Aihe: Unplugged-trion PA
1
Tommy2000
24.03.2005 22:12:38 (muokattu 24.03.2005 22:15:59)
Mitäs mieltä arvon raati olisi tällaisesta Lucas-kopiosta (DAP Audio Sound Mate 1) unplugged-trion käyttöön seuraavin speksein:

- 1-2 elektroakustista kitaraa
- basso
- liidivokalisti + 1-2 köörissä
- soittopaikkoina "pizzeriat" ja toki treenitkin hoidettaisiin samalla kalustolla

http://djservice.com/site/framesets … =/dj_equipment/DAP_soundmate_1.html

- Tavoitteena kun olisi tuo helppo roudattavuus ja tietysti miellyttävä soundi riittävällä äänenpaineella...

- Lucasiin verrattuna hinnoittelu on miellyttävämmällä tasolla(ja valmistusmaakin on Hollanti - ei pitäisi pelottaa yhtä paljon kuin vaikkapa Kiina?)

- Plussana vielä se, että setti on täysin "complete" - eli telineet, piuhat , suojapussit ja kuljetuskassit kuuluvat kauppaan...
rattledad
26.03.2005 00:14:25

Mitäs muita ehdotuksia olisi tuollaiseen käyttöön? Mielessä on ollut yksi mackie450 aktiivipömpeli ja halpa pikkumikseri, tosin kovin pitkän tähtäimen alustava suunnitelma tämä...
Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005)
Tommy2000
26.03.2005 11:54:48
Tietenkin riippu vähän siitä millä mikserillä meinaatte syöttää tuota systeemiä. Mulla oli tuo systeemi kerran viikon kiertueella akustisen bänsin kanssa ja täytyy sano että parempaa pikku systeemiä saa kyllä hakemalla hakea. Tuo subbari antaa kyllä sellaisen pohjan että muilla "pikku" kamoilla on vaikea päästä samanlaiseen täyteläiseen ääneen. Bädissä oli djembe ja siihen laitettiin Neumanin konkkamikki overhediksi ja potkua kyllä löytyi! Mikserinä meillä oli joku pieni Soundcraft missä oli Lexiconin kaiku. Tuo subbari on aika painava että helpommin roudattavia kyllä löytyy mutta jos ei roudattavuus ole ensisijainen kriteeri niin suosittelen kyllä lämpimästi.

No mukava kuulla, ettei olla ainakaan ihan täysin hakoteillä - 45.2 kg subbari "vaatii toki omansa", mutta onpahan siinä kuitenkin pyörät jeesaamassa.

Muina vermeinä meillä on sekalainen efektiräkki ja joku pikkumikseri.

Minkälaisissa tiloissa Poppamies veditte tällä systeemillä? Onko satelliitit perussoundeiltaan neutraalit, vai vaatiko kovasti korjailua?
poppamies
26.03.2005 14:52:30

..Minkälaisissa tiloissa Poppamies veditte tällä systeemillä? Onko satelliitit perussoundeiltaan neutraalit, vai vaatiko kovasti korjailua?

Siitä on jo joitain vuosia mutta muistelisin ettei soudin kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia. Niissä sateliiteissa oli muistaakseni sellainen hi-fimäinen, luonnollinen soundi. Kuulosti heti hyvältä. Toki siihen myös vaikuttaa mikseri.
Tilat oli monenkokoiset ravintolasalit. 100-300 paikkaa. Hyvin riitti tehot siinä isoimmassakin paikassa kun "akustisesta" keikasta oli kyse. Siis vain laulu, sähköpiano ja djembe+kaikenlaiset rytmisoittimet minisymbaaleista rapiseviin hedelmätiskin muovipusseihin. Kitaraa ei tullut soitettua systeemin läpi mutta olen vakuuttunut että sekin olisi kuulostanut hyvältä.
"G-strings are for strippers"
JK
29.03.2005 21:02:35
Tavoitteena kun olisi tuo helppo roudattavuus ja tietysti miellyttävä soundi riittävällä äänenpaineella...

Tuo 45 kiloinen Subbanen ei kyllä kuullosta helpolta roudattavalta.

Itse tässä pyörittelen Aktiivikamojen hankintaa-

Mackien SRM 350 yläpäät + Mackien SWA 1501 Subbanen on yksi vaihtoehto. Koko paketti ständeineen, piuhoineen 1499,-Thomannilla MUTTA tuossa tuelee myös vastaan se subbasen iso paino (40kg)

Tarkoituksena olis hankkia kevyt kalusto.

Itse olen kyllä kallistumassa sellaisen setin suuntaan, jossa yläpäätkin ovat aktiivit, ei passiivit niinkuin Lucasissa ja sen kopioissa. Tämä mahdollistaisi pelkkien yläpäiden käyttämisen.
Tuon teidän kokoonpanon kohdalla kannattais miettiä että tavitseeko sitä Subbasta oikeesti kovinkaan paljon.

Lucasiin verrattuna hinnoittelu on miellyttävämmällä tasolla(ja valmistusmaakin on Hollanti - ei pitäisi pelottaa yhtä paljon kuin vaikkapa Kiina?)

Mä suhtaudun hiukan varauksella noihin valmistusmajuttuihin. Käsittääkseni Mackietkin kasataan (on kasattu) Kiinassa.

Plussana vielä se, että setti on täysin "complete" - eli telineet, piuhat , suojapussit ja kuljetuskassit kuuluvat kauppaan...

Vilkaiseppa tuolta http://www.musicstorekoeln.de/englisch/

Fame??? Merkkisiä settejä. Näyttää vahvasti Lucasilta. Onkohan vaan joku "badge-engireering" eli kyseisen liikkeen oma malli, johon on vaan vaihdettu logot??
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
Tommy2000
30.03.2005 11:39:12
Tuo 45 kiloinen Subbanen ei kyllä kuullosta helpolta roudattavalta.

Jep, eihän se mikään höyhen ole, mutta uskon, että pyörät kuitenkin "keventävät" sitä suurimmassa osissa roudaustapauksia.

Mackien SRM 350 yläpäät + Mackien SWA 1501 Subbanen on yksi vaihtoehto. Koko paketti ständeineen, piuhoineen 1499,-Thomannilla Varmasti ihan asiallinen, mutta itse yritän päästä halvemmalla...

Itse olen kyllä kallistumassa sellaisen setin suuntaan, jossa yläpäätkin ovat aktiivit, ei passiivit niinkuin Lucasissa ja sen kopioissa. Tämä mahdollistaisi pelkkien yläpäiden käyttämisen.
Tuon teidän kokoonpanon kohdalla kannattais miettiä että tavitseeko sitä Subbasta oikeesti kovinkaan paljon.
Onhan se totta tuokin - sitten vaan tarvitaan tosiaan hieman erilaiset yläpäät (kooltansakin) - piru ku' tietäis :-)

Vilkaiseppa tuolta http://www.musicstorekoeln.de/englisch/

Fame??? Merkkisiä settejä. Näyttää vahvasti Lucasilta. Onkohan vaan joku "badge-engireering" eli kyseisen liikkeen oma malli, johon on vaan vaihdettu logot??
Kovasti muistuttaa "isäänsä" ja hinta ei lainkaan paha... ...täytyypä vilaista, josko tuosta löytyisi jotain lisätietoa.
JK
30.03.2005 19:30:00 (muokattu 30.03.2005 19:39:11)
Mä olen kyllä hiukan Skeptinen aina kun laitteet alkaa painaa kymmeniä kiloja ja niissä on pyörät roudauksen helpottamiseksi. Harvoin on sellasia keikkapaikkoja että niistä pyöristä on apua ennekuin viimeisillä kolmella metrillä.

Yleensä ne pyörät on liian pienet että niistä olis oikeesti apua vähänkään epätasaisemmalla pinnalla.
Treenikseltä autoon kuskatessa ne ei ainakaan meillä auta, kun on portaita ja autoa ei saa ihan oven eteen.
Aina se tavara on jossain vaiheessa nostettava ja kannettava jonkin matkaa.

Lisäksi jos laite painaa 45 kiloa ja sitä rullataan pitkin asfalttia tai muuta epätasaista pintaa pitkin niin siitä tulee ajan mittaan sellainen tärinämäärä että voi ruveta osat putoilemaan.

Kävin tänään koekuuntelemassa Power-Soundissa Somerolla yhtä settiä, joka menee vakavaan harkintaan.

Tehot: Subbasessa 400w, Yläpäissä 150w/puoli ja vaikka juuri sellainen että subbasessa on myös yläpäiden pääte niin Subbasen paino 20 kg!!!! Yläpäät noin 5 kiloa kappale.
Kyllä toi Neodyymimagneetti ja Digitaalinen pääte on ihme juttu.

Ja täytyy sanoa, että sitä jytkettä mikä niistä lähti ei usko ennenkuin kuulee.

Merkki SR Technology, hinta 1390 eur(sisältää kaapelit)
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)