Aihe: nyt tarviin apua kitaranvalinnassa
1 2
ChangeOfSeasons
23.03.2003 01:10:04 (muokattu 27.03.2003 15:15:04)
......
..and I smile and I'll lurn to pretend...
85423321
23.03.2003 01:39:13
Tuohan on todella hieno.

http://guitargeek.com/gearview/505/
"I think the first eating contest ever started out as a crapping contest." -?
askomiko
23.03.2003 10:03:31
Music man Silhouette. Melkein Petruccimallin näköinen.
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
ChangeOfSeasons
23.03.2003 11:14:31
Music man Silhouette. Melkein Petruccimallin näköinen.

ei sovi.
ChangeOfSeasons
23.03.2003 11:14:54
Tuohan on todella hieno.

http://guitargeek.com/gearview/505/

no tuo on tosiaan ihan komea mutta varmaan myös aika kallis.
Kitarasankari
23.03.2003 11:53:57
musta se on ihan hieno. ei kitaraa ulkonäyn perusteella valita, mies! jos se sopii käteen ni se on silloin hyvä....
Pulla on inspiraation lähde...
Tinmo
23.03.2003 12:23:28
musta se on ihan hieno. ei kitaraa ulkonäyn perusteella valita, mies! jos se sopii käteen ni se on silloin hyvä....

no kyllä sitä nyt aina kannattaa vähän kattoa minkänäköinen kitara on, esim. mun käteeni sopii ihan pirun hyvin tommonen BC Richin Warlock, mutta en IKINÄ veis sellasta kotiini, se on niin helkkarin ruma!

Ja minusta tuo Peavey on myös hieno, se ei varsinaisesti muistuta mitään mallia
Let there be light, Let there be sound, Let there be drums, Let there be guitar, LET THERE BE ROCK!
svilo
23.03.2003 13:14:20
no tämä sitten: www.vilo.net/charvel.htm
"kyllä mies kipua kestää, mutta ei häpeää"
Fortune
23.03.2003 13:30:16

Älä kiusaa köyhää.
San Dimas on ikuinen haaveeni.
Ostetaan midipedaali. Katso tori.
Kitarakamakaavio.
Antti1
23.03.2003 14:14:27
San Dimas on ikuinen haaveeni.

Aina sä jaksat tosta höpöttää.. Oot saanut mutkin riippuvaiseksi tuosta kapistuksesta. Joku päivä tuollaisen vielä omistan.
Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003
JoUmAn
23.03.2003 14:24:22
Pikkuserkun ullakolta löysin charvel stratocaster kopion. Ja ihan helvetin hyvä skittahan se on ja varmaan 20 vuotta vanhaki tai en tiedä. Tai no ei se ny iha strato kopio ollut se oli ton muotonen ku tos kuvas on mikit oli kyllä mun mielestä huonot jokku yks kelaset.
Zirp
absqua
23.03.2003 14:40:02
Kitaran ulkonäöstä:

Ylläolevista kirjoittajista joku sanoi ettei kitaran ulkonäkö saisi vaikuttaa asiaan, kunhan kitara sopii käteen. Tästä olen eri mieltä, sillä vaikka kitaran ulkonäkö ei olekaan se tärkein asia, niin kitaran ulkonäön kannattaisi olla ainakin jollain tavalla omistajaa miellyttävä jotta soitin tuntuisi kokonaisuutena inspiroivalta ja "juuri oikealta". En itsekään hankkisi kitaraa joka tuntuu vain hyvältä kädessä mutta on esim. niin kornin näköinen ettei sitä tee mieli nähdä valoisassa ollenkaan. Kokonaisuudesta on kuitenkin kysymys - vähän sama kuin naisten kanssa: missä kohtaa on se kuuluisa balanssi ulkonäön ja "sisäisen kauneuden" (luonteeen?) välillä. Ja nämähän asiat ovat tietenkin mitä suurimmassa määrin yksilöllisiä, kauneus kun on katsojan silmässä. :-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
makoskela
23.03.2003 14:48:23
ulkonäöstä vielä:

Olen lyhyehkön elämäni aikana omistanut (ja sittemmin
tyhmyydessäni myynyt) kymmeniä kitaroita. Mitä enemmän
olen soittimista oppinut, sitä vähemmän olen kiinnittänyt
huomiota ulkonäköseikkoihin. Vain harvat kauniit yksityis-
kohdat soittimen ulkonäössä saavat sen soimaan paremmin.
Vastaavasti kaunis maali ei tee soitettavuudesta parempaa.

Nykyään soittelen Jackon SL-1:llä, jossa on mielestäni
varsin tyly väri: blue green pearl. No, mitä sillä värillä
on niin väliä kun sointi on MAHTAVA!. Vastaavasti Peaveyn
Wolfgang Speciaalini on musta, eikä transparent-värin ja
loimukannen puuttuminen tee siitä yhtään huonompaa
soitinta. Olen vain säästänyt hinnassa. On minulla hienojakin
yksilöitä, mutta vähän niiden loistosta ehtii nauttia hikisessä
ja savuisessa treenikämpässä.
Mörkö
23.03.2003 16:08:18

no kyllä sitä nyt aina kannattaa vähän kattoa minkänäköinen kitara on, esim. mun käteeni sopii ihan pirun hyvin tommonen BC Richin Warlock, mutta en IKINÄ veis sellasta kotiini, se on niin helkkarin ruma!

Ja minusta tuo Peavey on myös hieno, se ei varsinaisesti muistuta mitään mallia

Tässähän tämän jutun probleema onkin. Esim minusta tuo warlock on todella hieno kitara. :) Eli se on niin maku asia!
MeatPie
23.03.2003 17:06:54 (muokattu 23.03.2003 17:09:14)

:P

EDIT: eli siis vesi herahtaa kielelle.
Snowblind
23.03.2003 18:27:11

Ernie ballin john petrucci mallihan on aivan mahtava! Kokeilin jokin aika sitten sitä (taisi olla halvin 2000 euron malli) DLX musicissa ja oli hyvä. Kaula on todella hyvä ja muutenkin keppi hyvin tasapainossa ja ei kauhean painavakaan. Saisipa jostain ne 2000€...
"Runous on kyynelkaasua vahvempaa" -S.Hammer
Fortune
27.03.2003 11:14:07
Ernie ballin john petrucci mallihan on aivan mahtava! Kokeilin jokin aika sitten sitä (taisi olla halvin 2000 euron malli) DLX musicissa ja oli hyvä. Kaula on todella hyvä ja muutenkin keppi hyvin tasapainossa ja ei kauhean painavakaan. Saisipa jostain ne 2000€...

Hmm, minä yritin testata sitä DLX:n mallia, mutta sen säädöt olivat kyllä niin hanurista ja kielet paksun "testitöhnän" peitossa, että testihalut menivät :)

Oikeasti se on kyllä hyvä kitara ja tuntuma on priimaa, mutta minusta se Ibanez JPM oli parempi kaulansa puolesta.

En tiedä miksi.

MM Luke on enemmän Musareista mieleeni, mutta kun siinä on ne aktiivit prkl.
Ostetaan midipedaali. Katso tori.
Kitarakamakaavio.
ChangeOfSeasons
27.03.2003 19:49:24
no jos ne kielilukot haluaa niin mitä operointia pitää tehdä? pitääkö kovertaa bodya ? saako tuohon musicmaniin kielilukot ilman suurta vaivaa ?
Kalm
27.03.2003 20:16:47
......
Firebird on ainakin yksi sykettä nostava kepukka?

Takuuvarma ikiklassikko ja vaikka soittotatsi ei olisikaan mieluinen, niin sitä voi kuitenkin aina käyttää esim. kuvauksissa ja muissa lavastetuissa tilanteissa missä tarvitaan pykälää miehekäämpää instrumenttia. Studion hämärässähän voi sitten edelleen soitella sillä lemppari-ipanetsillä tai squierilla aivan mainiosti kun on tuo julkisivu jo kunnossa.

Esim. '76 model,gold hw,limited edition:
http://www.garysguitars.com/product_pics/386c.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)