Aihe: Valetut korvatulpat tulivat
1 2
Vilhelmus
17.03.2003 09:11:04

Nyt kun Kuomed (www.kuulo.com) sai korvatulppani valmiiksi, ajattelin pari sanaa kertoa, kun niistä kysellään kuitenkin silloin tällöin.

Homma oli yksinkertainen: soittaa firmaan ja sopii ajan, sitten karauttaa Manseen ottamaan malleja korvista, mikä kestää sellaisen vartin. n. viikon päästä tulpat on valmiina. Tulppiin saa valita vaimennuskapselin oman maun mukaan, olisiko vaihtoehdot olleet 5, 15 ja 25 desibeliä. Kovaäänisen rokin ja herkkien korvien vuoksi päädyin jälkimmäiseen.

Toissapäivän tuli vedettyä ekat bändireenit tulppien kanssa. Joulukuusia ei tehnyt mieli laittaa korvaan enää ikinä. Valettu tulppa todellakin istuu korvaan täydellisesti, eikä tunnu yhtään pahalta. Soundi tuntui hyvältä, olin joulukuusien epämukavuuden takia käyttänyt teollisuustulppia viime aikoina ja tuntui hienolta kuulla taas laulu ja päästä soittamaan tarkemmin. 25 dB:n vaimennus kuulosti punkkitreenihin oikein sopivalta. Juurikin täsmälliseltä. Bassomössömölinästä ei tietoakaan. 2-3 tunnin aikanakaan korvat eivät mitenkään kipeytyneet, eivätkä tulpat "vuotaneet" edes laulaessa, kun leuka liikkuu vikkelään.

Hintaa tuli siis 185 euroa parille, mutta kyllä maksavat itsensä takaisin, uskon. Suosittelen harkitsemaan vakavasti.
Born of black wind, fire and steel
Fortune
17.03.2003 09:26:52
Pistäpä laitearvioihin tämä vielä.

Itsekin varmaan käyn kesällä nuo hommaamassa, kun tuolla päin vaikutan.
Vilhelmus
17.03.2003 09:29:11

Pistäpä laitearvioihin tämä vielä.

Saatan joskus pistää, kun oon käyttänyt vielä enemmän.

Itsekin varmaan käyn kesällä nuo hommaamassa, kun tuolla päin vaikutan.

Joo, käy ihmeessä.
larinparaske
17.03.2003 10:18:19 (muokattu 17.03.2003 10:21:11)

Mulla on vastaavat kanssa, en oo pahemmin saanut pidettyä päässä (pitäsi käydä tyhjäämässä korvat vaikusta että mahtuvat :)

25 dB on aika kova vaimennus kyllä, kun sanoin soittavani kovaäänistä rokkia bändissä, sanoi lääkäri, jaa no sitten vaan 15 dB, 25 on himoreivaajille

EDIT: Täältäkin varmaan löytyisi muutama tyyppi jota kiinnostaisi samanlaiset tulpat, kannattaisiko kerätä esim 20-30 tyyppiä, jolloin saisi ryhmäalennuksella sellaset 40-50 (?) eur pois tuosta hinnasta. Muistatkos, paavi, paljonko meitä oli silloin kun haettiin nuo tulpat ?
I want to be the king and queen of cheese
Fortune
17.03.2003 11:59:01
25 dB on aika kova vaimennus kyllä, kun sanoin soittavani kovaäänistä rokkia bändissä, sanoi lääkäri, jaa no sitten vaan 15 dB, 25 on himoreivaajille

Vilhelmuksen salaiset paheet paljastuivat koko kansalle sitten.

EDIT: Täältäkin varmaan löytyisi muutama tyyppi jota kiinnostaisi samanlaiset tulpat, kannattaisiko kerätä esim 20-30 tyyppiä, jolloin saisi ryhmäalennuksella sellaset 40-50 (?) eur pois tuosta hinnasta.

Tuo olisi vallan mainio idea. Toki itselläni tuo hankinta menee kesään, kun sitten vasta tuota ansiotuloa on tiedossa.
kivi
17.03.2003 13:06:20
Tuo olisi vallan mainio idea. Toki itselläni tuo hankinta menee kesään, kun sitten vasta tuota ansiotuloa on tiedossa.

Jep, hankintalistalla ovat täälläkin, kun aina ei voi vaan soittaa kyllin hiljaa, mikä tietysti on mun ensisijainen valintani. Ja esimerkiksi elokuvateatterissa noita tarvisin ihan oikeasti enemmän kuin kovallakaan rokkikeikalla.

Kyllä mua kiinnostaa, pitää varoittaa etukäteen, että ehtii pistää remowaxit käymään.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Fortune
17.03.2003 13:08:35

Ja esimerkiksi elokuvateatterissa noita tarvisin ihan oikeasti enemmän kuin kovallakaan rokkikeikalla.

Tuo on kyllä niin totta. En muista minkä toimintaelokuvan kävin katsomassa viimeksi (no, taisi olla Kaksi Tornia :) ja pää soi kyllä enemmän kuin minkään tulpattoman kuunnellun keikan jälkeen.
Dumb
17.03.2003 15:37:30

Mulla on ollut tarkoitus tuollaiset hankkia jo monta vuotta, mutta aina on jäänyt aikomukseksi. Jos tuo kimppatilaus toteutuu niin ainakin alustavasti olen mukana.

Paljonko muuten tavalliset keltaiset korvatulpat vaimentavat? Itselleni ainakin liikaa, joten teetetyt tulpat pitäisi olla jonkin verran alle sen.
Teijo K.
17.03.2003 20:06:39

Täälläkin tuollaisten hankinta listalla. Tarkemmin Shuren E1 korvamonitoreihin niin paljon vaimentavat tulpat (vai mitkä sovittimet ne nyt ovat) kuin vain mahdollista. Ei kai sillä niin hirveä kiire ole vaikka nuo vaki sovittimet E1sissä on hieman epämukavan tuntuiset. Jos jotain varmahkoa hommelia saisi aikaan niin olen kyllä mielelläni mukana.
arva us...
Pahisguy
17.03.2003 22:27:25
Onnea uusille tulpille!
Ihan sama mitä teet, kunhan teet sen tyylilllä! It aint what you do, it´s how you do.
Vilhelmus
17.03.2003 22:39:56

Onnea uusille tulpille!

Kiitos =D
absqua
18.03.2003 18:47:50
25 dB on aika kova vaimennus kyllä, kun sanoin soittavani kovaäänistä rokkia bändissä, sanoi lääkäri, jaa no sitten vaan 15 dB, 25 on himoreivaajille.

Himoreivaajille ehkä tai kovakätisten rumpaleiden kanssa työskenteleville basisteille... Minulla on aina ollut 25:t ja tietyt sirkkelisoundiset crash-ridet tuntuvat puskevan vielä sen 25db vaimennuksenkin lävitse vaikka tulpat pvat hyvin korvassa istuvat jne jne.

Itse en omasta kokemuksestani suosittelisi 15db:n kapseleita kenellekään kovaäänistä rockia soittavalle.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
spp
21.03.2003 13:06:24 (muokattu 21.03.2003 13:07:19)

sitten karauttaa Manseen ottamaan malleja korvista, mikä kestää sellaisen vartin. n. viikon päästä tulpat on valmiina.

Paitsi jos hevonen on vielä talviunilla eikä jaksa pääkaupungista karauttaa niin Mannerheimintiellä (numeroa en muista, Töölöntullin shelliltä sata metriä pohjoseen) on putiikki joka samanlaista korvien suojelua harrastaa.

Kun kävin markka-aikaan kysymässä, hinta oli tuolloin 800mk, tilausaika n. viikko, Hollannissa kuulemma sitten valmistavat valoksen mukaan.

Ja se vielä että joulukuusiin olen minäkin todella kyllästynyt: räätälöidyt tulpat on ostoslistalla.
Saikkonen
26.03.2003 08:13:55 (muokattu 26.03.2003 08:14:59)
Paitsi jos hevonen on vielä talviunilla
Hevoinen ei saakuti nuku talviunta, pitää varmistaa vielä, mutta ei se nuku. EI VOI NUKKUA.
Jos sieltä Mannerheimintieltä (olen muuten asunut 55:ssä, eli naapurissa siis, yeaa!) saisi kimppatilauksella alennusta, olisin mukana kuvioissa. Tosin kesällä vasta.
Joka harkitsee seuraavaa askeltaan liian kauan, seisoo koko ikänsä yhdellä jalalla.
Yms
Teijo K.
26.03.2003 11:13:14

Hevoinen ei saakuti nuku talviunta, pitää varmistaa vielä, mutta ei se nuku. EI VOI NUKKUA.
Jos sieltä Mannerheimintieltä (olen muuten asunut 55:ssä, eli naapurissa siis, yeaa!) saisi kimppatilauksella alennusta, olisin mukana kuvioissa. Tosin kesällä vasta.

Eli montako meitä olisi jo mukana?

Siis jos ensi kesää vaikka ajattelisi...
AFIL, Kivi, Dumb, spp, Saikkonen ja minä (arva)?

Kerkeisikö joku käymään kyselemässä mahdollista alennusta? Jos me kuusi oltaisiin jo tarpeeksi suuri joukko? Ja lisää innokkaita voi aina ilmaantua kesään mennessä... Minä tosin tarvitsen vasiten ne sovittimet niihin korvamonitoreihin, mutta kaipa ne menisi siinä kuin tulpatkin?
arva us...
JR
28.03.2003 13:59:57

Juu kyllä tuollaiset pitää itsekin hankkia. Tuo vaimennus määrä lähinnä mietittyttää. Kuinka paljon tavalliset EAR kuuset vaimentaa?
Vaimennus on just ja just mun mielestä riittävä. 25Db voisi olla ehkä ok. Mutta pitäis melkein päästä testaamaan että tietäis. Jos olis kunnolla rahaa vois ottaa kaikki 3 vaimennustasoa :)

2 Tornia tosiaan sattui jo korviin kun ei tulppia tullut mukaan.
Jeff
Fortune
28.03.2003 17:24:54
Juu kyllä tuollaiset pitää itsekin hankkia. Tuo vaimennus määrä lähinnä mietittyttää. Kuinka paljon tavalliset EAR kuuset vaimentaa?

Niitäkin on kahta tasoa, 15 ja 25 dB. Itselläni on 15 dB ja hyvin riittää bändisoittoon.
Joonas
02.04.2003 18:41:49
Ja sitten ne tulpat vois olla mustat ja niissä vois olla
valkosella muusikoiden.net logo :)
Hoho.

Joonas.
"I´m just a musical prostitute my dear" -Freddie Mercury
askomiko
06.04.2003 16:59:45
Eikös joulukuusitulppien kyljessä lue että 15dB-vaimennus, vai paljon?
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen http://koti.mbnet.fi/~fisq/mikko_gear.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)