booster 10.09.2004 09:32:02 | |
---|
Moi! Pitäisi kakkoskitara ostaa, mutta keppi sijaitsee sen verran kaukana, että pitäisi postin/matkahuollon välityksellä hoitaa. Kuinka paljon kitaran lähettäminen maksaa (noin-luokkaa), miten kannattaa paketoida, onko jotakin erityistä huomioitavaa? Ostetaan:
-looppiboksi tai Line Selector
-BOSS Super Overdrive, Overdrive tai Blues Driver
Tarjoa! |
svilo 10.09.2004 09:40:27 | |
---|
Jos kitara on hyvässä laukussa, niin kyllä se riittää ainakin MH:n kuljetuksissa, jos on esim puoliakustinen niin kielet kannattaa löysätä matkan ajaksi, hinta ~20e matkahuollon kautta ....ja jos pelottaa niin paljon fylliä vaan - when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time - |
Billsner 10.09.2004 09:59:34 (muokattu 10.09.2004 10:00:37) | |
---|
Ex-Squierin (nyyh) lähetin MH:n kautta rovaniemelle ja ehjänä oli kuulemma tullut perille. Ei ollut laukkua eikä pussia. Käärin ynpärille vaan aivan v*tusti pehmustetta (sanomalehtiä/jeesusteippiä) ja latoin menemään särkyvänä (kuulemma tarkoittaa sitä että se laitetaan päälimmäiseksi). Maksoi vähän alta parikymppiä. EDIT: Selvennystä. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
SURf 10.09.2004 11:49:42 | |
---|
ja latoin menemään särkyvänä (kuulemma tarkoittaa sitä että se laitetaan päälimmäiseksi). Maksoi vähän alta parikymppiä. Tarkoittaa käsinlajittelua myös, eli ei höykyytetä koneiden kanssa eikä tiputella liukuhihnalta. Itse pakkaan lähettäessä aina tarkoitusta varten tehtyyn pahvilaatikkoon kunnon fyllien kera. Postiennakolla särkyvänä n. 20 euroa. ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
MYYTÄVÄNÄ JIM REED SEMI-HOLLOW, KYSY |
Dr. Muff 10.09.2004 13:33:14 | |
---|
Moi! Pitäisi kakkoskitara ostaa, mutta keppi sijaitsee sen verran kaukana, että pitäisi postin/matkahuollon välityksellä hoitaa. Kuinka paljon kitaran lähettäminen maksaa (noin-luokkaa), miten kannattaa paketoida, onko jotakin erityistä huomioitavaa?
Mä olen lähettänyt MHn kautta ihan laukussa (maksoi 12,70e) ja kerran sähkiksen akustiseen tarkoitetussa pahvilootassa. Tungin pahvilaatikkoon vaan paljon sanomapaperia niin ettei hölsky. Mulle kun tuli kitara niin, että maksoin lähetyskulut lunastettaessa se maksoi melkein 19e. Posti vois olla halvempi. I Smell Urine |
LiiMaNHeNKi 10.09.2004 15:40:00 (muokattu 10.09.2004 15:44:18) | |
---|
Itse olen ostanut kolme käytettyä sähkökitaraa, jotka tulivat postikuljetuksena perille. Ja kaikki hyvässä kunnossa, eli ei ne niitä paketteja kovin pahasti tunnu postissakaan paiskovan. Ja kaikki tulivat lisäksi pelkässä pahvilaatikossa, jossa oli sanomalehtiä paehmusteena. Kaksi oli särkyvänä ja yksi vakuutettuna lähetetty. Postikuluja esim. tuolle vakuutettuna lähetetylle oli 18,85 €. Emmä mitään osaa soittaa... näyttelen vaa. |
ed 10.09.2004 20:24:35 | |
---|
Postin kautta hinnaksi tulee n 10e. Itse olen lähettänyt n. 10 kitaraa,yhtään ei ole hajonnut.Ja olen saanut postin kautta n. 10 kitaraa enemmän tai vähemmän hyvin pakattuna,eikä yksikään ole hajonnut. Kunnolla vain pehmustetta ja kaulan tukee hyvin, niin kyllä se ehjänä perille menee. Matkahuolto toimii myös hyvin mutta on kalliimpi. |
Keke Urlaub 23.03.2005 09:21:59 | |
---|
Voiko matkahuollossa kitaran lähettää laadukkaassa pehmeässä laukussa (warwick rockbag)? Kannattaako laittaa pahvikotelo ympärille? Saako niitä soitinliikkeistä? |
Billsner 23.03.2005 09:39:22 | |
---|
Voiko matkahuollossa kitaran lähettää laadukkaassa pehmeässä laukussa (warwick rockbag)? Kannattaako laittaa pahvikotelo ympärille? Saako niitä soitinliikkeistä? Laita särkyvänä oli pehmeässä laukussa tai ei. Matkahuollosta en tiedä mutta postin peruspaketit saatetaan pudottaa kahdesta metristä lajittelupaikalle tjsp. Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa. |
jos on esim puoliakustinen niin kielet kannattaa löysätä matkan ajaksi Oli kyseessä mikä kitara tahansa, niin kielet kannattaa löysätä ihan niin paljon, ettei jännitystä ole, nimittäin tärinä saattaa haakata kieliä nauhoihin, lyhyillä matkoilla ei pitäisi olla ongelmaa, mutta pidemmillä saattaa käydä huonomminkin... "Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa." |
weetube 23.03.2005 10:36:26 | |
---|
matkahuoltoa on tullu käytettyä.paketin seuranta netin kautta toimivaa ym. hyvä konsti kitaran lähettämiseen on hankkia sellanen paffi ploora missä ne musa liikkeisiinkin tulee,jos mitään laukkuhommaa ei muuten ole. "Hätäkös tässä on,valmiissa maailmassa?" |
Stone 15.03.2017 11:55:24 | |
---|
ed: Postin kautta hinnaksi tulee n 10e. Itse olen lähettänyt n. 10 kitaraa,yhtään ei ole hajonnut.Ja olen saanut postin kautta n. 10 kitaraa enemmän tai vähemmän hyvin pakattuna,eikä yksikään ole hajonnut. Kunnolla vain pehmustetta ja kaulan tukee hyvin, niin kyllä se ehjänä perille menee. Matkahuolto toimii myös hyvin mutta on kalliimpi. Nosto! Ovatko hinnan nousseet paljon noista ajoista eli mikä on nykyään halvin (paljonko?) vaihtoehto perus f-tyyppisen sähkökitaran lähettämiseen? "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
ibnz 15.03.2017 11:58:57 | |
---|
Stone: Nosto! Ovatko hinnan nousseet paljon noista ajoista eli mikä on nykyään halvin (paljonko?) vaihtoehto perus f-tyyppisen sähkökitaran lähettämiseen? Matkahuollon lähipaketti lähtis about kympillä, jos saa pakattua alle kymmeneen kiloon. Toistaiseksi omat (super)stratot ovat mahtuneet siihen kovalla laukulla ja kunnolla pakattunakin. Toimitus ärrälle, ex-siwaan, matkiksen toimipisteeseen tms - aika kattavasti. Toimitusaika ollut aika vaihtelevaa. Lähi-ärrältä oli n. vuorokaudessa perillä, k-kaupalta kesti 4 pv ennenkuin saivat edes eteenpäin |
Laulava Kylätohtori 15.03.2017 12:15:34 | |
---|
ibnz: Matkahuollon lähipaketti lähtis about kympillä, jos saa pakattua alle kymmeneen kiloon. Toistaiseksi omat (super)stratot ovat mahtuneet siihen kovalla laukulla ja kunnolla pakattunakin. Toimitus ärrälle, ex-siwaan, matkiksen toimipisteeseen tms - aika kattavasti. Toimitusaika ollut aika vaihtelevaa. Lähi-ärrältä oli n. vuorokaudessa perillä, k-kaupalta kesti 4 pv ennenkuin saivat edes eteenpäin Tähän ei saa ennakkoa, eli pitää maksaa etukäteen... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Stone 15.03.2017 12:47:06 | |
---|
ibnz: Matkahuollon lähipaketti lähtis about kympillä, jos saa pakattua alle kymmeneen kiloon. Toistaiseksi omat (super)stratot ovat mahtuneet siihen kovalla laukulla ja kunnolla pakattunakin. Toimitus ärrälle, ex-siwaan, matkiksen toimipisteeseen tms - aika kattavasti. Toimitusaika ollut aika vaihtelevaa. Lähi-ärrältä oli n. vuorokaudessa perillä, k-kaupalta kesti 4 pv ennenkuin saivat edes eteenpäin Kiitosta vinkistä, halpaa kuin saippua! "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Jeszse 15.03.2017 13:53:17 | |
---|
13,90e makso ku viimeks laitoin postiin. Kovaan laukkuun, vähän fylliä, alle vuorokaudessa vastaanottajan näpeissä. |
Laulava Kylätohtori 15.03.2017 17:06:09 | |
---|
Jeszse: 13,90e makso ku viimeks laitoin postiin. Kovaan laukkuun, vähän fylliä, alle vuorokaudessa vastaanottajan näpeissä. Olikos sulla joku vajaamittainen kitara? Postipaketin maksimipituus on 100 cm ja sen jälkeen joutuu maksamaan vitullista ekstraa. Ainakin tele Gatorin normikotelolla menee yli tuon metrin. Postin täti alkoi siitä nenäänsä ränkyttämään ja oli pakko käyttää Matkista - kuten myös ever since... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Jeszse 15.03.2017 17:37:51 (muokattu 15.03.2017 17:42:42) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Olikos sulla joku vajaamittainen kitara? Postipaketin maksimipituus on 100 cm ja sen jälkeen joutuu maksamaan vitullista ekstraa. Ainakin tele Gatorin normikotelolla menee yli tuon metrin. Postin täti alkoi siitä nenäänsä ränkyttämään ja oli pakko käyttää Matkista - kuten myös ever since... Banaanilapanen tele thomannin keississä. e: Tommosessa https://www.thomann.de/fi/thomann_elite_case_stt_2.htm Sisäpituus näköjään 104 cm. Kyllä se söpö postityttö siitä jotain mainitsi mut katto keissin kyljestä et on tää näköjään normipakettina kulkenu tähänki suuntaan. Matkahuollolla samanlaisessa keississä toisen kitaran kuljetus makso vissii yli kolmekymppiä, mutta siinä oli mukana myös yks ylimääränen stratotalla ja ite soitinki yli kilon painavampi. |