SininenIII 23.03.2005 21:54:55 | |
---|
Schallerin ja OFR:n ero on erilainen pohjalevy ja kielten lukitusruuvit. . , joka on ihan käyttökepoinen jos osaa.. Tuon eronhan toki huomaa välittömästi, ja sen kitaraan tehdyn kolon muotohan poikkeaa myöskin jonkin verran. Kiitos lisätiedoista. Muakin jäi silti vaivaamaan tuo "jos osaa.." ? |
Velli 23.03.2005 22:13:07 | |
---|
Muakin jäi silti vaivaamaan tuo "jos osaa.." ? Niin siis eihän siinä sen kummempaa kuin että osaa loihtia sen kevyemmän ja taipuisamman metallin kovemmaksi... |
Muakin jäi silti vaivaamaan tuo "jos osaa.." Nimimerkkiä apuri pidän kirjoitusten perusteella kovana asiantuntijana Jacksonien suhteen. En kyllä itsekään ihan ymmärtänyt ideaa. Soittamallahan floikallista kitaraa ei tulisi saada epävireeseen. Onkohan tässä kyse säädöistä? |
SininenIII 24.03.2005 09:38:44 | |
---|
Nimimerkkiä apuri pidän kirjoitusten perusteella kovana asiantuntijana Jacksonien suhteen. En missään nimessä epäile apuri-nimimerkin asiantuntemusta. Itse en ole asiantuntija Jacksonien suhteen, enkä minkään muunkaan merkin. Omani toki tunnen läpikotaisin. |
Zakk 24.03.2005 10:36:43 (muokattu 24.03.2005 10:40:43) | |
---|
Mä oon ite harkitsemassa RR5:n hankkimista onko porukalla tästä kokemusta? Mulla ei tarvetta niinkään ole floikalle. Mitkä muuten ovat RR3 ja RR5 erot, muuten kuin Neck-Thru-Body eikä floikkaa? |
Ben_D 24.03.2005 10:45:49 | |
---|
Mä oon ite harkitsemassa RR5:n hankkimista onko porukalla tästä kokemusta? Mulla ei tarvetta niinkään ole floikalle. Mitkä muuten ovat RR3 ja RR5 erot, muuten kuin Neck-Thru-Body eikä floikkaa? Mikit ovat RR5:ssa aidot Seymour Duncanin JB sekä Jazz. Puumateriaalit taitavat olla samat. Suosittelen hankkimaan. Todella laadukas kitara ja hienokin vielä. |
Keppis 25.03.2005 20:26:55 | |
---|
Niin siis eihän siinä sen kummempaa kuin että osaa loihtia sen kevyemmän ja taipuisamman metallin kovemmaksi... Mikä osa siinä floikassa antaa periksi? Tekeekö paremmat talla palat floikkaa paremmaks? Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
McNulty 25.03.2005 23:20:25 | |
---|
Mikä osa siinä floikassa antaa periksi? Tekeekö paremmat talla palat floikkaa paremmaks? No toki kaikella on merkitystä... Olen nähnyt talloja joista on knifet loppu, tallapalat kulahtaneet, kierteinen tappi johon holkilla ruuvattava kampi on murtunut ja tällöin kampea ei saa enää kunnolla kiinni, palat jotka lukitsevat kielen päät ovat kulahtaneet (pehmeää seosta) jne jne... Ylipäätän floikassa pitäisi kaiken olla hyvää ja kestävää ;) Lähinnä sen takia että sitä on mielekästä käyttää. Vire, säätäminen, kielten vaihtaminen jne jne... |
mzg 26.03.2005 03:28:05 | |
---|
Mikit ovat RR5:ssa aidot Seymour Duncanin JB sekä Jazz. Itseasiassa JB:itä ovat molemmat. |
Ben_D 26.03.2005 03:34:17 | |
---|
Itseasiassa JB:itä ovat molemmat. Niin siis Seymour Duncan JB sekä Jazz. Mulla kun sattuu omassa Jacksonissa oleen samainen mikkipari. |
mzg 26.03.2005 07:56:00 | |
---|
Niin siis Seymour Duncan JB sekä Jazz. Mulla kun sattuu omassa Jacksonissa oleen samainen mikkipari. Ei vaan 2kpl JB:itä, mulla kun sattuu olemaan kyseinen kitara. RR-5:stä siis kyse... Samaa mieltä ovat Jacksonin nettisivutkin. |
Ben_D 26.03.2005 10:09:18 | |
---|
Ei vaan 2kpl JB:itä, mulla kun sattuu olemaan kyseinen kitara. RR-5:stä siis kyse... Samaa mieltä ovat Jacksonin nettisivutkin. Jaa. Oletin, että siinä on sama mikkipari kun RR-1:ssä. |
JTL 26.03.2005 12:18:23 | |
---|
Kertokaapa hyviä keppejä tässä RR3 Rhoadsin hintaluokassa (ei yli 800€) ja Floikka täytyy olla!Itse löysin Jackson RR-Pro:n hintaluokassasi käytettynä vajaa vuosi sitten. http://80.81.189.227/c/00/03/13/33/1433687.jpg Loisto kitara! Vire pysyy vaikka tekisi millaisia dive-bombeja ja muutenkin tatsi on loistava. Ebony-otelauta, EMG-mikit, neck-thru yms. Käytettyjä kannattaa katsella! www.mikseri.net/bedimmed/
+++ www.mikseri.net/mellow/
+++ jtl.deviantart.com |
Aloittelijatar 01.04.2005 14:20:22 | |
---|
Täällä oli jossain joskus puhetta Jackson Stars -kitaroista, mutta kun tuo haku ei toimi niin enpä löydä. Onko kellään kokemusta noista ja mitenköhän ja mistäkähän niitä saa tänne Suomeen, jos mitenkään. Ärsyttää, kun haluaisin rr:n ilman kampea, mutta kun tuo rr5 on niin ruma kultasine kilikkeineen. Ostasin varmaan heti tuon rr5:n, jos se vaan olisi kokonaan musta. Tai no saahan se kampikin siinä olla, mutta en minä sillä mitään tee... |
32788 01.04.2005 15:45:13 | |
---|
Täällä oli jossain joskus puhetta Jackson Stars -kitaroista, mutta kun tuo haku ei toimi niin enpä löydä. Onko kellään kokemusta noista ja mitenköhän ja mistäkähän niitä saa tänne Suomeen, jos mitenkään. Ärsyttää, kun haluaisin rr:n ilman kampea, mutta kun tuo rr5 on niin ruma kultasine kilikkeineen. Ostasin varmaan heti tuon rr5:n, jos se vaan olisi kokonaan musta. Tai no saahan se kampikin siinä olla, mutta en minä sillä mitään tee... LTD: n MMV BO: ta on kovasti kehuttu, ja se on täysin musta... Lukuunottamatta noita ohuita valkoisia viivoja bodyssa... http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/mmv_bo.phtml Hintakaan ei ole paha... Avatar! |
Swan 01.04.2005 16:53:48 | |
---|
Kertokaapa hyviä keppejä tässä RR3 Rhoadsin hintaluokassa (ei yli 800€) ja Floikka täytyy olla! Ibanez RG1570:n sai vielä joku aika sitten sen sai n. 700 euroon. kalamies#26 >-)))> |
wilzhu 01.04.2005 21:33:46 | |
---|
Tässä on nyt ollut melko paljon näistä "floikista", joten en sivua paljon aihetta. Kysyn vain, mikä ihme on floikka? Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
Hannu H. 02.04.2005 00:00:12 | |
---|
Mainostetaas ny tännekki, että vanhat kramerit, charvelit ja carvinit kannattaa tsekata. Kramerista omaa kokemusta ja parilla puolitutulla on jälkeen mainittuja. Kehuneet ovat kovin omiaan ja minä tietenkin omaani. "Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page- |
Hannu H. 02.04.2005 00:00:42 (muokattu 02.04.2005 00:01:11) | |
---|
Tässä on nyt ollut melko paljon näistä "floikista", joten en sivua paljon aihetta. Kysyn vain, mikä ihme on floikka? Floikka eli floyd rose on kelluvatalla, jolla siis pystyy sekä löysäämään, että kiristämään kieliä. EDIT: piti muokata tuota vanhaa, mutta kävihän se näinkin... "Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page- |
Jumikuula 20.11.2005 17:40:59 | |
---|
|