Aihe: Fenderin tunnistaminen
1
P2
23.03.2005 13:12:47
Eikös kaikki Meksikossa tehdyt tohon aikaan ainakin olleet Standardeja? Joku korjaa, jos olen väärässä.
Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen. Jos pitää, kyseessä ei ole laatukitara. -SoulMan
JuSu
23.03.2005 13:38:22
Eikös kaikki Meksikossa tehdyt tohon aikaan ainakin olleet Standardeja? Joku korjaa, jos olen väärässä.

Tarina omasta meksikostratostani, vuosimallia -95... Ostin Bändikeskuksesta tarjouksesta, jossa se mulle Fenderinä myytiin. Sittemmin kävi ilmi (kiitos Weelie), että kitara onkin Squier! Lavassa lukee kyllä isolla 'Fender', mutta päässä on pieni teksti 'Squier series'.

Kuuleman mukaan selitys on seuraavanlainen: Kun Fenderin meksikon tehdasta kehitettiin, niin edellisvuoden mallit työnnettiin Squiereina pihalle. Tähän oli kuitenkin ilmeisesti kaulaan jo läntätty Fenderin logo, joten homma korjattiin lisäämällä tuo "Squier Series" lavan päähän.

Kovasti olen tähän tykästynyt, kitaroita on tullut ja mennyt, mutta tämä on säilynyt jo kymmenisen vuotta... Tosin alkuperäistä ei enää ole kuin puut ja jakkikuppi... =)

Eipä tainnut jutusteluni juuri auttaa kysyjää. Anteeksi.

JuSu
Minä olen myyrä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)