Aihe: Behringeriltä tuli subbari
1 2
sami_sumea
23.03.2005 16:27:33

Aika paljon vanhan genelecin subin näköinen :)

http://www.behringer.com/B2092A/index.cfm?lang=ENG

..
http://www.lumme-tuotanto.com
kiiski
23.03.2005 17:25:40
Minulla on suuri houkutus ostaa tulevaan pajaani Behringerin tuotteita (en kuitenkaan tuota subbaria, sillä en saisi akustiikkaa tarpeeksi hyväksi sille) mutta mieltäni kalvaa ajatus tuon firman eettisyydestä. Sen sijaan, että ostaisin laadukkaat kotimaiset Genelecit, tulen varmaankin ostamaan halpatyövoimalla Aasiassa tehdyt kopiot kyseisistä kaiuttimista.

Onko ADA8000 (8-kanavainen mikkietunen ADAT-liitännällä) Behringerin oma keksintö, vai halpa kopio jonkun toisen valmistajan tuotteesta?
kjh
23.03.2005 17:33:01
Jep, minäkin jo latasin manuaalin, aidot genelecit kun kaipaavat vielä subbaria.

Tuo ADA8000 konsepti lienee aika pitkälle Alesista plus Behringerin etuset.
PIM
23.03.2005 17:39:22
Aivan turha taas alottaa taas tätä samaa vinkumista etiikasta. Firmat tekee binestä ja siinä se. Esitäpä nyt muutamakin kaupallisesti menestynyt firma, joka ei ikinä ole kopioinut kenenkään muun tuotteita, siirtänyt tuotantoaan halvan työvoiman maihin tai muuten toiminut epäeettisesti. Herätkää nyt tähän maailmaan.

Näyttäisipä sinulla kiiski olevan T.Bone mikkejäkin joten miten ne nyt sitten ovat jotenkin eettisempiä kuin Behringerit? Tai rode, joka aloitti halpojen konkkamikkien esiinmarssin myymällä halpoja kiinalaisista osista koottuja mikkejä.

Eiköhän se ADA8000 ole aivan Behringerin omaa suunnittelua, ainakaan samanlaista ei ole kenelläkään muulla näkynyt myynnissä. Kyllä noita Alesiksen chippejä käyttää moni muukin valmistaja.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
kiiski
23.03.2005 17:51:42 (muokattu 23.03.2005 17:54:31)
Herätkää nyt tähän maailmaan.

Sori, että meni offtopiciksi :) Ei jatketa enempää.

Näyttäisipä sinulla kiiski olevan T.Bone mikkejäkin joten miten ne nyt sitten ovat jotenkin eettisempiä kuin Behringerit?

"You tell me that I make no difference. At least I'm fscking trying." -Ian MacKaye
Olen tyhmä nuori idealisti ja ajattelin, että tulevaisuudessa voisin pyrkiä ostamaan alkuperäisiä tuotteita. Voihan koko elämänsä ajan lihaa syönyt kaverikin pikkuhiljaa... Oho, ikuisuusaihemittarini valo välkkyy.

Eiköhän se ADA8000 ole aivan Behringerin omaa suunnittelua, ainakaan samanlaista ei ole kenelläkään muulla näkynyt myynnissä.

Kiitos tiedosta, tuo oli askarruttanut jo hetken aikaa.

EDIT: Enkä mielestäni vinkunut. Pohdin vain omaa tulevaa pajaani ehkä vähän väärässä threadissa. Kukin ostakoot puolestani mitä itse haluaa.
Thomas
23.03.2005 19:08:05 (muokattu 23.03.2005 19:08:18)
Omalta kohdalta voin todeta lisäyksenä, että aivan sama hailee onko kopio vai orkkis kunhan sillä vain pääsee asialliseen lopputulokseen!
KaljaMaha
23.03.2005 20:25:13
Ei ole ainakaan hinnalla pilattu! Voisin jopa harkita ostoa.
Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks.
sami_sumea
23.03.2005 22:19:27

Ei ole ainakaan hinnalla pilattu! Voisin jopa harkita ostoa.

Juuei. Behkun 5.1-setti tolla subilla + viidellä 2030:llä maksais alle tonnin. Ei hirveen paha ottaen huomioon että tolla sais just 2 kappaletta genen 8030-pikkumallia :)

...
Roberto
23.03.2005 22:31:48

Aika paljon vanhan genelecin subin näköinen :)

Nimenomaan. Näköinen.
Risk
23.03.2005 22:40:26
RME OctaMic D taitaa olla aika samantyyppinen kuin tuo ADA8000.
hörhö
23.03.2005 23:03:42 (muokattu 23.03.2005 23:04:28)

En tekisi ostopäätöksiä ennenkuin kuulen. Tai no jos tarkemmin harkitaan niin tuohon hintaan lukisin pari arvostelua ja sen perusteella voisin käydä ostamassa, niin voisi pitempään kuunnella. Jos joku viitsisi vertailla vaikkapa audio pro:n subbareihin, niin tietäisi, miten suhtautua.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
Puavali
24.03.2005 07:49:51
En tekisi ostopäätöksiä ennenkuin kuulen. Tai no jos tarkemmin harkitaan niin tuohon hintaan lukisin pari arvostelua ja sen perusteella voisin käydä ostamassa, niin voisi pitempään kuunnella. Jos joku viitsisi vertailla vaikkapa audio pro:n subbareihin, niin tietäisi, miten suhtautua.

Huonot subbarit on todella huonoja. keskinkertaiset huonoja. Hyvät subbarit ovat kalliita. Mutta jos nuo ovat onnistuneet genelecin kopioinnissa, niin hyvä on.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
Mikael
24.03.2005 16:31:27

Huonot subbarit on todella huonoja. keskinkertaiset huonoja. Hyvät subbarit ovat kalliita. Mutta jos nuo ovat onnistuneet genelecin kopioinnissa, niin hyvä on.

No kato pääasia et näyttää samalta kun ammattimiesten vehkeet. Sama kai se miltä kuulostaa, kunhan hintalaatusuhteet on kansan syvien rivien mielestä ns. kohdillaan. : )
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
sami_sumea
24.03.2005 16:59:36

No kato pääasia et näyttää samalta kun ammattimiesten vehkeet. Sama kai se miltä kuulostaa, kunhan hintalaatusuhteet on kansan syvien rivien mielestä ns. kohdillaan. : )

Mutkun ei edes näytä :)

Näyttää siltä ku ammattimiesten vehkeiden edellinen sukupolvi :)

...
kjh
25.03.2005 13:54:49
Niin, hyvät subbarit ovat kalliita ja toisaalta sinne 80Hz:n alapuolelle harvemmin kannattaa laittaa mitään hienovaraista kun se menee sitten melkein kaikilta muiltakin ohi. Minä ainakin olen ajatellut jättää tuon subbari investoinnin alle puoleen monitoreista.
kivi
25.03.2005 15:37:08
Niin, hyvät subbarit ovat kalliita ja toisaalta sinne 80Hz:n alapuolelle harvemmin kannattaa laittaa mitään hienovaraista kun se menee sitten melkein kaikilta muiltakin ohi. Minä ainakin olen ajatellut jättää tuon subbari investoinnin alle puoleen monitoreista.

Vahvasti eri mieltä.

Jos subbari ei ole todella hyvä, se pilaa kuuntelun niiltä varsinaisilta monitoreiltakin, ja saattaapa pilata vaikka oliskin. Eli jos sulla ei oo varaa hyvään subbariin tai et osaa sitä oikein sijoittaa, jätä koko pönttö pois ja tarkista alapää kuulokkeilla.

Miten subi sitten sijoitetaan? Maallikolle sopiva simppeli keino on laittaa subi tarkkaamon tuolille laitetulle korokkeelle niin että se on tarkalleen samassa kohtaa kuin pääsi miksatessa - 60 astetta molemmista lähikentistä ja tasasivuisessa kolmiossa niiden kanssa, ja sitten konttaat ympäri huonetta korva lattianrajassa kunnes löydät kohdan missä balanssi on hyvä. Subbari siihen, ja takaisin tuoliin istumaan
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
hörhö
25.03.2005 16:44:58

ja sitten konttaat ympäri huonetta korva lattianrajassa kunnes löydät kohdan missä balanssi on hyvä.

Ja mittaamalla saa huomattavasti parempaa tulosta. Elikkäs subi kuuntelupaikalle ja kierrät mittamikin kanssa lattioita, kunnes taajuusvaste näyttää suorimmalta.
Kemppilä
25.03.2005 18:35:22
Ja mittaamalla saa huomattavasti parempaa tulosta. Elikkäs subi kuuntelupaikalle ja kierrät mittamikin kanssa lattioita, kunnes taajuusvaste näyttää suorimmalta.

Nyt kun tuon mainitsit, niin onko olemassa koneelle mitään ohjelmaa, millä vois mittailla noita taajuuksia?
-Ooksää Seinäjoelta?
hörhö
25.03.2005 19:07:44

Nyt kun tuon mainitsit, niin onko olemassa koneelle mitään ohjelmaa, millä vois mittailla noita taajuuksia?

Onhan noita. Esimerkiksi tuolla alempana listattuna http://kotiweb.kotiportti.fi/audiovideo/linkit/akustiikan_linkit.htm

Mikiksi kelpaa esimerkiksi se Behringerin 50€ mittausmikki ja joku satunnainen etunen. Äänikortti ei saisi olla aivan susi. 50€ mittamikki ei ole todellakaan kallis siitä saatavaan etuun nähden, mutta tietysti voi säästää ja tehdä, kuten tuo em. kaveri. http://kotiweb.kotiportti.fi/audiov … akustiikka/mikrofoni/mikrofoni.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)