Aihe: GoldWave ongelma
1
HeemU
17.03.2005 18:19:46
Tää nyt ei tainnu mennä ihan oikeeseen osioon, mutta noh..Olen käyttänyt Goldwave ohjelmaa tässä jonkin aikaa ja kysymykseni on: Miten voin nauhoittaa omaa "laulua" taustojen/musiikin tahtiin? Vai onko se todellakin niin että voin nauhoittaa vain musiikin perään tai ennen sitä? Elikkä nauhoitus ja taustat pitäisi saada yhtä aikaa soimaan. Tai jotain..
kiiski
17.03.2005 18:50:51
En juuri tuosta ohjelmasta tiedä, mutta koita luoda uusi ääniraita ohjelmaan sen vanhan rinnalle ja kokeile äänittää sille.

Itse käytän Audacityä http://audacity.sourceforge.net ja siinä homma hoituu hyvin.
konehes
17.03.2005 19:24:40
Ei sillä tietääkseni voi nauhoittaa kuin sen yhden raidan..
maelstrom
17.03.2005 20:27:30
Niinhän se on, että Goldwave ei tue useampaa raitaa. Tiettyhän voi tehdä niin, että avaa Goldwavella sen taustan, tekee sitten sen lisäksi uuden tiedoston, laittaa sen taustan soimaan ja nauhoittaa siihen uuteen tiedostoon sen laulun. Tällä tavalla näiden "raitojen" synkkaaminen oikea-aikaisiksi on tietysti yhtä helvettiä, ellei sitten vaan raa'asti laula päälle nauhoittaen What u hear -asetuksella, niin että laulu ja tausta tulevat molemmat yhtä aikaa siihen uuteen tiedostoon. Jälkimmäisessä tavassa taas ongelmana on, että laulua ei voi miksata erikseen, koska se on samassa tiedostossa taustojen kanssa.

Suosittelen siis että toteutat tämän operaation jollain toisella ohjelmalla.
On ässäarpa syntyä Suomeen. IMIK #12
kiiski
17.03.2005 20:53:12
Suosittelen siis että toteutat tämän operaation jollain toisella ohjelmalla.

Minä suosittelisin Audacityä. Siinä on ohjelma, jonka kanssa ei tule kikkailleeksi liikaa. Toinen hyvä voisi olla Kristal, jolla voi säätää efektejä reaaliajassa. Audacityllä efektit pitää ensin lisätä koko raidalle ja sitten vasta kuunnella lopputulos.
konehes
18.03.2005 13:22:58
N-track voisi olla myös sopiva. Cubase on jo ihan oikeastikin käytetty äänitysohjelma, josta on joku opiskelijatarjous saatavana. Pro Toolsin ilmaisella demollakin varmaan tekee jotain.
HeemU
18.03.2005 20:46:42
Kiitos paljon..kävin hakee ton audacityn ja se toimii hyvinkin verkkaisesti..
HeemU
22.03.2005 19:21:00
Nyt tuli taas pikkanen ongelma tuon Audacityn kanssa, kun aluksi rupesin nauhoittamaan taustojen tahtiin, se toimi. Taustat soivat ja niitten tahtiin oli mukava äänittää. Nyt sitten kun rupean nauhoittamaan taustat eivät soi ollenkaan (nauhoitus kyllä menee eteenpäin). Mikähän lie vialla. Olen tässä nyt jonkin aikaa tuon ongelman kanssa puurtanut. Damn..
Chade Fallstar
23.06.2005 14:06:58
Eihän tässä kauheasti järkeä ole mutta hätäratkaisuna joskus muinoin tehtiin niin että käynnistin kaksi kopiota GWsta, toinen soitti taustaa ja toinen äänitti.
Tasot piti olla kerralla kohallansa :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)