Coach 23.03.2005 13:39:30 | |
---|
Kuten jo kirjoitin toiseen vastaukseen,cd-soittimenkin voi tintata suoraan sopivalla kaapelilla siihen,tosin tulee monona mutta se soundi... Joo, tällainen viritys löytyy täältäkin. Ei vaan ole tullut käytettyä kun ei hirveesti ole CD-levyjä. En viitsi semmoisia hommata. En usko niihin. Jos haluat sen magneettisen rasian myös toimivan siinä,kysäise Partco Oy:stä ulkoista RIAA-korjain lootaa,muistaakseini 24€ valmis laite,hintaan kuulu myös virtalähde . www.partco.fi Kiitos neuvosta, mutta eipä tuolla ole tarvetta kun on tuo oikeanlainen ja tyyliin sopiva levysoitin. Ei se ehkä liene kaikkein levy-ystävällisin laite, eihän siinä ole mitään säätöjäkään. Ehkä neula voisi olla fiksua vaihtaa joskus ihan varmuuden vuoksi. Jos tommoisiin nyt enää kaupasta neuloja löytyy. Joskus pitää muuten hommata veivattava gramofoni. Olen ajetellut että se ois kiva sitten kun maailmanloppu tulee. Sähköthän ei silloin enää varmaan toimi, mutta ois kiva jos soitto soisi. |
Tubeman 24.03.2005 07:58:13 | |
---|
Eipä löytynyt kirpparilta kuin 2 mahdollista projekti radiota(olihan siel muitakin mut ne oli 30 luvulta) Toinen philips ja toinen plaukkari. Blaupunktissa lukee siinä putkikaaviossa: EM 84, EL 84, EF 84, EABC 80 ???, ECC 85 ja ECH 81(Suttuinen oli se kaavio ja taisi siinä olla parikin muuta putkia mut en saanu selvää...) Muuten toimiva mutta ulassa jotain vikaa? Olikohan ulan haussa tai jotain sinne päin.. Hinta 70-80€.. Philips oli sitte joku stereo malli. en katsonut putkia.. Jos se Philips oli sellainen matalalooda jossa kaiuttimet päädyissä,on se tuollainen aiemmin mainitsemani Plano sarjan toosa.Tuo Blaukkari on putkituksen perusteella normaalia putkiradio mallistoa. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
wizard86 24.03.2005 09:18:21 | |
---|
Jos se Philips oli sellainen matalalooda jossa kaiuttimet päädyissä,on se tuollainen aiemmin mainitsemani Plano sarjan toosa.Tuo Blaukkari on putkituksen perusteella normaalia putkiradio mallistoa. Juu se philips oli matala ja siinä oli kajarit päädyssä. Eli tuo plaukkari olis mahdollinen projekti? If you really love Les Paul kind Guitar you should go for Tokai.. |
Tubeman 24.03.2005 10:13:44 | |
---|
Juu se philips oli matala ja siinä oli kajarit päädyssä. Eli tuo plaukkari olis mahdollinen projekti? Joo,ainakin putkituksen osalta.Siitä ECC85:stäkin voi etuastetta värkätä,ja se EF8? välitaajuusputki on johonkin etuaste viritelmään sovelias pentodi. Siinä Planossa saattaa olla ECL82/86 pääteputki aika todennäköisesti,tuplasti.Niistä saa push-pull pääteasteen tehtyä jos sellainen kiinnostaa,tosin Plano on liian hieno tuhottavaksi.. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
wizard86 24.03.2005 10:27:28 | |
---|
Joo,ainakin putkituksen osalta.Siitä ECC85:stäkin voi etuastetta värkätä,ja se EF8? välitaajuusputki on johonkin etuaste viritelmään sovelias pentodi. Siinä Planossa saattaa olla ECL82/86 pääteputki aika todennäköisesti,tuplasti.Niistä saa push-pull pääteasteen tehtyä jos sellainen kiinnostaa,tosin Plano on liian hieno tuhottavaksi.. Ja hintakin 150€ If you really love Les Paul kind Guitar you should go for Tokai.. |
Tubeman 24.03.2005 11:32:26 (muokattu 24.03.2005 13:37:44) | |
---|
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
jyrki_i 24.03.2005 14:16:16 | |
---|
Minä en maksaisi 80 euroa (yhdestä :) putkiradiosta vahvistinprojektia varten. Olen vuosien varrella ostanut 3 toimivaa putkiradiota vahvariprojektimielessä, mutta vasta kun löysin neljännen ilmaiseksi roskalavalta, raaskin laittaa sen lihoiksi. Ensimmäisestä ja kalleimmasta olen maksanut aikoinaan 60 € (kahdella EL84:lla ja *viidellä* kaiuttimella). Toisesta maksoin 40 € (2 kpl ECL82 putkia). Kolmannesta Philipsin stereomallista olen maksanut 15 € (4 kpl ECL82 putkia pääteasteessa). Eli, ei välttämättä kannata ostaa ensimmäistä vastaan tulevaa putkiraatoa ihan mihin hintaan tahansa. |
Minä en maksaisi 80 euroa (yhdestä :) putkiradiosta vahvistinprojektia varten. Olen vuosien varrella ostanut 3 toimivaa putkiradiota vahvariprojektimielessä, mutta vasta kun löysin neljännen ilmaiseksi roskalavalta, raaskin laittaa sen lihoiksi. Ensimmäisestä ja kalleimmasta olen maksanut aikoinaan 60 € (kahdella EL84:lla ja *viidellä* kaiuttimella). Toisesta maksoin 40 € (2 kpl ECL82 putkia). Kolmannesta Philipsin stereomallista olen maksanut 15 € (4 kpl ECL82 putkia pääteasteessa). Eli, ei välttämättä kannata ostaa ensimmäistä vastaan tulevaa putkiraatoa ihan mihin hintaan tahansa. Joo,aika suolaisia hintoja pyytävät,ovat huomanneet kysynnän ja siksi kait.. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Lilli 25.03.2005 07:38:34 (muokattu 25.03.2005 07:44:58) | |
---|
Jos ne on phonoliitäntöjä, kuten ovatkin, niin pakko niissä on olla. No ei niissä tainnu olla, levarit olivat erilaisia. Jyrki i: Minä en maksaisi 80 euroa (yhdestä :) putkiradiosta vahvistinprojektia varten. No itse olen myynyt kitaravahvistimeksi modattuja putkosia hintahaarukalla 50 - 120 euroa. - Edes tuo ylin hinta ei tunnu pahalta kun huomioi, että putkoseen oli tehty plugi-liitäntä kitaralle, maadoitus ja 12AX7-vetoinen esivahvistin gain-säätimellä. - Saavutettu soundi oli kyllä loistava... itä saavat trankkumallintelijat etsiskellä vielä vuosikymmeniä. 'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'. |