Aihe: Gallup: Iron Cobra säädöt
1 2
KoRn88.
26.03.2003 14:10:20
Niin siis mull tossa viikko sit tuli tuo Iron Cobra rolling glide ja on tietysti vielä vähän hakusessa ne itselle parhaat säädöt niin ajattelinpa huvikseen pistää gallupin pystyyn että miten te sitten omat Cobranne säädätte. Jos sais itelle siitä vähän vinkkiä kans.
Noh eli siis kertokaa vaikka miten teillä on seuraavat säädöt:

-Nuijan pituus? (kuinka korkealla/matalalla pidätte nuijaanne)

-Nuijan palauttaja eli se beater balancer? (Millä kohdalla pidätte beater balanceria jne.)

-Boardin kulma? (missä kulmassa pidätte boardia eli siis sitä mihin jalka laitetaan juu)

-Nuijan kulma? (eli siis tarkoitan sitä vari-pitch beater holderia. Eli missä kulmassa nuija on kalvoon nähden)

-JOUSEN KIREYS?? (Kuinka kireällä jousta pidätte? Tuntuu ehkä, että sais polettua nopeempaa ku jousi on kireellä mut sanokaa omia kokemuksia)

Siinäpä niitä. Mun ITSE pitäs saada semmoseks, että pystyis polkeen nopeeta vaikka jaloistahan se nopeus perjaatteessa lähtee mut..
------------Stampeden rumpali---------------
jeriko
26.03.2003 14:29:06
Hei tarkista sitte se nuijan pään kulma että se lyö sillä nuijan keskikohdalla eikä sillä kärjellä..!! Itellä on menny pari kalvoa huonojen vasaroiden takia (tama hp200tw vakiovasarat) pilalle... Iron cobran nuijat on siitä hyvät että niitä päitä pystyy vaihteleen eri vinkkeleihin...
Jukka
KoRn88.
26.03.2003 15:13:57
Hei tarkista sitte se nuijan pään kulma että se lyö sillä nuijan keskikohdalla eikä sillä kärjellä..!! Itellä on menny pari kalvoa huonojen vasaroiden takia (tama hp200tw vakiovasarat) pilalle... Iron cobran nuijat on siitä hyvät että niitä päitä pystyy vaihteleen eri vinkkeleihin...

Juu sen mä oon säätäny jo sillee, että se osuu tasaisesti siihen kalvoon. jeps
KoRn88.
26.03.2003 16:34:03
Niin ja on mulla nyt toinenki probleema vaikka ei tuo eka kysymys varsinaisesti mikää probleema oo mut siis se vasemman puoleinen pedaali ei oikee palauta hyvin sitä nuijaa. tai jos siitä ottaa sen putken pois välistä ja testaa sillon vaan kädellä sitä nuijaa niin sillon kyllä palautuu aivan tavallisesti, mutta heti ku iskee sen putken siihen pedaalien väliin ni se ei palauta enää LÄHELLEKKÄÄN niin hyvin.
Ja sit se menee soittoki vaikeaks ku oikeen puolimmainen pedaali palauttaa ku tykki mutta vasemman puolimmainen ei yhtää. vai onko se sit normaalia??
No jos jollain ois hajua mikä on vikana niin pienetki vinkit kelpaa.
WyW
26.03.2003 17:00:50

Tarkista ettei nivelien kohdalla oleva kulma ole lähempänä suoraa kulmaa kuin oikokulmaa.
Pööp.
KoRn88.
26.03.2003 17:32:17
Tarkista ettei nivelien kohdalla oleva kulma ole lähempänä suoraa kulmaa kuin oikokulmaa.

öö totaah pystyks kertoon tota mitenkää helpommin ku mun järellä tuota ei vielä oikeen tajua. hoho.
No ois tosi hieno homma jos pystyt.
Jaska
26.03.2003 18:18:29
Eli siis että se akseli on enemmän auki kuin tämä /------ eikä ainakaan näin |------| (eli noi väliviivat on sitä nivelien välissä olevaa pitkää osaa ja noi kautta- ja pystytavut sitä pientä osaa nivelien jälkeen)

Mulla on itellä nuija keskellä kalvoa, tasapainottajat molemmissa ihan ylhäällä, levy on siinä keskellä (mittarissa) ja nuijakin taitaa olla keskellä ja jouset on suurinpiirtein niin että kun koittaa sieltä lukon alapuolelta ni ei sitä ruuvia oikein tunnu, eli aika löysällä
Buusteri
26.03.2003 19:03:40 (muokattu 26.03.2003 19:05:48)

eikö tuo ole kuitenkin ihan kaikissa tuplissa että vasen palauttaa huonommin kuin oikea? siis uskon että se johtuu juuri siitä välikappaleesta.. ainakin omat deeweet tekee niin..
nii ja ne säädöt:
jousi nii kireellä ku saa, nuija on aika matalalla ja se paino on ihan nuijan huipussa(omistan IC nuijat) footboardi/nuijat on sillai ihan normilla asetuksella.. nuijat tulee suht kauas mutta eivät roiku maassa.
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
KoRn88.
26.03.2003 21:08:57
Eli siis että se akseli on enemmän auki kuin tämä /------ eikä ainakaan näin |------| (eli noi väliviivat on sitä nivelien välissä olevaa pitkää osaa ja noi kautta- ja pystytavut sitä pientä osaa nivelien jälkeen)

hmmm sori ku oon vähän pöljä mut siis nyt mä en pöljänä tajua mistä akselista te puhutte? ja mistä nivelistä?
Jos viittis vielä joku kertoa nii sit ois kaikki hyvin.
Jaska
26.03.2003 21:30:13
Eli sillä akselilla tarkotan sitä "connection rod"ia millä pedaalit yhteen kytketään ja ne nivelet on niitä mistä se taittuu
welho
26.03.2003 22:57:31

Noh eli siis kertokaa vaikka miten teillä on seuraavat säädöt:

-Nuijan pituus? (kuinka korkealla/matalalla pidätte nuijaanne)

Nuija osuu keskelle kalvoa

-Nuijan palauttaja eli se beater balancer? (Millä kohdalla pidätte beater balanceria jne.)

Taitaa olla melko ylhäällä

-Boardin kulma? (missä kulmassa pidätte boardia eli siis sitä mihin jalka laitetaan juu)

-Nuijan kulma? (eli siis tarkoitan sitä vari-pitch beater holderia. Eli missä kulmassa nuija on kalvoon nähden)

Sopiva

-JOUSEN KIREYS?? (Kuinka kireällä jousta pidätte? Tuntuu ehkä, että sais polettua nopeempaa ku jousi on kireellä mut sanokaa omia kokemuksia)

jouset on viimeaikoina pidetty niin kireällä kuin mahdollista

Siinäpä niitä. Mun ITSE pitäs saada semmoseks, että pystyis polkeen nopeeta vaikka jaloistahan se nopeus perjaatteessa lähtee mut..

Jaloistahan se lähtee=)
Setit kuntoon, setit kunnossa!!
Mikko A
26.03.2003 23:27:35
hmmm sori ku oon vähän pöljä mut siis nyt mä en pöljänä tajua mistä akselista te puhutte? ja mistä nivelistä?
Jos viittis vielä joku kertoa nii sit ois kaikki hyvin.

Akseli on se pitkä keppi millä ne tuplapedaalin kaks pedaalia on liitetty toisiinsa ja nivelet on niitä taittuvia himmeleitä siinä kepin ja pedaalin välissä. Nivelen päästä se keppi eli akseli myös kiinnitetään siihen pedaaliin (molemmista päistä). Joko tuli tarpeeksi selvästi?
I rule...
KoRn88.
27.03.2003 07:04:25 (muokattu 27.03.2003 07:10:54)
Eli sillä akselilla tarkotan sitä "connection rod"ia millä pedaalit yhteen kytketään ja ne nivelet on niitä mistä se taittuu

Juu nyt mäki tajusin. oon lukenu vaa nuita englannin kielisiä ohjeita jonku verran ni en oikee sit käsittäny suomeks nuita mut siis nyt tajuan. kitoos.

Akseli on se pitkä keppi millä ne tuplapedaalin kaks pedaalia on liitetty toisiinsa ja nivelet on niitä taittuvia himmeleitä siinä kepin ja pedaalin välissä. Nivelen päästä se keppi eli akseli myös kiinnitetään siihen pedaaliin (molemmista päistä). Joko tuli tarpeeksi selvästi?

Kiitti nyt vielä sullekki. oli kyllä nyt tarpeeks selvästi kerrottu

EDIT: Eli akseli=Connecting rod ja
Nivel=Hexagonal shaft
Aegis
27.03.2003 08:42:28
Nuija osuu keskelle kalvoa
Palauttaja on n. 2cm tyvestä
Boardi on säädetty aika ylös
Jouset on säädetty melko kireälle, mutta kuitenkin sen verran löysälle että pystyy tekemään yhdellä pedaalilla tuplaiskuja ilman, että nopeus kärsii.
Slave-puolen pedaalin jousen olen säätänyt hieman kireämmälle kuin masterin, jotta responssi olisi suht samanlainen.
You are the all-singing, all-dancing crap of the world -Tyler Durden-
Mikko A
27.03.2003 14:18:50
EDIT: Eli akseli=Connecting rod ja
Nivel=Hexagonal shaft

Ei ei! Äläpäs nyt enää mee sotkeen! Hexagonal shaft on se sellainen kuusikulmainen pötikkä, joka tungetaan sinne "connecting rodiin", joka on niiden "hexagonal shaftien" välissä. Nivel englanniksi on joint, mutta en tiedä mitä nimeä juuri Iron Cobran nivelistä käytetään, koska en kyseisen spedun anatomiaan ole pahemmin perehtynyt koska en sellaista omista...
I rule...
KoRn88.
27.03.2003 18:29:30

Ei ei! Äläpäs nyt enää mee sotkeen! Hexagonal shaft on se sellainen kuusikulmainen pötikkä, joka tungetaan sinne "connecting rodiin", joka on niiden "hexagonal shaftien" välissä. Nivel englanniksi on joint, mutta en tiedä mitä nimeä juuri Iron Cobran nivelistä käytetään, koska en kyseisen spedun anatomiaan ole pahemmin perehtynyt koska en sellaista omista...

höh perskutarallaa. tätähän pitää alkaa pohtiin aivan tosissaan.
Onko nivel siinä connection rodissa, hexagonal shaftissa, vai sit siinä itse pedaalissa?
Mikko A
27.03.2003 19:22:35
höh perskutarallaa. tätähän pitää alkaa pohtiin aivan tosissaan.
Onko nivel siinä connection rodissa, hexagonal shaftissa, vai sit siinä itse pedaalissa?

No käyhän kattoon tuolta mun profiilista omakuva niin eiköhän selviä... Ei kyllä oo Iron Cobrat, mutta pitää kuitenkin livauttaa että ostinpa noihinkin pari viikkoa sitten Iron Cobran kuminuijat ja on muuten pirun hyvät!
I rule...
TheImp
10.03.2004 07:03:28
Onko kenelläkään noita iron cobrab heavy jousia? Miten nuo jouset yleensä vaikuttavat soittoon? Tarkoittaako heavy sitä että ne ovat vain niin jäykät?
Nykyään, kun ostaa iron cobrat niin tulee mukana nuokin jouset ja kumi ja puunuijat.
juoni
10.03.2004 11:00:58
Mahtaakohan itselläni olla tuollaiset heavy-jouset kun ne on löysimmässä mahdollisessa asennossa mutta silti raskaammat kuin erään Mapexin halpisspedun? Oma IC:ni on kyllä Power Glide, jos se vaikuttaa jotenkin asiaan. Tuo jousin jännitysaste on ainankin minulla aina sellainen kompromissi kun tuplaiskut kaipaisivat suht' jämäkkää palautusta, kun taas vuoroiskuja varten pitäisi olla ihan pirun löysät.
Lahjattomat Treenaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)