Aihe: Smashing Pumpkins Helsingissä 2000
1 2
Smtheman
27.03.2003 10:24:32
Kertokaa millaista keikalla oli, kehukaa ja haukkukaa. Ihan laidasta laitaan
En viitsisi roikkua täällä netissä loppuikääni, joten tarjotkaapa jotain kannunpätkimishommia. Can do.
1960-1980
27.03.2003 11:30:54
Oliko se muka 2001? Eikö se ollut lokakuussa 00?

Noh, hieno keikka oli. Upein valoshow ikinä. Ensimmäiset puoli tuntia akustisesti ja sitten helvetinmoinen rokki päälle. Disarmia ja Zeroa eivät tainneet sentään soittaa mutta muuten kaikki hitit tuli. Alkoi MACHINAkin kuulostaa hyvältä tuon keikan jälkeen ;)
rockpock
27.03.2003 15:24:35
tuosta keikastahan on olemassa myös yleisöäänitys, joten siitä sais jonkinmoisen kuvan...
scatterbrain
27.03.2003 15:53:03 (muokattu 27.03.2003 15:54:19)

Noh, hieno keikka oli. Upein valoshow ikinä. Ensimmäiset puoli tuntia akustisesti ja sitten helvetinmoinen rokki päälle. Disarmia ja Zeroa eivät tainneet sentään soittaa mutta muuten kaikki hitit tuli. Alkoi MACHINAkin kuulostaa hyvältä tuon keikan jälkeen ;)

Erittäin totta, varsinkin tuo Machina-juttu. Sitä vaan vielä että näytti pändinpojilla ja -tytöillä olleen myös mukavaa. Ilmeisesti aika harvinainen juttu Pumpkinsin ollessa kyseessä... Niin, ja olipa aika mainio kosketinsoittaja (muistaakseni Mike Garson) saatu mukaan remmiin.

rockpock, olisko sinulla itselläsi mahdollisesti tuo kyseinen keikka:)
...blackout weaves its way through the cities...
simo lapanen
27.03.2003 16:15:50
Kyllä ne mun mielestä soitti disarminkin. Tosin niitä kellonlyöntejä ei tullut edes nauhalta. :/

Keikan alkupuoli oli pelkkää akustista poppikamaa. Bändi oli pukeutunut valkoiseen. Jossain vaiheessa alkoi tuntua, että täähän menee ihan tissinläpyttelyksi koko homma!

Kohta kuitenkin bändi poistui hetkeksi lavalta vain saapuakseen takaisin mustiin pukeutuneena. Ja silloin lähti!
Bullet with butterfly wings taisi olla eka mättöbiisi ja stroboja tuli koko katon täydeltä. Hienoa.

ROXXOR!
Antsa
27.03.2003 17:42:48
Enpä hirveästi muista tuosta keikasta, koska se oli keikka muiden joukossa...en silloin niin paljoa bändistä tykännyt ku nykyään.
Sen muistan, että paskan version ne veti BWBW:stä.

Päivämäärä oli 25.10.00
Aurabasisti
27.03.2003 18:42:37
Mä en siel itte ollu mutta muistan loppuelämäni puhelun kaveriltani joka soitti mulle keikan jälkeen... Se tyyppi on aikas lyhyt ja kun oli litistymäisillään siihen lavan eteen ni turvamies kysäs et haluaakos tyttö paremmalle paikalle. No, kävi sitten niin että about puolet keikasta kaveri sit istu lavalla nautiskellen keikasta ja vielä päätteeksi sai äijien rumpukapulat, plektran ja olalle taputteluita ja lämpimiä hymyjä. Varmaan ihan hienoo... :)
Aura - the basisti
Tommi/Copter
28.03.2003 11:42:04

Rumpali oli ainakin ihan älyttömän hyvässä vedossa. Oli aika mukavaa että keikka ei ollut sitä älytöntä tuuttausta kokoajan, vaan että oli suvantoja mättöjen välissä. BWTBW oli kyllä aika helvetin nopea tempoinen, samaa oli parissa muussakin rokkiväännössä. Se ei mua kauheesti miellyttänyt, mutta SP:llä se taisi olla ihan tavaramerkki keikoilla... Lopetuksena 1979 rumpukoneen kera oli kyllä hieno, herranjestas.

Äh, en mä muista enään mitään tuosta showsta...
nii-i
Smtheman
28.03.2003 14:14:57
Herranjestas oliko se tosiaan jo lokakuussa 2000... äkkiähän tuo aika kiitää.
SS
jannu
28.03.2003 18:46:30
BWTBW oli kyllä aika helvetin nopea tempoinen, samaa oli parissa muussakin rokkiväännössä. Se ei mua kauheesti miellyttänyt, mutta SP:llä se taisi olla ihan tavaramerkki keikoilla...

Se Bullet vaikutti jotenkin "vittuuntuneena" vedetyltä... Ainakin muistan Corganin vokaalit, jotka olivat jotenkin kyllästyneen kuuloiset. Samanlaisia vetoja oon kuullut monella Machina-kauden bootlegilla...
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
dbm
28.03.2003 20:17:46

Se Bullet vaikutti jotenkin "vittuuntuneena" vedetyltä... Ainakin muistan Corganin vokaalit, jotka olivat jotenkin kyllästyneen kuuloiset. Samanlaisia vetoja oon kuullut monella Machina-kauden bootlegilla...

Joo, sehän laulo BWBWn kertsit Machina keikoilla aina silleen puhumalla läpi..... Bullet olikin sellanen biisi josta oli varmaan jotain 10 eri versiota. Mutta eipä tuo pahemmin menoa haittannut ;)

Keikkahan oli aivan loistava! Akustisen setin paras oli mun mielestä 33. Today:n olisin halunnut kuulla ennemmin elektronisena. Sähkönen setti lähti käyntiin Glass' Themellä, joka oli muuten helvetin hyvä livenä!! Meinas kunto loppua heti alkuun kun tuon jälkeen tuli Everlasting Gaze ja se Bullet.

Hienoimpia hetkiä oli mun mielestä Tonight, Tonight jonka intro lähti sellasella jännällä kitarariffillä, mukana oli tietenkin sitten viulut ja systeemit ja Jimmyn rumpalointia ei voi koskaan mainostaa liikaa. Disarm ja keikan lopetus biisi 1979 oli myös hienoja kun yleisö laulo kunnolla mukana.... hienon kuulosta aina! Parasta oli mun mielestä kuitenkin ensimmäinen encore, Cherub Rock. Parikyt minuuttia saatiin venttailla jonka jälkeen valospotit suunnattiin yleisöön ja ei nähny mitään. Valot sammu ja sillä aikaa bändi oli tullut takasin lavalle.... vieläkään ei nähny mitään ku oli sokaistuneena niistä valoista :) ...heti perään Chamberlin laitto legendaariset rumpufillit ja sitten lähti!!

Eniten jäin kaipaamaan Zeroa ja Porchelinan oikeaa versiota. Nythän ne veti jotain kitarafiilistelyä kertsin aikana. Tietenkin olis voinut kuunnella muitakin, esim Mayonaise.. mutta eiköhän tuo kaks ja puol tuntia riittäny :) Tässä muuten settilista:

2000/10/25 - Hartwall Areena; Helsinki, FI

Set 1:

Glass and the Ghost Children
Today
Stand Inside Your Love
Thirty-three
To Sheila
Blue Skies Bring Tears

Set 2:

Glass' Theme
The Everlasting Gaze
Bullet with Butterfly Wings
> Once in a Lifetime Talking Heads
Speed Kills
If There Is a God
Cash Car Star
Rock On Essex
> Heavy Metal Machine
Disarm
Tonight, Tonight
Try, Try, Try
Porcelina of the Vast Oceans

Encore 1:

Cherub Rock
Ava Adore

Encore 2:

1979
James Mc Brown
29.03.2003 11:19:45

Hei kuulkaas, jos teillä jollakin olisi tuo bootleg ko keikasta tai tiedätte jonkun jolla on, olisin kovin kiinnostunut.

Ottakaa yhteyttä sähköpostiin tai pikaviestillä. korvaan kyllä juu.
On ihan yhtä rankkaa treenata joka päivä 25 vuotta urheilua kuin puhallella vähän lavalla nuotteja paskatorveen tai sutia baskeri silmillä kännissä pillunkuvia tauluun. -Tony Halme
Lähikauppias
01.04.2003 13:37:43

Paras keikka, millä olen ikinä ollut. Plektrankin sain kaapattua.

Kaksi (naispuolista, kuinkas muuten) kaveriani pääsi backstagelle, niille oli joku heppu kai tullut vaan lykkäämään passit käteen. Tämä oli todellakin huutava vääryys, sillä minulle SP on ollut ehkäpä tärkein bändi elämäni aikana, ja nuo kaksi oli juuri vähän kuunnellut Pumpkinsia kun se on niin trendikästä.

Corgan oli kuulemma takahuoneessa juonut musta turkki päällä lakritsateetä. Rok.
Heavy Metal Machine
01.04.2003 16:05:23
keikka oli areenassa keskiviikkona 25.10.2000. klo 20.00!

itse tapasin Billy Corganin 3 kertaa ja koko bändin kertaallen. ne oli suomessa 2 yötä....

mä olen ihan hillitön fani... mulla on jotain 1300 cd levyä kyseistä yhtyettä!

-SET 1-

01. Glass and the Ghost Children
02. Today
03. Stand Inside Your Love
04. Thirty-Three
05. To Sheila
06. Blue Skies Bring Tears

-SET 2-

07. Glass' Theme
08. The Everlasting Gaze
09. Bullet with Butterfly Wings
10. >Once In A Lifetime
>A National Acrobat (tease)
11. Speed Kills
12. If There Is A God
13. Cash Car Star
14. Rock On
15. >Heavy Metal Machine

-ENCORE-

01. Disarm
02. Tonight Tonight
03. Try, Try, Try
04. Porcelina of the Vast Oceans

-ENCORE-

05. Cherub Rock
06. (band introduction)
>? (tease)
>Smoke On The Water (tease)
>? (tease)
>? (tease)
>Whole Lotta Love (tease)
Ava Adore

-ENCORE-

07. "Fisherman's Song"
>Du Hast (tease)
08. 1979
________
Heavy Metal Machine
01.04.2003 16:08:11
Paras keikka, millä olen ikinä ollut. Plektrankin sain kaapattua.

Kaksi (naispuolista, kuinkas muuten) kaveriani pääsi backstagelle, niille oli joku heppu kai tullut vaan lykkäämään passit käteen. Tämä oli todellakin huutava vääryys, sillä minulle SP on ollut ehkäpä tärkein bändi elämäni aikana, ja nuo kaksi oli juuri vähän kuunnellut Pumpkinsia kun se on niin trendikästä.

Corgan oli kuulemma takahuoneessa juonut musta turkki päällä lakritsateetä. Rok.

mäki olin backstagella ja pöllin corganilta sen tee mukin kun se oli lähtenyt menemään sieltä (join tietysti loput teet kun ei se sille maistunut)
Juhani
01.04.2003 16:27:27

Olihan se elämys nähdä bändi ensimmäistä ja viimeistä kertaa.
Heavy Metal Machine
01.04.2003 16:31:01
joo se oli paras konsertti missä olen ollut (eikä parempaa voi enää tulla)

kirjoitin äsken KEIKAT foorumiin pienen jutun billyn uudesta bändistä zwanista...
tuomittu
01.04.2003 16:35:10
Joo, sehän laulo BWBWn kertsit Machina keikoilla aina silleen puhumalla läpi.....

Jostaki taisin lukea, että Pili ei enää laula sitä sillein huutamalla sen takia, ku jollain keikalla oli muutama tyyppi kuollu sen takia ku oli niin kova meininki.
Lähikauppias
01.04.2003 16:40:44

mäki olin backstagella ja pöllin corganilta sen tee mukin kun se oli lähtenyt menemään sieltä (join tietysti loput teet kun ei se sille maistunut)

Heh, nepä muuten sanoikin, että joku pölli sen mukin. Sinäpä se sitten oot. Ootko myös se heppu, jolla on SP-tatuointi selässä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)