Ze Kink 21.03.2005 18:46:10 (muokattu 21.03.2005 18:58:38) | |
---|
|
Terok 21.03.2005 19:03:40 | |
---|
Yamaha vaikuttaa pätevimmältä sadan euron pintaan ja hoitaa varmaan homman hyvin sen tarkemmin sekaantumatta mitä oikeastaan aidot sillä tehdä. |
Niskamies 21.03.2005 23:32:18 | |
---|
Mä ottaisin pykälää isomman Yamahan missä on faderit. Ei pitäisi hirveästi lisää kustantaa. Posti toi mulle viime viikolla nelikanavaisen Alto AMX-140 mikserin. Se on varsin pätevä mikseri kanssa, oikeastaan specseitlään vastaava kuin toi Yamaha. Hinta oli varsin hyvä, ja postikuluineen tuli hintaa 157 parin piuhan kanssa. Toi voisi olla kanssa hyvö vaihtoehto. Hinta/laatusuhde on kohdallaan. Meitsi on meshissä. |
kjh 22.03.2005 09:18:36 | |
---|
Hmm, onkos noissa kaikissa balansoidut liitännät? Ainakin Soundcraftissa taisi olla. Jos aiot kiinnittää sähkökitaraa tms. niin HiZ inputti voi olla hyödyllinen. |
Ze Kink 22.03.2005 18:28:45 | |
---|
Hmm, onkos noissa kaikissa balansoidut liitännät? Ainakin Soundcraftissa taisi olla. Jos aiot kiinnittää sähkökitaraa tms. niin HiZ inputti voi olla hyödyllinen. Sähkökitaraapa hyvinkin, muunmuassa. HiZ? |
Terok 22.03.2005 18:51:28 | |
---|
Sähkökitaraapa hyvinkin, muunmuassa. HiZ? Direct boxin sitä varmaan tarttee joka tapauksessa? Anteeksi jos hämmennetään heti alkuun termeillä :) Niin mitä kaikkea olis tarkoitus tehdä? |
Ze Kink 23.03.2005 00:28:01 | |
---|
Direct boxin sitä varmaan tarttee joka tapauksessa? Anteeksi jos hämmennetään heti alkuun termeillä :) Niin mitä kaikkea olis tarkoitus tehdä? Äänitellä kitaraa suoraan sen kautta sisään ja soitella vst -efekteillä, mikittää akustista kitaraa ja sähköskeban vahvaria sekä laulua, ja myös bassoa suoraan sen kautta sisään ja... Jos kanavia tulee enempi niin sitten mahdollisesti myös mikittää rummut jahka saan ne ostettua. Tosin, olen melko varma että siihen tarkoitukseen ostan sen Ada8000:sen joskus, jotta saan kaikki omille raidoilleen. Joo ja sitte pitäs myös saada kuulokkeiden käyttö maholliseksi, sillä en nyt niitä voi käyttää. Nyt on rahaa koossa juurikin tuo 200e. Saako sellaisella määrällä mitään hyvää? Edes kohtuullisen hyvää? |
Ze Kink 23.03.2005 00:28:56 | |
---|
Mä ottaisin pykälää isomman Yamahan missä on faderit. Ei pitäisi hirveästi lisää kustantaa. Suunnitelmissa on. Vähän olen tuota kattellu ja näyttää kätevältä peliltä. Arvosteluja en siitä ole löytänyt. |
kjh 23.03.2005 09:13:53 (muokattu 23.03.2005 09:16:15) | |
---|
Sähkökitaraapa hyvinkin, muunmuassa. HiZ? Eli siis korkeaimpendanssitulo. Tuollainen on monissa miksereissä mikkitulon ohella vaihtoehtona. Sähkökitara ja basso toimii paremmin tuollaisen HiZ inputin kanssa kuin mikrofoniliitännän kanssa. Tietysti voi myös hankkia DI boksin korvaamaan HiZ liitännän puutetta. Tuo 1212M kortti hyväksyy balansoidut liitännät, joten niiden olemassaolo mikserissä olisi plussaa. Kuulokkeet voit sitten kiinnittää mikseriin. |
milcoin 23.03.2005 09:22:14 | |
---|
Selvennetään vähän. Sähkökitaraa ja sähköbassoa ei tulisi koskaan laittaa suoraan mikserin line-in liitäntään. Oikea tapa on sähkis DI-boxiin ja siitä mikkisisääntuloon. Jatkakaa, olkaa hyvä. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
kjh 23.03.2005 11:58:04 | |
---|
Tosin kotistudiossa saattavat basson kanssa käytettävän DI boksin edut jäädä vähäisiksi. |
Tosin kotistudiossa saattavat basson kanssa käytettävän DI boksin edut jäädä vähäisiksi. Hä? Kuinnii? Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
kjh 23.03.2005 13:34:20 | |
---|
Impendanssisovituksen putteen suurin ongelmahan on diskanttien vaimentuminen. Basson kohdalla se voi olla jopa hyödyllistä. |
Ze Kink 24.03.2005 17:43:15 | |
---|
No niin, ehdotuksia kehiin :) |
kjh 25.03.2005 07:45:29 | |
---|
Ehdotan että ongit laitteiden manuaalit netistä ja tutkit mikä niistä sopii parhaiten tarkoituksiisi. |
Terok 25.03.2005 10:27:46 | |
---|
No niin, ehdotuksia kehiin :) No jos kerran lisäkanaville tulee se Ada niin tuolla rahalla sais kelpo etuasteen (alk 60e, Art Tube Mp) ja halppis kuulokevahvistimen? |
Ze Kink 27.03.2005 14:55:15 | |
---|
Hmm, kertokaas hieman tuosta isommasta jammusta, jossa on ne faderit. Kattelin thomannilla ja rupesi yhtäkkiä kiinnostamaan. Onko noissa behkuissa jotain asiallisia? Itse olen kuullut että se vanhempi mx -sarja on parempi kuin uusi ub -sarja. |
Ze Kink 29.03.2005 00:53:01 | |
---|
Lueskelinpas noita Yamahan ohjeita tuossa, mutta en vielä oikein saanut päätettyä, että kumpi minulle sopii paremmin, tuo 10/2 vai 12/4. 12/4:ssä olisi faderit, kun taas 10/2 olisi kätsymmän kokoinen. Kanavamäärässä tietenkin on myös eroja. Tuosta vähän isommasta mallista (kaiketi 16/4 jos muistan oikein) luin arvostelun sound on soundista, ja siinä sanottiin että ei pahemmin saundia väritä, ja on hiljainen myös. Haittana taasen että tuo keskialue ei ole sweepattava, joten se vähän rajoittaa. Neuvoja, kumman ostaisin, vai kenties jonkun ihan muun. Lähinnä juuri siis 12/4 ja 10/2 välillä yritän tehdä päätöstä, rahatkin on valmiina jo. |
Ze Kink 10.04.2005 19:13:37 (muokattu 10.05.2005 01:32:06) | |
---|
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä |
Ze Kink 10.05.2005 01:37:18 | |
---|
Nytpä tulee nosto, sillä ajattelin ostaa/tilata tuon pöydän aivan pian. Vielä hieman epäröin tuon mg 12/4:n ja mg 10/2:n välillä, mutta taidan silti kallistua tuohon mg12/4:seen. Mietin vain että kun Thomannilta taidan tilata, niin mukaan voisi pistää myös Di-Boxin sekä piuhoja ym. sälää... Di-Boxin tarkoitus ei ole vielä itselleni oikein selvinnyt, tiedän kuitenkin että usein basson sekä kitaran kanssa sitä käytetään. Kuulemma jos meinaa pöytään suoraan äänittää, niin parempilaatuiset saundit lähtisivät. Minkäslaisia halpoja/kohtuullisen hyviä voisi tuon kaveriksi hommailla? Entä mitä muuta sälää plekujen, kielien yms. lisäksi kannattaisi laittaa mukaan? Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä |