simwave 24.03.2005 15:23:10 | |
---|
|
Loistava sivu! Löytyy jopa eri vireet ja vielä eri ukekoot :) Tämän jälkeen pitäis vaan kääntää pään muistista soinnut oikeille kohdille. Tulee tuo sormitus niin ittelleen ja kun kappaleissa on nämä kitarasoinnut. Kai se on vähän alkuun bluffattava ja kirjoitettava, miten se ukella menis/ tai päin vastoin. Sepi |
simwave 25.03.2005 09:44:49 | |
---|
Loistava sivu! Löytyy jopa eri vireet ja vielä eri ukekoot :) Tämän jälkeen pitäis vaan kääntää pään muistista soinnut oikeille kohdille. Tulee tuo sormitus niin ittelleen ja kun kappaleissa on nämä kitarasoinnut. Kai se on vähän alkuun bluffattava ja kirjoitettava, miten se ukella menis/ tai päin vastoin. Sepi Hyvä, että sivusta oli hyötyä:). Minustakin tuo on aivan erinomainen, en ole vielä parempaan netissä törmännyt. Nyt harmittaa vain entistä enemmän, kun en osaa soittaa pätkääkään:). |
duane 25.03.2005 21:50:15 | |
---|
Poikkesin männäviikolla Rovaniemellä Hakalan Ramin pajalla ja maestro esitteli modaamaansa HB-ukea: metallinen resonaattoritallapala, teräskielet ja itsekäämitty mikki... soundas hawaiilta :) viritys oli joku avoD johdannainen... Roudarikin on ihminen. |
simwave 27.03.2005 12:49:58 | |
---|
Olen netissä nähnyt monenlaisia opetusvideoita ja -DVD:itä, ja kiinnostaisi tietää, onkohan mitään materiaalia saatavilla täällä koto-Suomessa? Ja jos on saatavilla, niin millaisia kokemuksia teillä on niistä? Kiinnostaisi hirveästi oppia soittamaan ukulelea, mutta en kyllä pääse puusta pitkälle ilman kunnon videomateriaalia tai opetusta. Olen aivan toivoton tapaus:), mutta eiköhän se siitä kun tarpeeksi itsepintaisesti jaksaa yritellä. Hyvää pääsiäistä kaikille ukulelen omistajille! |
FinnUkeFan 27.03.2005 14:07:08 | |
---|
Moi, Simwave! Et oo toivoton, alku vaan hankalaa... Käyhän tällä Tiki Kingin sivulla: http://www.tikiking.com/uke_lesson.html Englanniksihan se on kuten ilmeisesti kaikki muukin ukeopastus. Toinen ja sellainen perussivu muutenkin löytyy Jim Beloffilta: http://www.fleamarketmusic.com Viritys on ukessa se kinkkisin puoli. Tuo em. matsku käyttää GDEA virettä. Silloin alinta ohuinta kieltä kolmannesta välistä painettaessa syntyvä sointu on nimeltään C. Siksi tätä myös kutsutaan C-vireeksi. Pistä kysymyksiä vaan, mielellään tässä varmaan jokainen auttaa! Sepi |
FinnUkeFan 01.04.2005 07:07:10 | |
---|
Moi! Sheep-ukulele sivut paranee. sain mailin ja terveisiä. Osoitteet: Ukulele chordfinder: www.ukulele.nlUkulele players: www.ukulele.nl/player Postista kolahti myös paketti Italiasta. Aquila näyttää luottavan kyselijöihin ja laittoi kolme satsia ja laskun. No, luotinpahan minäkin heihin ja hoidin asian. Asia, joka ei kuulu tälle sivulle, mutta kitarasatsi on aivan erinomainen! Syytin kitaraani, ettei otelauta ihan pidä joka paikasta tarkasti, mutta näköjään syy oli vain kielissä. Tekis mieli kokeilla bentoniin Aquilan ukesatsia, mutta annoin soittimen pojalle rämpytettäväksi. Voisi intonaatiot sattua paremmin. Sepi |
Hannu H. 01.04.2005 13:19:31 (muokattu 01.04.2005 18:06:33) | |
---|
Onkos jollakulla kokemusta noista vertikaalin ( http://www.vertikaali.com/vertical/vert.html ) 15€ ja 20€ ukuleleista kokemusta? Ja onko niitä Turussa iha hyllytavarana? EDIT: ei ollu hyllyssä, joten en sen tarkemmin tiiä niistä sitte... "Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page- |
FinnUkeFan 06.04.2005 07:16:18 | |
---|
Stagg ( www.staggmusic.com ) sopranoukulele tulee Enlannin markkinoille kesällä ja silloin saattaa päästä käsiksi kunnon ukuleleen kohtuuhinnalla. Ray (UKUKE) kokoaa listaa ja yksi suomalaisonnellinenkin siellä jo on - en minä! "There will be some nice Stagg sopranos around in July/August but contact me if you want one and I will make sure that the importer gets your name. (Price should be close to £60)" Ottakaa rohkeasti yhteyttä, vaikka enklis ei niin vahvaa oliskaan! Sepi |
FinnUkeFan 10.04.2005 19:11:42 (muokattu 10.04.2005 19:13:08) | |
---|
Jos joku tuumii kunnon ukulelen hankintaa, tuon lauantaina 16.4 soprano Jennyn Ukulele Orchestran konserttiin Espooseen kokeiltavaksi. Mustassa bägissä lukee Bushman. Sepi |
FinnUkeFan 17.04.2005 18:15:05 (muokattu 17.04.2005 18:15:18) | |
---|
The Ukulele Orchestra of Great Britain piti mahtavan konsertin, tai pitäiskö sanoa shown Espoossa. Jos ette ollu mukana, niin jotain viitettä uken mahiksista tulkita mitä vaan musiikkia tarjoutuu myös CD:ltä. Sen taas voi tilata vaikkapa täältä: www.ukuleleorchestra.com Sepi |
weelie 18.04.2005 13:09:19 (muokattu 19.04.2005 09:43:35) | |
---|
Hieno oli keikka! Ja hieno oli myös FinnUkeFanin Jenny! :D Mahtava idea että teatteri olikin kuin teatteriravintola, rennompi tunnelma kun sai istua pöydässä ja lipittää alkoholijuomia konsertista nauttiessa. Oli nasta jutella bändin kanssa. Pitkälettivirtuoosi ymmärsi minua kun sanoin että olen yksi niitä jotka aloittivat kitaralla eikä koskaan kehittynyt uke-soittajaksi asti. Hän kertoili myös että monilla soittajista on folk-taustoja. Levyä en ostanut mutta niitä virallisia rintamerkkejä saimme kolme, pitää varmaan myydä ylimääräinen kovaan hintaan Ebayssä. ;) Setissä oli ainakin: Only You (Platters) Smells like teen spirit (Nirvana) Finlandia Born to be wild (Steppenwolf) ... enpä nyt edes muista, vaikka paria lukuunottamatta kyllä olivat tuttuja biisejä kaikki. (Keikalta livistimme puolisoni kanssa helsingin keskustaan ja huomasimme bussipysäkin kulmilla että Pave Maijanen esiintyi ilmaiseksi London Pubissa... ja hauska oli sekin keikka.) Bändin sinkkua voi esikuunnella täällä (vaikka nuo eivät ehkä bändin parasta olekaan): http://www2.hmv.co.uk/hmvweb/displa … s.do?ctx=282;2;-1;-1&sku=359474Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
hanipai 18.04.2005 15:57:00 | |
---|
Pitäis ostaa kans uke. En kyl viitsis tilata Usasta, mutta jos Euroopasta ei löydy, niin on pakko. Risahan toimittaa Saksasta, mutta niillä ei näkynyt olevan halpis concert-ukeja. Oisko tiedossa jotain Eurooppalaisia nettiostopaikkoja mistä sais ukeja? Laittakaas linkkiä. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
weelie 18.04.2005 16:07:30 | |
---|
Kyllähän halpoja ukeja saa monesta kitaraliikkeestäkin. Thomannilla on joitain myöskin. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
hanipai 18.04.2005 16:30:36 | |
---|
Kyllähän halpoja ukeja saa monesta kitaraliikkeestäkin. Thomannilla on joitain myöskin. Thomannilla on Gewa-merkkisiä ainakin. En tiedä oikein pitäiskö ostaa ihan Koaa, kun skittakin on sellanen ja soi hyvin. Ne on kyllä hiukan kalliimpia. Concert-mallinen kuitenkin, kun siinä on enmmän nauhoja kuin sopraanossa. En tiedä sitten onko sillä merkitystä loppujen lopuksi. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
weelie 18.04.2005 17:33:11 (muokattu 18.04.2005 17:35:21) | |
---|
Niin no jos haluaa isompaa skaalaa (concert, tenor, baritone) ja kokopuista tai nimenomaan havaijilaispuista, niin sitten onkin jo varmaan vaikiampaa Suomen maasta löytää. Kyllä mulle ainakin mahonki (kuten Martinit) tai muut kitarapuut (esim "solid spruce top" kuten jennyn halvempi sisar) kelpaavat. Koassa tietysti voi olla syvempi tahi pehmeämpi saundi. Itse olen päätynyt myös siihen etten tarvitse pidempää skaalaa (sitten kun nyt ukulelen saan hankittua...). Mutta toiset tykkää... ja toiset taas... Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
hanipai 18.04.2005 18:07:43 (muokattu 18.04.2005 18:12:26) | |
---|
Itse olen päätynyt myös siihen etten tarvitse pidempää skaalaa (sitten kun nyt ukulelen saan hankittua...). Mutta toiset tykkää... ja toiset taas... Mä en vielä oikein tiedä kumpi ois parempi. Pitänee tutustua tarkemmmin. Konsertti tai sopraano jompi kumpi. Eihän sillä kuitenkaan tilutella sillä tavoin että tarttis välttämättä 12 nauhaa enempää. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
FinnUkeFan 18.04.2005 19:43:16 | |
---|
Oikeilla jäljillä, Hanipai! Kun kattelee JAM'm sivuja - löytyy lankoja kelaamalla täältä uke puolelta - Jerker Loudmouth Se näyttäis olevan ehken aavistuksen sopranoa suurempi, eli otelauta olis väljempi. Hintakaan ei taida kaataa, vaikkei halvin olekaan. Ja jos maltat odottaa kesään sen kunnon uken hankintaa, niin Ukuke -nettiin vaan googlettamaan - saitin kautta pääset Stagg jonoon. Yksi on tulossa jo Suomeen, mutta hyvällä selityksellä Ray Shakeshaftille niitä voisi saada lisää. Puhuvat 60 punnasta! En kyllä kadu tuota Jennyn ostoa pätkääkään. Tuli hommattua kerralla hyvä soittopeli. John Hall Bushman Music'sta tuntui todella pitävän huolta asioiden sujumisesta. Ja hintahan on suhteellinen, tuskin kaksista kitaraa löytyisi samalla rahalla. Sepi |
hanipai 18.04.2005 20:56:04 | |
---|
Aaattelin tossa Bushmanin Zebra Concertia, kun hinta on vain 99$. Paljonkohan noi toimituskulut on eli paljon tulee painoa lähetykselle? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
FinnUkeFan 19.04.2005 07:23:51 (muokattu 19.04.2005 10:46:04) | |
---|
Zebra vaikuttais ihan kiinnostavalta! Mulla kuljetus maksoi jotain 20 dollaria - eli noin 15 euroo. Veroa menee 3,5 % tästä ostohinnan ja rahdin yhteissummasta. Siitä sitten lasketaan ALV 22%. Posti puolestaan velottaa tullauksen hoidosta 32 euroa. Niinpä uken kokonaishinta tullattuna lähimpään postiin toimitettuna on n. 150 € (kurssilla USD 1.28) Jos hoidat tullauksen itse - eli pystyt menemään johonkin tullitoimistoon vastaanottamaan paketin säästät ison rahan! Tee tilaus explorerilla, firefox ei toimi! Sepi |