Aihe: Keskustelua musiikkibisneksestä.
1 2 3
Burner
26.03.2003 23:22:59
Osaatko Kivi (tai joku) sanoa tästä puljusta mitään?

http://www.sanctuaryrecordsgroup.com/

Käsittääkseni Sanctuaryn diilit ovat usein hyvin edukkaita artistille (esim. montaa pinnaa kustannuksesta ja/tai rojalteista), tästä vastineeksi artistin tai hänen managementin harteille jää mm. suuri osa markkinointia ja kiertuejärjestelyjä. Siksi tallissa on monta, jo fanikantansa isoksi kasvattanutta artistia/bändiä joiden uusi levy on jonkinmoinen mediatapahtuma ilman massiivista mediakampanjaakin, joka tarvittaisiin kun "Ögöl and his mighty siberian banjo-band"in ekaa levyä markkinoidaan.

Itse käyttäisin tätä linkkiä.

http://www.sanctuarygroup.com/
ILMAISTA METALLIA!!http://www.scorched.org/audio
klobasa
27.03.2003 12:09:17 (muokattu 14.08.2003 11:12:29)
huhdghdghdgh fhsfh
Jabbe
27.03.2003 13:50:21
Eipä tuo haittaa vaikka musiikkibisneksessä olisi paljon asioita jotka ei miellytä ja vaikka maailma olisi täynnä "huonoa" musiikkia. Kunhan itse saan soittaa mitä haluan niin se riittää... jos kukaan muu siitä ei pidä, niin sehän on heille kaikille henkilökohtainen "voi voi", ei minulle... :)

Kaipa se pitää minunkin ruveta suhtautumaan asioihin "ei sit vaan voi mitään" periaatteella...
Eilen tänään oli huominen, mutta ylihuomenna huominen on eilinen.
Notefix
27.03.2003 14:47:09 (muokattu 27.03.2003 15:01:16)

Kyllähän idealismi oikeasti on ihailtavaa ja musabisnes tarvitsee sitä. Kaikessa tarvitaan myös edelläkävijöitä.

Jokainen tekee oman valintansa siitä, miten haluaa luovia. Jokaisessa saavuttaa jotain ja luopuu toisesta.

Mä en usko voivani muuttaa musiikki- ja mediabisneksen vallalla olevia sääntöjä. Pikemminkin kyse on siitä kuinka niitä kykenee käyttämään hyväksi. Eli toimimaan mahdollisimman paljon position kautta.
Jabbe
27.03.2003 15:00:05
Kyllähän idealismi oikeasti on ihailtavaa ja musabisnes tarvitsee sitä. Kaikessa tarvitaan myös edelläkävijöitä.

Jokainen tekee oman valintansa siitä, miten haluaa luovia. Jokaisessa saavuttaa jotain ja luopuu toisesta.

Mä en usko voivani muuttaa musiikki- ja mediabisneksen vallalla olevia sääntöjä. Pikemminkin kyse on siitä kuinka niitä kykenee käyttämään hyväksi. Eli toimimaan mahdollisimman paljon posiition kautta.

Niin. Olen kyllä huomannut että en voi yksin vaikuttaa mihinkään. Miten sitten käytät hyväksi noita sääntöjä?
Notefix
27.03.2003 16:02:33

Miten sitten käytät hyväksi noita sääntöjä?

Jokainen löytää omat keinonsa. Mutta eihän tuo sua kiinnosta kun haluat vain tehdä taidetta ja saada King Crimsonin Novan soittolistalle :)
Blue Moon
27.03.2003 17:01:23

Mutta miksi hieman erilainenkin musiikki ei kelpaisi kansalle ja miksi se ei myisi jos sen markkinointiin panostettaisiin? Onko mikään iso firma tuota edes kokeillut?

Muistanpa 70-uvun lopun, jolloin Suomessa muotia oli - kaikista maailman musiikinlajeista - rockabilly.

"Mikä menee teidän kaalin, häh? Suosikki, Suosikki!!"

Ehkä proge on seuraava villitys ja joka paikasta pursuaa esiin äärimmäisen muodikkaita ja musiikilliselta tasoltaan hämmästyttävän kirjavia progebändejä, joiden kaikkien levyjä myydään kuin leipää. Vanhoja progepumppuja kasataan uudelleen Suomenkiertueita varten. Kirkakin levyttää albumillisen King Crimson-covereita. Seppälä mainostaa kevään teinimuotina "progevaatteita". :-)
Jabbe
27.03.2003 18:46:39
Jokainen löytää omat keinonsa. Mutta eihän tuo sua kiinnosta kun haluat vain tehdä taidetta ja saada King Crimsonin Novan soittolistalle :)

Entä jos minua kiinnostaa keksiä keino saadseni tehdä taidetta ja King Crimson listoille muuallakin kuin täällä...? :0
Jabbe
27.03.2003 20:52:09 (muokattu 27.03.2003 20:52:37)
Sä kysyt väärältä henkilöltä jos haluat keinon tehdä taidetta :)

Etkö sä sit muka tee musaa? Eikös musa ole taidetta? Mutta mitä taide sitten on?

Tällä kertaa ihan oikeasti vakavissani. :)
larinparaske
28.03.2003 09:48:59

Entä jos minua kiinnostaa keksiä keino saadseni tehdä taidetta ja King Crimson listoille muuallakin kuin täällä...? :0

King Crimsonin listoille saaminen on korkeemmas käres', mutta keino tehdä taidetta löytyy seuraavasti:

a) Identifioi toimintaympäristöstäsi ja itsestäsi tekijät jotka estävät sinua tekemästä taidetta.

b) Tunnista vahvuutesi sen suhteen millaista taidetta haluaisit tehdä tai pikemminkin millaista sisimmästäsi tursuaisi.

c) Suunnittele keinot joilla voit kiertää a-kohdan tekijät, ja toteuta ne.

d) Käytä vahvuuksiasi taiteen tekemiseen.

Toista kohdat a-d tarvittaessa.

No, tämä voi kuulostaa hyödyttömältä näsäviisastelulta, mutta...eikun joo, sitähän se onkin :-).

Mutta vakavasti tämän kummempia neuvoja on vaikea antaa kun ei tiedä lähtökohtia, esim mikä sinun mielestäsi tällä hetkellä estää sinua tekemästä taidetta. Onko se resurssien puute, taloudellisen turvattomuuden pelko, treenikämpän puuttuminen...?
I want to be the king and queen of cheese
Ihokas
28.03.2003 16:31:22 (muokattu 28.03.2003 16:32:47)

kyllä ainakin Suomessa on jokaiselle sen verran hyvät puitteet yrittää parastaan että ei muuta kuin tekemään vaan.

vitut Gimmeleistä sun muusta kermasonnasta.. jätetään ne omaan arvoonsa ja suunnataan katse eteenpäin.

"bisnes on kovaa".. kyllähän se on iänikuinen totuus ettei "taide" myy... vaan yleensä saa kunnian jäädä sinne marginaaliin.

tsemppiä vaan kaikille! :)

plumps!
luumurecordings.com - diy.luumu.biz

02.04.2003 13:24:39

"bisnes on kovaa".. kyllähän se on iänikuinen totuus ettei "taide" myy... vaan yleensä saa kunnian jäädä sinne marginaaliin.

tsemppiä vaan kaikille! :)

plumps!

Onko ns. "kevytmusiikki" nykypäivänä enää taidetta ollenkaan?? Vertaisin sitä itse esim. marketista ostettavaan näkkileipäpakettiin joka syodään pahimpaan nälkään pois ja ostetaan uusi tilalle, ehkäpä eri merkkiä jos edellinen ei maistunu.Onko se taidetta??

Taidetta sit taas on apurahoilla tuotetut oopperat yms. hässäkät. Tosin suurin osa yleisöistä ei tajua juuri mitään mutta on hienoa sanoa käyneensä oopperassa.. se on taidetta se.!

Eli älkää ottako musiikkia liian vakavasti saattaa pää hajota....

Tapio Rautavaara sano aikasemmin : " Kaikki aina pyytää että laula Tapsa laula, Mutta kukaan ei pyydä että Syö Tapsa syö"
"Lauluni tulevat jostain tuolta siniseltä taivaalta" Unto Mononen
Blue Moon
02.04.2003 16:00:10 (muokattu 02.04.2003 16:04:51)

Onko ns. "kevytmusiikki" nykypäivänä enää taidetta ollenkaan??

Onko se koskaan ollutkaan? Onko sen tarkoitus ollakaan?

Joidenkin mielestä kevyessä musiikissa tuntuu on vain kaksi - toisensa poissulkevaa - vaihtoehtoa: täysin tekijälähtökohtainen "taide" ja Gimmel-tyyppinen, kaupallinen tuote. Siksi tässäkään keskustelussa ei päästä puusta pitkään. :-)

Tapio Rautavaara sano aikasemmin : " Kaikki aina pyytää että laula Tapsa laula, Mutta kukaan ei pyydä että Syö Tapsa syö"

Tapsa sanoi hyvin monesta jutusta. Harmi, että tuollaisten miesten muotti on ollut hukassa pitemmän aikaa.
NORTON
04.04.2003 04:00:39

Kyllä se taide myy jos se on tarpeeksi hyvää. Taide ja kaupallisuus eivät ole toisensa poissulkevia tekijöitä. Jos ei pysty yhdistämään näitä niin se on joko omaa lahjattomuutta tai tyhmyyttä.Todellinen tekijä voi määrittää itse omat realiteettinsa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)