Aihe: highgainia etsimässä
1 2 3 4 5
Ben_D
22.03.2005 11:42:04

Onkos ihmisillä tiedossa muita etusia, kuin tuo ENGL E530, samassa hintaluokassa (n. 400-600€), joista irtoaisi hyvät highgainit?

Rocktronin Piranha etuastetta on ainakin ollut käytettynä myynnissä tohon hintaluokkaan.
Wickerman
22.03.2005 12:20:06
EDIT: Onkos kellään kokemusta siitä englin E530 etuasteesta marsuun kytkettynä? Tai mesan studiopreampista tai V-twinistä?

No mulla on tuo Mesa V-Twin räkkiversio etuaste. Jos tuolla High Gainilla nyt meinataan sitä että Gain on lähes tapissa ja silti särö on vielä edes jotenkin erotteleva ja murhaavan sopiva johonkin Death Metal vääntöön, niin enpä suosittele, sillä tässä pelissä kun Gain nappulan vääntää yli klo 13 niin särö menee melkoisen puuroksi. Jos ajattelen vaikkapa In Flamesia Priestin keikan perusteella niin taitaa olla vähän jo liikaa tälle vehkeelle.

Kuvauksessasi on semmoisia bändejä kuin Maiden ja Tallica. No, niihin säröihin tällä Mesalla kyllä pääsee mielestäni vielä varsin mukavasti, varsinkin jos käyttää vielä EQ:ta hyväksi soundin muokkauksessa. Siis gainia on näihin riittävästi kun potikka on vaikkapa klo 12:ssa. Soitan itse pienellä putkivahvistimella enkä ole koskaan kytkenyt isompaan peliin kun ei kerrostalossa oikein voi, joten en ihan tiedä miten jyrisee isomman vahvarin kera. Mutta jos hakusessa tosiaan oli nimenomaan ultimate Death Metal tyylinen vääntö, uskallan sanoa että älä valitse tätä.
McNulty
22.03.2005 12:50:47
Onkos ihmisillä tiedossa muita etusia, kuin tuo ENGL E530, samassa hintaluokassa (n. 400-600€), joista irtoaisi hyvät highgainit?

Täällä on soitinvirmassa yksi käytetty marsun jmp-1 etunen myynnissä... olikohan se 420e tai jotain... alle 500e kuitenkin. Sitä en sitten tiedä kuinka "Hi-gain" se sitten on, kun tuo Gainin määrittely on vähän käyttäjästä kiinni. Toiselle pikku roso on liikaa ja toiselle se ei ole vielä mittää :)
re infecta
22.03.2005 14:02:48
Kyllä siitä säröt lähtee... tosin on perin kummallista että säröspedusta ei löydy GAIN-säädintä. Sanoisin että HYVIN SUURI miinus kyseiselle spedulle. Se on aina täpöillä oli mikä oli. Siitä puuttuu kokonaan se yksi ulottuvuus. Mutta joo, metal masteriksi se on pikemminkin "metal blaster" eli kyllä se sellaseen deathmetal/blackmetal junttasirkkeliin toimii missä ei tartte gainiin koskea kun kaakkoon se osoittaisi kuitenkin ;)

Siis kyllä mielestäni Metal Masterissa on gain. Death Metalissa taas ei. Mutta enemmänkin huolestuttaa ylipäätänsä distortionin toimivuus putkipelin kanssa. Olisiko overdrive parempi? Toimisiko tuo Dimebag paremmin kuin Metal Master? Kuka näistä nyt sitten tietää...
Basisti haussa! (ks. ilmoitukseni Wanted-palstalta). Myydään Charvel-Kramer skitara!
hoffe
22.03.2005 15:15:43
marsun jmp-1 etunen myynnissä... Sitä en sitten tiedä kuinka "Hi-gain" se sitten on

Ihan tarpeeksi, kyllä sillä monet hevigenret vetää vaikkei kuitenkaan ihan panterasaha ole.
"Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa."
Niskamies
22.03.2005 17:20:07
Mesa/Boogie formula voisi ehkä lähteä multa tohon hintaan, jos oot kova tinkimään. Siitä lähtee high gainit.
Meitsi on meshissä.
Kalm
22.03.2005 22:16:25
Kommentoikaas Digitech Metal Masterin toimivuutta Jubileen kanssa?

Tuosta en osaa sanoa, mutta surullisen kuuluisa Metal Zone ainakin sirkkelöi noin jos makuuhuonevolumeilla kurittaa.

http://www.saunalahti.fi/vesheln/clips/2553_MT2_Dist12_SM57_D_1mic.mp3
http://www.saunalahti.fi/vesheln/cl … ps/2553_MT2_Dist12_SM57_D_2mics.mp3
http://www.saunalahti.fi/vesheln/clips/2553_MT2_Dist12_SM57_E.mp3

(metaljoonaksen "dist" tasan puolivälissä, SM57 naamakankaassa kiinni ja siitä suoraan levylle...)
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
BuzBuz
22.03.2005 22:17:51

Nyt sain sitten hommattua vihdoinkin oman Engl E530 etuasteen. Tällä hetkellä se on kiinni Marshallin Valvestate (8008) trankkupäätteessä ja Ibanezin 212 kaapissa.

Heti ensimmäiseksi täytyy sanoa, että todella monipuoliselta laitteelta vaikuttaisi. Cleanit kuulostavat ainakin omaan korvaan todella mukavalta. Ja oikeastaan kaikki Cleanin ja Tapposärön väliltä kuulostaa hyvältä. Ja myös se tapposärö. Minun korvaani siis. HiGain kanavalla saa melko mureat säröt jo vääntämällä Gain-nupin puoleen väliin.

Teknistä tietoa
Laitteesta löytyy 4 kanavaa: Puhdas, cruch, rokkisärö sekä HiGain. Puhtaalle ja särökanavalle on omat EQ:t. Clean sisältää bright ja Lead taas Contour (mid-boost) painikkeen. Reverbiä ei laitteesta löydy. Liitännöistä löytyy ihan perus Line out (stereo) sekä kaiutinsimulaation omaava ulostulo (stereo myös). Muut liitännät ja säätimet selviävät englin sivuilta saatavasta manuaalista.

Jos huonoja puolia aletaan etsiä ni ainoa minkä keksin on HiGain kanavalla oleva humina, joka astuu kuvioihin särön ollessa 7 tai yli. Tämä on kaiketi korjattavissa Noise Gatella. Samoin minun enkelini Clean-kanavan Bright nappi ei palautunut aina painaessa, mutta tämä on nyt niin olematon vika. Uskon että "vika" on vain tässä minun versiossa.

Noh, Suosittelen tutustumaan. Lyhyesti näin.
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
Mrezzye
23.03.2005 09:59:17

Mesa/Boogie formula voisi ehkä lähteä multa tohon hintaan, jos oot kova tinkimään. Siitä lähtee high gainit.

Luulenpa, että ihan tähän rahatilanteeseen en pystyne tinkaamaan sellaista hintaa, että pystyisin maksamaan;) Muutenkin olen vähän sitä mieltä, että Mesoissa tuppaa olemaan vähän liian "Amerikkalainen" soundi minun makuuni. Tuo Engl irtoaa aika edullisesti, joten se houkuttaa tällä hetkellä eniten.

Mikäs värkki tuo Formula muuten on? Mesan sivuilta en ainakaan löytänyt sen kummempaa infoa tuosta. Vieläkö sitä valmistetaan, vai onko tuotanto jo lopetettu?
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
päänahka
23.03.2005 10:09:28
Mikäs värkki tuo Formula muuten on? Mesan sivuilta en ainakaan löytänyt sen kummempaa infoa tuosta. Vieläkö sitä valmistetaan, vai onko tuotanto jo lopetettu?

On lopetettu.

http://www.mesaboogie.com/Product_I … %20_Production/Formula/formula.html
Soolot on perseestä.
McNulty
23.03.2005 10:52:32
Kuten Dime sen sanoi... "I tried so fuckin many tubeamps and I never got enough gain from those... they all sounded like some fuckin ACDC" kunnes hän nappasi Krankin putkinupit itselleen. Harmi ettei hän päässyt niillä niin kauheasti soittelemaan. R.I.P

Siksi se Dime vissiin käytti trankkukoneita niin pitkään, että niistä löytyi sopivasti gainia. Itse olen ratkaissut ongelman siten että putkikoneen hyvään clean-kanavaan ajetaan hi-gain säröspedulla sopivaa junttaa, sirkkeliä, kasaria jne jne.

PS. Ilmeisesti Dime ei halunnut Mesaa, koska mielestäni ainakin Rectoista lähtee sopivasti gainia.
Ben_D
23.03.2005 10:58:22

PS. Ilmeisesti Dime ei halunnut Mesaa, koska mielestäni ainakin Rectoista lähtee sopivasti gainia.

Lähtee tai ei, mutta Rectifier kuulostaa kammottavalta. Lähteehän paljon asiallisempaa säröä riittämiin mm. muutamasta ENGL mallista, Überschallista, Framuksesta jne.
BuzBuz
23.03.2005 13:37:06

Lähtee tai ei, mutta Rectifier kuulostaa kammottavalta.

Samaa mieltä
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
McNulty
23.03.2005 16:54:45
Lähtee tai ei, mutta Rectifier kuulostaa kammottavalta. Lähteehän paljon asiallisempaa säröä riittämiin mm. muutamasta ENGL mallista, Überschallista, Framuksesta jne.

Jep, Framus ainakin omaan korvaan kuulosti perkuleen loistavalta. Pitää vissiin lauantaina voittaa lotossa :) Engl:n säröt jäivät minulla aika tunkkaisiksi (comboissa) ja nuppeja en ole kunnolla edes testaillut (tai päässyt sellaisella volumella luukuttaan että ne olisivat heränneet.) Se ENGL:n E530 Preamppi kyllä kuulosti hyvältä.

Mutta jos ajattelis että haluaa säilyttää marsu-saundin, mutta tempasta lisää gainia siitä ulos niin voisi sitä kai jonkin sortin spedulla suorittaa sen mitä tarvitsee. Oli se sitten od/boost tai black'n'decker.
elbowski
23.03.2005 19:38:42
Kuten Dime sen sanoi... "I tried so fuckin many tubeamps and I never got enough gain from those... they all sounded like some fuckin ACDC" kunnes hän nappasi Krankin putkinupit itselleen. Harmi ettei hän päässyt niillä niin kauheasti soittelemaan. R.I.P

Kuulostavat meheviltä, missä hinnoissa liikutaan?
Se en ollut minä, se oli Pastilli???
IMIK #25
Ärlä #017
McNulty
23.03.2005 19:42:45
Kuulostavat meheviltä, missä hinnoissa liikutaan?

Enpä muista... Musamaailma toimittaa Suomeen mikäli tarvis. Niin ainakin luki Krankin sivuilla. Sinne postia siis :)
elbowski
23.03.2005 19:51:08
Enpä muista... Musamaailma toimittaa Suomeen mikäli tarvis. Niin ainakin luki Krankin sivuilla. Sinne postia siis :)

No saattans, lähetin vahingossa viestin retail@musamaailma.fi:hin, laitanpa uusiksi.
Se en ollut minä, se oli Pastilli???
IMIK #25
Ärlä #017
Cornflake
23.03.2005 21:14:12
Mrezzye:

Duunaa se looppi-viritys / vastaava ja tyyppaa PSA-ygöstä. Siitä lähtee ainakin hevit:-) Monipuoliset sellaiset. Eihän siinä putkea ole mutta tuntuu olevan suosittu moiseen menoon, laatupeli kuitenkin.

Käyttöä mulla ei tuolle juurikaan ole, sitä yhtä projektia lukuunottamatta. Kokeiluun / pidempiaikaiseen lainaan saat siis kivuttomasti.
Lick my lovepump! Redbound
LaXu
23.03.2005 21:24:02
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/269/
Tuolla on kokonaista yks kaappi ja nuppi krankilta. 1590€ nuppi...

Espoon Olarin Music Cornerissakin on yksi Krank Revolution, jos jotakuta kiinnostaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)