Aihe: Mallintavien laatu yläsävelissä
1
pwallin
27.03.2003 09:54:41

Oletteko huomannut saman kuin minä. Venyttäkää eka kielellä 12. nauhan yläpuolelta särösoundilla ja huomaatte että ääni värisee alhaisen digitaalisen näytteenottotaajuuden takia. En muista oliko kyseessä V-amp, DG-stomp vai joku muu, mutta omassa Zoomin GM200:ssa ilmiötä ei esiinny tai myöskään PODissa, mutta niissä onkin näytetaajuudet (oversampling muistaakseni 128) kohdillaan.

Voisiko joku mainita missä malleissa toi ongelma kuuluu kun en nyt muista itse.
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Guitarfreak
27.03.2003 10:34:45 (muokattu 27.03.2003 10:35:35)
Kaikkein parhaiten sen digitaalisuuden kuulee äänen lopukkeissa. Esim. ilman kaikua kun soittaa jollain vähänkään säröisemmällä röhinällä, nii se ääni loppuu semmoseen digitaaliseen sihinään (hyvin hiljaiseen sellaiseen). joka kuulostaa suunilleen automaattiselta noise gatelta. vaikka NG ei oliskaan päällä.

Tähän oon törmänny PODeissa (vanhoissa ja uusissa) muita en oikeen oo testaillu niin paljoa.

EDIT: älkää ruvetko kuuntelemaan sitä! se alkaa häiritsemään aivan suunnattomasti!! ja toivoo et ois säästäny rahaa ja ostanu Mesan :)
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
askomiko
28.03.2003 20:03:00
Ensimmäinen Flextone jota testasin piti semmoista aika huomattavaakin digitaalirutinaa kun soitteli puhtailla soundeilla. Kamaa. Muissa en semmoista ole kuullut.
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)