Selailin netissä eri kauppojen potikkakokoelmia, sekä valmistajien kotisivuja. Sitten huomasin, että on olemassa TAIWAN ALPHA ELECTRONIC CO., LTD sekä Alpha Products, Inc. (California). Nyt siis kysyisin, että ovatko molempien valmistajien potikat laadukkaita? Hinnat ainakin ovat lähes samalla tasolla. Kumpaa alphaa Uraltone myy? Entä Alpsin, Piherin ja Meggit - Piherin potikat? Radiohmeja olen käyttänyt aika paljon, mutta ajattelin laittaa jotain laadukkaampaa seuraavaan projektiin.. "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
poppamies 25.03.2005 18:11:24 | |
---|
Yhden asian olen ainakin oppinut potikassa pitää vastus tuntua !!:) Pitää tuntua siltä kuin pyörittäisi lusikkaa siirapissa. Eihän se välttämättä takaa että potikka on laadukas mutta toisaalta sellainen missä ei oo vastusta on varmasti huonolaatuinen. "G-strings are for strippers" |
Lego 25.03.2005 18:15:06 | |
---|
Yhden asian olen ainakin oppinut potikassa pitää vastus tuntua !!:) Pitää tuntua siltä kuin pyörittäisi lusikkaa siirapissa. Eihän se välttämättä takaa että potikka on laadukas mutta toisaalta sellainen missä ei oo vastusta on varmasti huonolaatuinen. Eli EMG mikrofonien mukana tulevat potikat ovat siis sutta. Ja Ibanez RG 1527 stock-potikat on hyvät. Näin mulla. Siis mukavampaahan se on että pikkuisen on 'tahmeampi' käyttöliitymä mutta enpä menisi sen perusteella sanomaan mikä on huono potikka, muuten kuin tosiaan käyttömukavuudeltaan. P = U * I |
fox 25.03.2005 18:57:39 | |
---|
Entä Alpsin, Piherin ja Meggit - Piherin potikat? Radiohmeja olen käyttänyt aika paljon, mutta ajattelin laittaa jotain laadukkaampaa seuraavaan projektiin.. Piherit ja Radiohmit oon itse mieltäny enemmän tuonne elektroniikka-askarteluun.. Jos pitäisi valita se ultimate-potikka johonkin laatukitaraan, riippumatta saatavuudesta ja hinnasta, ottasin Allen-Bradleyn potikat. Soitin-potentiometriltä tarvitaan vähän eri ominaisuuksia kun tuollaselta elektroniikka-askarteluprojektin potikalta kestävyyden ja käyttövarmuuden suhteen, sen sijaan kaikkinainen virran- ja jännitteen kesto on niissä toissijaista. Eli siis: Allen-Bradley, Alps, Centronics Cts ja sitten toki saatavuudeltaan parhaina nuo Japani-kaukoitä muut nimituotteet.. Gotoh ym. myyjänä, mutta valmistaja saattaa olla Ohto, Maxxon tms..
|
mhaimilahti 25.03.2005 19:06:06 | |
---|
itse tilasin omaan projektiini ruokankaalta japanilaiset potikat , hyvät ja paljon halvemmat kuin esim dimarzion |
fox 25.03.2005 19:39:34 | |
---|
itse tilasin omaan projektiini ruokankaalta japanilaiset potikat , hyvät ja paljon halvemmat kuin esim dimarzion Jotka itseasiassa voi jopa olla ihan samanlaiset, mutta myydään DiMarzion paketissa... =) |
Lego 25.03.2005 20:03:14 | |
---|
Jotka itseasiassa voi jopa olla ihan samanlaiset, mutta myydään DiMarzion paketissa... =) Näin saattaa hyvin ollakin. Sama hommahan on Gibsoneiden varaosissa. Joku kaularaudan peitelevy med Gibson-logo a-hinta n. 20 eur, sama muoviläpyskä muulla logolla tai ilman logoa n. 5 eur. Hmm, kummankohan ostaisi :)/offtopic P = U * I |
SaBer 25.03.2005 20:48:23 | |
---|
Itseasiassa "seuraava projektini" on putkiesivahvistin... =/ Onko mitään vinkkejä hyvästä nettikaupasta, jossa on hyvä valikoima, on EU:ssa ja toimittaa suomeen? Vaasan Elektroniikkakeskuksesta löytyisi hyvän näköisiä Alpsin potikoita, mutta niiden tehonkesto on vain 0,05W Alphat ovat taas Taiwanista. Piten paljon tonestackin potikoissa pitäisi olla tehonkestoa? "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Woodoo 29.03.2005 10:48:17 | |
---|
Tuli muuten tässä mieleen että miten liukupotikoihin saa puhallettua lisää puhkua? Mulla on muutama ihan näppäränoloisia potikoita, muistasin että hiukan rahisevat, onko siihen lääkettä. Olisi moisille käyttöä kyllä... Työpäivän pelastus -muusikoiden.net- |
SaBer 29.03.2005 18:03:25 | |
---|
Tuli muuten tässä mieleen että miten liukupotikoihin saa puhallettua lisää puhkua? Mulla on muutama ihan näppäränoloisia potikoita, muistasin että hiukan rahisevat, onko siihen lääkettä. Olisi moisille käyttöä kyllä... PRF:n voiteleva puhdistusaine (7-78) toimii tähän hyvin. Niin, tietääkö kukaan Taiwanin ja USA:n alphan potikoitten eroista? "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |