Coatl 15.03.2005 20:57:01 (muokattu 15.03.2005 21:24:36) | |
---|
..tyhmyys on kuuntelijan korvassa, ainakin tällä kertaa.. "Meiän isi on vahvempi kun teiän isi." Aika nerokkaasti argumentoitu, veliseni. Hohhoijaa... Kommentillani viittasin nimenomaan Zen Cafen musiikkin ns. laadullisiin tekijöihin (laadullisiin, huono ilmaisu, ei siksi että allekirjoittaneella olisi jotain periksiantamatonta inhoa kyseistä musisointia kohtaan, vaan koska se (siis sana laatu tässä tai missään muussakaan muita kuin ulkomusiikillisia ominaisuuksia mittaavissa yhteyksissä) ei kuulosta oikealta).. (olipa sekavasti sanottu, varmaan kuitenkin ymmärrätte)... NIIIN, elikä musiikkinsa on niin ylivedetyn neutraalia että se väkisinkin jakaa kuulijansa kahteen leiriin... Putron melankolinen ääni on toki tärkeä elementti, mutta ei se silti tarkoita sitä että kaikki biisit tarttisi laulaa täsmälleen samalla lailla.. Jos joskus joutuisin Zenkkarien keikalle niin epäilemättä nukahtaisin pystyyn. Mitä sanoituksiin tulee; se vähä jota olen kuullut, olen samaa mieltä, Putro pukee vaikeita tuntemuksia hienosti sanoiksi, joskin tässäkin paistaa toisinaan Smashing Pumpkins/varhainen REM tyylinen ärsyttävä lähestyttävyyttä vaikeuttava absurdius.. Kotimaisten sanottajien kärkipäätä - ei välttämättä, mutta vaanii siellä jossain kärjen tuntumassa. Esimerkiksi Martikaisen nerokkuuteen en lähtisi edes vertailemaan. Miksi monet pitävät - ymmärrän täysin, mutta itseä ei ole toistaiseksi koskettanut vähääkään.. Ja vaikka joskus tulevaisuudessa julkaistava materiaalinsa koskettaisikin, en tunnetuista syistä silloinkaan tule syventämään tuntemustani yhtyeen tämän hetkisestä/menneestä materiaalista, en varmasti. |
Nimismies 15.03.2005 21:23:25 | |
---|
"Meiän isi on vahvempi kun teiän isi." Hohhoijaa En ymmärtänyt. "Komeita maalit eivät ole olleet, mutta tärkeitä siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi." - Bubi Wallenius |
AP 15.03.2005 22:54:39 | |
---|
Jos joskus joutuisin Zenkkarien keikalle niin epäilemättä nukahtaisin pystyyn. . No nuo Putron tekstihän on musta osuvia kuvauksia hetken tunnelmasta, ikään kuin novelleja vaikka riimiteltynä. Musta on jotenkin luontevaa ajatellakin Zen Cafen biisejä kuunneltavaksi pari, kolme kerrallaan ja sitten taas lisää kun on sellainen hetki. Koko levy on liikaa, eikä nyt ole kyse siitä etteikö laatu kantaisi tai että kyseessä olisi kertakäyttömusiikki. K100 #7 |
konehes 16.03.2005 12:38:08 (muokattu 16.03.2005 13:11:02) | |
---|
Jos joskus joutuisin Zenkkarien keikalle niin epäilemättä nukahtaisin pystyyn. Varsin energinen livebändi. Miehet juoksentelee ympäri lavaa ja hyppii taukoamatta. |
porcupine 16.03.2005 13:07:27 | |
---|
Mitä sanoituksiin tulee; joskin tässäkin paistaa toisinaan Smashing Pumpkins/varhainen REM tyylinen ärsyttävä lähestyttävyyttä vaikeuttava absurdius.. Esimerkiksi Martikaisen nerokkuuteen en lähtisi edes vertailemaan.. Mulla on just Martikaisesta tollanen kuva. Vaikeasti lähestyttävää, absurdia tekstiä. Onkohan sulla menneet sanoittajat sekaisin? Putrohan kirjoittaa niin selkeitä tekstejä ettei mitään rajaa. "Ja jos tanssit / tanssi kunnolla / ja tanssi niin kuin nainen / älä laske askeleitas, anna mennä." Selvemmin tuota ei pysty sanomaan. Ei kukaan, tai kun kerran kaikki muutkin. -Tommi Liimatta |
konehes 16.03.2005 13:10:13 (muokattu 16.03.2005 13:12:16) | |
---|
Esimerkiksi Martikaisen nerokkuuteen en lähtisi edes vertailemaan.. Itse en voi laittaa paremmuusjärjestykseen Tommi Liimattaa, Jarkko Martikaista, Samuli Putroa ja A.W. Yrjänää. Kaikki ovat niin erityylisiä sanoittajia ja jokainen on nero sarjassaan. |
Fortune 16.03.2005 14:41:55 | |
---|
Itse en voi laittaa paremmuusjärjestykseen Tommi Liimattaa, Jarkko Martikaista, Samuli Putroa ja A.W. Yrjänää. Kaikki ovat niin erityylisiä sanoittajia ja jokainen on nero sarjassaan. Juu, jos paremmuusjärjestykseen laittaminen on elämän sisältö, niin kannattanee siirtyä esim. urheilun puolelle. Siellä se on yleisempää, taiteen suhteen se on vain typerää. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
Nimismies 16.03.2005 15:15:30 | |
---|
Juu, jos paremmuusjärjestykseen laittaminen on elämän sisältö, niin kannattanee siirtyä esim. urheilun puolelle. Siellä se on yleisempää, taiteen suhteen se on vain typerää. Plussan paikka. Tämä oli tiivistyksistä paras. "Komeita maalit eivät ole olleet, mutta tärkeitä siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi." - Bubi Wallenius |
cnr 16.03.2005 20:30:40 | |
---|
Levy oli minulle ainakin positiivinen yllätys sillä bändi on selkeästi löytänyt uudenlaista soundia - mukanahan on hieman jopa hunkaftavaa meininkiä ja sitten muuten levyllä onkin erittäin rauhallisia biisejä. Tasapainoinen, onnistunut kokonaisuus - yksittäiset biisitkin hyviä. Vuokralaisen kanssa minusta paras zenkkarilevy. Kehotan ostamaan. Kaikki mitä et tee on menetettyä |
Tellervo 17.03.2005 14:30:45 | |
---|
Plussan paikka. Tämä oli tiivistyksistä paras. Kyllä. Taidanpa vaihtaa taas allekirjoitusta. Pippi longdrink |
vantage 22.03.2005 16:40:24 | |
---|
Tänään kävin tuosta lähikaupasta ostamassa, kuuntelin kerran selälläni maaten. Loistava levy oli kyllä, yllätyin positiivisesti! Pitääpä illalla kuunnella toiseenkin kertaan, moi päässä pyörii... Well...
IHKK #5 |
meitu 22.03.2005 17:34:16 (muokattu 22.03.2005 17:34:34) | |
---|
Nyt miulla on sellainen kutina että tää on Zenkkareiden paras levykokonaisuus tähän mennessä. Ei ehkä parhaat biisit mutta kokonaisuus. Ne jotka soittaa, ne tietää. |
vantage 23.03.2005 10:02:38 | |
---|
Nyt miulla on sellainen kutina että tää on Zenkkareiden paras levykokonaisuus tähän mennessä. Ei ehkä parhaat biisit mutta kokonaisuus. Juu ei ole paljoa sellasia biisejä jotka erottuisi seasta.. Kuuntelin toisen kerran, alkaa jo biisit muistamaan.. Seuraavaksi on sitten varmaan tuo nurmio hommattava.. Well...
IHKK #5 |
Hohhoo, pitääpä ostaa. Empä ole tähän mennessä pettynyt mihinkään levyyn. Jotenkin mielenkiintoista, miten tavallaan aina radiossa soineet sinkkubiisit ovat olleet mielestäni, vaikkakin tarttuvia, levyn tylsimpiä biisejä (poislukien todella kaunis, eipä tiennyt tyttö). Kun levyä on malttanut kuunnella, niin voi perkele kun se on maannut soittimessa kauan yhtämittaisesti. Vuokralaisesta tulee mieleen ainakin Ensimmäinen ja Tien päällä joka päivä. Juuri niitä biisejä mitkä niittaa levyn viimekädessä hyväksi. Helvetisti järkeä-levyllä taas on vaikka mitä mistä repiä, Huhtikuussa-kipale kyllä napsahti aivojen tunnelohkoon todella lujaa. Helvetisti järkeä ja Vuokralainen ovat olleet kyllä vahvoja levykokonaisuuksia mielestäni, ja jos tämä pääsee lähellekään niin siinä sitä sitten taas saa kuunnella hyvää suomalaista musiikkia, mitä teininä vihasin sydämeni pohjasta. Mitenkään väheksymättä vanhempaa tavaraa. Omituinen bändi kertakaikkiaan. Ja todella jakaa mielipiteet aivan kahtia. |
terone 24.03.2005 21:29:40 (muokattu 24.03.2005 21:31:02) | |
---|
mä olen just vasta oppinut ymmärtämään tämän bändin musiikkia, ja diggaan nyt hemmetisti. ostin levyn pelkän nimibiisin perusteella, alkuun luulin pettyväni, mutta eipäs vaan niin käynytkää! tämä on loistava lätty. pikkasen tietysti paljon juodaan viinaa mut mitä sitten. ei ainakaan ylistävästi. MOI! niin ja mun mielestä se Putro näyttää Mobylta. niin ja mitään Martikaisia tai CMX:iä mä en voi vieläkään sietää! |
aikavaikea 25.03.2005 15:06:27 | |
---|
Tänä aamuna kuuntelin levyn ekaa kertaa. Sängyssä maaten lievässä krapulassa vaimon vierellä. Hyvä levy. Cleaning Women sopi mukaan todella hienosti. Hymyä ja hyvää mieltä nostatti minuun. Olen aina oikeassa, aina piirun edellä. |
nikomati 25.03.2005 19:05:18 | |
---|
Krapulassa tämä on kuningas. Vidun hyvä kokonaisuus! Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä |
Fortune 26.03.2005 11:30:13 | |
---|
Ja toimiipa muuten livenä aika s**tanan hyvin. Eilen se nähtiin. Suomen paras livebändi, minusta. Nuo sedät osaavat heittäytyä. No, Flaming Sideburnsia en ole nähnyt itse, varaan oikeuden vaihtaa suosikkia jos näen heidät :) "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Nimismies 22.04.2005 16:39:44 | |
---|
Muutaman kuuntelukerran jälkeen täytynee todeta, että kyseessä on Zen Cafen teemaltaan yhtenäisin levy - kaikki kappaleet keskittyvät juopottelun tai krapulan ympärille. Eteenpäin soljutaan miellyttävästi ja Putron tekstit ovat yhtä koskettavia ja toimivia kuin ennenkin. "Matkalla autossa, mustelmat kaulalla, suloinen kaipaus" on niin mahottoman herkkä kohta että ihan hirvittää. Vuokralaisen äärimmäisestä pelkistämisestä on liikuttu monipuolisempaan ilmaisuun ja homma toimii. Taivas on kirkas ja napakka -kappale toimisi miljoona kertaa huonommin ilman jousiaan. 10 kuuntelukerran jälkeen täytyy sanoa, että ei tämä vieläkään ihan täysin aukene, mutta pirun hyvä levy. Lempparibiisejä Särkylääkkeet, Taivas on kirkas ja napakka, Rakastunut taas ja nimikkobiisi. "Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth |
meitu 29.04.2005 14:30:25 | |
---|
Ja toimiipa muuten livenä aika s**tanan hyvin. Eilen se nähtiin. Suomen paras livebändi, minusta. Nuo sedät osaavat heittäytyä. Itsekin kävin eilen keikalla ja täytyy sanoa että oli paras keikka jolla olen ollut pitkään aikaan, kotimaiselta kentältä pesi täysin kotiteollisuudet ja apulannat niin soiton kuin shownkin osalta. Valot oli aivan käsittämättömän hienot ja Putron showmanship on jotain aivan käsittämättömän hienoa. Parkkonen taas on yksi tyylitajuisimpia (soitollisesti) rumpaleita jonka tiedän, ja Nylanderistakaan ei pahaa sanottavaa ole. Setissä oli paljon uuden levyn biisejä, mikä oli mulle iloinen asia koska olen nähnyt niitä vanhojen hittien varaan rakennettuja keikkoja ihan tarpeeksi. Mukana oli vieläpä äärimmäisen rokkaavaksi versioksi muotoiltu Mitä me tehtäis ja aivan loistava akustinen versio Idiootista ja vielä kun Foxia oli innokasta yleisöä täynnä niin vot! Ne jotka soittaa, ne tietää. |