Aihe: Steve's Special
1
RX10
26.03.2003 22:46:39
Ajattelin ostaa kyseisen mikin, mutta saanko siitä hyvää komppisaundia? Mikkihän on tehty tuohon soolottelu puolelle ja varmaan itsekkin sitä siihen tarkoitukseen haen, mutta hyvä komppi ois kiva. Haen vähä sellaista Petrucci saundia ja ainakin joissain Petrucci malleissahan käytetään tallassa tätä mikkiä. Mitä ootte mieltä, kandeeko ostaa..??
Antti1
27.03.2003 09:35:29
Ajattelin ostaa kyseisen mikin, mutta saanko siitä hyvää komppisaundia? Mikkihän on tehty tuohon soolottelu puolelle ja varmaan itsekkin sitä siihen tarkoitukseen haen, mutta hyvä komppi ois kiva. Haen vähä sellaista Petrucci saundia ja ainakin joissain Petrucci malleissahan käytetään tallassa tätä mikkiä. Mitä ootte mieltä, kandeeko ostaa..??

Kannattaa pitää mielessä että mikki vaikuttaa kuitenkin todella vähän lopulliseen soundiin. Tuo on ihan hyvä mikki, itse taistelin aikoinani tuon, SD customin ja Tone Zonen välillä. Itse päädyin customiin. Ja kaikki arvaa kenen suostuttelulla............. LaXu!! :)
Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003
ChangeOfSeasons
27.03.2003 10:04:28

Kannattaa pitää mielessä että mikki vaikuttaa kuitenkin todella vähän lopulliseen soundiin. Tuo on ihan hyvä mikki, itse taistelin aikoinani tuon, SD customin ja Tone Zonen välillä. Itse päädyin customiin. Ja kaikki arvaa kenen suostuttelulla............. LaXu!! :)

minulla on tuollanen SD custom kiinni Ibanezin QM160SM eikä se kuulosta paljoa halpis Iban tehdasmikkiä paremmalta. vaikuttaako kitaran laatu niin paljon ?
..and I smile and I'll lurn to pretend...
Guitarfreak
27.03.2003 10:47:39

on siinä tiettyä keskialueen kuoppaa... ei sitä oikeen lespaulilta saa kuulostamaan komppipuolella, mut... Mulle se Steve's Special on ollu ihan sopiva komppiin ja sooloiluun (jälkimmäistä tulee tehtyä enempi :-P).

Puhtailla soundeilla soittaa mieluummin kaulamikillä, kun tuon Speciaalin soundi on pikkusen turhan ponneton cleeniin. Se on mulla siis kiinni JPM:ssä ja tollasissa rotanloukulla (floikka =)varustetuissa kitaroissa se varmaan täyttää paikkansa ihan hyvin.

Se kandeeko ostaa on aina sun oma juttu. Hyvä neuvo väärään aikaan on aiheuttanu aika monta ikävää yhteensattumaa...
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
LaXu
27.03.2003 11:07:12

Hoho. Mitäs olet tykännyt Customista?

minulla on tuollanen SD custom kiinni Ibanezin QM160SM eikä se kuulosta paljoa halpis Iban tehdasmikkiä paremmalta. vaikuttaako kitaran laatu niin paljon ?

Onhan se mahdollista, että Ibaneziisi on vaikka eksynyt jo valmiiksi hyvä tehdasmikki. Nuokin on niin kovasti mielipidejuttuja..yksi hakee jytäävää bassopuolta, toisen ihannesoundi löytyy mikillä, jossa on paljon treblea.

Omassa RG550:ssäni Ibanezin V-sarjan mikkien vaihtaminen Seymour Duncaneihin teki varsin ison eron..suurin ero oli erottelevuus, tallamikin soundeissa erona oli pehmeä yläpää ja alapäätä löytyi enemmän. Yleisestikin ottaen soundi oli jotenkin eläväisempi. Kitarassani on yhä keskimikkinä yksikelainen Ibanez S1, ja kyllä se yksinään kuulostaa hieman mitäänsanomattomalta jos vertaa esimerkiksi Kramerini Seymour Duncan yksikelaiseen. Tosin se on kaulamikki, joten vertailu ei ole ihan reilu.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
RX10
28.03.2003 12:53:53
RX10 (oliko se tollanen?) niin sullahan oli ongelmia vinkumisen kanssa muistaakseni? Tietty yksi keino on vahata se, mutta ei se soundia paranna. Kannattanee ostaa parempi mikki jos jaskaan olet muuten tyytyväinen. Tosin jos sen joskus myyt tai vaihdat niin hyvä mikki talteen ja alkuperäinen takas kiinni

Joo vinkumisen kanssa oli ongelmia... Kylläpä mää joudun nyt ainakin ton kaulamikin vahaamaan, ku ei oo varaa ostaa siihen uutta. Onhan siinä jaskassa jotain pieniä vikoja, mutta esim. kaulasta tykkään tosi paljon. Kyllä mää sen mikin sitte otan talteen jos jaskan joskus myyn. Ja sitte pari kyssäriä...
Saanko saundiin lisää sustainia mikkien vaihdolla? Mikä kitarassa vaikuttaa eniten saundiin? Body??

tattista vastauksista!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)