miccomalliton 23.03.2005 17:34:30 | |
---|
Burzumin musiikista en sano juuta enkä jaata, mutta kyllä sillä hepulla on edelleen aika nationalistisia ajatuksia. Lueskelin sen linnassa kirjoittamia tekstin pätkiä. No, se siitä. "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> |
cfe 23.03.2005 18:23:25 | |
---|
Herra Vikernes on niin patanatsi kuin vain voi olla, se ei ehkä välity lyyrikoista mutta jos lukee haastatteluja yms. niin miehen mielestä kaikki muut kuin sinisilmäiset blondit ovat tapettavaa kuonaa... http://www.causeforeffect.org |
Parzival 24.03.2005 08:19:29 | |
---|
Göö. Burzumin leimaaminen nsbm:ksi on vähän kaksijakoinen juttu, että en ainakaan itse musiikista ole löytänyt mitään arjalaisen rodun ylistystä. Mies itsehän on puhunut aiheesta ties mitä (mikäköhän on nykyinen mielipide?), mutta mitään suoraa paasaamista en ole musiikista löytänyt. Burzum on hienoa musiikkia. Onhan se h*lvetin hyvää,etenkin Filosofem |
Vikernesin sävellykset ovat about esikoulutasoisia. "I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
KTR 24.03.2005 15:25:39 | |
---|
Vikernesin sävellykset ovat about esikoulutasoisia. En nyt mitään vihaista väittelyä halua saada aikaan, mutta haluaisin esittää eriävän mielipiteen. Burzumin musiikkia ei pitäisi tarkastella esim. perinteisen heavy metal-fanin näkökulmasta. Musiikki on hyvin tunnelmapainotteista ja jos ei se tunnelma miellytä, niin tuskin musiikista muutenkaa sitten löytää mitään mielekästä. Sävellykset ovat yksinkertaisia periaatteessa. Minun korviini kuitenkin tuo toisto ja yksinkertaisuus ovat tehokeinoja, joka luo hypnoottista tunnelmaa ja välillä lähes transsimaista olotilaa musiikkiin keskittyessä. Sävellysten ei ole ollut tarkoituskaan olla mitään heavy metal-hymnejä. En tiedä, mitä tekijä on musiikillaan hakenut, mutta Hvis Lyset Tar Oss-levyn musiikki tuo mulle hyvin voimakkaita fiiliksiä. Biiseistä huokuu jotenkin eräänlainen melankolia, kaipuu ja unenomaisuus. Mieleen piirtyy kuvia metsistä, hengistä ja muista urbaanille nykyihmisille vieraista asioista. Yksinkertaisten, mutta mielestäni tehokkaiden melodioiden myötä nostetaan kuulija eräänlaiselle korkeammalle tasolle mielessään. Tavallaan se on turruttavaa, mutta hyvällä tavalla. Olen monesti levyä kuunnellessani huomannut vain tuijottavani ilmeettömänä jonnekin ja havahtunut todellisuuteen biisin loppuessa. Tämä on varmasti yleistä yleensäkin musiikkia kuunnellessa, mutta koskaan ei tuo ilmiö ole tapahtunut mulle niin vahvasti kuin Burzumin musan parissa. Pitää lopuksi sanoa, että olen herra Vikernesin kanssa kyllä asioista täysin vastakkaista mieltä, eikä herra tekosineen ole mikään suuri sankarini todellakaan. Musiikki on kuitenkin liian hyvää, etten voi olla ottamatta sitä huomioon. Se vain kolahtaa, oli sitten tekijä idiootti tai ei. Olipas hölmö kirjoitus. Antakee varoitusta. |
miccomalliton 24.03.2005 15:31:39 | |
---|
iha hyvä kirjoitus. Et saa varoitusta :) "Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150
kalamies#24 >-)))> |
narzghail 24.03.2005 16:37:46 | |
---|
...miehen mielestä kaikki muut kuin sinisilmäiset blondit ovat tapettavaa kuonaa... Hieman liian "mutkat suoriksi" viittaus, etten sanoisi. KTR: Komppaan ----> + Eiku. |
cfe 24.03.2005 20:06:31 (muokattu 24.03.2005 20:06:46) | |
---|
Hieman liian "mutkat suoriksi" viittaus, etten sanoisi. Burzum.com messulaudalla on "arjalaisia" joka mantereelta ja ties minkä värisiä mutta suora lainaus esim. Lords Of Chaos kirjasta tuki nimenomaan sitä että vain valkoiset hiukset ja siniset silmät ovat takuu uuteen uljaaseen eurooppaan ja kaikki muut ovat poistettavaa painolastia... http://www.causeforeffect.org |
Charger 24.03.2005 20:43:55 | |
---|
Jotenkin tosta touhusta tulee semmonen väljähtänyt maku suuhun. Ei tuossa natsi-ihannoinnissa mitään uutta ole, punkkareillahan aikoinaan oli hakaristejä hihoissa ja paidoissa. Natsit nähdään äärimmäisenä pahana, joista ei saa oikein edes keskustella, ja mikäs sen parempi tapa kapinoida kuin sanoa olevansa NSDAPin jäsen, varsinkin jossain itä-euroopassa! On vaan sellanen tunne ettei noista kovin moni tunne tuota natsi-ideologiaa tai edes perushistoriaa. En oikein usko että black-metal olisi ollut kolmannen valtakunnan tapaisessa valtiossa kovinkaan hyväksytty taiteenlaji... Se nyt on vaan niin perkeleen hankala nykyään shokeerata millään! |
Henkka Hevimies 24.03.2005 20:51:34 | |
---|
Jotenkin tosta touhusta tulee semmonen väljähtänyt maku suuhun. Ei tuossa natsi-ihannoinnissa mitään uutta ole, punkkareillahan aikoinaan oli hakaristejä hihoissa ja paidoissa. Natsit nähdään äärimmäisenä pahana, joista ei saa oikein edes keskustella, ja mikäs sen parempi tapa kapinoida kuin sanoa olevansa NSDAPin jäsen, varsinkin jossain itä-euroopassa! On vaan sellanen tunne ettei noista kovin moni tunne tuota natsi-ideologiaa tai edes perushistoriaa. En oikein usko että black-metal olisi ollut kolmannen valtakunnan tapaisessa valtiossa kovinkaan hyväksytty taiteenlaji... Se nyt on vaan niin perkeleen hankala nykyään shokeerata millään! Hyvä kirjoitus. Ja totta joka sana. Suomi Finland Perkele! |
narzghail 25.03.2005 18:29:20 (muokattu 25.03.2005 18:30:28) | |
---|
cfe: Vikernes puhuu rodunjalostuksesta, ei tummempien (indoeurooppalaisten) yksilöiden hävittämisestä "turhana painolastina" - kyse onkin oikeastaan pitkän tähtäimen "häivyttämisestä". Itse asiassa erinomaisen hyvä huomio, Charger. Eiku. |
cfe 25.03.2005 21:09:57 | |
---|
cfe: Vikernes puhuu rodunjalostuksesta, ei tummempien (eurooppalaisten) yksilöiden hävittämisestä "turhana painolastina" - kyse onkin oikeastaan pitkän tähtäimen "häivyttämisestä". Itse asiassa erinomaisen hyvä huomio, Charger. Joka tapuksessa siellä kaikuu wanhat sosiaalidarwnistiset, natsistiset klisheet ihon pigmentin sävystä ihmisyyden mittana ja että vain pohjoinen ihminen olisi saanut jotain aikaan... http://www.causeforeffect.org |
Vimpo 25.03.2005 23:33:48 | |
---|
Mulle kansallissosialismi edustaa kaikkea niin luotaantyötävää kamaa, että en oikeastaan halua edes kuunnella mitään NSBM:ää. Jos joku on natsi niin sitten on asiat pielessä, en halua kannattaa missään muodossa. Ja jos joku sille linjalle lähtee, niin vitseinäkin nuo jutut on niin kuluneita että itkettää. |
leather rebel 26.03.2005 22:08:57 | |
---|
En nyt mitään vihaista väittelyä halua saada aikaan, mutta haluaisin esittää eriävän mielipiteen. Suotakoon se sinulle. Burzumin musiikkia ei pitäisi tarkastella esim. perinteisen heavy metal-fanin näkökulmasta. Kyllä minä kuuntelen ja ymmärrän muutakin musiikkia kuin heviä. Musiikki on hyvin tunnelmapainotteista ja jos ei se tunnelma miellytä, niin tuskin musiikista muutenkaa sitten löytää mitään mielekästä. Sävellykset ovat yksinkertaisia periaatteessa. Minun korviini kuitenkin tuo toisto ja yksinkertaisuus ovat tehokeinoja, joka luo hypnoottista tunnelmaa ja välillä lähes transsimaista olotilaa musiikkiin keskittyessä. Sävellysten ei ole ollut tarkoituskaan olla mitään heavy metal-hymnejä... Jaa-a. Minussa Burzum herättää lähinnä myötähäpeän tunteita. Niin vanhat BM-levyt kuin uudet synapimputtelutkin. Ei minua yksinkertaisuus häiritse, vaan yksinkertaisesti paskuus. "Opinions are like assholes. Everybody's got one and they all stink." "I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
KTR 27.03.2005 00:31:09 | |
---|
Suotakoon se sinulle. Kiitos :) Kyllä minä kuuntelen ja ymmärrän muutakin musiikkia kuin heviä. Joo kyllä näin uskoinkin. En tarkoittanutkaan mitenkään aliarvioida sua. Kommentti ei ollut kohdistettu henkilökohtaisesti sulle, se oli vaan yleinen toteamus. Jaa-a. Minussa Burzum herättää lähinnä myötähäpeän tunteita. Niin vanhat BM-levyt kuin uudet synapimputtelutkin. Ei minua yksinkertaisuus häiritse, vaan yksinkertaisesti paskuus. Niin ne ihmiset vaan kuulee samat jutut niin eri tavoilla. Se on ihan hyvä juttu. "Opinions are like assholes. Everybody's got one and they all stink." Jep. |
la m quina 27.03.2005 05:00:40 | |
---|
Jep. samaa mieltä |
kyuss 28.03.2005 12:16:35 | |
---|
Nazimustikka on hirveintä. |
Lönnrot 28.03.2005 13:11:20 (muokattu 28.03.2005 13:11:57) | |
---|
Ei ole, Suicide-BM on. Hello Kettle, my name is Pot. |