Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: New Order
1 2
jannu
26.03.2003 19:43:10 (muokattu 16.01.2007 22:52:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä haulla löytänyt hirveästi juttua täältä, joten koetetaanpa aloitaa keskustelu. =)
 
Mitäs mieltä olette New Orderista? Jos diggaatte, niin mistä asti? Löysittekö ensin Joy Divisionin?
Itse tutustuin bändiin parisen vuotta sitten kuullessani uusimman albumin ekan sinkun, eli "Crystal":n. Ja se videokin oli niin makea, että alkoi heti kiinnostaa lisää. Olin toki tietoinen bändistä ja tämän edeltäjästä, mutta enpä ollut koskaan tullut kuunnelleksi tarkemmin. Nalkkiin jäin. En tosin vieläkään omaa muita kuin Low-Life ja Get Ready -albumit sekä "Crystal"-sinkun, mutta tarkoitus olisi hankkia lisää..
 
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
Iso-Jaakko
26.03.2003 19:44:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä löysin vasta Joy Divisionin kun kämppis näytätti minulle sen 24 hour party people elokuvan. Varmaan kohta löydän New Orderinkin.
 
Ronskisti ranttaliks vaan!
jannu
26.03.2003 19:49:56 (muokattu 27.03.2003 18:18:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, kyllä tuo Joy division oli myös aivan helvetin kova bändi.
Niiden albumit ovat aivan uskomattoman ahdistavia...
Toisin kuin New Orderin, joka onnistuu varsinkin viimeisellään luomaan ehkä hieman haikean, mutta silti todella kauniin ja rauhoittavan leijuntafiiliksen ja toisaalta jotkut biisit myös poprokkaavat todella komeasti.
 
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
jim
26.03.2003 20:50:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä löysin New Orderin n.3 vuotta sitten.. Joy Divisioniin oon kunnolla tutustunut vasta sen jälkeen, ja mun mielestä New Order on noista kyllä ehdottomasti parempi bändi..
Vuonna 87 ilmestynyt sinkku + b-puolikokoelma Substancen ykkös CD on aika lailla täydellinen elektropop levy.. Varsinaisista levyistä mun mielestä paras on Technique. Parhaat biisit: True Faith & 1963
 
New Orderilla sinkut oli joskus miksattu ihan erilaisiks ku mitä ne alunperin oli levyllä. Esim. Low-Life levyltä irrotetusta Subculturesta on paljon parempi versio Substancella....
 
jannu
26.03.2003 22:11:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


New Orderilla sinkut oli joskus miksattu ihan erilaisiks ku mitä ne alunperin oli levyllä. Esim. Low-Life levyltä irrotetusta Subculturesta on paljon parempi versio Substancella....

 
hmm... täytynee tutustua tuohon Substanceen.
 
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
waldemarx
26.03.2003 22:13:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on kuullut joskus vuosi sitten hieman päihtyneessä tilassa, mutta kyllä se sillon ainakin kuulosti ihan hyvältä.
 
HeavyMetalMachine
lxi
26.03.2003 22:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blue Monday on legenda ja niin kasari kuin kasaribiisi voi olla.
 
True Faith on helvetin hieno biisi.
 
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
JKantonen
27.03.2003 09:32:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joy Division-fanitukseni on paisunut jo hieman yli, kun pitäisi noita bootlegejäkin saada jostain, vaan ei New Order ole oikein päässyt samalle tasolle. Siitä puuttuu se ahdistus,punkahtava asenne ja yleinen dekadenssi. Jos ei tuohon (ehkä maailman parhaaseen bädiin) JD:hen pitäisi verrata niin onhan se varsin oiva bändi.
 
Margarita
30.03.2003 09:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei vitsi, kauhea aukko sivistyksessa... Eiks se oo niiden biisi se jossa lauletaan etta "How does it feel to treat me like you do?"? Vahan loistava kappale!
 
1960-1980
30.03.2003 10:53:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orderiin tutustuin ensimmäisen kerran jo joskus 90-luvun alussa kun ala-asteella diggailin True Faith biisiä. Löysin bändin uudestaan tuossa muutama vuosi sitten ja sitä kautta sitten tuli myös Joikkarit. Molemmat huippubändejä, mutta loppupeleissä Division vie voiton.
 
lxi
30.03.2003 14:15:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei vitsi, kauhea aukko sivistyksessa... Eiks se oo niiden biisi se jossa lauletaan etta "How does it feel to treat me like you do?"? Vahan loistava kappale!
 
Jesh. Blue Monday. Lieneekö edelleen maailman myydyin single?
 
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Margarita
30.03.2003 18:20:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuskinpa kuitenkaan...
 
1960-1980
30.03.2003 22:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Jesh. Blue Monday. Lieneekö edelleen maailman myydyin single?

 
Eikös se ollut maailman myydyin 7" -single tms.
 
Blue Moon
30.03.2003 22:36:32 (muokattu 30.03.2003 22:38:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös se ollut maailman myydyin 7" -single tms.
 
Oli ainakin aikanaan myydyin 12" single, ei 7". Myi n. 3 miljoona kipaletta.
 
EDIT: Saattaa olla vieläkin myydyin 12 tuumainen, melko pieneksihän tuon formaatin suosio kaiken kaikkiaan jäi.
 
1960-1980
30.03.2003 23:34:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Oli ainakin aikanaan myydyin 12" single, ei 7". Myi n. 3 miljoona kipaletta.
 
EDIT: Saattaa olla vieläkin myydyin 12 tuumainen, melko pieneksihän tuon formaatin suosio kaiken kaikkiaan jäi.

 
Joo, 12" se olikin.
 
author
27.10.2009 18:43:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 2402 päivää vanhaan ketjuun!
 
Mikäs on New Orderin kitarapainotteisin levy?
 
Diggailen kovasti Ceremonya ja esim. Love Less:iä, mutta noista pahimmista kasrasynabiiseistä en niinkään. Suosituksia?
 
SikaPete
27.10.2009 20:26:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Power, corruption and lies vois toimia sulle. Ja tietty kehoitan kohteliaasti tsekkaamaan Joy Divisionin :) Vaikka New Order hyvä bändi olikin, ei voi millää nousta sen edelle.
 
author
27.10.2009 20:59:25 (muokattu 27.10.2009 21:35:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SikaPete: Power, corruption and lies vois toimia sulle. Ja tietty kehoitan kohteliaasti tsekkaamaan Joy Divisionin :) Vaikka New Order hyvä bändi olikin, ei voi millää nousta sen edelle.
 
Joo tsekattu on. Nyt on vaan haussa sitä "Smithsimpää" New Orderia.
 
Edit. Ja PCL alkoi ainakin erittäin lupaavasti!
Edit2. Ähh.. kyllä tämäkin levy kääntyi sitten sinne synadiscon puolelle. Noh, siitähän tämä bändi tunnettu.
 
SikaPete
27.10.2009 21:59:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

author: Joo tsekattu on. Nyt on vaan haussa sitä "Smithsimpää" New Orderia.
 
Edit. Ja PCL alkoi ainakin erittäin lupaavasti!
Edit2. Ähh.. kyllä tämäkin levy kääntyi sitten sinne synadiscon puolelle. Noh, siitähän tämä bändi tunnettu.

 
Smithsimpää New Orderia? Alkuajathan oli selkeätä siirtymää JD:sta ja oman soundin hakemista. PCL, joka on oma suosikkini, on taas eräänlainen siirtymäkauden tuote. Tällä kertaa kitarasta synaan. No mutta olen pahoillani, en voinut auttaa.
 
author
27.10.2009 22:01:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SikaPete: Smithsimpää New Orderia? Alkuajathan oli selkeätä siirtymää JD:sta ja oman soundin hakemista. PCL, joka on oma suosikkini, on taas eräänlainen siirtymäkauden tuote. Tällä kertaa kitarasta synaan. No mutta olen pahoillani, en voinut auttaa.
 
Juu ei mitään. Vaadin bändiltä jotain mitä se ei ole. Harmittaa vaan kun ei ole noiden muutamien erittäin hienojen kitarabiisien lisäksi enempää sen kaltaista matskua. Pitää kai pakottaa itsensä tykästymään näihin midisoundeihin :P
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «