Aihe: Jackson RR3 Rhoads
1 2 3 4
Jackson Dinky
22.03.2005 22:14:12
Älä ny hyvä miäs huura. :) Jos on pakko olla torrakon muotoinen, niin osta LTD. Ne on hyviä hintaansa nähden.

Mutta se ltd on teinihevi kepin maineessa :)
Jau jau!
Jii
22.03.2005 22:21:45 (muokattu 22.03.2005 22:23:06)

Eikös ne ole Jacksonitkin? ;-)

ltd:n 1000-sarjaa (deluxe vai mikä tuo oli?) olen muuten muutamaa kitaraa soittanut ja ne olivat kyllä oivallisia soittimia. Jacksonia pidän itse jenkkivalmisteisina ja olen varmaan tämän vuoksi "välttynyt" soittamasta muita jaskan malleja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

EDIT: sanottakoon nyt heti perään, että ESP tuntui LTD:n jälkeen silti mukavammalta. Sen vuoksi ne kai enemmän kustantavat.
Jackson Dinky
22.03.2005 22:57:58 (muokattu 22.03.2005 22:59:00)
Minusta juuri tuo kaulaliitos tekee korkeelta tiluilun lähes mahdottomaksi.

._. Kyllä mä tolla tilusin ku liikkees testasin. Aloittajalle: Mene itse liikkeeseen koittamaan keppiä niin tiedät millanen se on.

Eikös ne ole Jacksonitkin? ;-)

Kyllä ltd vetää pidemmän korren.
Jau jau!
overtake
23.03.2005 01:39:47

Hinta/laatusuhteessa ainakin.
www.stonetabs.tk
Skebaristi
23.03.2005 08:06:19

No en minä kiellä ostamasta ESP:tä. Vaikka SV-standard. Sillä vain on sitten sitä hintaakin, mutta on se sen arvoinen ainakin pienen testin jälkeen.
Aivan
metallica89
23.03.2005 11:48:18
Ei kannata tuota SN paskaa ostaa. Jos tuon verra on rahaa käytössä niin osta ihmeessä tuo:

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/khv_mmv_04.phtml

En ole kokeillut mutta tuossa on sentään original floyd rose ja seymour duncanin mikit.Tuo on jo varmaan aika asiallinen keppi.
Jackson Dinky
23.03.2005 11:55:20
Metallica89 jopa tietää asioita! Mieluummin kiinteä talla kuin feikki floikka ton hintasessa ritsassa.
"Ei tual takana ketää oo..? Kaksin ollaan liikentees"
mhaarala
23.03.2005 12:18:39 (muokattu 23.03.2005 12:19:35)
Ei kannata tuota SN paskaa ostaa. Jos tuon verra on rahaa käytössä niin osta ihmeessä tuo:

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/khv_mmv_04.phtml

En ole kokeillut mutta tuossa on sentään original floyd rose ja seymour duncanin mikit.Tuo on jo varmaan aika asiallinen keppi.

Just just... "en ole kokeillut mutta on se hyvä kuitenkin..." :)

Ensinnäkin, missään mmv-mallissa ei ole Original Floyd Rosea, kaikki ovat lisenssifloikkia. Lisäksi tuossa ei todellakaan ole Seymour Duncaneita, vaan Duncan Designedit mitkä ovat korealaisia halpamalleja. Minulla on MMV-SN ja voin kyllä suositella sitä ennemmin kuin noita pulttikaulaisia, koska kaulaliitos on parempi ja mikkeinä on EMG-HZ H4:t mitkä ovat ainakin minun mielestäni paljon paremmat kuin Duncan Designedit. (EMG:t löytyy kyllä parista muustakin mmv-mallista) Eivät ole mitkään halpakopiot. Lisenssifloikka on kylläkin vähän mitä on, mutta se on yhteistä kaikille noille kiinteätallaisia lukuunottamatta.
Kampuzzjeah!
23.03.2005 12:36:42
meikällä on tuo khv mmv - 03.
floikka pitää virettä millon sattuu.
joskus saattaa pitää syvimmätkin daivit ja joskus taas pienemmälläkin kammen heilautuksella on epävireessä.
mystinen on tuon kitaran sielunelämä....
Velli
23.03.2005 13:12:43
En ole kokeillut mutta tuossa on sentään original floyd rose

Ei ole original floyd rosea tuossa.
32788
23.03.2005 14:15:08
Ei kai noita kopiofloikkia saisi edes sanoa Floyd Roseksi... Jos ei ole sitä licenced-sanaa siinä.
^WANHA^
SininenIII
23.03.2005 15:04:49

Minkä yrityksen valmistama lisenssifloikka tuossa RR3ssa on ja onko se original oikeasti niin jumalallinen verrattua noihin lisenssillä valmistettuihin?? Tietysti lisenssillä tehdyistä löytyy varmaan joka lähtöön, mutta mun RR1ssä on tehdasasennettuna Jackson made by Schaller, Saksassa valmistettu lisenssiversio, enkä siitä löytäny haukuttavaa ole reilun 12 vuoden aikana mitä toi kitara mulla on ollut. Kaverin RR1ssä on original-versio, joka tietenkin johtuen vuosien piintyneestä tottumuksestani tuohon lisenssiversioon, tuntuu erilaiselta, mutta mahdottomalta sanoa onko se yhtään parempi. Original-floikka-puristit älköön hermostuko :) Ite ottaisin RR3n, mutta tietysti taustalla pientä merkkiuskollisuutta:)
mhaarala
23.03.2005 15:32:58 (muokattu 23.03.2005 15:33:46)
En tiedä kuka niitä alihankintana nykyään tekee, Jacksonin omalla nimellä kulkevat. Ei sillä, jotkut lisenssivehkeet ovat oikeasti hyviä. Esim. Schallerit ja jotkut Ibanezin tallat. Jackson ei kai käytä enää Schallerin valmistamia talloja kuin Jackson Starseissa. Nuo halvat Jacksonin lisenssifloikat jättävät kyllä paljon toivomisen varaa.
-Ossi-
23.03.2005 16:13:00
._. Kyllä mä tolla tilusin ku liikkees testasin. Aloittajalle: Mene itse liikkeeseen koittamaan keppiä niin tiedät millanen se on.

Menisin jos lähistön liikkeistä löytyisi kyseinen skeba!
metallica89
23.03.2005 16:31:06
Joo sori toi oli väärinkäsitys, varsinki toi seymour duncan, tiien kyllä et duncan design on eriasia.
hmm... ja muistelin että tossa oli aito floikka, ja tossahan lukee floyd rose bridge?
No mutta sitten kannattaa ehdottomasti ostaa MMV BO joka on kiinteätallainen ja siksi noista paras. Floikan kanssa ei tule kuin ongelmia, oli se aito taikka ei. Tuskin sillä floikalla mitään kumminkaan teet.
-Ossi-
23.03.2005 16:45:21
Kertokaapa hyviä keppejä tässä RR3 Rhoadsin hintaluokassa (ei yli 800€) ja Floikka täytyy olla!
McNulty
23.03.2005 18:09:19 (muokattu 23.03.2005 18:13:11)
Schallerin ja OFR:n ero on erilainen pohjalevy ja kielten lukitusruuvit. Schaller tekee OFR:t ja Schallerin floydit nimellä myytävät uudemmat versiot Floyd Rose II mallista. Vanhempi FRII oli single locking. Fender omistaa Schallerin.

Oletko tutustunut Schallerin Floyd Rose III:een? Ainakin hintansa puolesta vaikutti kovalta koneelta :) En voi sanoa että tykkäsin siitä kun en ole kokeilemaan päässyt, mutta vaikutti hyvältä se matala profiili ja sitten ne miehekkäät hienovirittimen tapit. Sopii sormiin eikä tartte enää tähdätä :)

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … p;sid=!18121995&quelle=volltext

Jacksoneissa, LTD:ssä ja ibassa on lähes kaikissa halvemmissa malleissa Takeuchin tekemä floyd, joka on ihan käyttökepoinen jos osaa..

Valmistaako joku Ibanezin Edge Pro:t, Edget ja Lo-Pro Edget... eli onko ibanezilla alihankkijana siinä joku firma vai tekevätkö oikeasti tallansa itse? Osaatko sanoa?
mhaarala
23.03.2005 18:51:48
Jacksoneissa, LTD:ssä ja ibassa on lähes kaikissa halvemmissa malleissa Takeuchin tekemä floyd, joka on ihan käyttökepoinen jos osaa..

...jos osaa? Tarkemmin sanottuna...?
Lönnrot
23.03.2005 19:50:21

Enemmän jousia ainakin.
Hello Kettle, my name is Pot.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)