Aihe: Thomann musiikkiliike
1 2 3 4
erkkimörkö
22.03.2005 20:03:09
Siltikin monista kotimaisista liikkeistä saa hinnakkaammat ostokset halvemmalla kuin Thomannilta, kun vain on vähän viitseliäisyyttä. Thomannin hinnoissakin on todella paljon ilmaa. Sehän käy ilmi jo siinä kun pyytä jostain kitarasta tarjousta Suomessa.

Esim. Thomannilla LTD Viper 1000 945€ + rahdit
Maahantuojan(Musamaailman) hinta 910€
Turussa alle 10min neuvoteltu hinta 770€

Joka vielä todennäköisesti tulee tippumaan.

Mutta kuka mistäkin pitää. Asiakkaalla on oikeus ostaa sieltä mistä haluaa ja mistä kukakin luulee halvimmalla saavansa.
roudarit on kuninkaita
wilzhu
22.03.2005 20:34:19 (muokattu 22.03.2005 20:36:07)
Miten nämä musakauppiaat suhtautuu thomanniin? Jos vaikka sanoo, että tuotteen X saisi Thomannilta vaikkapa 400€:lla, ja musiikkiliikkeessä se on 670€ musiikkiliikkeessä. Onko se pätevä hinnanpudotuskeino, vai lentääkö sieltä pitkässä kaaressa ulos?

EDIT: Niin ja onhan se kilpailuttaminen ja tinkiminen paljon mukavampaa kaupankäyntiä, kun se, että kiertää kaikki kaupat ja ostaa vain suosiolla halvimmasta.
Paljon se ottaa, vähän se antaa.
erkkimörkö
22.03.2005 20:46:15
Miten nämä musakauppiaat suhtautuu thomanniin? Jos vaikka sanoo, että tuotteen X saisi Thomannilta vaikkapa 400€:lla, ja musiikkiliikkeessä se on 670€ musiikkiliikkeessä. Onko se pätevä hinnanpudotuskeino, vai lentääkö sieltä pitkässä kaaressa ulos?

En mä oo ainakaan lentäny ja musta tuntuu, että musaliikkeiden pitäjät tarkkailee nykyään itsekin Thomannin hintoja, koska usein kun kysyy hintaa niin mainitsevat "et saa halvemmalla saksastakaan." joka pitää paikkansa.
roudarit on kuninkaita
Xcalibur
24.03.2005 03:01:26 (muokattu 24.03.2005 03:02:44)
Itse tilasin tässä hiljattain ensimmäistä kertaa Thomannilta.
(Tilasin X V-amp -multiefektihässäkän + muuta tarvikerojua)

Mun täytyy ainakin antaa Thomannille vain ja ainoastaan plussaa...
Jo pelkästään putiikin internet-sivusto on selkeä ja suomenkieliseen palveluun on satsattu. Tuotteista näkee mm. varastotilanteen jo tilausvaiheessa (ei tule yllätyksiä toimitusaikojen kanssa).

Itse pistin tilaukseni keskellä yötä ja luonnollisestikin heti tuli sähköpostiin kuittaus (tämähän on käytäntö kaikissa verkkokaupoissa) mutta se mikä teki vaikutuksen oli ripeys.
Nukuin nimittäin seuraavana aamuna pidempään ja herättyäni puhelimeeni oli tullut tekstiviesti että paketti oli laitettu liikenteeseen. Sähköpostiin oli sitä ennen laitettu vieläpä kaksikin viestiä tilauksen käsittelyn etenemiseen liittyen...

Tilaukselle oli nimetty suomenkielinen vastuuhenkilö, jos on jotain kysyttävää. Paketin matkaa on helppo seurata pakettinumerolla postin lähetystenseuranta-sivuilla.

Itse aion jatkossakin käyttää ko. puljun palveluita, ainakin tapauksissa joissa tiedän etukäteen mitä haluan.

Eri asia on tietenkin ajatella eettisesti, että tappaako Thomann suomalaiset levykaupat sukupuuttoon...
Itse asun paikkakunnalla jossa soitinliiketarjonta on heikkoa, joten en tunne pistoa sydämessäni :)

Suomalaisten soitinliikkeiden monestikin korkeat hinnat ymmärrän kyllä koska itsekin olen yrittäjä. Kohtalaisen pienellä myyntivolyymillä on saatava katetta ja maksettava l vuokrat ja palkat yms. ...ja tietysti asiakkaat haluavat että tavaraa löytyy hyllystäkin.

Varmaankin jos lähitienoillani olisi virkeä soitinliike, tekisin hankintani sieltä vaikka sitten vähän kalliimmallakin mikäli se takaisi paikallisen tarjonnan jatkumisen.
e.c
02.04.2005 16:19:17
Olen ostamassa ekaa sähkökitaraa ja katoin thomannin hintoja epiphonen les paul standardista ja hinta oli 399e. Netistä nopeasti katsoen suomalaiset liikkeet tarjoaa hintoja jotka on vähintään yli 500e, joissain yli 600e. Eli kuinka paljon käytännössä hinnoista voi tingata, onko tota kitaraa mahdollista saada suomesta esim. 450e hinnalla? Ja samalla kun tilaa vahvmistimen saksasta niin postikulutkaan ei oo prosentuaalisesti kovin korkeita..
Kimmo72
02.04.2005 16:33:01
Olen ostamassa ekaa sähkökitaraa ja katoin thomannin hintoja epiphonen les paul standardista ja hinta oli 399e. Netistä nopeasti katsoen suomalaiset liikkeet tarjoaa hintoja jotka on vähintään yli 500e, joissain yli 600e. Eli kuinka paljon käytännössä hinnoista voi tingata, onko tota kitaraa mahdollista saada suomesta esim. 450e hinnalla? Ja samalla kun tilaa vahvmistimen saksasta niin postikulutkaan ei oo prosentuaalisesti kovin korkeita..

Mä olen toiminu niin, että jos olen jotain tarvinut, olen marssinut luotettavaan nimeltä mainitsettomaan Soitin Laine liikkeeseen ja sanonut että tarvin xxxx laitteen ja sen hinta on toomannilla xxxx€ paljon enempää en maksa. No samalla hinnalla se sitten suurinpiirtein on lähtenyt.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
e.c
02.04.2005 16:41:23
Mä olen toiminu niin, että jos olen jotain tarvinut, olen marssinut luotettavaan nimeltä mainitsettomaan Soitin Laine liikkeeseen ja sanonut että tarvin xxxx laitteen ja sen hinta on toomannilla xxxx€ paljon enempää en maksa. No samalla hinnalla se sitten suurinpiirtein on lähtenyt.

Pystykö tota tinkimistä yleensä yrittämään sähköpostilla jos ei asu paikan päällä? Ja tiedätkö muita liikkeitä suomessa mitkä myy tota epiphone lpstd:tä?
Kimmo72
02.04.2005 16:53:15
Pystykö tota tinkimistä yleensä yrittämään sähköpostilla jos ei asu paikan päällä? Ja tiedätkö muita liikkeitä suomessa mitkä myy tota epiphone lpstd:tä?

Ainahan sitä tietysti voi tinkaa sähköpostissakin, mitään siinä ei ainakaan menetä. Laittaa vielä vaikka linkin tomannin sivuun. Epin jälleenmyyjistä mulla ei ole kyllä tietoa. Viisaammat vastatkoon.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
trih
02.04.2005 19:26:55 (muokattu 02.04.2005 19:27:15)
Epiä EI myy hesassa musamaailma ja levytukku johtuen siitä, että maahantuovat itse eri kilpailevia merkkejä. Muut hesan kaupat sitten myyvät. Muualla suomessa pitäisi jokainen kauppias käsittääkseni olla "välittäjänä". Liikkeethän sitten tilaavat tuon kepin maahantuojalta joka on into-luthman.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Ziggy Bubba
02.04.2005 20:00:04

Pakko kommentoida tota Epin LP standardia..

Oon tommosta testaillu muutamaan otteeseen, enkä ollut kyllä kovinkaan vakuuttunut. Mikit vaikutti eteenkin erittäin heikoilta. Samalla hinnalla saa monenmoista Ibanezia, ESP:tä tai vaikka Tokaita ihan Suomestakin.

Saattaahan noissa olla tietenkin niitä parempiakin yksilöitä, tiedä häntä.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet!
wilzhu
02.04.2005 20:00:44
Into Luthmannilla ei taida olla missään kapaa, vai? No jokatapauksessa se pitää ihan sika hintoja. Epiphonen Iommi signature maksaa 700€, tosin halventunut 100€. Ennen 800€. Saman kitaran saa Thomannilta 500€:llä.
Ziggy Bubba
02.04.2005 20:21:06

Into Luthmannilla ei taida olla missään kapaa, vai? No jokatapauksessa se pitää ihan sika hintoja. Epiphonen Iommi signature maksaa 700€, tosin halventunut 100€. Ennen 800€. Saman kitaran saa Thomannilta 500€:llä.

Noilla saa jo melkein Gibsonin SG Specialin, varmasti parempi kuin Epin perusmallit.
wilzhu
02.04.2005 20:40:33
Noilla saa jo melkein Gibsonin SG Specialin, varmasti parempi kuin Epin perusmallit.

Käsittääkseni kuitenkin Epin Iommi SG on hintaluokassaan hyvä(JA hyvin hieno), jos Thomannilta tilaa. Suomesta tuota ei missään nimessä kannata ostaa.
e.c
02.04.2005 20:44:08
Pakko kommentoida tota Epin LP standardia..

Oon tommosta testaillu muutamaan otteeseen, enkä ollut kyllä kovinkaan vakuuttunut. Mikit vaikutti eteenkin erittäin heikoilta. Samalla hinnalla saa monenmoista Ibanezia, ESP:tä tai vaikka Tokaita ihan Suomestakin.

Onko kirjoittajalla tai jollain muulla heittää jotain vastaavan hintaista (n400e) korviketta mitä sais suomestakin. Oon ainakin musaliikkeiden nettisivuja katellu ja aika vaikea alle viiden sadan löytää vastaavaa. Tinkimisestä en sit tiedä..
Ziggy Bubba
02.04.2005 21:00:23

Onko kirjoittajalla tai jollain muulla heittää jotain vastaavan hintaista (n400e) korviketta mitä sais suomestakin. Oon ainakin musaliikkeiden nettisivuja katellu ja aika vaikea alle viiden sadan löytää vastaavaa. Tinkimisestä en sit tiedä..

Ibanez AXS32 On aika mainion oloinen kitara, hiukan SG-tyylinen. Runko on mahonkia ja kaula liimattu. Taitaa olla jopa halvempi tuolla Helsingin Levytukussa kuin Thomannilla (+/- 400€).

Tuossa toinen varmasti ihan asiallinen kitara, runko on tosin agathista. Eiköhän tuokin soi, kyseisen mallin omistajat kertokoot lisää. Eipä ole Lespan mallinen kyllä tuokaan jos sitä välttämättä haet:
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/viper200fm.phtml

Löytihän niitä Les Paulin mallisiakin LTD:itä.. Aika samat kamat kuin tuossa Viperissä. Makuasia kumpi sitten kepittää tykimmin:
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/ec200qm.phtml
CD
02.04.2005 21:58:39 (muokattu 02.04.2005 22:02:51)
------
CD
02.04.2005 22:00:22 (muokattu 02.04.2005 22:03:00)
-----------
CD
02.04.2005 22:01:50

No minä katselin siellä xxxx -laitetta ja kysäisin hintaa, myyjä katsoi laskusta että maksaapi 100e. Hetken kuluttua hinta nousi minulle 40e, koska tuo hinta sattuikin olemaan hyvälle asiakkaalle..
CD
02.04.2005 22:02:29
sekoilua...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)