up maelstorms of fire, delete free will, or even stop time. |
Jabbe 27.03.2003 13:33:41 (muokattu 27.03.2003 15:23:19) | |
---|
Pitäs varmaan itekkin jotain laittaa... taidan laittaa nyt niitä levyjä mitä jo omistan, en niitä mitkä on ostolistalla. Mieli tietenkin muuttuu kokoajan, mutta nämä ovat nyt tämänhetkisiä valintoja: FSOL: Lifeforms - Hieno ja tunnelmallinen levy, toimii hyvin kokonaisuutena. Tuplacd:llä on paljon kuuneltavaa, nami. Groove Armada: Goodbye County (Hello Nightclub) - Ihan jo pelkästään avausraita Suntoucher oikeuttaa tämän levyn yhdeksi parhaimmistani. Tuotanto on mahtavaa ja hyviä biisejäkin sekaan mahtuu. Asian Dub Foundation: R.A.F.I. - Dub-henkisestä musasta olen viime aikoina innostunut, ja tämä on ainut mitä tällä hetkellä löytyy. Transglobal Underground on myös kova, mutta en ole vielä levyjä heiltä löytänyt muuta kuin kirjastosta/netistä. Mutta EI piratismille! Voisitte muuten kertoa noista levyistä jotain, miksi juuri ne... Älä puhu vain puhumisen takia, vaan koita mieluummin sanoa jotain. |
hörhö 27.03.2003 15:10:29 | |
---|
Maa on sen verran kuuluisa, että ainakin asiallisista levykaupoista pitäis saada vähintään tilaamalla. Itse poltin sen kirjastosta(hyi, paha minä). "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
qso 27.03.2003 15:52:29 (muokattu 27.03.2003 15:52:42) | |
---|
Tangerine Dream: Dream Sequence (tiedän että kokoelma ja kahden cd kokoelma mutta antaa anteeksi ja tuosta varsinkin tuo eka levy) Tuota olisin itsekin suositellut. Jos joku ei-kokoelma TD:ltä, niin sitten Rubycon tai Tangram. |
Jabbe 27.03.2003 18:32:33 | |
---|
Maa on sen verran kuuluisa, että ainakin asiallisista levykaupoista pitäis saada vähintään tilaamalla. Itse poltin sen kirjastosta(hyi, paha minä). Maa? Eilen tänään oli huominen, mutta ylihuomenna huominen on eilinen. |
Orbitalin tuotanto lähes kokonaisuudessaan (myöhempi matsku ei ehkä enää niin kuranttia kuin vanhempi) FSOLin kaikki levyt kestää kuuntelua (Lifeforms ehkä vähiten) Hallucinogen, Infected Mushroom, KoxBox, Shiva Shandra yms. psyykejumputukset toimaa Paul Van Dyk, BT, Max Graham, Airwave, Subtle By Design yms. laatukiksu = ok piripolkkaa eli ns. hard housea yms. NU-NRG-kamaa suosittelen välttämään viimeiseen asti. "if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa |
krushing 28.03.2003 15:15:16 | |
---|
Asian Dub Foundation: R.A.F.I. - Dub-henkisestä musasta olen viime aikoina innostunut, ja tämä on ainut mitä tällä hetkellä löytyy. Transglobal Underground on myös kova, mutta en ole vielä levyjä heiltä löytänyt muuta kuin kirjastosta/netistä. Mutta EI piratismille! vaikka noilla ei varsinaisen jamaika-dubin kanssa juurikaan ole tekemistä muuta kuin vähän etäisiä vaikutteita, suosittelen pistäytymään Erosella. helsingin/tod.näk. koko suomen paras dub/reggaevalikoima. http://www.dubjazzsalsa.com |
hörhö 28.03.2003 16:35:14 | |
---|
Maa? Niin... Lukee tuolla ylhäällä.... Saariahoa...
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
Jabbe 28.03.2003 18:17:07 (muokattu 28.03.2003 18:33:03) | |
---|
vaikka noilla ei varsinaisen jamaika-dubin kanssa juurikaan ole tekemistä muuta kuin vähän etäisiä vaikutteita, Joo meinasinkin tollaisia vaikutteita. Siis electro-dubbia tarkoitin, vähemmän on originaalia dubbia tullut kuunneltua... ;) Onko kellään muutes kokemusta yhtyeistä St. Germain tai Imitation Electric Piano (menee kyllä jatsin puolelle ehkä)? Eilen tänään oli huominen, mutta ylihuomenna huominen on eilinen. |
Jabbe 28.03.2003 21:51:51 (muokattu 28.03.2003 21:52:05) | |
---|
Notta kuten aiemminkin sanoin, niin Shpongle - Are You Shpongled? on ykkösenä ja kakkosena tulee Shpongle - Tales of the Inexpressible Ihan eliittilevyjä ja kelpaa varmasti myös perinteisemmänkin musiikin kuuntelijalle. Anteeksi kun en ole aiemmin tätä tehnyt, mutta kävin nyt vihdoinkin Kazaalla tätä Shponglea (nopeampi ja helpompi tapa kuin lähteä etsimään levyjä). Hyvältä kuulostaa, pitää katsoa jos löytäisi ihan kunnon levyjä, netistä ei kehtaa enenpää ottaa kuin "promoversiot"... ;) Mukavaa musaa joka tapauksessa, tekee mieli lisää! Huomenna on lauantai, ellei se ole tänään. |
Kign of Tarttila 29.03.2003 13:14:04 | |
---|
Shpongle ja muut Simon Posfordin toimet ovat totta tosiaankin erittäin hienoa matskua. Retkeilymusiikkia, voisi joku sanoa. |
Woc 29.03.2003 20:42:05 | |
---|
En tiedä onko Ulverin Perdition City konemusaa, siinä kun nuo perinteisemmät soittimet ovat aika isossa roolissa, mutta herrat itse tuntuvat pitävän musiikkiaan jonkinlaisena avant-garde-elektrona. Perdition City oli minulle ensimmäinen "elämää suurempi" konemusa levy, vaikka jotain konebändejä diggailin aikaisemminkin, siksi sillä on oikeutettu paikka parhaana konemusa-levynä minun listalla. Musiikiltaan levy luo uskomattoman voimakkaan tunnelman. Pimeänä yönä kun sitä kuuntelee korvalapuilla tai autossa, tuntee todella olevansa jossain muualla. Ainoa miinus levylle tulee Garmin vähäisestä vokaalien käytöstä, kun ottaa huomioon kuinka uskomaton vokalisti herra on, niin miinus on tietty valitettavan pitkä :). Dargaardin In Nomine Aeternitatis on hieno ja kaunis levy. Muutenkin minulle iskee juuri tämmöinen synkkä, kaunis ja tunnelmallinen musa, olisko tämä darkwavea. Harmittavan vähälle on tähän genreen tutustuminen jäänyt. Front Line Assemblyn Implode on mukavaa mättöä samoin kuin Covenantin(swe) tuotanto siltä osalta johon olen tutustunut.. Mihinkään dance-henkiseen konemusaan en ole päässyt sisälle, kulki se sitten millä nimellä tahansa. Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna |
Sebastian 29.03.2003 20:56:50 | |
---|
Mä oon aika keltanokka tän konemusan suhteen mut tän hetken lempilevyjä on Fu-Touristin Universe Is For Us, Waltarin Radium Round ja Bomfunkkien Burning Sneakers. Vautsi, Mähän näköjään diggaan oikeen kovasti suomimeininkiä. Rockin puolella mulla on ollu aina huomattavissa vähän päinvastaista ilmiötä. |
Jabbe 29.03.2003 21:35:35 | |
---|
Mä oon aika keltanokka tän konemusan suhteen mut tän hetken lempilevyjä on Fu-Touristin Universe Is For Us, Waltarin Radium Round ja Bomfunkkien Burning Sneakers. Hmm.. noihan on sieltä popimmasta päästä, eli kevyempää kamaa, sinänsä kyllä ihan hyviä, on mullakin toi Bomfunkin levy. Suosittelen tutustumaan genreen hieman syvemmin, esim. täällä mainittuihin levyihin. Et tule katumaan! Huomenna on lauantai, ellei se ole tänään. |