Jabbe 26.03.2003 09:10:22 | |
---|
Olen ajatellut viedä mikserini (spirit sx) huoltoon, mutta ensin ajattelin kysyä neuvoa. Joissain kanavissa esiintyy kummaa rätinää ja suhinaa, mutta toisissa ei. Myös monet kytkennät pätkivät, mm. syna (roland d50) ja monitorit (yamaha ms202), mutta onko ongelma laitteissa, piuhoissa vai mikserissä, vai kummitteleeko täälläkin..? Mikä on paras tapa löytää vian aiheuttaja? Niin ja mulla on revennyt jo kahdesta Techniksin hifikaiuttimesta (sb-7) bassoelementti. Johtuuko tuo liian kovista äänenvoimakkuuksista, liian tehokkaasta vahvistimesta vai mistä? Musiikista puhuminen on kuin tanssisi arkkitehtuuria, mutta silti me puhumme siitä joka päivä. |
Jabbe 27.03.2003 13:48:21 | |
---|
Olis tosi kiva jos joku auttais. Lupaan painaa plussaa... ;) Eilen tänään oli huominen, mutta ylihuomenna huominen on eilinen. |
Chemo 27.03.2003 14:08:24 | |
---|
monet kytkennät pätkivät, mm. syna (roland d50) ja monitorit (yamaha ms202), mutta onko ongelma laitteissa, piuhoissa vai mikserissä, vai kummitteleeko täälläkin..? Mikä on paras tapa löytää vian aiheuttaja? Pätkimisen syytä lähtisin ensiksi etsimään piuhoista. Niin ja mulla on revennyt jo kahdesta Techniksin hifikaiuttimesta (sb-7) bassoelementti. Johtuuko tuo liian kovista äänenvoimakkuuksista, liian tehokkaasta vahvistimesta vai mistä? Tämä voisi johtua liian tehottomasta vahvistimesta aiheutuneesta piikistä. Eli vola - joo, tavallaan, liian tehokas vahvistin - en usko. |
Jabbe 27.03.2003 14:25:49 | |
---|
Pätkimisen syytä lähtisin ensiksi etsimään piuhoista. Kokeillaan kun keretään. Tämä voisi johtua liian tehottomasta vahvistimesta aiheutuneesta piikistä. Eli vola - joo, tavallaan, liian tehokas vahvistin - en usko. Vahvistin 650W, ei ainakaan liian tehoton vai? Eilen tänään oli huominen, mutta ylihuomenna huominen on eilinen. |
Chemo 27.03.2003 14:48:10 | |
---|
Vahvistin 650W, ei ainakaan liian tehoton vai? Hifi - siis kotistereovahvistinko tuo on? Aivan, ei näin päällisin puolin kuulosta tehottomalta siihen käyttöön. |
Jabbe 27.03.2003 14:58:53 | |
---|
Hifi - siis kotistereovahvistinko tuo on? Aivan, ei näin päällisin puolin kuulosta tehottomalta siihen käyttöön. on. missä siis vika? popitinko liian kovaa? Eilen tänään oli huominen, mutta ylihuomenna huominen on eilinen. |
Chemo 27.03.2003 15:23:52 | |
---|
on. missä siis vika? popitinko liian kovaa? Mä en oo hifisti, enkä siis mikään spesialisti tässä asiassa. Mutta. Mihin kaikkeen käytät laitteistoa (esim. soitatko ehkä jotain soitinta stereoiden kautta)?
|
Burner 27.03.2003 17:34:26 | |
---|
Olen ajatellut viedä mikserini (spirit sx) huoltoon, mutta ensin ajattelin kysyä neuvoa. Joissain kanavissa esiintyy kummaa rätinää ja suhinaa, mutta toisissa ei. Siis rätiseekö ja suhiseeko koko ajan vaiko vain kun liikuttelet niitä potikoita/fadereita? ILMAISTA METALLIA!!http://www.scorched.org/audio |
Terok 27.03.2003 17:38:31 (muokattu 27.03.2003 17:39:05) | |
---|
on. missä siis vika? popitinko liian kovaa? Jos tuo ei kerran ole PA vahvistin niin tuskin siinä oikeasti on noin paljon tehoa. |
Jabbe 27.03.2003 18:48:12 | |
---|
Siis rätiseekö ja suhiseeko koko ajan vaiko vain kun liikuttelet niitä potikoita/fadereita? Hyvin satunnaisesti. Välillä toimii pitkään täysin hyvin mutta sitten yhtäkkiä ilmaantuu ihme rätinöitä joka paikkaan. Voisiko tuo mikseri olla kaiken pahan keskus? Siihen kaikki oikeastaan jossain vaiheessa yhdistyy.. Eilen tänään oli huominen, mutta ylihuomenna huominen on eilinen. |
Tsekkaapa synan kohdalla outputjakki, meidän d-50 oireilee ainakin siitä. Vanhuuttaan, voi sitä. Muihin kohteisiinhan tässä onkin tullu jo vaikka mitä mutta ajattelin tuon synankin vielä mainita nimittäin kun on tuttu laite tuo.. :) |
Jabbe 27.03.2003 20:06:04 | |
---|
Tsekkaapa synan kohdalla outputjakki, meidän d-50 oireilee ainakin siitä. Vanhuuttaan, voi sitä. Muihin kohteisiinhan tässä onkin tullu jo vaikka mitä mutta ajattelin tuon synankin vielä mainita nimittäin kun on tuttu laite tuo.. :) Voi hyvinkin olla... Haluaako kukaan ostaa synavanhusta parempaan hoitokotiin? Kyllä se muuten toimii eikä tuokaan nyt niin iso ongelma ole, mutta noi soundit ei oikein sovi mun käyttöön. Koskettimisto sen sijaan on paras! Eilen tänään oli huominen, mutta ylihuomenna huominen on eilinen. |
Guido 27.03.2003 23:06:49 | |
---|
Mitenkäs tuo sähköpuoli? Mulla ainakin hauskaa rutinaa aiheutui liian alhaisesta jännitteestä mikserin digitaaliefektissä (linjan päässä maaseudulla), muissa paikoissa ei ole samaa ilmiötä havaittu. Lisäksi pientä poksumista aiheutuu pa-kamoissa kun kuppilassa lähtee esim. jääkaappi tms. käyntiin. Hifi -kauttimista on elementtejä hajotettu luukutuksella. Ai niin, meidän SX:stä tuli pelkkää rutinaa kun virtalähde sanoi työsopimuksensa irti. |