JuliusUK 24.03.2005 16:01:18 | |
---|
Tietääkö kukaan lespaa rakentanut että mistä näin suomeen saisi sitä ainetta jolla täytetään ne pikku juustonreiät jota poikkisahatussa mahongissa on? Kysyisin myös kokemuksia automaalien käyttämisestä. Miten hyvin maalaus ja lakkaus on onnistunut, ja mitä pitäisi laittaa puun ja automaalin väliin? Maalimerkkejä ja sellaista olisi myös kiva tietää :) TÄnne pitäis koota joku tollanen FAQ jossa olis infoa että miten Suomessa saisi näitä kemikaaleja, kun yleensä kaikissa foorumit ja nettisivut on tarkoitettu jenkeille. myynnissä musta stratocaster runko! Kiinnostuneet, pikaviestittäkää! |
Pintakäsittely foorumi olisi paikallaan, jossa kaikki lakkaus, maalaus ja kittaus ymm. systeemit löytyisi kahlaamatta läpi kaikkia kirjoituksia. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
vrajala 24.03.2005 17:02:16 | |
---|
Tietääkö kukaan lespaa rakentanut että mistä näin suomeen saisi sitä ainetta jolla täytetään ne pikku juustonreiät jota poikkisahatussa mahongissa on? Mulle ei ole tullut vastaan. Vedellä ohennettu ja sopivasti sävytetty (mikäli ei maalata) puukitti käy tuohon hommaan. Kannattaa kostuttaa pinta ensin kevyesti, jottei kaikki kosteus imeydy välittömästi kittifilleristä puuhun. Kysyisin myös kokemuksia automaalien käyttämisestä. Miten hyvin maalaus ja lakkaus on onnistunut, ja mitä pitäisi laittaa puun ja automaalin väliin? Onnistuu hyvinkin, mikäli omat taidot ja kärsivällisyys riittävät ja käytössä on kohtuullinen ruisku sekä kunnon työtila. Puun ja kunnollisen pohjamaalin väliin ei tarvita mitään, ellei puu ole avosyistä, kuten esim. mahonki ja saarni. Näiden tapauksessa tuo puukitti käy. Maalimerkkejä ja sellaista olisi myös kiva tietää :) Kyllä mä luulisin kaikkien automaalien käyvän. Menet vaan liikkeeseen ja selostat mitä teet. He osaavat valita keskenään sopivat kemikaalit ja arvioida kohtuullisesti kulutuksen. Ota näistä sitten selvää |
blöö 24.03.2005 23:13:07 | |
---|
mitä pitäisi laittaa puun ja automaalin väliin? Lakkaa. Itse ainakin vedän hiotun puun päälle pohjalakan joka sitten hiotaan ja siihen sitten maali tai petsi ja sitten viimeiseksi pintalakkaus. ESP HORISON FRII MYYTÄVÄNÄ. |
buffalo-eemeli 25.03.2005 01:09:34 | |
---|
Tietääkö kukaan lespaa rakentanut että mistä näin suomeen saisi sitä ainetta jolla täytetään ne pikku juustonreiät jota poikkisahatussa mahongissa on? Minusta tuntuu, että se "grain filler" on tarpeellinen lähinnä semmosessa enempi teollisessa rakentamisessa, kun halutaan nopeuttaa pintakäsittelyaikaa. Jos ei ole kamala kiire, niin kyllä ne reijät siitä mahongista saa umpeen lakallakin. Tietysti jos haluaa päästä vähemmällä lakkailussa, niin sitte vois tulla kysymykseen. Itsellä meni joku neljä kerrosta ja pinta oli sileä. (tai no sillätavalla tasainen että ei näkyny niitä reikiä...) Sitten laitoin vielä toiset neljä ja nyt oon yrittäny saaha tasaista ja kiiltävää ja hermot menee.... |