Jami 23.03.2005 23:26:37 | |
---|
Lukeeko näitä joku vai onko tärkeää vain saada se oma juttu kirjattua? Jokainen joka todella lukee ajankohdat koska joku muu on tehny ekan keikkansa laittaa jatkossa viestinsä eteen tekstin: Luin muitten ekat keikat. Omani tapahtui: Tuun haukkumaan pataluhaksi jatkossa nikit joille oli tärkeää vain saada omansa näkyviin eivätkä laittaneet tuota laatimaani tekstiä näinollen ensin näkyviin. Jos joku luulee että juuri hänen eka keikkansa on maailman tärkein, jättää tietysti lukematta muiden tekstit. Kun nyt jatkossa nämä paljastuu niin voimme pukata miinuksen ja jättää lukematta hänen viestinsä. Eihän häntäkään kiinnosta meidän kirjoituksemme. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
baron 23.03.2005 23:37:06 | |
---|
Jami, kyllä mä olin muutaman kerran lukenut kaikki läpi, ennenkuin edes kehtasin kirjoittaa itse. Mulla on kuvitelma, että me olemme "suurta perhettä" jota kiinnostaa toisemme. The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
JK 23.03.2005 23:39:50 | |
---|
Jami, kyllä mä olin muutaman kerran lukenut kaikki läpi, ennenkuin edes kehtasin kirjoittaa itse. Juuri näin. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
jmercy 23.03.2005 23:44:18 | |
---|
Vuosi oli varmaan 1977, kun olin rautalankabändin kanssa . Ja 1/5 siitä eli 800 markkaa oli ISO liksa siihen aikaan nuorelle miehelle. No kyllä, meikät tais vetää ilmaseks ja toisaalta, ihan ymmärrettävästi... |
jeppeq 23.03.2005 23:48:31 (muokattu 23.03.2005 23:49:37) | |
---|
olen lukenut...Jammut Heinäkuu -79, 13v, Multian Hallin lava, tosin hääsoitto, päivä oli lauantai. Erikoisenä lisänä saksalainen kitaristi/laulaja vieras (sukua). Esitettynä ohjelmistona mm. vierailijan nousevan auringon talo ... Väliaikamusana soi mm. Marionin kylähäät. PA:na kaksi kitaravahvistinta, joista vieläkin Randall 120W tallessa ! Muistojen huumaa...Sittemmin ei ole lavalla tullut keikalla käytyä. "minon eronnu ja sat sat saa" - legendaarinen lausunto topilta Polvijärven Huhmarissa.. |
baron 23.03.2005 23:51:34 | |
---|
No kyllä, meikät tais vetää ilmaseks ja toisaalta, ihan ymmärrettävästi... Jos mä "ihan" ekan, niin joskus 59 tai sinnepäin koulun teiniyhdistyksen tiistai-teeillassa, kitara (minä), piano, vibrafoni, basso, rummut. The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
jmercy 23.03.2005 23:55:24 | |
---|
Jos mä "ihan" ekan, niin joskus 59 tai sinnepäin koulun teiniyhdistyksen tiistai-teeillassa, kitara (minä), piano, vibrafoni, basso, rummut. Kunnioitusta... (ja tämä siis oikeasti), no 20 v päästä voin kertoa tarinoita... |
Heikki L. 24.03.2005 01:01:50 | |
---|
Ja 1/5 siitä eli 800 markkaa oli ISO liksa siihen aikaan nuorelle miehelle. Ja on se vieläkin . Shack! |
WanhaWetäjä 24.03.2005 02:00:40 | |
---|
Jaa-a...pistää vähän miettiin...? Eka keikka oli varmaan 14 v paikallisessa discossa,vuosi 71,mutta ihan virallinen huttukeikka on jäänyt vähän hämärän peittoon,oisinko ollut jo 18 v(?)eli vuos ois ollut 75..ei prkl muista kun oli kaikenlaista bändiä tossa kohtaa,progee ja rautalankaa ja huttua ja arvatenkin noi humppaosastot ei sitten ihan kauheesti kiinnostanut muuten kun rahan takia,niinkun ei nytkään,eli mikään ei ole muuttunut ;-)) |
KoskPaavo 24.03.2005 08:19:58 | |
---|
Tuli vielä noista palkkioista mieleen että vuonna 1964 sain hirvipeijaiskeikasta 10 mk, 1985 hääkeikasta 500mk ja viime kesänä tarjottiin hääkeikasta 100€ .(en mennyt) Paljonkohan soittaja saa v.2015? Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
baron 24.03.2005 08:37:12 | |
---|
Tuli vielä noista palkkioista mieleen että vuonna 1964 sain hirvipeijaiskeikasta 10 mk, 1985 hääkeikasta 500mk ja viime kesänä tarjottiin hääkeikasta 100€ .(en mennyt) Paljonkohan soittaja saa v.2015? Eiköhän noitten kolmen arvon avulla esim Excel voi laskea funktion, joka kuvaa palkkion muutosta ajan funktiona ja siitä ennusteen, mutta suuruusluokan voi kyllä päässäkin arvioida. The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
omarklah 24.03.2005 09:16:35 | |
---|
Olen lukenut muut :o) Eka esiintyminen soittajana oli -69 koulun orkesterissa, koulun kevätjuhlassa - soittimena melodica :o) Ensimmäinen esiintyminen basson varressa oikeassa bändissä ajoituu 70-luvun alkuun - koulubileet Pomarkussa - muistaakseni - ja musiikkina pääasiassa progea... ...matkakulut korvattiin - ei muuta palkkaa... Ekat huttukeikat vedettiin sitten 70-luvun puolivälissä kokoonpanolla laulaja+kvartetti. Teimme pääasiassa ravintolakeikkaa länsirannikolla - kuukauden sopparista tienasi reilut 1200 markkoina... ...muistaakseni ? Tää sit sanois tälleen... |
B@sshole 24.03.2005 09:23:43 (muokattu 24.03.2005 09:24:15) | |
---|
Lukeeko näitä joku vai onko tärkeää vain saada se oma juttu kirjattua? Jokainen joka todella lukee ajankohdat koska joku muu on tehny ekan keikkansa laittaa jatkossa viestinsä eteen tekstin: Luin muitten ekat keikat. Omani tapahtui: Tuun haukkumaan pataluhaksi jatkossa nikit joille oli tärkeää vain saada omansa näkyviin eivätkä laittaneet tuota laatimaani tekstiä näinollen ensin näkyviin. Jos joku luulee että juuri hänen eka keikkansa on maailman tärkein, jättää tietysti lukematta muiden tekstit. Kun nyt jatkossa nämä paljastuu niin voimme pukata miinuksen ja jättää lukematta hänen viestinsä. Eihän häntäkään kiinnosta meidän kirjoituksemme. Taasko sulla on kuukautiset? Voin auttaa tuota huomionkipeätä Pohjalaista "opettajaa". Jamin eka keikka tulee tässä. Voisi melkein lisätä tämän aina joka kirjoitukseen: Jami: Mun eka keikka on vasta 1968 Ilmajoen tanssilavalla. 14v olin. Palkka 20mk. |
Jami 24.03.2005 10:17:07 | |
---|
Jos mä "ihan" ekan, niin joskus 59 tai sinnepäin koulun teiniyhdistyksen tiistai-teeillassa, kitara (minä), piano, vibrafoni, basso, rummut. "ihan" eka keikka -58 lastentarhan joulujuhlassa. Ksylofonilla Joulu yö, juhla yö. hähähähäh Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
baron 24.03.2005 10:22:13 | |
---|
"ihan" eka keikka -58 lastentarhan joulujuhlassa. Ksylofonilla Joulu yö, juhla yö. hähähähäh Mä paan paremmaksi: Leikkikoulun kevätjuhlissa triangeli vielä vuosia aikaisemmin. The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry |
poppamies 24.03.2005 11:14:25 | |
---|
15 vuotiaana tuurasin rumpalia triossa. Haitari, läskibasso ja rummut. 100 mk puhtaana taskunpohjalle kokoillan tanssikeikasta. "G-strings are for strippers" |
artope 24.03.2005 12:22:52 | |
---|
Juu kaikki on luettu ja luetaan jatkossakin, kun aihe tuli laitettua liikkeelle. Me saatiin siitä ekasta keikasta 50mk/ukko, mut ei soitettu kuin muistaakseni kuin kaks settiä. ja se vuosi oli -80... |
Juu kaikki on luettu ja luetaan jatkossakin, kun aihe tuli laitettua liikkeelle. Me saatiin siitä ekasta keikasta 50mk/ukko, mut ei soitettu kuin muistaakseni kuin kaks settiä. ja se vuosi oli -80... Poljitte TESsiä, silloin liiton minimi oli 125 mk/keikka....Liidarilla 130mk. Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
artope 24.03.2005 15:16:06 | |
---|
Poljitte TESsiä, silloin liiton minimi oli 125 mk/keikka....Liidarilla 130mk. Joo niin poljettiin, eka keikka ja 4kpl 14vee pojankloppeja oli onnellisia ku sai sellasen rahan silloin. Eipä tiedetty silloin mistään tesseistä telleistä tai taelleistä... |
R.Syke 24.03.2005 16:45:18 | |
---|
Eiköhän noitten kolmen arvon avulla esim Excel voi laskea funktion, joka kuvaa palkkion muutosta ajan funktiona ja siitä ennusteen, mutta suuruusluokan voi kyllä päässäkin arvioida. -Ja uskot, että funktio on jatkuva, katkeamaton? |