Hullu basisti 25.03.2005 14:50:13 | |
---|
Haku ei pelannut, joten päätin kysästä. Olis hinkuna hankita kaappi jossa olis kaksi 15" elementtiä. T-kaupassa olis tollanen Craten BT215 ja se maksais 444 EUR. Onko toi hyvä kaappi hintasekseen? Siinä näyttäis olevan karvapinta (jes)ja pillikin näyttäs puuttuvan (onneksi). Craten sivuilla ei ollut teknisiä tietoja ja huvittais tietää kuin ylös toi toistaa. Painoa on 38 kiloo. Mitat 105X60X40. 4 ohmin kaappi. Miinuksia joita itse huomasin; kuvasta päätellen kahvat ei ole ulos kääntyvää mallia ja pyörät näyttäis puuttuvan. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
poppamies 25.03.2005 18:06:04 | |
---|
Reggaetako meinaat ruveta soittaan... "G-strings are for strippers" |
temppari 25.03.2005 18:35:30 (muokattu 25.03.2005 18:36:46) | |
---|
Ootkos katsellut käytettyjä? Tuntuisi että viimeaikoina on ollut useampikin tuollainen 2x15" arkku myynnissä. Tuntuis vaan että käytettynä vois tuolla rahalla saada vähän paremmankin? Eihän se pakko ole heti reggaeta alkaa soittaa kun tommosen hommaa.. makuja on monia. Nyt vaan taitaa monta pientä olla muotia. Mulla on treeniksellä 4x10", 2x10" ja kahden 1x15" kaapin lisäksi tuollainen 2x15" jbl 2226 tötteröillä ja kyllähän siinä oma viehätys on.. Kikkelikin tuntuu kasvavan ! Pirukaan sitä ei kyllä keikoille roudaa terveisiä Jaskalle!! |
Hullu basisti 25.03.2005 18:49:03 | |
---|
Heh, no ei nyt ihan reggaeta. Mulla on tällä hetkellä kaappi missä on yksi 15" elementti ja ajattelin et ois helpompi ostaa toinen kaappi missä on kaksi elementtiä kuin ostaa yhden elementin kaapin ja raahata kahta 1X15" kaappia. Esim. mun Bassomatissa on yksi elementti ja siinä Craten kaapissa kaksi. Se Crate on kuitenkin kolmanneksen pienempi syvyyssuunnassa, 10 cm korkeampi kuin Bassomatti ja reilu viisi senttiä leveämpi. Mutta se ero syvyyssuunnassa (n. 20cm) tekee jo paljon. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
Hullu basisti 25.03.2005 18:55:35 | |
---|
Ootkos katsellut käytettyjä? Tuntuisi että viimeaikoina on ollut useampikin tuollainen 2x15" arkku myynnissä. Tuntuis vaan että käytettynä vois tuolla rahalla saada vähän paremmankin? Joo, katselen käytettyjä kyllä. Toi Crate oli ihan vaan esimerkki. Onhan niitä paljon erimerkkisiä 2X15 kaappeja Kikkelikin tuntuu kasvavan ! Niin Pirukaan sitä ei kyllä keikoille roudaa Saattaa olla totta. Itse olen 192 cm pitkä ja painan n. 140 kg ja olen Bassomattiakin kantanut yksin lyhyitä matkoja. Selkä vaan on ruvennu präkään vuosien mittaan. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
No eihän niitä sitten tietenkään löytynyt kun tarvitsisi.. Muistaakseni jossain myytiin tässä ihan lähiaikoina Mesan 2x15" kaappia ja ihan kohtuulliseen hintaan. Luulisi et nyt vois saada hyvän 2*15" kaapin edullisestikin kun niillä ei ole niin paljon kysyntää. Tuosta Cratesta en löytänyt specsejä sitten mistään. Kokemuksia mulla ei ole mistään Craten bassokamoista, ennakkoluuloja sitäkin enemmän.. Tuo bt215 vaikuttaa aika heppoiselta tekeleeltä. Tehonkesto 220w kertoo myös siitä, että mitään järkäleitä nuo kaksi elementtiä eivät ole, kaksi kunnon 15" elementtiä painavat jo yksistään samanverran kun toi koko kaappi. En suosittele tuota kaappia, ainakaan jos sitä ei edes pääse testaamaan ennen ostopäätöstä. terveisiä Jaskalle!! |
Aminohappo 25.03.2005 22:49:55 | |
---|
Totally Addicted To Bass |
Hullu basisti 26.03.2005 07:43:57 | |
---|
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
poppamies 26.03.2005 11:51:49 | |
---|
Vaikuttaa ihan asialliselta, mutta tartteeks toi yläkaapin kaveriks kun ei toista kuin 1khz asti. Kyllä se tarttee jos haluaa kolinaa sekaan. Varsinkin aktiivimikt tuottaa säveliä tuonne yli 4 kHz asti. "G-strings are for strippers" |
Hullu basisti 26.03.2005 17:02:13 | |
---|
Kyllä se tarttee jos haluaa kolinaa sekaan. Varsinkin aktiivimikt tuottaa säveliä tuonne yli 4 kHz asti. Tjaa, no voi rähmä. Mull on kyllä onneksi passiivimikit ja soitan aika tummasävyisellä soundilla (paitti sillon kun on fuzzi päällä). Mutta olen aatellu sellasta kaappia että pärjäis yhdellä, mielellään ilman pilliä (saahan ne silti kytkettyä pois päältä, mutta miksi maksaa niistä jos ei käytä). Miksiköhän jotkut kaapit menee ronskisti yli ton 4 khz? Vaikkei periaatteessa tarttis. Kai mä sit oon vaan vanhanaikainen kun ihmettelen tällasia. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |