N_Bates 14.03.2003 13:28:02 | |
---|
Jeps.. GAS riivaa.. Edelleen tässä pohdiskelen jotain kompaktia ratkaisua kitaran kotisoitteluun kuulokkeet päässä. Sain sitten idean, että josko hommaisi tollasen HutsuKetsun Tubeman -etuasteen, kun siinä kerta speakersimulaatiokin löytyy. Vetelis ton sitten vaikka stereoiden kautta luureihin tai jotain.. Sisältä löytyy putki, joten ois vähän enemmän voodoota ja mojoa kuin digitaalihässäköissä. Hakemani soundimaailma löytyy sieltä cleanin ja pienen roson välimaastoista, eli hevisoundeja en kaipaa. Näyttivät harmony centraalissa vanhat papatkin tuosta vehkeestä tykkäävän, ja se on aina hyvä merkki! Noh, toinen idea, joka tosta laitteesta syntyi oli se, että ehkä sitä vois käyttää myös basson kanssa, koska tuo nelikielinen kuitenkin on ns. pääinstrumenttini. Jos sais vaikka jotain uutta kivaa bassosoundiin samalla. Ois sitten tuplahyöty tuosta vehkeestä. Elikkäs, kyselenkin että onko kukaan testannut tubemania bassoetusena? Miten pahasti toi laite mahtaa syödä alapäätä? Kommentteja? ideoita? |
Kitarasankari 14.03.2003 16:51:30 | |
---|
joo itelläkin ois toi vähän kiikarissa, jos ostat ni pistä kommenttia.. Pulla on inspiraation lähde... |
hanipai 14.03.2003 19:02:58 | |
---|
joo itelläkin ois toi vähän kiikarissa, jos ostat ni pistä kommenttia.. Tota ei vissiin kannata trankkuun ostaa? Mitä muita ton tyyppisiä ois GT-2:sen ja Classicin tiedän? |
askomiko 14.03.2003 20:07:54 | |
---|
Aika onnettomalta suoraan kuulokkeeseen vedettynä tuommoinen kuulostaa. Tai, ei ehkä onnettomalta, mutta niin kuivalta että kurkkuun sattuu. Vahvarin edessä toimii jo sitten varsin hyvin. Jopa pienen trankun. "Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen |
WeetM 14.03.2003 20:18:03 | |
---|
Aika onnettomalta suoraan kuulokkeeseen vedettynä tuommoinen kuulostaa. Tai, ei ehkä onnettomalta, mutta niin kuivalta että kurkkuun sattuu. Vahvarin edessä toimii jo sitten varsin hyvin. Jopa pienen trankun. Ootko kokeillu tota jonku trankun eessä? Millaset soundit siitä lähtee. kannattaako ostaa?? |
askomiko 14.03.2003 20:19:59 (muokattu 14.03.2003 20:21:09) | |
---|
Pikaisesti, mutta tuntui toimivan ihan hyvin. Mutta vahvarithan on niin erilaisia säröpedaalien suhteen jotta pitää kokeilla itse, omalla koneella mieluiten. (Varsinkin valvestate tuntuu löytävän kaikista säröpedaaleista ne rumimmat äänet.) Ja ainahan kunnon säröttimellä on käyttöä, vaikka vahvarit ja kitarat vaihtuisikin ympäriltä. :) Sikäli hyvä valinta, että käyttöikää on takuulla monia vuosia eteenpäin, vrt. Metalzone. "Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen |
jiw 14.03.2003 20:35:36 | |
---|
Mun korvaani Tubeman II on soinut mikserin kautta ihan hyvin... Kuulokkeet vaan ovat huonot. Hyvät perussaundit saa puhtaasta perinteiseen rosoon ja jopa kasariheviin ihan ok, jotkut varmaan tykkäisivät kompurasta, mutta mulla menee ilmankin. |
hanipai 14.03.2003 20:50:50 | |
---|
Mun korvaani Tubeman II on soinut mikserin kautta ihan hyvin... Kuulokkeet vaan ovat huonot. Hyvät perussaundit saa puhtaasta perinteiseen rosoon ja jopa kasariheviin ihan ok, jotkut varmaan tykkäisivät kompurasta, mutta mulla menee ilmankin. Niin osaakos joku sanoa vaihtoehtoja tolle Tubemanille? |
benny 14.03.2003 21:21:23 | |
---|
Niin osaakos joku sanoa vaihtoehtoja tolle Tubemanille? V-Twin tai Tube Factor. Ylläri lylläri. shitfuck inc. |
askomiko 14.03.2003 21:25:56 | |
---|
Ja Bottle rocket. Vaan, Tubeman ja V-twin ovat samantyylisiä, nimenomaan etuasteita, kun taasen Bottle rocket ja tubefactor ovat säröpedaaleita. Uusimmassa guitar playerissa on testissä aika monta putkisäristintä. H&K:ta siellä ei valitettavasti ollut. "Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen |
JuSu 14.03.2003 22:23:12 | |
---|
Ootko kokeillu tota jonku trankun eessä? Joka kerta kun treeneissä soittelen... Eli mulla on tuon Tubemanin kaverina Lee Jacksonin trankkupääte, ja hyvin jytisee. Ja toimii hyvin suoraan linjaankin. Omin korvin olen kuullut livekeikalla oivia soundeja, jotka on saatu vetämällä Tubeman suoraan tiskiin (terveisiä Marzille). Tosin välissä oli muistaakseni efektilaite laadukkaammasta päästä (TC:n G-Major), mutta perussoundi kuitenkin epäilemättä luotiin Tubemanissa (korjaa jos meni arvaukseni pieleen). Mielestäni oiva etunen on tuo. JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |
Ja toimii hyvin suoraan linjaankin. Omin korvin olen kuullut livekeikalla oivia soundeja, jotka on saatu vetämällä Tubeman suoraan tiskiin (terveisiä Marzille). Tosin välissä oli muistaakseni efektilaite laadukkaammasta päästä (TC:n G-Major), mutta perussoundi kuitenkin epäilemättä luotiin Tubemanissa (korjaa jos meni arvaukseni pieleen). Oikeassa olet joo. Perussoundi koneessa on sen verran hyvä, että sillä pärjää meikäläinen ainakin mainiosti. G-majorista kun ei mitään etusmeininkiä edes löydy. Oiva pelihän tuo on, varsinkin hintaansa nähden. Ei o kallis. Pidän ääntä, olen. |
JuSu 27.03.2003 11:09:11 | |
---|
Oiva pelihän tuo on, varsinkin hintaansa nähden. Ei o kallis. Btw, muistatkos, kun Semissä kiroilin sitä sinistä valoa siellä lootan sisällä, joka mun Tubemanista puuttuu täysin? Alkoi sen verran ihmetyttää, että oikein H&K:lle mailasin ja kysäisin asiaa. Ja selvisihän se, mulla on vanhempi malli. Muuten ihan sama laite, paitsi kosmetiikassa jotain pientä eroa ja sitten se kirotun hieno sininen valo... =) JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |
Marzi 27.03.2003 11:29:08 | |
---|
Vähänkö mä nyt oon ylpee kun mulla on se valo siinä... Muistuttaa kato niistä isommista H&K:sta, niinkun Triampista ja Duosta :) Vai oli se tosiaan uudempi versio sitten. Ihme juttu. Pidän ääntä, olen. |
JuSu 27.03.2003 13:12:55 | |
---|
Vähänkö mä nyt oon ylpee kun mulla on se valo siinä... No nii'i! Sviddu mä viritän sinne sisälle jonkun strobon, joka välkkyy palm muten tahdissa, vähänx ois bronx... =) No, eipä tuo valon puuttuminen enää juuri näy, majailee Putkimies räkissä nykyään. Kylläpäs sitä jaksaa jauhaa pienistä asioista. JuSu "One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |
Lennu 27.03.2003 13:44:34 (muokattu 27.03.2003 13:47:47) | |
---|
Mitä? Mäkin haluan siihen semmosen sinisen valon! Yyy ; edit : hitto puolet tekstistä hävis hakamerkkivirheen takia. Mutta referoituna: toimii ainakin Fenderin pro185:n (trankku) kanssa mutta pörisee ja pieree kotona Marshallin lead 12:sta (trankku) kaverina. Stereoissa toimii, jos saa jossain signaalin stereoksi. Mulla boss me-5 (legenda) www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills" |
Fortune 27.03.2003 15:37:27 | |
---|
No, eipä tuo valon puuttuminen enää juuri näy, majailee Putkimies räkissä nykyään. Kylläpäs sitä jaksaa jauhaa pienistä asioista. JuSu Kyllä se varmaan sieltä alitajuisesti tuntuu... "Voisin vaikka vannoa, että soittaisin paremmin, jos räkin takaa loimottaisi sininen valo sivusilmään." Kyllä se nyt on sinne saatava!
|