Löytyyköhän Suomesta ko. lasikuitupönttöjä käyttäviä heeboja lainkaan? Itselläni on yksi setti ollut viisitoista vuotta käytössä, tosin vaan kannut. (Virvelikin vielä puuttuu..). Samanlaiset (ehkäpä jopa puolikas setistä?) kuin Royalsin takavuosien levykannessa, kromipintaiset. Merkkiin ei paljon törmäile tuolla myydään- osastollakaan. Setin soundeihin olen itse varsin tykästynyt, löytyy kivasti botnea ja lätinää ilman viritys/kalvokikkailuja. Ilmianna itsesi, jos kyseiset kannut löytyvät itseltäsi. |
Simbe 26.03.2005 14:52:04 | |
---|
Löytyyköhän Suomesta ko. lasikuitupönttöjä käyttäviä heeboja lainkaan? Itselläni on yksi setti ollut viisitoista vuotta käytössä, tosin vaan kannut. (Virvelikin vielä puuttuu..). Samanlaiset (ehkäpä jopa puolikas setistä?) kuin Royalsin takavuosien levykannessa, kromipintaiset. Merkkiin ei paljon törmäile tuolla myydään- osastollakaan. Setin soundeihin olen itse varsin tykästynyt, löytyy kivasti botnea ja lätinää ilman viritys/kalvokikkailuja. Ilmianna itsesi, jos kyseiset kannut löytyvät itseltäsi. Rrrauuhh! Myy, myy ... miulle, miulle! Ei semmoista muovitynnyribotnea löydy mistään muualta! Ko. Ippe Kätkän setti oli kyllä upea. Myös Bobby Rondinellin viime vuotisessa Modern Drummer -haastattelussa komeilleet siniset Fibesit olivat hienot. Taitaa suomalaiset setit olla enimmäkseen noita 70-luvun harvinaisuuksia, mahtaako kukaan nykyään tuoda merkkiä edes maahan? Mites muuten, tekeekös Fibes myös puurumpuja? Ainakin MD:ssä muistelisin nähneeni mainoksia. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. |
mustakaapu_3 26.03.2005 16:16:58 | |
---|
Mites muuten, tekeekös Fibes myös puurumpuja? Ainakin MD:ssä muistelisin nähneeni mainoksia. Muistakseni joskus puoli vuotta sitten surffailin fibesin sivuilla ja tekeehän ne ilmeisesti myös puisia rumpuja. Merkkiä yritetään näköjään pitkän tauon jälkeen taas herätellä henkiin! Siellä sivuilla oli muistaakseni myös hinnastot ja hinnat oli kyllä aika $$$... "-" |
drumm 26.03.2005 16:41:16 (muokattu 26.03.2005 21:29:54) | |
---|
Fibes on itseasiassa saavuttanut jenkkirumpaleiden keskuudessa aika hyvän aseman. Varsinkin Teksasin ympäristössä suosio on kova, koska tehdas sijaitsee Austinissa. Fibesin vaahterarunkoja teki aiemmin myös Gretschille runkoja toimittanut Jasper. Monet olivat sitä mieltä, että Fibesit tarjosivat paremman hinta/laatusuhteen Gretschiin verrattuna. Soundi on ilmeisesti aika lähellä sitä kuuluisaa Gretschin soundia. Itse en ole päässyt kuitenkaan ko. rumpuja koskaan testaamaan. Nykyään molemmat valmistavat itse omat runkonsa (ihan samoilla spekseillä, vaikka Jasper-runkoiset tuntuvat olevan arvostetumpia). Fibesin suosiota jenkeissä selittää myös se, että yhtiö korostaa valmistavansa kaikki osat (myös hardwaren) USA:ssa. Asiakaspalvelu tuntuu olevan toinen asia, jota amerikkalainen kuluttaja arvostaa. Fibes on kuuluisa toimivasta asiakaspalvelustaan toisin kuin Gretsch, joka taitaa olla enemmän surullisen kuuluisa samalla saralla. Edit: Fibesin 22"x16" ovh. jenkeissä $1595. Gretsch Custom 22"x16" ovh. jenkeissä $2175. |
Epämuusikko 26.03.2005 16:57:06 | |
---|
Rajalan Lylyllä taitaa ainakin semmoiset olla. Aivan kelpo rummuilta kuullostivat. Ei ääniorgasmia, mutta hyvät perussoundit. Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
Anonymous-jazz 02.04.2005 19:47:05 | |
---|
Kerran testasin noita Fibes rumpuja olisko ollut joskus 2001 keväällä kun oltiin soittamassa erään trumpetistin 3/3 tutkintoa Porvoon musiikkiopistossa. Teemujazz |
ilarj 08.11.2005 15:36:15 | |
---|
Sori pieni nostelu, mutta sattui silmään tollanen 70-luvun puinen fibessetti halvalla. Ostanko pois, jos ei ole jo mennyt? Onko nää hyviä kannuja. Väriltään mustat. |
rm_wispila 09.11.2005 17:23:47 | |
---|
Merkkinä vaikuttaa Suomessa ainakin harvinainen olevan. Itsellä on lasikuitusetti, puusettiä en ole nähnytkään. Omissa ei ole mitään vikaa löytynyt, hyvin on toiminut. Fibes puulaaki toimii edelleen muutamien omistusjärjestelyiden jälkeen, tosin ei myydä täällä. Onko ko. setissä hardwarea mukana? Se tuntuu olevan jopa kannujakin harvinaisempi (vai onko omia ikinä ollutkaan?) Pari tarjousta olen ulkomailta saanut, kun olen Fibeksiä kysellyt, mutta vain irtorumpuja ilman hw:a. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |